دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

فریب این پسران را نخورید!



فریب این پسران را نخورید!


مرد


ازدواج های امروزی، فرد محور تر است. یعنی دختر و پسر پیش از آن که پای خانواده ها به میان بیاید، تصمیم به شناخت همدیگر می گیرند و وقتی مطمئن شدند این آشنایی عاقبت خوبی در پی خواهد داشت، ماجرا را رسمی و علنی می کنند. این آشنایی برای عده ای جدی است و برای عده ای بیشتر فرم دوستی های گذرا را دارد که شاید به ازدواج ختم شود و شاید هم نه!


تفاوتی که بیشتر در دختران و پسران در اوایل جوانی به چشم می خورد در مورد هدف از رابطه دوستی با جنس مخالف است.


دختران معمولا تصور می کنند که برای یافتن همسر مناسب باید در یک رابطه احساسی با پسران دخیل شوند. اما واقعیت این است که در اکثر مواقع پسرانی طالب ارتباط دراز مدت، پنهانی، و احساسی و عاطفی با دختران هستند که شرایط ازدواج را ندارند و مایلند این خلاء را با یک رابطه دوستانه با یک یا چند دختر پر کنند و برای این کار از دادن قول ازدواج ابایی ندارند.


عده زیادی از دختران برای همرنگی با دوستان و فاصله گرفتن از سنت ها، به درخواست های دوستی پاسخ مثبت می دهند و امیدوارند که این دوستی به ازدواج ختم شود. در این شرایط، طولانی شدن دوستی، عمق گرفتن آن و نزدیک شدن بسیار زیاد دختر و پسر به هم، برای دختران معنای قطعی شدن ازدواج را دارد. مثلا دختر خانمی فکر می کند حالا که 6 سال با یک نفر دوست بوده، امکان ندارد بتواند بدون او زندگی کند و بی شک طرف مقابل هم او را برای ازدواج در نظر دارد. این در حالی است که از نگاه پسرها ( اگر نگوییم همه، باید بگوییم اکثریت قریب به اتفاق آنها ) طولانی شدن یک رابطه دوستی که خانواده ها از آن اطلاع ندارند، به معنی گذرا بودن آن رابطه است و به محض فراهم شدن شرایط ازدواجشان، یا به محض آن که با فردی موجه تر و مناسب تر از شما رو به رو شوند، رابطه دوستی شان را خاتمه می دهند.


دوستی هایی برای پر کردن اوقات فراغت


دوستی هایی که بنا به گفته دختران و پسران جوان بابت آشنایی بیشترشان با جنس مخالف و پر کردن اوقات فراغت به نحوی شادمانه !! صورت می گیرد و گاهی برای توجیه عملکرد خود دم از شناخت برای ازدواج می زنند . دوستی هایی که شروع آن ساده اما عواقب آن سخت جبران نا پذیر است . به خصوص برای دختران که در این گونه دوستی ها بیشترین ضرر را در قالب شکست عاطفی تا هتک حرمت های اخلاقی باید متحمل شوند .


دوستی های خیابانی، برای دختران نوجوان و جوان به نظر راه شادی است که آن ها را به سرمنزل مقصود می رساند! اما در واقع بیراهی است که ره به ترکستان دارد و جز گرفتار شدن در فحشا چیز دیگری عاید آن ها نمی کند. این روش گذران اوقات فراغت در واقع ویروسی خطرناک است که به جان اندیشه ها و اخلاقیات دختران نوجوان می افتد و آن تفکر ساده خوش گذرانی در اوقات فراغت را تبدیل به عادتی بیمارگونه در ارتباط گیری های نامعقول می کند . منجلاب این گونه گرفتاری ها و عادات غیر اخلاقی که زاییده دوستی های خیابانی است می تواند انسان را تا مرحله بدنامی و فحشا فرو ببرد.


این پسرها هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و...


راه چاره چیست؟


بدون پنهان کاری و وعده و وعید باید موضوع را با خانواده ها در میان بگذارید.


