دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

چرا از نماز و عبادت لذت نمی برم؟



چرا از نماز و عبادت لذت نمی برم؟

NamazShab[WwW.KamYaB.IR]

می دانم نماز نور چشم پیامبر است، از بچگی به من گفته اند که نماز مایه برکت است و سعادت. نماز هم می خوانم، اما با بی حوصلگی، لذت نمی برم. با عجله و شتاب می خوانم. عبادات دیگر هم همین طور. مثلاً دعا کردن قرآن خواندن. چرا؟

خیلی دوست دارم، از نماز و عبادات لذت ببرم. یا حوصله و شادابی و بانشاط به نماز بایستم و عبادت کنم. چه کنم؟
در این باره کتاب ها و مقالات و مطالب زیادی منتشر شده است. با مراجعه و نگاهی هرچند مختصر به آثاری که در ستاد اقامه نماز تجمیع و در معرض بهره برداری علاقمندان قرار گرفته، خواهیم دید که خوشبختانه آثار ارزشمندی در دسترس عموم می باشد. کافی است

اراده کنیم و تعدادی از کتاب ها و محصولات فرهنگی را که در این خصوص منتشر شده ، تهیه کرده و در خانه و خانواده مورد استفاده قرار گیرد. در این اجمال محورهای عمده ای را که می بایست در فرآیند علاقمند شدن به نماز و لذت بردن از عبادت مورد توجه و تأکید قرار گیرد ، تداعی می کنیم. 
۱- برای علاقمند شدن به نماز و عبادت، لازم است آگاهی و شناخت خود در مورد نماز، آثار و برکات نماز، رویکرد قرآنی و روایی در مورد نماز را ارتقاء ببخشیم.
آنچه مسلم است انسان به طور طبیعی ضرر را دفع و نفع را جذب می کند. کسی که از نماز لذت نمی برد، بدان جهت است که وقت و حوصله و هزینه بسیار اندکی برای شناخت جوهر و گوهر نماز اختصاص می دهد. نماز را کوچک می شمارد، هر چه شناخت بیشتر باشد ،عظمت و جایگاه نماز آشکارتر و اهمیت و ارزش قائل شدن به نماز نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه لذت بردن از نماز نیز افزایش خواهد یافت.

برای شنا کردن در دریای دین باید عریان شد، با کمترین لباس و وابستگی ها. «دیو چو بیرون رود فرشته درآید». خانه دل را باید از دیو دنیای فریبنده خالی کرد تا خوبی ها و زیبایی های دین در آن وارد شوند

