دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

خواص درمانی بلوط

خواص درمانی بلوط

 

بلوط میوه ای پرطرف دار و خوشمزه است که قسمت های مختلف میوه و گیاه اصلی آن خواص درمانی فوق العاده مفیدی برای بدن دارد.

تانن ها، اسید پیروگالیک، کاتشین و کورستین از عمده ترین مواد مؤثر در این گیاه هستند و بلوط یکی از غنی ترین گیاهان دارویی از نظر میزان ذخیره تانن محسوب می شود.

برگ درخت بلوط تازه برای ترمیم و بهبود جراحات و زخم ها مفید است و از پیشرفت و وسعت جراحت و زخم جلوگیری می کند. بلوط به دلیل وجود تانن زیاد، قابض بوده و خاصیت ضداسهال دارد. تانن مایعات اطراف را به خود جذب می کند و در اسهال های آبکی حاد، دفعات اسهال را کاهش می دهد.

همچنین بلوط به علت دارا بودن ترکیبات فلاوونوئیدی خواص ضدالتهابی فوق العاده ای دارد و این تاثیر را در مخاط روده و پوست نشان می دهد. به علاوه این گیاه ترشحات اضافی بافت را به خود گرفته و در عین حال حساسیت و تحریک پذیری را کاهش می دهد. با توجه به خواص فوق این گیاه در درمان اگزما، اسهال، بواسیر، التهاب مقعد، کورک، التهاب لبه پلک و التهاب واژن بسیار موثر است.

منبع : کیهان

تست خودشناسی/ قوه تخیل و تصور شما چقدر است؟

تست خودشناسی

 قوه تخیل و تصور شما چقدر است؟

 

 اگر تا کنون قوه تخیل خود را آزما یش نکرده اید و یا اگر کرده اید و باز هم می خواهید این کار را انجام دهید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید .این پرسشنامه براساس چندین آزمون درباره تصور تهیه شده است ؛که یکی از آن ها آزمون دانشگاه یل است.  

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه مطلب ...

قوانین زندگی

قوانین زندگی

   

Angel_of_Light.jpg

 

قانون یکم: به شما جسمی داده می‌شود. چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید، باید بدانید که در طول زندگی در دنیای خاکی با شماست.


قانون دوم: در مدرسه‌ای غیر رسمی و تمام وقت نام‌نویسی کرده‌اید که "زندگی" نام دارد. در این مدرسه هر روز فرصت یادگیری دروس را دارید. چه این درس‌ها را دوست داشته باشید، چه از آن بدتان بیاید،
 پس بهتر است به عنوان بخشی از برنامه آموزشی برایشان طرح‌ریزی کنید.

قانون سوم: اشتباه وجود ندارد، تنها درس است. رشد فرآیند آزمایش است، یک سلسله دادرسی، خطا و پیروزی‌های گاه گاهی، آزمایش‌های ناکام نیز به همان اندازه آزمایش‌های موفق بخشی از فرآیند رشد هستند.

قانون چهارم: درس آنقدر تکرار می‌شود تا آموخته شود. درس‌ها در اشکال مختلف آنقدر تکرار می‌شوند، تا آن ها را بیاموزید. وقتی آموختید، می‌توانید درس بعدی را شروع کنید، بنابراین بهتر است زودتر درس‌هایتان را بیاموزید.


قانون پنجم: آموختن پایان ندارد. هیچ بخشی از زندگی نیست که در آن درسی نباشد. اگر زنده هستید، درس‌هایتان را نیز باید بیاموزید.

قانون ششم: قضاوت نکنید، غیبت نکنید، ادعا نکنید،سرزنش نکنید،تحقیرو مسخره نکنید، وگرنه سرتون میاد. خداوند شما را در همان شرایط قرار می‌دهد تا ببیند شما چکار می‌کنید.


قانون هفتم: دیگران فقط آینه شما هستند. نمی‌توانید از چیزی در دیگران خوشتان بیاید یا بدتان بیاید، مگر آن که منعکس کننده چیزی باشد که درباره خودتان می‌پسندید یا از آن بدتان می‌آید.


قانون هشتم: انتخاب چگونه زندگی کردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیار دارید، این که با آن ها چه می‌کنید، بستگی به خودتان دارد.


قانون نهم: جواب‌هایتان در وجود خودتان است. تنها کاری که باید بکنید این است که نگاه کنید، گوش بدهید و اعتماد کنید.


قانون دهم :
خیرخواهِ همه باشید تا به شما نیز خیر برسد

دختری که می خواست با شیشه لاغر شود

در مشهد اتفاق افتاد
خراسان: پسر مورد علاقه ام در آخرین نامه اش برایم نوشت: 
  اگر تو ماه آسمان عشقم نباشی، در ظلمت شب می میرم. من خاک پای تو هستم. مرا دریاب و تاج سرم باش. 
 او با این جملات عاطفی و هیجانی آن قدر مرا احساساتی کرده بود که حس می کردم من هم اگر «صادق» را نداشته باشم می میرم و بدون او نمی توانم نفس بکشم.

یک روز غروب که ما در پارک کوهسنگی مشهد قرار ملاقات گذاشته بودیم ،مرد رویاهایم گفت می خواهد به خواستگاری ام بیاید ؛اما یک مشکل کوچولو وجود دارد. با تعجب پرسیدم: چه مشکلی؟ صادق آهی کشید و جواب داد: مادرش از دخترهایی که کمی اضافه وزن دارند، بدش می آید و چون تو کمی چاق شده ای، حاضر نخواهد شد به خواستگاری تو بیاید.