بهتر است علنی شدن رابطه در روزهای اول آشنایی باشد. در غیر این صورت حداقل یک ماه بعد از آشنایی و کسب شناخت مقدماتی از همدیگر موضوع را به خانواده ها اطلاع داده و بقیه شناخت تان را به دوران نامزدی رسمی یا غیر رسمی واگذار کنید.


اگر شرایط یکی از طرفین برای ازدواج یا رسمی شدن نامزدی آماده نیست، از همان ابتدا موعدی را برای علنی کردن رابطه مشخص کنید. مثلا دو ماه، سه ماه یا 6 ماه بعد. متناسب با این موعدی که در نظر گرفته اید، شدت و عمق رابطه یا میزان دیدارها و صحبت ها را تنظیم کنید تا رابطه تان همیشه تحت کنترلتان باشد و زیادی عمیق نشود.


به این مردان اعتماد نکنید


کسانی که از دوران آشنایی چنین رفتارهایی دارند، نه تنها قابل اعتماد نیستند، بلکه شما را برای ازدواج هم در نظر ندارند:


به جای شناخت منطقی شما، سراغ جنبه های احساسی رابطه می رود.


از آشنایی با خانواده شما طفره می رود


عفت را زیر پا می گذارد، درخواست های نامشروع دارد یا درباره مسائل جنسی، تحریک کننده و نا متعارف با شما صحبت می کند.


مایل است آشنایی تان طولانی شود و برای آن زمان مشخصی را اعلام نمی کند.


به شما می گوید که درگیر یک رابطه اجباری شده و خانواده اش دختر دیگری را برای او در نظر گرفته اند، اما او مایل است از او فرار کند و شما را به همسری برگزیند.


دروغ گفتن


هر روز یک بهانه برای علنی کردن رابطه دارد و امروز و فردا می کند: درسم تمام شود، سربازی بروم، کار پیدا کنم، پس انداز داشته باشم، موافقت خانواده را جلب کنم و...


نقش والدین در پیشگیری


در این میان والدین نقش مهمی در پیشگیری دارند. آن ها باید در صورت روبه رو شدن با چنین مواردی با یک مشاور مجرب صحبت کنند. چرا که آگاهی، آشنایی و داشتن علم نوین تربیتی برای هدایت فرزندان امری ضروری است. بنابراین آنچه تأثیرگذار و پاسخگو است شیوه های صحیح برخورد است. مطمئن هم باشیم خشونت و رفتار تند والدین نه تنها مۆثر نیست، بلکه فرزندان را از خانواده جدا می کند. در کنار خانواده ها، مدارس و صدا و سیما و رسانه ها نیز باید با ارائه برنامه های آموزشی صحیح و کارشناسی روابط پسران و دختران را در حد قانون و شرع به فرزندان آموزش دهند و عواقب سوء روابط پنهانی و بدون آشنائی را از طریق بررسیهای علمی همواره به آن ها گوشزد کنند.



اول خود را تغییر بده، بعد فرزندت را




شهرزاد:اگر مضطرب هستید، توقع فرزند آرام نداشته باشید. اگر بی‌برنامه و ناهماهنگ هستید، امید به داشتن بچه‌ای منظم نداشته باشید. اگر اختلاف زناشویی و جر و بحث خانوادگی دارید، منتظر آشفتگی‌های تربیتی در فرزندتان باشید.

 

اصولاً در تربیت فرزند باید توجه داشته باشید که کودکان چون میوه‌ای بر درخت خانواده می‌رویند و هرگونه آفتی که بر خانواده تاثیر بگذارد، بچه‌ها را نیز مبتلا می‌کند.باغبان عاقل برای این که محصولی سالم داشته باشد،می‌بایست ریشه و درخت را آفت کشی کند و به طبع آن میوه‌ها(یعنی فرزندان) نیز سالم می‌شوند.