اگر بدانیم که نماز نور است و در پرتو نور در چاه و چاله فرو نمی افتیم، ترس و دلهره در ذهن و زندگی ما وارد نمی شود. راه و رسم زندگی را می یابیم در بی راهه و ظلمت گرفتار نمی شدیم. اگر بدانیم نماز نردبانی است که هر چه زمان بگذرد و با نماز انس بگیریم ،بالاتر می رویم، در جا نمی زنیم و هر روزمان بهتر و بالاتر و والاتر از دیروزمان خواهد بود. اگر بدانیم نماز چشمه ای پاک و پاک کننده است و روزانه لااقل سه بار در چشمه جسم و جانمان را شستشو می دهیم، دیگر آلودگی ها و رذایل اخلاقی بر ما آسیب نمی زنند و ما نیز چون نماز پاک می شویم و پاک کننده آرامش می یابیم و آرامش بخش- بخشنده و مهربان طهارت جسم نمادی از طهارت روح است و در نماز به این مقام می رسیم. (ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر)
اگر بدانیم نماز باعث تمرکز بر خوبی ها و بهترین صفات الهی و زیباترین عبارات و واژه های انرژی بخش می شود، دیگر خود را با مدیتیشن و یوگا و اعمال و اموری که بدون خدا آرامش را طرح می کنند، مشغول نمی سازیم. نماز را بهترین و موثرترین مدیتیشن و تمرکز برای رسیدن به آرامش دینی خواهیم دانست.
۲- گناه و معصیت، لذت عبادت و نماز را کاهش داده و بعضاً از بین می برد. لقمه حرام، سخن ناروا، غیبت و بیهوده گویی، نیش و کنایه، تهمت، فحش، …. نگاه آلوده (به نامحرم و فیلم ها و تصاویر غیراخلاقی) شنیدن حرام، قلب و روح آدمی را مجروح و بیمار نموده و حال و انرژی عبادت و نماز را از آدمی دور می سازد.
مثل عفونتی که مانع لذت بردن از غذاهای مطبوع می شود، گناه و معصیت نیز مانع لذت بردن از غذاهای روحی (از جمله نماز) می شود؛ پس برای لذت بردن از نماز باید از گناه و معصیت نیز مانع لذت بردن از غذاهای روحی (از جمله نماز) می شود. پس برای لذت بردن از نماز باید از گناه و معصیت دوری جست.
۳- نماز قطعه ای از پازل زندگی دینی و قرآنی است. بنابراین نباید نسبت به سایر فرایض دینی غافل بود که در غیر این صورت نسبت به نماز نیز بی توجه یا کم توجه خواهیم شد.
احترام و تکریم والدین، ضایع نکردن حق الناس، توجه و محبت به همسر و فرزندان، صدقه، انفاق، خمس و … خلاصه انجام واجبات دینی زمینه های لذت بردن از نماز را فراهم می سازد.
۴- دوستان و معاشران متدین و آگاه، انجام فرایض دینی را در دل و دیده ما شیرین و گوارا می سازند. در روایت آمده با کسانی معاشرت کنید که اگر به شما عطر نمی دهند (همچون عطّار)، بوی عطر (معنویت و معرفت) را به شما می دهند. با کسانی معاشرت کنید که دیدن آنان شما را به یاد خدا و معاد بیندازد. آدمی به آیین دوستان خود می باشد.
۵- زمان و مکان عبادت و نماز را مشخص کنید. بهترین زمان نماز به هنگام اذان و بهترین مکان مسجد و اماکن متبرکه و یاد و گوشه ای از منزل که ساده و بی پیرایه و عاری از تجمل و عواملی که موجب حواس پرتی و مشغله های ذهنی می شود، می باشد.
۶- فراگیری ترجمه آیات و اذکار نماز با بلکه مطالعه و مرور و تفسیر هر آنچه در نماز به زبان جای می سازیم و توجه به معنای و مفاهیم نماز در حین نماز، در افزایش لذت نماز بسیار مؤثر است. کسی که از (مثلاً) ۱۰ سال پیش تاکنون نماز می خواند. نباید همچون نوجوانی نماز بخواند که به تازگی خواندن نماز را آغاز کرده. همان طور که دو فرآیند تحصیلات (مدرسه و دانشگاه) هر سال رو به رشد می رویم. در نماز و مکتب دین و کلاس اسلام نیز می بایست هر ماه و هر سال عمیق تر و دقیق تر و آگاهتر و جدی تر باشیم. 

گناه و معصیت، لذت عبادت و نماز را کاهش داده و بعضاً از بین می برد. لقمه حرام، سخن ناروا، غیبت و بیهوده گویی، نیش و کنایه، تهمت، فحش، …. نگاه آلوده (به نامحرم و فیلم ها و تصاویر غیراخلاقی) شنیدن حرام، قلب و روح آدمی را مجروح و بیمار نموده و حال و انرژی عبادت و نماز را از آدمی دور می سازد

