دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

رازهایی که مردان و زنان باید در مورد یکدیگر بدانند!


رازهایی که مردان در مورد زنان باید بدانند!
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک زن هرگز از ابراز عشق های مرد زندگیش خسته نخواهد شد. به زبان آوردن« دوستت دارم » موجب می‌شود که زن به عشق واقعی مرد زندگیش پی ببرد و آن را احساس کند.
یک زن به دریافت عاشقانه چند شاخه گل، هدایای کوچک و ابراز عشق های بی اختیار، عشق می‌ورزد.
زمانی که مردی به زنی چند شاخه گل تقدیم می‌کند و یا یادداشت های عاشقانه اش را نثارش می‌دارد، به آن زن اجازه می‌دهد تا بداند تا چه اندازه منحصر به فرد است.
وقتی زنی عاشق می‌شود، احساس زیبایی و زنانگی در او به چندین برابر می‌رسد.
نوازش یک زن به او قدرت و انگیزه برای زندگی کردن می‌بخشاید.
یک زن همیشه دوست دارد از عشق همسرش نسبت به خودش مطمئن شود.
پیش از این که زنی قادر به احساس عمیق برقراری رابطه جسمانی باشد، به احساس عشق، نوازش و ملاطفت نیاز دارد.
زنان ابتدا کیمیای روح و عاطفه را احساس می‌کنند و بعد به کیمیای جسم پی می‌برند.
لحظاتی که مرد، دست های زنش را در دست می‌گیرد و او را لمس می‌کند، لحظاتی هستند که زن به آن ها عشق می‌ورزد.
هدف یک زن در برقراری رابطه جسمانی، شور شهوانی نیست. بلکه مقصود او لذت بردن از صمیمیت، عشق و ملاطفت در کنار شور جسمانی است.
هنگامی‌که زنی بداند فقط اوست که راه به قلب شریک زندگیش دارد، در عرش سیر خواهد کرد.
یک زن هرگز مشکلاتش را دسته بندی نمی‌کند، در صورتی که زمانی که غمگین و ناراحت باشد، تمامی‌مشکلاتش از کوچک و بزرگ به دلش هجوم می‌آورند.
یک زن هنگامی ‌سکوت می‌کند که دردهای نهفته در دلش بسیار عمیق است و یا این که به مرد مقابلش آنقدر اعتماد ندارد که سخن دل با او بگوید.
وقتی مردی با دلسوزی و توجه به مشکلات زن گوش می‌سپارد و از ارائه راه حل می‌پرهیزد، احساس عشق و بلوغ را در او دو چندان می‌کند.
مردان و زنان در برابر فشارهای عصبی واکنش های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. در این گونه مواقع زن نیازمند نزدیکی و درک طرف مقابلش می‌باشد، در صورتی که مرد به تنهایی احتیاج دارد.
هنگامی‌ که اظهارات و اعمال زنی بیهوده تلقی می‌گردد، او برای مطرح شدن شروع به ابراز نظریات مخالف و عدم توافق می‌کند.
به جرات می‌توان گفت به جز در موارد انگشت شماری، هیچ چیز بیش از سخن گفتن بر علیه یک زن به او آسیب نمی‌رساند.
زن درست مثل یک موج است، به هنگامی‌که عشق در قلبش به ظهور می‌نشیند، اعتماد به نفسش در حرکتی مواج به اوج می‌رسد.
هنگامی‌که موج احساسات یک زن به اوج می‌رسد، به هیچ عنوان محدودیتی در ارائه عشق نمی‌بیند.
مردها همواره باید بدانند که هر گاه زنی رنج و عصبانیت خود را بیرون بریزد و آشکار نماید، احساس آسایش و آرامش بیشتری می‌کند.
این نکته را به خاطر بسپارید که هر گاه زنی در اوج فوران خشم و غم قرار گرفته باشد، به هیچ عنوان تقصیری را به گردن نمی‌گیرد.
وقتی زنی از موضوعی می‌رنجد، مرد باید ضمن همدردی با او نشان دهد که برای غم او نگران است، سپس سکوت اختیار کند تا آن زن بتواند احساس همدردی اش را حس کند.
دردناک ترین مسائل برای بعضی از زنان، عدم پذیرش، قضاوت نادرست و ترک شدن است، چراکه امکان دارد این باورها در عمق ضمیر ناخودآگاهشان آنان را به سوی این تصور نادرست سوق دهد که مبادا لیاقتشان بیش از این نباشد.
ماهیت یک زن، درخواست تایید امور است.
در صورتی که مرد در مقابل پیشنهادهای زنش از خود مقاومت نشان دهد، زن با این حال که مفهوم این مقاومت را درک می‌کند، اما هیچ گونه توجهی به آن نشان نمی‌دهد. ولی در این زمان احساس می‌کند که مرد به او احترام نمی‌گذارد.
بسیاری از زنان به این علت که نمی‌خواهند کسی ایشان را نیازمند بداند، نیازهایشان را انکار می‌کنند.
حتی در صورتی که زنی بپندارد نیازها و خواسته هایش برآورده نخواهند شد، اجتناب از بیان آن ها و قصد انجام دادن تمام کارها به تنهایی، اشتباه بزرگی است.
یک زن باید بیاموزد که چطور نیازها و تمایلات خود را بدون نکوهش و یا تزلزل ابراز دارد و این نکته از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
امروزه بسیاری از زنان از این که عشق می‌ورزند، اما در عوض چیزی دریافت نمی‌کنند، رنج می‌کشند، آنان به دنبال وقفه ای می‌گردند تا در این زمان تنها به خود بیندیشند و توجه کنند و در خلال آن وجودشان را بهتر کنکاش و کشف کنند.
یک زن جوان در اوج جوانی مایل است برای برآوردن تمایلات شریک زندگیش خودش را فدا کند.
یک زن به طور ذاتی از توانایی نامحدودی در شاداب ساختن دیگران برخوردار است، اما وقتی آن زن لبخند می‌زند، لبخندش به این معنا نیست که در اوج شادابی و خوشحالی قرار دارد.
همیشه زنان به همان اندازه ای که در توان دارند، بخشش می‌کنند و در این زمان به خاطر می‌آورند هنگامی ‌که آنان به بخشش نیاز داشتند تا حدودی کمتر از این اندازه به ایشان بخشیده شده است.
اغلب زنان با آنچه همسرشان می‌خواهد به راحتی موافقت می‌کنند؛ اما این کار به این معنا نیست که خواسته همسرشان دقیقا همان باشد که آنان می‌خواهند.
یک زن، هرگز به کارهای خودش و همسرش امتیاز نمی‌دهد، بلکه شوهرش را آزاد می‌گذارد و تصور می‌کند او نیز به همین ترتبیب آزادش گذاشته است.
وقتی زنی به ثبت امتیازات می‌پردازد، ممکن است موضوع بسیار کوچکی در نظرش به اندازه امری بسیار بزرگ به شمار آید. پس امکان دارد یک شاخه گل سرخ بتواند برای شما امتیازات فراوانی به همراه داشته باشد.