 

پس ریشه‌های این درخت که زن و شوهر هستند، باید ابتدا سالم باشد. برای داشتن فرزندانی سالم باید رابطه بین زن و شوهر گرم و صمیمی باشد. بنابراین شما باید پایه‌های زندگی خانوادگی سالم را بنا کنید. اگر در شرایطی هستید که حسابی از دست خانواده کلافه‌اید، اول از همه به سراغ دورنتان بروید، شاید ایراد از شما باشد نه خانواده‌هایتان. بنابراین به جای غرغر کردن به بچه‌ها یا نق‌زدن به همسرتان(درباره عملکرد فرزندتان) شروع به تغییر خود کنید.

 

.1 آیا با طعنه با فرزندتان حرف می‌زنید، یا او را مسخره می‌کنید؟

.2 آیا از کودک خود توقع دارید همیشه 20 باشد؟

.3 آیا به بچه خودتان می‌گویید که  فقط وقتی او را دوست دارید که کارهای خوب انجام دهد؟

.4 آیا شما با فرزندتان پشت سر همسرتان صحبت می کنید؟

.5 آیا به فرزندتان بر چسب «بچه شلوغ»،«فرزند بی‌نظم»،«بچه تنبل»،«بچه ترسو» ، یا ... زده‌اید؟

.6 آیا همیشه (افراطی) مراقب و مواظب کودکتان هستید تا همه کارهایش بدون خطا انجام شود؟

.7 آیا همیشه به پرسش فرزندتان سریع جواب می‌دهید تا مبادا او از فکرش استفاده کند؟

.8 آیا برای رشد و پیشرفت فرزندتان بچه‌های مردم را به عنوان الگو به او پیشنهاد می‌دهید؟

.9 آیا با عصبانیت سر او فریاد می‌کشید که با برادر کوچکش با عصبانیت صحبت نکند؟

 

جواب به این سؤالات مهارت فرزند پروری شما را ارزیابی می‌کند. شما بعد از این که خود را پرورش دادید، همسر مناسبی یافتید و مهارت‌های‌ زناشویی و مهارت‌های ارتباطی صمیمی نیز با وی برقرار کردید، حالا نوبت به مهارت تربیت کودک و مهارت‌های فرزندپروری می‌رسد.



چرا اغلب زنان ارگاسم را تجربه نمی کنند؟

چرا اغلب زنان ارگاسم را تجربه نمی کنند؟   


چرا اغلب زنان ارگاسم را تجربه نمی کنند؟
بسیاری از زنان افکار مزاحم و یا صدای درونی مهم در مورد بدن خود دارند ، که هیجان جنسی را قطع می کند و مانع تجربه اوج لذت می شود.

 

میزان اطلاع ما از رفتار جنسی مان چقدر است؟ شاید در پاسخ به این سوال عده ای به این نکته اشاره کنند که داشتن اطلاعات علمی در یک امر غریزی به چه کار می آید؟ و چر ا اصولا دانستن درباره اندام جنسی و رفتار جنسی در شرایطی که بدون این اطلاعات نیز می توان نیازهای روزمره انسان در این باره را براورده کرد، لازم است؟
گزارش ها نشان می دهد نداشتن اطلاعات کافی در مورد رفتارهای درست جنسی چه آسیب هایی را متوجه افراد می کند و چه بسا ریشه بسیاری از مشکلات خانوادگی را باید در رفتارهای نادرست جنسی دنبال کرد. یکی از بزرگ ترین مشکلات جنسی در حال حاضر نرسیدن به ارگاسم در بسیاری از زنان است. اکثر زنان اشکال در رسیدن به اوج لذت جنسی دارند یا هرگز تجربه به ارگاسم رسیدن را ندارند.

تعدادی از عوامل فیزیولوژیکی است که می تواند میل جنسی زن و توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی را در زن مهار کند : عدم توازن در هورمون تستوسترون ، داروهایی مانند ضد افسردگی ، آناتومی او (فاصله بین کلیتوریس و مهبل ) ، و البته، مسائل مربوط به شریک زندگی . مورد آخر می تواند شامل در دسترس نبودن همسر، مشکلات آناتومی مرد، زود انزالی و نداشتن اطلاعات کافی از بدن و احساس زن باشد. همچنین تمایل به فشار زیاد در حین ارتباط جنسی نیز می تواند مانع تحریک لازم زن شود.