۷- علاقه به دنیا، مانع علاقه به دین و فرایض دینی می شود. حب الدنیا رأس کل خطیئه. علاقه به دنیا ریشه همه بدی هاست. دنیا در حد وسیله و پلی است برای عبور- مسافرخانه ای موقت. لذا مشغول شدن به پل و مسافرخانه ما را از هدف (که رسیدن به قرب الهی است و آن هم با عبادات به خصوص نماز (نور چشم پیامبر) حاصل می شود، باز خواهد داشت. برای شنا کردن در دریای دین باید عریان شد با کمترین لباس و وابستگی ها. «دیو چو بیرون رود فرشته درآید». خانه دل را باید از دیو دنیای فریبنده خالی کرد تا خوبی ها و زیبایی های دین در آن وارد شوند.
۸- حضور در مجالس مذهبی- مسافرت های مذهبی، با نیت خودسازی و تقویت بنیه دینی
۹- اظهار ارادت به اهل دین و معنویت و نماز
۱۰- وسایل سخت افزاری نماز باید مرتب، معطر، مناسب و در شأن نماز و نمازگزار باشد. لباس، سجاده، مهر، تسبیح، آراستگی (شانه زدن به موها و مسواک دندان ها). خوش بویی از جمله وسایل و ابزاری است که عمق و زیبایی نماز را بیشتر خواهد کرد.
۱۱- مقدمات نماز نیز مثل وضو می بایست با تمرکز، توجه و تأکید بر معانی و مفاهیم طهارت انجام گیرد. این مهم نیز بر میزان لذت بردن از نماز تأثیرگذار خواهد بود. 
۱۲- در پایان مطالعه کتب ذیل الذکر در رشد و آگاهی و نیز لذت بردن از نماز بسیار موثر خواهد بود:
· اسرار نماز ،میرزا جواد ملکی تبریزی
· پرتوی از نماز ، محسن قرائتی
· یکصد پرسش و پاسخ درباره نماز (۲ جلد) محمد کلباسی
· تفسیر نماز، محسن قرائتی
· گفتارهای معنوی استاد شهید مرتضی مطهری
· تفسیر سوره حمد امام خمینی (ره)
· اسرار ملکوت (۲ جلد) امام خمینی (ره)
· نماز تسلیم انسانی عصیانگر، جلال رفیع.

۱۸ درمان طبیعی برای اضطراب



     ۱۸ درمان طبیعی برای اضطراب 

Ezterab[WwW.Kamyab.IR]

درمان های غیردارویی زیادی برای برطرف کردن اضطراب و تشویش وجود دارد. از جمله می توان به تکنیک های کنترل ذهن برای آرام شدن اشاره کرد. البته برخی از این تکنیک ها در لحظه پاسخگو هستند، در حالی که برخی دیگر در طول زمان خاصیت درمان گر دارند.

۱. بابونه

اگر دچار دلشوره و اضطراب هستید، دمنوش بابونه می تواند باعث آرام شدن شما بشود. برخی از مواد تشکیل دهنده بابونه دقیقا همان کاری را با مغز می کنند که داروهای آرام بخش همچون والیوم انجام می دهند. تحقیقات نشان داده است، افراد مضطربی که ۸ هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف می کردند، بسیار بیشتر از بیمارانی که دارو می خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده است.

۲. چای سبز (اِل تیانین)

گفته می شود راهب های بودایی ژاپنی می توانند برای ساعت ها بسیار ریلکس و آرام مراقبه کنند. یکی از دلایل آرامش آن ها اسیدآمینه موجود در چای سبز آن ها به نام اِل تیانین است. محققان ثابت کرده اند اِل تیانین موجب کنترل تپش قلب و فشار خون و در نتیجه کاهش اضطراب می شود.

بیشترین میزان اِل تیانین را می توانید در چای سبز پیدا کنید �البته برای تاثیر این ماده باید فنجان های زیادی چای سبز بنوشید.

اضطراب و نگرانی,برطرف کردن اضطراب, دلشوره و اضطراب

۳. سنبل الطیب

برخی از گیاه های دارویی باعث آرامش بدون خواب آلودگی می شوند (همچون اِل تیانین) و برخی دیگر خاصیت آرام بخش و مسکن دارند. سنبل الطیب (والرین) در دسته دوم جای می گیرد. این گیاه باعث خواب راحت به خصوص برای آن دسته از افرادی می شود که دچار کم خوابی و بی خوابی هستند. این گیاه خواب آور حاوی مواد آرامش بخش است و دولت آلمان آن را به عنوان دارویی برای بی خوابی تایید کرده است.

سنبل الطیب بوی بدی دارد و بیشتر مردم کپسول یا قرص آن را به چای آن ترجیح می دهند. ترجیحا این گیاه را بعدازظهر مصرف کنید. سنبل الطیب را اصولا همراه با دیگر گیاهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و بادرنجبویه دم می کنند.