...و امــا
رازهایی که زنان در مورد مردان باید بدانند!
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سرزنش کردن : مردها دوست ندارند که زن ها آنان را سرزنش کنند و راه درست را به آنان نشان دهند.
گوش دادن به حرف های مردان : یکی از علت هایی که مرد سفره دلش را برای زن باز نمی کند و غم دل با او نمی گوید ،این است که زن با دقت و توجه و دلسوزی به حرف های مرد دل نمی سپارد. در چنین شرایطی مرد از این بیم دارد که مورد تمسخر زنش قرار بگیرد. این گونه زن ها باید راه درست شنیدن و علاقه نشان دادن به حرف های مرد را یاد بگیرند.
ایجاد تعادل روحی در مردان : یکی از مهم ترین کارهایی که مردان دوست دارند زنشان برایشان انجام دهد این است که به او اجازه دهند بار دلش را خالی کند و مشکلاتی که در سر کار قادر نیست با کسی در میان بگذارد و نزد کسی اعتراف کند، به او بگوید. زن هایی که به این مسئله اهمیت می دهند ،باعث توازن و تقویت احساس تعادل روحی در مردان می شوند.
نیاز مردان به زنان باهوش : مردها آن اندازه که به زن شنونده و باهوش و با توجه نیاز دارند، به زن اندرز دهنده نیاز ندارند.
نگه داشتن راز مردان : یکی از علت هایی که بعضی مردها راجع به کارشان با همسرشان مشورت و صحبت نمی کنند این است که به زنان خود در جهت حفظ راز میانشان اعتماد ندارند.
اعتماد به نفس دادن به مردان : در مواقعی که مردان به آستانه شکست می رسند و احساس می کنند که همه چیز برای آن ها تمام شده، آن وقت به زنی نیاز دارند که اعتماد به نفس و روحیه ای سرشار از انرژی را به او هدیه کند.
فراهم کردن راحتی مردان : مرد ها دوست دارند تا جایی که ممکن است وسایل راحتی فکر و جسم آن ها در خانه فراهم باشد.
لیاقت زن برای پیشرفت مرد : هر مردی دوست دارد همسرش طوری تربیت شده باشد که در اجتماع موجب آبرو و اعتبار او باشد و وظایفش را با لیاقت هر چه تمام تر به دوش بکشد. فرقی نمی کند که شغل شوهر او چیست و آیا از مقام بالایی برخوردار است، یا نه. در هر صورت وظیفه  زن است که با شخصیت و لیاقت خود پیشرفت شوهر خود را تسریع کند؛ چون او در این مسئله می تواند مهم ترین عامل موثر باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

