دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

پارسایی و زیبایی

#دل_دیدنی_های_شهرسرب_وسراب(94)

 

پارسایی و زیبایی

من« پارسایی » را دیدم که « پارسایی » را در « زیبایی » نمی دانست ؛ 

ولی « زیبایی » را در « پارسایی» می دید! 

بنابراین آموختم که برای «زیبا»شدن باید«پارسا»شد؛

زیرا «پارسایی»،«زیبایی درونی» است

و آنچه پایدار و ماندگار می ماند،«زیبایی درونی» است،نه« فریبایی بیرونی»!

 

(#شفیعی_مطهر)

توصیه هایی برای توسعه فردی

توصیه هایی برای توسعه فردی



دارویی برای سرفه های خشک

دارویی برای سرفه های خشک 


 

لطفا :با اشتراک گذاری این مطلب به کسانی که از خشکی گلو و سرفه های خشک و دردناک،رنج می برند، کمکی کنید.

روشی فوق العاده موثر برای درمان سرفه های خشک!

سرفه واکنش بدن به التهاب و تحریک در ناحیه گلو ، حنجره ، برنش ها و یا ریه هاست.سرفه خشک معمولا به سرفه ای اطلاق می شود که همراه سرفه خلط وجود نداشته و فرد سرفه ای بدون خلط داشته که ممکن است سوزش گلو و درد در ناحیه سینه و حس سوختن هم داشته باشد.

سرفه های خشک که اغلب در پی سرماخوردگی های زکام مانند و آنفولانزا می آید، بسیار دردناک بوده و باعث التهاب و بروز زخم های خفیفی در ناحیه گلو می شود.همچنین علل دیگر بروز این بیماری می تواند سیگار کشبدن ، خشک بودن هوای محیط ، سخنرانی کردن با صدای بلند و آواز خواندن و همچنین به دلیل استرس و فشارهای عصبی و اضطراب باشد.

همچنین اگر به طور درست درمان نشود نیز می تواند مشکل ساز شده و به مرور مزمن شود..هنوز هم با وجود داروهای شیمیایی، برخی افراد ترجیح می دهند تا بیماری هایشان را با روش های سنتی رفع کنند.

یکی از راه های فوق العاده موثر برطرف کردن خشکی گلو و سرفه های خشک و همچنین تنگی نفس و کاهش تاثیرات آلودگی هوا بر سلامتی شما ،از طریق طب سنتی و طبیعی، استفاده از پرتقال بخارپز شده است.

طرز تهیه : روشی فوق العاده موثر برای درمان سرفه های خشک

مطابق عکس ابتدا یک قطعه باریک از سر پرتقال شیرین را برش دهید و جدا کنید.سپس یک قاشق مربا خوری نمک به ان اضافه کنید ،سرپوش را گذاشته ،و پرتقال را دریک کاسه کوچکی قرار دهید و بعد داخل قابلمه بزرگ تر آب می ریزید،آن را 10 الی 20 دقیقه بخارپز کنید،
آب داخل قابلمه باید تا حدی باشد که آب داخل کاسه نرود و بعد هم درب قابلمه را می گذارید تا بخار پز شود(می توانید پایه ای را زیر کاسه قرار دهید تا سطح کاسه از قابلمه بالاتر باشد) و سپس محتوای داخل پرتقال را با قاشق چای خوری تا آخر مصرف کنید.فراموش نکنید که آب باقی مانده در کاسه را نیز باید مصرف کنید.مزه اش ترش و شور، اما برای درمان مفید و تاثیر بی نظیری است.

راز سلامتی با گیاهان شفا بخش:

این روش به وسیله بسیاری از افراد آزمایش شده است و یکی از بهترین روش های درمان برای بند آوردن سرفه، به خصوص سرفه های طولانی می باشد. این روش را امتحان کنید تا از شر سرفه های خشک خلاص شوید.

ﺁﯾﺎ ﺩﯾﻦ ﺩﺭ ﻣﻨﺶ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺆﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟

ﺁﯾﺎ ﺩﯾﻦ ﺩﺭ ﻣﻨﺶ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺆﺛﺮ ﺍﺳﺖ؟


ﺗﺎ ﭼﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ؟ 

 

توجه: من فعلا درباره نظر استاد مصطفی ملکیان نفیا و اثباتا نظری نمی دهم.نقل این نظریه به معنی تایید آن نیست.