اضطراب و نگرانی,برطرف کردن اضطراب, دلشوره و اضطراب

۴. بادرنجبویه

این گیاه دارویی نیز در کاهش استرس و داشتن خواب راحت موثر است. افرادی که حدود ۶۰۰ میلی گرم از این گیاه را روزانه مصرف می کنند، آرام تر از افرادی هستند که قرص های آرام بخش مصرف می کنند. با این که این گیاه خاصیت آرامش بخش دارد، اما تحقیقاتی نشان داده است مصرف بیش از حد آن باعث افزیش اضطراب می شود. بنابراین، بر اساس دستور مصرف آن را به میزان کم مصرف کنید. این گیاه را می توانید از عطاری ها به صورت دم نوش، کپسول یا قرص تهیه کنید. این دارو نیز با دیگر گیاهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و سنبل الطیب ترکیب می شود.

۵. ورزش

مجموعه ای از بهترین های طب سنتی
ورزش برای ذهن و جسم بسیار مفید است. با انجام تمرینات ورزشی می توانید اضطراب خود را در لحظه از بین ببرید. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می یابد و احساس سلامت بیشتری می کنید. از جمله دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو آن ها از بین می روند.

۶. درمان ۲۱ دقیقه ای

۲۱ دقیقه: این زمان نشان می دهد چقدر ورزش کمک می کند تا اضطراب خود را کاهش دهید. هنگامی که واقعا مضطرب هستید روی تردمیل بدوید تا پس از ورزش آرامش خود را به دست بیاورید. بهتر است روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش هایی انجام دهید که تپش قلب شما را افزایش می دهند � همچون تردمیل، دویدن، بالا رفتن از پله ها یا … . اگر اهل ورزش نیستید، حداقل روزانه مسافتی را با سرعت بالا پیاده روی کنید.

۷. تمرین تنفس و سوال پرسیدن

برای هوشیاری کامل هنگام تنفس، از خود سوال های ساده ای بپرسید. در یک جای آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هایتان توجه کنید. همزمان از خود سوال های ساده ای بپرسید و روی تنفس خود تمرکز کنید. مثلا، دمای هوایی که وارد بینی شما می شوند، چند است؟ وقتی نفستان خارج می شود، چه تغییری در بدن شما ایجاد می کند؟ وقتی هوا وارد ریه های شما می شود، چه حسی دارد؟


۸. اسطوقدوس

ویژگی مست کننده (نه همچون مشروبات الکلی) اسطوقدوس از نظر روانی باعث آرامش می شود. یک تحقیق یونانی ثابت کرده است بیمارانی که در مطب در انتظار نوبت خود هستند، با استشمام رایحه اسطوقدوس راحت تر این زمان را تحمل می کنند. برخی از دانشجویان نیز اعلام کرده اند این رایحه در طول امتحان به آن ها آرامش می دهد.

در یک تحقیق آلمانی، قرص های اسطوقدوس (شاید در ایران نباشد) باعث کاهش نشانه های اضطراب می شود و بسیار موثرتر از لورازپام و دیگر والیوم ها است.

۹. حبس نفس

نفس خود را بگیرید و رها کنید. البته لازم نیست این کار را تا حدی که کبود شوید، ادامه دهید. فقط کافی است همچون تمرینات یوگا با تنفس های عمیق روح خود را آرام کنید. یکی از بهترین تنفس های عمیق روش ۴ ۷ ۸یوگا است. برای این منظور به طور کامل از طریق دهان هوا را بیرون بدهید، سپس از طریق بینی هوا را به داخل بکشید و تا ۴ بشمارید. نفس خود را تا ۷ بشمارید و نگه دارید و سپس اجازه دهید از دهان شما با شمارش تا عدد ۸ خارج شود.
این کار را دست کم دوبار در روز انجام دهید.

۱۰. سریعا غذا بخورید

برخی از مواقع مردم در نتیجه گرسنگی مضطرب و عصبی می شوند. بنابراین، هنگامی که دچار اضطراب شدید، یعنی قند خون شما کاهش پیدا کرده است و بهترین کار خوردن یک میان وعده سبک همچون گردو یا یک تکه شکلات تلخ به همراه یک لیون آب یا چای گرم است.