با شنیدن این حرف خندیدم و گفتم: تو به من می گویی چاق؟ اگر واقعا فکر می کنی افزایش وزن دارم خوب رژیم غذایی می گیرم و با ورزش تناسب اندام خودم را به دست می آورم. در این لحظه صادق سرش را تکانی داد و با حالتی تاسف آمیز گفت: 
 تو خبر نداری که چه غوغایی در دلم به پا شده است. مادرم چند دختر را زیر نظر دارد و اصرار می کند که با یکی از آن ها ازدواج کنم. تو باید هر چه سریع تر کاهش وزن پیدا کنی و تنها دارویی که می تواند تناسب اندام و کاهش وزن سریع برای خانم ها به وجود بیاورد، شیشه است.

صادق با این حیله مرا تشویق کرد تا شیشه مصرف کنم. با استفاده از این ماده شیمیایی حس عجیبی پیدا می کردم و دچار توهم می شدم.

دختر جوان در دایره اجتماعی کلانتری ۳۵ مشهد افزود: پسر مورد علاقه ام با سوء استفاده از وضعیتی که پس از مصرف شیشه پیدا می کردم، مرا به راحتی طعمه هوس های شیطانی خود کرد و تا به خودم آمدم متوجه شدم به شیشه وابسته شده ام. اما ماجرا به همین جا ختم نشد ،چون متوجه شدم او خودش نیز موادمخدر مصرف می کند.

حدود ۴ ماه گذشت و ما دیگر به فکر ازدواج و تشکیل زندگی مشترکمان نبودیم ،بلکه فقط دنبال راهی برای تامین هزینه های موادمخدر می گشتیم. تا این که صادق پیشنهاد داد کیف قاپی کنیم. ما هر روز با موتورسیکلت در خیابان ها پرسه می زدیم و دزدی می کردیم.

خواهش می کنم حواستان را جمع کنید. این حرف هایی که گفتم قصه نبود؛ بلکه سرگذشت تلخ و عبرت آموز زندگی یک دختر جوان است که در کمتر از ۶ ماه آرزوهای قشنگ خود را در باتلاق اعتیاد و جرم نابود کرده است. شاید درست و منطقی نباشد که بگویم به علت بداخلاقی های پدرم و رفتارهای سختگیرانه مادرم به بیراهه رفته ام؛ چون آن ها هم خیر و صلاح مرا می خواستند، اما ای کاش ما در خانه با هم دوست بودیم و برای همدیگر احترام قائل می شدیم، تا این بدبختی به سر من نمی آمد. نمی دانم پدر و مادرم که یک عمر با آبرومندی زندگی کرده اند اگر بفهمند دخترشان به جرم سرقت و اعتیاد دستگیر شده چه حالی پیدا خواهند کرد؟

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

عضوی از بدن که سالی یک بار باید شسته شود!

عضوی از بدن که سالی یک بار باید شسته شود!
آیا این عضو از بدنتان را می شناسید و چرا تنها سالی یک بار باید آن را شست؟

بسیاری از افراد عادت به تخلیه موم گوش خود دارند،این در حالی است که این ماده نیز به نوبه خود به سلامت بدن کمک می‌کند و تخلیه غیراصولی آن درد، خارش، شنیدن صدای زنگ در گوش و حتی کاهش شنوایی را در پی دارد.

موم گوش به وسیله مخلوطی از ترشحات غددی که در سراسر مجرای گوش قرار دارد،به اضافه مقداری سلول پوستی ورقه شده و تعدادی مو شکل می‌گیرد.خود این ماده به عنوان عاملی موثر جهت شستشوی گوش عمل می‌کند و به‌علاوه محافظ بخش‌های حساس مجرای گوش است و به نوعی مجرا را روان و چرب می‌کند.

به طور طبیعی مقدار بیش از اندازه این ماده به طور خودکار و بدون دخالت فرد،به کمک حرکات آرواره‌ای به سمت جلو حرکت کرده و از مجرا خارج می‌شود و این زمانی است که می‌توان این خرده‌های بیرون زده را به طور کامل تخلیه کرد.اما به شدت توصیه می‌شود که خود فرد به جستجوی این مواد زاید اقدام نکند و فقط آن مقداری که به طور خود به خود بیرون زده را پاک کند.البته باید گفت که اگر چه این ماده برای سلامت گوش خوب است ،ولی مقدار زیاد آن می‌تواند دردسر ساز باشد.
اما چگونه می‌توان مقدار اضافی این ماده را تخلیه کرد؟

تنها راه ممکن شستشوی گوش با آب است تا به این ترتیب موم اضافی تخلیه شود. همچنین توصیه می‌شود که پزشکان از بیمار خود راجع به سابقه یا پیشینه موم گوش خود سوال کنند. افرادی که از وسایل کمکی برای شنیدن استفاده می‌کنند، باید به طور مرتب برای معاینه گوش و افزایش تدریجی موم گوش مراجعه کنند.این امر به حفظ عملکرد صحیح وسیله کمکی برای شنوایی کمک می‌کند.

توصیه می‌شود که فرد شخصا به کمک گوش پاک کن یا هر وسیله دیگر اقدام به زدودن موم اضافی نکند. افرادی که مستعد گرفتگی ناشی از موم گوش هستند، باید هر ۶ تا ۱۲ ماه یک بار برای شستشو مراجعه کنند. عوارض ناشی از گرفتگی موم گوش می‌تواند دردناک و پیشرونده باشد و باعث عفونت و از دست دادن شنوایی شود.
منبع: پارسینه