ﻣﻦ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪﻡ ﺩﯾﻦ ﻓﻘﻂ ﺁن چناﻥ ﺭﺍ ﺁن چنان تر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺗﻮ ﺍﮔﺮ ﺁﺩﻡ ﺧﻮﺑﯽ ﺑﺎﺷﯽ ﻭ ﻣﺘﺪﯾﻦ ﺑﺸﻮﯼ، ﺧﻮب تر ﻣﯽ ﺷﻮﯼ؛ ﺍﮔﺮ ﺁﺩﻡ ﺑﺪﯼ ﺑﺎﺷﯽ ﻭ ﻣﺘﺪﯾّﻦ ﺑﺸﻮﯼ، ﺑﺪﺗﺮ ﻣﯽ ﺷﻮﯼ. ﯾﻌﻨﯽ ﺗﺪﯾّﻦ ﯾﮏ ﺟﺴﺎﺭﺗﯽ ﺑﻪ ﺁﺩﻡ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺁﺩﻣﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺟﺒﻠّﺘﺎً ﭘﺎﮎ ﻭ ﻃﯿّﺐ ،ﻭ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍﻣﯿﻦ ﻭ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺟﻮﻫﺮﻩ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺮﺧﺎﺳﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ،ﺗﺪﯾّﻦ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺁن جنان تر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﯾﻌﻨﯽ ﺧﻮب تر ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
ﺍﺯ ﺁﻥ ﻃﺮﻑ ﺍﮔﺮ ﯾﮏ ﺁﺩﻡ ﺯِﻣﺨﺘﯽ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻣﺜﻞ ﺧﻮﺍﺭﺝ . ﺁن ها ﻫﻢ ﺗﺪﯾّﻦ ﻓﻘﻂ ﺷﺠﺎع ترﺷﺎﻥ ﮐﺮﺩ. ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻋﻠﯽ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﻃﺎﻟﺐ ﻭ ﺟﺴﺎﺭﺗﺸﺎﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺷﺪ.
.
ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎ ﭼﺮﺍ ﺍین گوﻧﻪ می شوﺩ؟ﭼﻮﻥ ﺗﺪﯾﻦ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺗﺤﺖ ﮐﻨﻒ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺍﻟﻬﯽ ﻫﺴﺘﯽ ﻭ ﺗﻮ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﺧﺪﺍ ﻫﺴﺘﯽ ! ﺗﻮ ﺍﺻﻼ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﯾﯽ ،ﮐﻪ ﺍﺯ ﺁﺳﺘﯿﻦ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﯼ .
ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ،ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﺮ ﮐﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﺑﮑﻨﯽ، ﺑﺎ ﯾﮏ ﺟﺴﺎﺭﺕ ﻭ ﺷﺠﺎﻋﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﮑﻨﯽ .
ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻦ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺧﻮبی ها ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺑﺪﯼ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮﺩ .
ﻣﻦ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﻡ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ؛ﻓﮑﺮ نمی کنم ﯾﮏ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺻﺮﻑ ﺗﺪﯾﻦ ﻭ ﺑﻪ ﺻﺮﻑ ﺗﻌﻠّﻖ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺩﯾﻦ ﺑﺪی هاﯾﺸﺎﻥ ﮐﻢ ﺑﺸﻮﺩ ﯾﺎ ﺧﻮبی هایشان ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺸﻮﺩ ؛ ﻭﺍﻗﻌﺶ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﻡ ﭼﻨﯿﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺪﯾﺪﻡ. ﻣﻦ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻢ ﺁﺩم هاﯼ ﺧﻮﺏ، ﻣﺘﺪﯾﻦ ﺧﻮﺑﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺁﺩم هاﯼ ﺑﺪ ﻫﻢ ﻣﺘﺪﯾﻦ ﺧﯿﻠﯽ ﻧﺎﺟﻮﺭﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ ...