راهکارهایی برای استحکام بیشتر خانواده

راهکارهایی برای استحکام بیشتر خانواده

نکاتی که مردان پس از ازدواج باید رعایت کنند!

  با رعایت این نکات ساده می توانید علاوه بر ایجاد حس زضایت در همسرتان، پیوند زندگی مشترکتان را بهتر حفظ نمایید. 

 

1) همسرتان را با زنان دیگر مقایسه نکنید: هیچ موقع خانم تان را با زن دیگر به ویژه مادرتان، زن سابق تان یا نامزد قبلی تان مقایسه نکنید. هرگز درباره سایر روابطی که قبلاً داشته اید، مشتاقانه و با حسرت حرف نزنید.

 2) عشق خود را نسبت به همسرتان ابراز کنید: زن ها از شما مردها می خواهند عشق خود را به گونه ای محسوس و ملموس نشان دهید. در واقع، عشق را از راه های کوتاه و هر روز باید به زبان آورد. خرید هدیه های کوچک و تقدیم آن به شکلی خوشایند، می تواند جالب و زیبا باشد.

 3) زنان نیاز به صحبت کردن دارند: شوهری که هر روز وقت صرف کند و با زن خود حرف بزند و به صحبت های او گوش بدهد، قلب او را برای همیشه تسخیر می کند.

 4) یک روز مرخصی از محل کارتان بگیرید: به خاطر او، یک روز مرخصی از سر کارتان بگیرید. این عمل شما به او اثبات می کند که واقعاً و از صمیم قلب دوستش دارید.

 5) گذشته همسرتان را به رخش نکشید: اگر این کار را بکنید، او دیگر به شما اعتماد نخواهد کرد؛ گذشته، گذشته است و حال، ارزشمند است.

 6) در امور مختلف زندگی تان مستبدانه تصمیم نگیرید: برخی از مردان تصور می کنند که باید همه تصمیم های زندگی را خودشان بگیرند. میان زندگی کردن با مردی که صفت قاطعیت را داراست و کسی که رهبری آزادمنش است و همسر خود را مشاور به حساب می آورد با زیستن در کنار فردی مستبد، تفاوت وجود دارد.

 7) به علائم غیرکلامی همسرتان توجه کنید: بررسی ها نشان داده که در انتقال کلام، کلمات به اندازه 7 درصد و علائم غیرکلامی 55 درصد و آهنگ صدا 38 درصد نقش دارد؛ بنابراین توجه به نشانه های غیرکلامی معمولاً نسبت به سخنانی که خانم ها بر زبان می آورند، پیام بیشتری به شما می دهد.

 8) بدون هیچ مناسبتی برایش هدیه بفرستید: چنین کاری برای یک زن، اقدامی شاعرانه و رؤیایی است.

 9) با نام های خودمانی و به طور صمیمانه او را صدا بزنید: نام های خودمانی فراوانی وجود دارد که برای صمیمت بیشتر می توان از آن ها استفاده کرد.

 10) روزهای مهم زندگی او را در تقویم تان یادداشت کنید: روزهایی که برای خانمتان خیلی مهم هستند و اگر شما آن ها را فراموش کنید، ضربه جبران ناپذیری بر او وارد ساخته اید، عبارتند از: روز تولد خانمتان، سالگرد ازدواج تان، روز مادر، عید نوروز و...

 11) مشکلات شغلی تان را به خانه نیاورید: مردانی که گرفتاری ها و ناکامی های محل کار را به خانه می آورند، استرس زیادی را بر جو خانواده وارد می سازد.

 12) دیر آمدن به منزل را به او اطلاع دهید: با این کار، همسرتان را از احساس نگرانی برهانید و به او بفهمانید که برایش ارزش قائل اید.

 13) تکیه گاه مطمئن و امنی برای همسرتان باشید: زن به مردی نیاز دارد که بتواند به او دلگرم باشد و در مواقع لازم، از کمکش بهره گیرد. برای او مهم است که شما هم دوست و هم عاشقش باشید!