رژیم غذایی مناسب در طولانی مدت موجب کاهش استرس می شود. سعی کنید از گیاهان همچون کلم، غذاهای دریایی و گوشت در وعده های غذایی خود استفاده کنید. این نوع مواد اسید فولیک و فیتونوترین دارند که به کاهش اضطراب کمک شایانی می کنند.

۱۱. صرف صبحانه

از این که به خودتان گرسنگی بدهید، دست بردارید. بیشتر افرادی که دچار تشویش و استرس فراوان هستند، صبحانه نمی خورند. توصیه ما این است که حتما چیزی همچون تخم مرغ که سرشار از پروتئین و کولین است، میل کنند. کمبود کولین باعث افزایش اضطراب بیهوده در انسان می شود.

۱۲. مصرف امگا سه

شما می دانید که روغن ماهی برای قلب مفید است و از افسردگی نیز جلوگیری می کند. امگا ۳ موجب کاهش اضطراب نیز می شود. در تحقیقاتی ثابت شده است، دانش آموزانی که ۲.۵ میلی گرم در روز از ترکیب اسیدهای چرب امگا سه به مدت ۱۲ هفته استفاده می کنند، اضطراب کمتری از دانش آموزانی دارند که قرص آرام بخش می خورند. کارشناسان توصیه می کنند تا حد امکان در وعده های غذایی خود از امگا سه استفاده کنید. ماهی های چربِ آب های سرد همچون سالمون منبع غنی اسیدهای چرب هستند.

۱۳. دست برداشتن از تفکرات منفی

وقتی دچار اضطراب هستید، بسیار آسان است که همیشه افکار منفی داشته باشید و به دنبال انتهای بد یا فاجعه باشید. ذهن شما درگیر مسایل غیر قابل تحمل می شود و همیشه هراس این را دارد اگر این اتفاق ها واقعا رخ دهند، چه می شود؟ این مساله واقعا زندگی انسان را خراب می کنند و روح را از بین می برند.

به جای این افکار بیهوده، نفس عمیق بکشید، پیاده روی کنید و روی مسایل واقعی تمرکز کنید.

۱۴. حمام آب گرم

هرچقدر هم احساس اضطراب داشته باشید، پس از استراحت در سونای خشک یا بخار، احساس آرامش خواهید داشت. با گرم کردن بدن خود، گرفتگی عضلات و استرس خود را کاهش می دهید. احساس گرما به عصب ها دستور کنترل حالت می دهد که روی سروتونین فرارسان های عصبی تاثیر می گذارد. گرم کردن بدن را می توان نوعی ورزش نیز دانست.


۱۵. حمام جنگل

 

ژاپنی ها به حمام جنگل، «شیرین یوکو» می گویند. حمام جنگل در واقع راه رفتن در میان درختان است. محققان ژاپنی واکنش های بدن افرادی که به مدت ۲۰ دقیقه در میان جنگل و بوی خوب چوب و چمن و صدای جریان آب، پیاده روی کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. مشخص شد این افراد استرس کمتری دارند و آرام تر هستند.

۱۶. مراقبه ذهنی

مراقبه ذهنی در اصل برای بودایی ها است، اما در عصر حاضر از آن به عنوان درمانی برای تشویش و اضطراب نیز استفاده می کنند. تمرینات ذهنی برای آگاهی بیشتر به افراد کمک می کند تا واقعیت جاری را به جای ترس و واهمه های خود از آینده ببینند. برای این منظور می توانید ابتدا از تمرکز روی زمان حال با هشیاری کامل و بدون هیچ قضاوتی آغاز کنید.


۱۷. گل ساعتی

گل ساعتی نوعی مسکن به شمار می رود و دولت آلمان آن را به عنوان درمانی برای بی خوابی های عصبی تایید کرده است. یافته های علمی ثابت کرده اند این گیاه نشانه های اضطراب را کاهش می دهد و خاصیتی همچون داروهای آرامش بخش دارد. این گیاه را بیشتر برای درمان بی خوابی تجویز می کنند.

همچون دیگر مسکن ها، این گیاه نیز باعث خواب آلودگی و گیجی می شود؛ بنابراین آن را فقط هنگام خواب مصرف کنید. مراقب باشید مصرف بیش از یک نوع گیاه دارویی در زمان واحد خطرناک است و هرگز گل ساعتی را بیشتر از یک بار در ماه مصرف نکنید.