وظایف کاری زیاد، بی محبتی، بی توجهی، مورد ستایش قرار نگرفتن نیز موجب سردی در زنان می شود. دوری از همسر و بی اعتمادی به همسر نیز در زنان مورد توجه قرار می گیرد و موجب عدم تحریک می شود. الگوهای نا امن دلبستگی ( اضطراب و اجتنابی ) که در دوران کودکی توسعه یافته در بزرگسالی باقی می ماند و به شدت جنبه های متعدد ارتباط جنسی را تحت تاثیر قرار می دهند .

در این مقاله ما عامل روانی را که تاثیر منفی بر میل جنسی زن ، تحریک و ظرفیت ارگاسم دارد ،بررسی می کنیم. البته این لیست به این معنا نیست که ما همه عوامل را بررسی کرده ایم. ممکن است موارد دیگری هم باشد که در افراد مختلف متفاوت بروز می کند.

1- داشتن افکار انتقادی نسبت به بدن : بسیاری از زنان افکار مزاحم و یا صدای درونی مهم در مورد بدن خود دارند ، که هیجان جنسی را قطع می کند و مانع تجربه اوج لذت می شود. آن ها می توانند افکار خود آگاه در مورد سایز اندام تناسلی داشته باشند.همچنین افکاری در مورد این که آلوده هستند و تمیز نیستند، مانع برقرای ارتباط جنسی دهانی می شود.
بسیاری از زنان نگرش منفی پدر و مادر خود نسبت به عملکردهای بدن در طول آموزش توالت را درونی کرده اند، در نتیجه در شناخت تصورات بدنی افکار کثیف بودن برای آن ها تداعی می شود. به طور خاص ، ناحیه تناسلی بامفهوم مقعد آغشته است و با عملکرد دفعی اشتباه گرفته می شود. احساس شرم آور زنان در مورد این منطقه به هر چیزی در زیر کمر ، (از جمله عادت ماهانه ) گسترش یافته و آن ها در نهایت احساس کثیف یا آلوده بودن کرده و این شیوه ای است که می تواند در رسیدن به تحریک و اوج لذت جنسی تداخل ایجاد کند. هنگامی که زنان افکار منفی در مورد قسمت های مختلف بدن خود دارند، پیدا کردن نقطه حساس آن منطقه زمانی که لمس می شود ،کار دشواری است. اگر آن ها احساس بدی در مورد بدن خود داشته باشند ،به راحتی از رابطه جنسی لذت نمی برند.

2- درک رابطه جنسی به عنوان عملی غیر اخلاقی یا بد : بسیاری از زنان افکار تحریف شده در مورد رابطه جنسی در اوایل زندگی در طول فرآیند اجتماعی شدن به دست آورده اند. به طور کلی، نگرش منفی پدر و مادر نسبت به برهنگی، استمناء و س ک س یک نفوذ قوی بر احساسات هر دو نوع کودکان پسر و دختر در مورد روابط جنسی و عمل جنسی دارد . در نتیجه ، مردم به طور معمول اطلاعات کمی در مورد ارتباط جنسی قابل قبول و خوب دارند. علاوه بر این، برخی از ادیان ، نظام های باوری خیلی سفت و سخت، در مورد ارتباط جنسی دارند و آن را گناه و کثیف می دانند. زنانی که در این نگرش ها پرورش می یابند ، رابطه جنسی را ممنوع ، شرم آور و بد می دانند. آن ها در برابر معاشقه و ارتباط جنسی احساس بدی دارند و منتظر عواقب بد و مجازات هستند.