 14) به او بگویید دوستت دارم!: عشق خودتان را بر زبان بیاورید. او از شنیدن این کلمات هرگز خسته نمی شود و انرژی فوق العاده ای برای ادامه زندگی می یابد.

 15) خودتان را آراسته کنید: خانم تان دوست دارد شما را با سر و وضع مرتبی مشاهده کند.

 16) به همسرتان نگاه و توجه کنید: توجه نشان دادن و دیدن زن، به او احساس زنده بودن می دهد.

 17) در برابر دیگران از او تعریف و تمجید کنید: علاوه بر این، که در تنهایی از نقاط مثبت همسرتان تعریف می نمایید، باید زمانی که در حضور دیگران هستید، هم از او تمجید کنید.

 18) بیش از حد از خودتان تعریف نکنید: زن ها معمولاً از مردهایی که بیش از حد در چنگال خودستایی گرفتارند، خوششان نمی آید و تمایلی به شنیدن این همه خودستایی ندارند.

 

منبع: مجله شادکامی و موفقیت

 

خطر تماشای زیاد تلویزیون

مادران بخوانند

خطر در کمین کودکانی که زیاد تلویزیون می‌بینند!

  

 دانشمندان با انجام مطالعاتی روی کودکان دبستانی متوجه شدند، رگ‌های خونی پشت چشم دانش‌آموزانی که ساعت‌های متمادی روبه‌روی صفحه نمایش تلویزیون میخکوب می‌شوند، بعد از مدتی شروع به باریک شدن می‌کند. این عامل یکی از نخستین علائم هشدار‌دهنده در ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون بالاست.

اما در عوض کودکانی که به جای تماشای تلویزیون فقط یک ساعت در روز را صرف بازی یا ورزش کردن می‌کنند، وضعیت سلامت جسمانی بسیار بهتری خواهند داشت.

در این مطالعات، دانشمندان از والدین خواستند پرسش‌نامه‌ای را در مورد ساعاتی که کودک‌شان در روز صرف تماشای تلویزیون، انجام بازی‌های کامپیوتری، مطالعه کردن و شرکت در فعالیت‌های بدنی داخل یا خارج از خانه صرف می‌کنند ،پر کنند. سپس دانشمندان تصاویری دیجیتال از رگ‌های خونی موجود در پشت چشمان این کودکان تهیه کرده و اندازه آن‌ها را با هم مقایسه کردند. همچنین در این تحقیقات قد، وزن و فشار خون این کودکان هم به دقت اندازه‌گیری شد.با انجام این کارها دانشمندان متوجه شدند، کودکان به‌ طور متوسط هر روز 9/1 ساعت از روز را صرف تماشای تلویزیون یا انجام بازی‌های کامپیوتری می‌کنند و فقط 36 دقیقه فعالیت بدنی دارند.

 

منبع : مجله سیب سبز

خوراکی های اعجازگر

این خوردنی ها واقعا معجزه می‌کنند

  حتما درباره «شما همان چیزی هستید که می‌خورید»، یا «زیبایی درون» چیزهایی شنیده اید و زمانی که صحبت از رژیم‌های مراقبت از پوست به میان می‌آید، این دو جمله شکل واقعیت به خود می‌گیرند. 

  یک رژیم غذایی سالم نه تنها می‌تواند شکل پوست را حفظ کند، بلکه بسیاری از خوراکی‌ها هستند که با مشکلات پوستی مقابله می‌کنند. اگر می‌خواهید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید، اگر می‌خواهید پوست خود را از آکنه پاک کنید، یا اگر می‌خواهید چین و چروک‌های صورتتان را کاهش دهید، این خوراکی​ها به شما کمک می‌کنند تا به هدف تان که داشتن پوستی سالم و درخشان است برسید.

 --------------------------------------------------------------------------------

 ماهی تون

اگر در حد تعادل ماهی تون مصرف کنید، مواد مغذی بی شماری از جمله سلنیوم دارد که به پیشگیری از آسیب‌های سلولی کمک می‌کند و الاستین – پروتئینی در بافت پیوندی که پوست را نرم سفت و انعطاف پذیر می‌کند - را افزایش می‌دهد. سلنیوم همچنین در گوشت گاو ماهی و بوقلمون یافت می‌شود.

  

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع فوق العاده‌ای از ویتامین C است که به رشد کلاژن – پروتئینی که چروک‌ها را صاف و پوست را پر و جوان می‌کند - کمک می‌کند.

  

خانواده توت

خانواده توت سرشار از فلاونوئید هستند که خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کنند.