۱۸. به خود اعتماد داشته باشید

آیا افکار مشوش و نگران کنده در سر دارید؟ تبریک می گوییم. شما کاملا به حالت های روحی خود آگاه هستید و این نوع آگاهی در واقع نخستین قدم برای کاهش اضطراب است.

همیشه به این دلیل که اضطراب های خود را می شناسید و از تغییرات بدن خود آگاه هستید، به خود اعتماد به نفس بدهید. این مساله وافعا برای برطرف کردن اضطراب الزامی است. قدم بعدی داشتن مکالمه مثبت با خود، تغییر درک و فهم یا استفاده از روش های آرامش بخش است.

15روش فکر کردن افراد موفق!



15روش فکر کردن افراد موفق!

موفق ترین افراد دنیا یک خصوصیت مشترک دارند: طرز فکرشان با دیگران فرق دارد. چون ما هم باور داریم که تفکر هوشمندانه زندگی را تغییر می دهد، در اینجا به 15 مورد از بهترین طرز فکرهای افراد موفق اشاره می کنیم.

1 - فکر کردن یک نظم است. اگر می خواهید در آن بهتر شوید، باید روی آن کار کنید.

می توانید برای برنامه ریزی فکر کردنتان وقت بگذارید؛ مثلاً هر دو هفته یک بار یک نصفه روز، هر یک ماه یک روز کامل و هر سال یک تا دو روز کامل.

2 - ببینید انرژیتان را باید کجا متمرکز کنید، و بعد از قانون 20/80 استفاده کنید.

80 درصد از انرژی تان را به 20 درصد از مهم ترین فعالیت های تان اختصاص دهید. یادتان باشد که نمی توانید در آن واحد همه جا باشید، همه را بشناسید و همه کاری انجام دهید. و از انجام همزمان چند کار اجتناب کنید: ممکن است کارایی شما را به 40% برساند.

3 - افراد موفق خود را در معرض ایده  ها و آدم های مختلف قرار می دهند.

آن ها سعی می کنند بیشتر وقتشان را با کسانی بگذرانند که آن ها را به چالش می کشند.

4 - ایده داشتن یک چیز است، دنبال کردن آن چیزی دیگر.

ایده ها تاریخ مصرف کوتاهی دارند. باید قبل از این که تاریخ انقضای آن ها فرا برسد، آن ها را عملی کنید.

5 - افکار برای ایجاد شدن نیاز به زمان دارند. اولین چیزی را که به ذهنتان می رسد، انجام ندهید.

آخرین باری که ساعت 2 صبح یک فکر عالی به سرتان زد و وقتی صبح از خواب بیدار شدید به نظرتان احمقانه می رسید،آن را به خاطر دارید؟

افکار تازمانی که ماده دارند، باید شکل داده شوند و باید مورد بازجویی و سوال قرار گیرند.

6 - افراد باهوش با افراد باهوش دیگر همفکری می کنند.

فکر کردن با دیگران نتایج بهتری در بر خواهد داشت. مثل این می ماند که به خودتان یک راه میان بر بدهید. به همین خاطر است که جلسات طوفان مغزی تا این اندازه موثر هستند.

7 - تفکر عامه   پسند را رد کنید ( که معمولاً یعنی اصلاً فکر نکرده اید ).

خیلی از آدم ها وارد عمل می شوند با امید این که به فکر بقیه خوب برسد. برای این که از وضعیت خارج شوید، باید اول با احساس ناراحتی کردن کنار بیایید. همچنین به خاطر داشته باشید که همین الان آدم های دیگری هستند که سعی دارند برای خودشان فکر کنند و آن ها هستند که موفق اند.

8 - بهترین متفکران از قبل برنامه  می ریزند، درحالی که برای افکار ناگهانی نیز جا می گذارند.

وقتی با استراتژی وارد عمل شوید، احتمال خطا پایین می آید. داشتن افکار مبهم از این که کجا هستید و دوست دارید چه کاری انجام دهید، شما را به هیچ کجا نمی رساند.