3- ترس از غم و اندوه : برای بسیاری از زنان ، احساس غم و اندوه مربوط به درد عاطفی در دورانی از زندگی که یک تجربه جنسی داشته اند ، به ویژه هنگامی که روابط جنسی با صمیمیت عاطفی ترکیب شده است، به صورت سرکوب شده وجود دارد. برای زنانی که مورد سوء رفتار قرار گرفته اند، این احساس عمیق تر نیز می باشد. هنگامی که زنان سعی می کنند به احساس غم فکر نکنند، اوج لذت جنسی را از دست می دهند.

4- نگرانی مربوط به لذت بردن شریک جنسی : بسیاری از زنان در ارتباط جنسی به جای تمرکز به خود و لذت بردن خودشان در طول رابطه تمام تفکرشان بر این است که آیا همسرم لذت می برد؟ آیا از روی اجبار با من در ارتباط است؟ آیا فکر فرد بهتری در سر دارد؟ همین موضوع باعث می شود از رابطه جنسی عقب مانده و تجربه ارگاسم را از دست بدهند.

5- ترس از دست دادن کنترل : زنانی که به شدت بر حفظ کنترل به عنوان یک مکانیسم دفاعی محافظت از خود تکیه می کنند، به صورت ناخود آگاه رابطه جنسی را عامل مخل کنترل و امنیت درونی خود تلقی می کنند. این نگرانی ها می تواند حوزه های مختلفی داشته باشد؛ مثلا نگرانی از ایجاد سر و صدایی که خارج از کنترل آن هاست، نگرانی از خروج بی اختیار ادرار و یا مدفوع . این اضطراب به صورت ناخود آگاه تجربه ارگاسم را غیر ممکن می کند.

6- داشتن ذهن بسیار مشغول: اکثر زنان در طول رابطه جنسی ذهن فعالی دارند و نمی توانند آن را بر این فعالیت متمرکز کنند. فکرهایی که تمام مغز را اشغال می کنند و به جای تحریک و تشویق جنسی منجر به واپس زدگی میل جنسی می شود. خیلی از زنان نمی توانند افکارشان در مورد فرزندان، وظایف خانه دار، مشکلات شغلی و ... را در طول ارتباط جنسی مهار کنند و همین ضعف باعث عدم تمرکز کامل و نرسیدن به ارگاسم می شود.

7- نگرانی از متهم شدن :
دختران در همه جای جهان همیشه به با حیا بودن تشویق شده اند. زمانی که همان دختر وارد رابطه می شود و حالا به عنوان یک زن و شریک جنسی هم باید وظایفی را انجام بدهد، شکستن حریمی که در آن در ساعاتی از شبانه روز فرد باید حجب و حیا را کنار گذاشته و از رابطه جنسی با همسرش لذت ببرد خیلی دشوار است. این طرز فکر که نهادینه شده، نمی تواند مانند یک کلید روشن و خاموش بشود. بنابراین فرد نمی تواند مهارهای ذهنی اش را بشکند و گاهی حتی اگر لذت هم ببرد نمی تواند و یا نمی خواهد آن را بروز دهد، از ترس اینکه مورد قضاوت قرار بگیرد و متهم شود که زن سبک و هرزه ای است. بنابراین به مرور این حالت رابطه جنسی را برای فرد از یک حالت خوش آیند به حالت وظیفه و بعضا توام با ترس تبدیل می کند. ترس از این که مبادا عکس العملی نشان بدهد که همسرش تصور کند او هرزه است. بنابراین تجربه ارگاسم با چنین افکاری تقریبا غیر ممکن است.