  

چای سبز

این چای واقعا قدرت فوق العاده‌ای در حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید دارد. پلی فنول موجود در چای سبز حاوی خاصیت ضد التهاب است و آنتی اکسیدان دارد و می‌تواند از پوست در برابر امواج ماوراء بنفش خورشید محافظت کند.

  

باز نشر اختصاصی: Bartarinha.ir

 

 

 

نشانه ها و درمان سکته مغزی



Blood  Clots/Stroke - They Now Have a Fourth Indicator, the  Tongue
سکته مغزی به دلیل لخته شدن خون در رگ 
 (متن زیر به عنوان یک ایمیل برای من رسیده است. از آنجا که حاوی هشداری درباره مقابله با سکته مغزی است و دانستن آن برای هر کسی ضروری است، آن را در اینجا به آگاهی شما هم می رسانم.)
 
Please continue to forward this every time it comes  around!
لطفاً هربار که این ایمیل به دست شما رسید، آن را برای کلیه دوستان بفرستید.

STROKE
:  Remember  the 1st Three Letters....S.T.R.
سکته مغزی

STROKE  IDENTIFICATION
نشانه های سکته مغزی
It only takes a minute to read  this...
خواندن این متن فقط چند دقیقه طول می کشد.

A neurologist says that if he can get to a  stroke victim within 3 hours he can totally reverse the effects of a  stroke.! ..totally. He said the trick was getting a stroke  recognized, diagnosed, and then getting the patient medically cared for  within 3 hours, which is tough.
یک متخصص مغز و اعصاب می گوید: چنانچه شخصی را که سکته مغزی کرده در کمتر از ۳ ساعت ببیند، می تواند عوارض سکته مغزی را به طور کامل اصلاح کند. "به طور کامل". 
  او می گوید: نکته این است که سکته مغزی شناخته شده، تشخیص داده شده و بیمار در کمتر از ۳ ساعت به مراکز درمانی رسانده شود.

RECOGNIZING A  STROKE
شناخت سکته مغزی

Thank God for the sense to remember the '3'  steps, STR . Read and Learn!
شکر خدا فقط سه کار برای تشخیص کافی است. بخوانید و به یاد بسپارید .
Sometimes symptoms of a  stroke are difficult to identify. Unfortunately, the lack of awareness  spells disaster. The stroke victim may suffer severe brain damage when  people nearby fail to recognize the symptoms of a  stroke.
گاهی شناخت علائم سکته مغزی مشکل است. بدبختانه از هوش رفتن بیمار مشکل را بدتر می کند. شخصی که سکته کرده ممکن است در شرایط بسیار خطرناکی قرار داشته باشد؛ اما اطرافیان نمی توانند مشکل را تشخیص دهند.
Now doctors say a bystander can recognize a  stroke by asking three simple questions:
پزشکان می گویند: اطرافیان با پرسیدن سه سؤال ساده می توانند سکته مغزی را تشخیص دهند.

S
  *Ask  the individual to SMILE.
۱ - از بیمار بخواهید که لبخند بزند.  
T  *Ask  the person to TALK and
 SPEAK A SIMPLE SENTENCE  (Coherently)
۲ - از بیمار بخواهید یک جمله ساده را به طور پیوسته بگوید.
(I.e. It is sunny out today.)
(مثلاً، امروز هوا آفتابی است)  
R  *Ask  him or her to RAISE BOTH ARMS..
۳ - از او بخواهید که هر دو دستش را بلند کند.

If  he or she has trouble with ANY ONE of these tasks, call emergency number  immediately and describe the symptoms to the  dispatcher.
اگر بیمار در انجام دادن هر یک از سه مورد فوق با مشکل روبه رو شد، بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و این علائم را برای مسئول اورژانس توضیح دهید.

 
نشانه جدید سکته مغزی...
۴ - زبانت را بیرون بیاور

NOTE:  Another 'sign' of a stroke is this: Ask the person to 'stick' out his  tongue.. If the tongue is 'crooked', if it goes to one side or the  other
that  is also an indication of a stroe.
توجه!
یکی دیگر از نشانه های سکته مغزی این است که از بیمار
بخواهید زبانش را بیرون بیاورد. اگر زبانش کج و معوج بود و یا به طرفین دهان متمایل شد، نشانه سکته مغزی است.

A  cardiologist says if everyone who gets this e-mail sends it to 10  people; you can bet ! That at least one life will be  saved.
یک متخصص قلب می گوید: اگر هرکس که این ایمیل را دریافت می کند آن را برای 10 نفر بفرستد، حداقل یک نفر از مرگ نجات پیدا می کند.    

I  have done my part....will you?
من سهم خودم را انجام دادم، تا شاید روزی جان یک نفر حفظ شود. شما چطور؟