کلید استراتژیک بودن: 1. موضوع را خرد کنید. 2. بپرسید چرا این مشکل باید حل شود. 3. موارد کلیدی را مشخص کنید. 4. منابع تان را مرور کنید. 5. افراد مناسب را در جای مناسب قرار دهید.

هنری فورد می گوید:

"هیچ چیز سخت نیست اگر آن را به اجزای کوچک تر تقسیم کنید."

9 - برای متفاوت فکر کردن، باید کارهای مختلفی انجام دهید.

راه  های جدیدی برای انجام کارتان پیدا کنید، با آدم های جدید آشنا شوید، حتی کتاب هایی را بخوانید که فکر می کنید خسته کننده هستند. رمز کار این است که با ایده ها و سبک های زندگی جدید آشنا شوید.

10 - برای تقدیر از ایده های دیگران، باید به ایده های دیگر احترام بگذارید.

نمی توانید فکر کنید که همیشه حق با شماست. باید به نظریات دیگر هم فرصت دهید.

11 - برای هر روزتان و زمان هایی که افراد دیگر را ملاقات می کنید، برنامه و موضوع داشته باشید.

بیشتر آدم ها فقط برای روزشان برنامه ریزی می کنند. متفکران برای برنامه ریزی هفته، ماه و اهداف بلندمدتشان وقت می گذارند و بعد آن را دنبال می کنند.

همچنین بدون موضوعی برای حرف زدن وارد جلسات، مهمانی ها و قرارهای ملاقات نمی شوند. قبل از این که وارد چنین موقعیت هایی شوند، تصمیم می گیرند که از آدم ها یاد بگیرند.

تفکر انعکاسی در مهارت های تصمیم گیریتان به شما رویکرد و اعتماد به نفس می دهد. اگر تفکر انعکاسی نداشته باشید، بیشتر از آنچه که فکر می کنید ،شما را عقب می کشد.

12 - بر حرف های منفی که با خودتان می زنید، غلبه کنید. برنده ها با عباراتی مثل "من می توانم" حرف می زنند.

افراد باهوش محدودیت ها را نمی بینند. آن ها امکانات را می بینند.

سام ایوینگ قهرمان سابق بیسبال می گوید: "هیچ چیز شرم آورتر از این نیست که ببینید کسی کاری را انجام می دهد که شما می گفتید غیرممکن است."

13 - افراد خلاق خود را وقف ایده ها می کنند.

آن ها ابهامات را در آغوش می گیرند و از شکست نمی ترسند و با افراد خلاق دیگر نشست و برخاست می کنند.

14 - افراد خوشبین نمی توانند متفکرانی واقع بین باشند.

داشتن رویکرد واقع بینی به شما این امکان را می دهد آنقدر به یک مشکل نزدیک شوید که بتوانید آن را بشکافید. روبه رو شدن با عواقب احتمالی هم به شما کمک می کند کارآمدتر باشید و به شما اعتبار بیشتر می دهد. برای این که متفکری واقع بین تر باشید، باید: 1. از واقعیت تقدیر کنید. 2. کارتان را انجام دهید و واقعیات را به دست آورید. 3. نقاط مثبت و منفی آن را بسنجید. 4. بدترین حالت ممکن را در نظر بگیرید. 5. تفکرتان را با منابع تان هم  تراز کنید.

15 - خیلی مهم است که آخر روز به یاد بیاورید که می توانید طرز فکرتان را عوض کنید.

این که یاد بگیرید چطور در فکر کردن استاد شوید، باعث می شود تفکری پربازده داشته باشید. اگر بتوانید این خصوصیت را در خود ایجاد کنید، طوری که به عادت همیشگی تان تبدیل شود، تمام طول زندگی فردی موفق خواهید شد. افراد باهوش تصمیمات خوب می گیرند.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

مواد غذایی یخ زده سبب هپاتیت می شود



مواد غذایی یخ زده سبب هپاتیت می شود

 
یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد منجمد کردن مواد غذایی و جاسازی آن ها در فریزر باعث به وجود آمدن میکروب هایی در درون آن ها می شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ فریزر کردن باعث می شود که مواد غذایی با از دست دادن وزن اولیه، طعم، رنگ، بو و فرم خواص طبیعی خود را از دست بدهند و از مقدار  ویتامین و کیفیت و ارزش غذایی آن ها کاسته گردد.