دانستن این مطلب که چرا او نمی تواند ارگاسم را تجربه کند، قدری دشوار است؛ اما اگر شما افکاری مانند نمونه های بالا را دارید، از تلاش دست نکشید. برای تجربه ارگاسم می توانید از یک روان شناس مسائل جنسی ( سکس تراپ) کمک بگیرید.
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : سایت روان

مطالب پیشنهادی:
ارتباط جنسی و 13 فایده آن
غذاهایی برای داشتن رابطه جنسی بهتر
6 روش ایجاد تنوع در ارتباط جنسی
یکی از مهم ترین فواید رابطه جنسی
آیا رابطه جنسی برای بیماران قلبی ممنوع است؟

موز؛ میوه‌ای مفید برای دستگاه گوارش

موز؛ میوه‌ای مفید برای دستگاه گوارش


 

موز گیاهی است علفی و درختچه‌مانند. برگ‌های آن بسیار بزرگ و پهن است و پهنای آن گاهی به 2 متر می‌رسد. گل‌های آن به ‌صورت سنبله است و میوه آن ابتدا سبز و بعد از رسیدن به رنگ زرد در می‌آید. موز از چهار هزار سال قبل در هندوستان کشت می‌شده است.

خواص دارویی

موز از نظر طب قدیم ایران معتدل و تر است و خون را غلیظ می‌کند. این میوه انرژی زیادی دارد و چون نرم است، غذای خوبی برای کودکان و اشخاص مسن محسوب می‌شود. از خواص دیگر این میوه:

1.به دلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان و غذای خوبی برای ماهیچه‌هاست.

2. موز ملین بوده و هم‌چنین برای درمان اسهال و اسهال خونی مفید است.

3. موز خون‌ساز است؛ بنابراین اشخاص لاغر و کم‌خون حتما باید موز بخورند.

4. موز تقویت‌کننده معده و نیروی جنسی است.

5. موز زخم معده و روده را درمان می‌کند.

6. گرد موز همچنین داروی خوبی برای پایین آوردن کلسترول است.

7. شیره گل‌های موز درمان‌کننده اسهال خونی است.

8. ضماد برگ درخت موز برای درمان سوختگی مفید است.

9. ریشه موز دفع‌کننده کرم معده است.

10. موز نفاخ است و زیادخوردن آن به ویژه درافراد سرد مزاج تولید گاز معده می‌کند، برای رفع این عارضه باید پس از موز کمی نمک خورد.

11 . موز تأثیر خوبی در تأمین رشد و تعادل سیستم اعصاب دارد.

12. برای درمان ضعف بدن، موز را با عسل بخورید.

13. موز به علت دارا بودن قند زیاد برای مبتلایان به مرض قند مضر است و نباید در خوردن آن افراط کنند.

درمان طبیعی زخم معده

تحقیقات نشان می‌دهد که اثر موز بر روی زخم معده بیشتر از داروهای گران قیمت است که به وسیله پزشک تجویز می‌شود. بررسی‌های آزمایشگاهی و بررسی روی حیوانات نشان داده که موز یک ماده حفاظت‌کننده است. هر چند تحقیقات کامل‌تری لازم است تا به عمل یک تکه موز در سیستم هاضمه پی برد. تحقیقات انجام شده در کالج هند نشان می‌دهد که عامل شیمیایی موجود در موز باکتری عامل زخم‌های دستگاه گوارش را متوقف می‌کند. تحقیقات دیگر در دانشگاه «نیوانگلند» در استرالیا نشان می‌دهد که موز از برگشت این زخم‌ها جلوگیری می‌کند و خوردن موز عوارض جانبی ندارد. رمز این تحقیقات این بود که این موزها کاملاً رسیده و قهوه‌ای بودند. در این مرحله موز ماده‌ای تولید می‌کند که همان لایه پوششی تولید شده در معده است که بر اثر اسید معده کاهش پیدا می‌کند.

 

بهترین فروشنده های اتومبیل


 بهترین فروشنده های اتومبیل

نقل است روزی از مدیرعامل شرکت بنز پرسیدند:

چطور شد که شما فروشتان در جهان اول شد و جزء بهترین فروشنده های اتومبیل شدید؟

مدیر عامل پاسخ داد: 

چه کسی گفته ما بهترین فروشنده ایم؟ بهترین فروش را شرکت ایران خودروی ایران دارد که محصولاتش را تولید نکرده پیش فروش می کند؟ در حالی که ما محصول را باید تولید کنیم ،تست کنیم و سپس برای آن مشتری بیابیم!!!