(استاد مصطفی ملکیان)

عاشورا همه اش روضه و غم گساری نیست

 

علامه حکیمی: 


عاشورا همه اش روضه و غم گساری نیست


عاشورا این نیست که با تلاش شماری منبری و مداح حرفه ای (که روش آنان و منطق و شعرشان، کاملا بر خلاف شاعران شیعه حماسه گستر دوران ائمه (ع) است)، مردم را دریک روز معین به سر و سینه زدن وادارند و در معابر روان سازند.

به گزارش پارسینه، محمدرضا حکیمی دین شناس و مجتهد برجسته خراسانی در نوشتاری درباره عاشورا نوشته است:

بعد عاطفی عاشورا، اگر منبری ها و مداح ها به صورت ضروری و فوری و اصولی، اصلاح شوند و مردم بر یک غم بزرگ گریه کنند، نه تنها خوب که لازم است. قلب انسان نباید به دنیای غم های بزرگ بیگانه باشد، اما عاشورا همه اش روضه و غم گساری نیست.

عاشورا، حرکتی برای نفی ظلم و اجرای عدالت است، چنان که در خطبه دوم حضرت امام حسین (ع) به صراحت ذکر شده است . عاشورا حماسه فجرهای بزرگ انقلاب های خونینی است، که حق محرومان را بگیرد و به آنان برساند .

عاشورا، پرچم اجرای عدالت است که بر قله خورشید نصب شده است، و اگر شیعه کوتاهی نکرده بود و عاشورا را به جهانیان شناسانده بود، امروز عاشورا همه محیط های انسانی را با عدالت و انصاف آشنا کرده بود. به شرط این که خود طرفداران عاشورا و حکومت های مدعی اعتقاد به عاشورا، به عدالت و انصاف معتقد باشند، و جامعه را بر اساس عدل و داد بسازند، و این همه تفاوت های جهنمی و «دره های فقر» و «قله های ثروت» وجود نداشته باشد، و یزیدیانی که در زیر نام حسین(ع) خود را پنهان کرده اند و در میان نباشد.

اگر عالمان و حاکمان درست شوند، جامعه اسلامی درست می‌شود

امام حسین (ع) در روز عاشورا از بشریت خواست که اگر دین ندارید، آزاده باشند.  این همه تورّم و رانت خواری و چپاول و بی بند و باری، که موجب این همه فساد اخلاقی و سقوط انسانی در جامعه است، و این تورم آزاد و فروشندگان جلاد، و این دستگاه ویرانه به تعبیر خود مقامات، آیا در خور بردن نام حسین (ع) و عاشورا هست؟

من این سخنان را با عرضه یک مقیاس بنیادین و مهم در شناخت جامعه اسلامی به پایان می برم. این حدیث معتبر از پیامبر اکرم (ص) رسیده است که فرمود: 

«دو دسته از امت من هستند که اگر درست شوند، جامعه اسلامی درست می شود، و اگر فاسد شوند جامعه اسلامی فاسد می شود. »  

پرسیدند : ای پیامبر خدا! این دو صنف چه کسانی هستند؟ فرمود: 

«عالمان و حاکمان .»

این که گفتیم اسلام از بالا شروع می کند، خوبی ها و بدی ها را اول، در بالا می بیند بعد در پایین، برای همین است، یعنی بدی و فساد- مانند – آب از بالا به پایین سرازیر می گردد، و فقیران و محرومان و معتادان و سر خوردگان و بیکاران و بریدگان – از جوانان و غیر جوانان و همه این گونه فسادها در جامعه اسلامی به نصّ سخن امام باقر (ع) درباره روش پیامبر اکرم (ص) از فساد دامنه داری حکایت دارد که در بالا وجود دارد، یعنی در میان کسانی از عالمان و حاکمان.

و اکنون، برای انسانی که خدا به او عقل داده، و مقداری اطلاعات درست از دین در اختیارش قرار گرفته است، جای بریدن از دین و سست شدن در انجام وظایف نیست، اگر چه جای بریدن از هرکس و هر کس دیگر باشد. و من به جوانان توصیه می کنم، دین خود را بی خود و مفت از دست ندهند، بلکه دین را بشناسند، و عمل به آن را بخواهند.

http://puyesh.net/fa/news/47689