مواد غذایی که در داخل کیسه فریزر گذاشته می شوند، باعث بروز هپاتیت و حتی ویروس هایی مختلفی می شود که این ویروس ها با پخت و پر به درون غذا نفوذ می کنند و باعث به وجود آمدن بیماری های مختلفی می شوند.


پزشکان توصیه می کنند حداکثر مهلت نگه داری مواد غذایی در فریزر 1 هفته است و بیش از آن مواد غذایی هیچ ارزشی ندارند و باعث هپاتیت می شوند.

آیا سرعت واقعی اینترنت تان از چیزی که هزینه آن را پرداخت می کنید کمتر است؟



آیا احساس می کنید سرعت اینترنت شما کاهش یافته است؟

 

آیا سرعت واقعی اینترنت تان از چیزی که هزینه آن را پرداخت می کنید، کمتر است؟

با کمک این مقاله آموزشی و انجام چند روش ساده به شرح زیر، قادر خواهید بود سرعت اتصال اینترنت خود را کنترل کرده و در صورت امکان آن را افزایش دهید:

 

1- با سرویس دهنده اینترنتی (ISP) خود تماس بگیرید. از آن ها درباره سرعت اتصال اینترنتی که از آنان خریداری نموده اید، سوال کرده و اطمینان حاصل کنید که سرعتی که هزینه اش را می پردازید، با سرعتی که توسط ISP شما ارائه می شود، متناسب است.

 

2- سرعت اتصال اینترنتی خود را کنترل کنید. می توانید این کار را به کمک وب سایت هایی نظیر Speakeasy.net یا Speedtest.net که سرعت اینترنت را کنترل و گزارش می کنند، انجام دهید. نتایج را ثبت نمایید.

 

3- نتایج مراحل 1 و 2 (سرعت دریافتی از ISP و سرعتی را که سایت های سرعت سنج اینترنت نشان می دهند) ، مقایسه نمایید. اگر نتایج مطابقت داشت، یعنی سرعت اینترنت شما در همان حدی است که باید باشد. در غیر این صورت، به مرحله بعد بروید:

 

4- برنامه های اضافی مرورگر خود (Add-Ons) را که می توانند سرعت اتصال اینترنت را کاهش دهند، غیرفعال نمایید. اگر چند Add-On در حال کار در مرورگر شما هستند، آن ها را غیرفعال کنید. مثلا اگر مرورگر شما Internet Explorer است، به منوی Tools رفته و Manage Add-ons را انتخاب کنید و بررسی کنید که چه Add-on هایی فعالند. سپس Add-on هایی  راکه نمی خواهید استفاده کنید ، غیرفعال نمایید.

 

5- برنامه های ضد ویروس، Adware ها، برنامه های ضد جاسوسی و برنامه های کنترل بدافزار را فعال کرده و برای یافتن و از بین بردن بدافزارها شروع به اسکن سیستم خود نمایید. ویروس ها و سایر بدافزارها می توانند تاثیر منفی زیادی بر سرعت اینترنت داشته باشند.

 

6- برنامه های Disk Cleanup و Disk Defragmenter را از منوی System Tools واقع در منوی Start اجرا کنید و سیستم خود را با کمک آن ها بهینه و پاکسازی کنید.

  

7- از نرم افزار های بهینه سازی ویندوز برای خلوت کردن سیستم عامل و افزایش کارایی ویندوز خود استفاده کنید. این نرم افزارها می توانند کارایی سیستم شما از نظر تبادل، ارسال و دریافت اطلاعات و بهبود عملکرد کلیدهای رجیستری افزایش دهند.

 

8- مجددا سرعت اینترنت خود را از طریق یک سایت سنجش سرعت اینترنت (که در مرحله 2 ذکر شد) کنترل کنید. این نتایج را ثبت کرده و نتایج جدید را با قبلی ها مقایسه کنید.

 

اگر هنوز هم سرعت واقعی اینترنت شما از چیزی که سرویس دهنده تان باید ارائه دهد ،کمتر است، در صداقت گفتار و عمل سرویس دهنده اینترنت تان شک کنید !