دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

حـالا خانـه دلتـان را بتـکانیـد

در کنـار خانـه تـکانی شـب عیـد
حـالا خانـه دلتـان را بتـکانیـد
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اسفند که می‌شد انگار در دلش ولوله‌ای برپا می‌کردند. تمام کارهایش را تعطیل می‌کرد و به جان خانه می‌افتاد. نمی‌توانست تصور کند عید برسد و او دیوارهای خانه‌اش را که این روزها به خاطر آلودگی‌های زندگی شهری بیشتر از گذشته کثیف می‌شدند، تمیز نکرده باشد. شستن فرش‌ها هم که جای خودش را داشت. درست‌کردن سبزه سفره هفت‌سین را هم فراموش نمی‌کرد.

ادامه مطلب ...

ماهی قرمز نخریم

ماهی قرمز نخریم

 تجارت ماهى هاى قرمز مدت ها است که در یک دوره زمانى ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین شکل گرفته است. تجارتى که محصول آن هیچ ریشه اى در تاریخ باستانى عید نوروز ایرانى ندارد. ۸۰ سال پیش به همراه ورود چاى به ایران ماهى قرمز نیز که سمبل عید چینى است، به سفره هاى هفت سین مراسم عید نوروز ما وارد شد. غافل از این که در عید چینى ماهى قرمز را رها مى کنند تا زندگى جریان یابد و ما ماهى قرمز را اسیر تنگ هاى بلورین مى کنیم تا همزمان با رشد سبزه هاى سفره هایمان و بارورى زمین هر روز او را به مرگ نزدیک و نزدیک تر کنیم.

ادامه مطلب ...

قدرپوست خود را بدانید!

قدرپوست خود را بدانید!
شاید ندانید که هر 27 روز یک بار انسان از پوست خود خارج می شود، یعنی لایه نازکی از پوست که بر روی بدن وجود دارد، از نو ساخته شده و لایه قبلی از بدن جدا می شود که آن را اپیدمی می نامند.
کل پوست بدن حدود 2 متر مکعب است که جسم ما در آن جا گرفته است.
پوست بدن دارای تقسیماتی است که باعث تعجب می شود، در یک سانتی متر پوست بدن رگ های خونی، رشته های اعصاب، رشته های مو و غده های مختلف از جمله غده عرق و سلول های حسی و احساسی و نقاط حرارتی سرد و گرم و احساس درد و سلول های رنگی وجود دارد.

ادامه مطلب ...

۹خاصیت مواد غذایی تند برای بدن را بشناسید

خواص فلفل و غذاهای تند

۹خاصیت مواد غذایی تند برای بدن را بشناسید

 

تبیان: مواد غذایی تند فواید بسیاری برای بدن دارند و کاهش وزن، تنها نمونه‌ای از این خواص است.

در این بخش به بررسی برخی از خواص مواد غذایی تند برای بدن می‌پردازیم که شاید تا به حال از آن‌ها اطلاعی نداشته‌اید.


۱- برای کاهش وزن مفیدند.

فلفل‌های چیلی حاوی یک ترکیب شیمیایی به نام "کپسایسین” هستند که عملکرد متابولیسم را سرعت بخشیده، از این رو به بدن کمک می‌کنند تا کالری‌ها را سریع‌تر بسوزانند.

این ترکیب شیمیایی با افزایش حرارت بدن نقش مهمی را در افزایش ضربان قلب ایفا می‌کند.

علاوه برآن، تحقیقات نشان داده افرادی که غذاهای تند می‌خورند، معمولا مقدار کمتری غذا می‌خورند؛ از این رو مقدار وزنشان را بیش‌تر تحت کنترل دارند.

۲- برای قلب مفیدند.

فلفل‌های چیلی به خاطر این که می‌توانند از لخته شدن خون در رگ‌ها پیشگیری کنند، برای قلب مفیدند. علاوه بر آن ترکیب کپسایسین در برابر التهاب (یکی از عوامل خطرساز برای حملات قلبی شناخته شده) موثر است.

۳- سرعت گردش خون را افزایش می‌دهند.

غذاهای تند سرعت گردش خون را افزایش داده و فشارخون را کاهش می‌دهند. فلفل‌های چیلی از آن جا که حاوی ویتامین A و C هستند، باعث تقویت دیواره رگ‌های خونی نیز می‌شوند.

۴- ضدسرطان هستند.

تحقیقات نشان داده مصرف منظم غذاهای تند، احتمال خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

ترکیب کپسایسین رشد سلول‌های سرطانی را کند کرده و در بسیاری موارد، بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم اطراف، باعث از بین رفتن سلول‌های سرطانی می‌شود.

۵- عملکرد گوارش را تقویت می‌کنند.

فلفل‌های چیلی با افزایش جریان خون در معده و نیز افزایش لایه موکوس باعث تقویت سیستم گوارشی می‌شوند.

همچنین کپسایسین در نابودی باکتری اچ پیلوری (نوعی باکتری که باعث زخم معده می‌شود) موثر است.

۶- از ابتلا به آنفلوآنزا پیشگیری می‌کنند.

کپسایسین با افزایش تعریق بدن، نشانه‌های آزاردهنده آنفلوآنزا را از بین می‌برد.

غذاهای تند، گرفتگی بینی را رفع کرده و سینوزیت و دیگر علائم آنفلوآنزا را کاهش می‌دهند.

۷- به خواب بهتر کمک می‌کنند.

محققان استرالیایی طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند، افرادی که به طور منظم غذاهای تند مصرف می‌کنند، راحت‌تر به خواب رفته و زودتر و سرحال‌تر، از خواب بیدار می‌شوند.

۸- استرس و افسردگی را از بین می‌برند.

فلفل‌های قرمز، سطح هورمون اندورفین و سرتونین را افزایش داده و باعث حذف درد می‌شوند و به این ترتیب فرد احساس راحتی می‌کند. این هورمون‌ها ضد استرس و افسردگی هستند.

۹- باعث راحتی تنفس می‌شوند.

غذاهای تند، مانند یک اکسپکتورانت عمل کرده و مصرف آن برای افرادی که مبتلا به آسم، برونشیت‌های مزمن، سینوزیت و دیگر بیماری‌های تنفسی هستند، توصیه می‌شود.

سوژه های شگفت انگیز خطای دید

سوژه های شگفت انگیز خطای دید


خطای دید (خطای باصره، خطای بصری، خطای چشم) به احساس دیدن تصاویری گفته می‌شود که فریبنده یا گمراه کننده هستند. در این حالت اطلاعاتی که به وسیله چشم جمع آوری شده و توسط مغز پردازش می‌گردد، منجر به درک تصویری می‌شود که با واقعیت آن تصویر تطابق ندارد ... در هر صورت امید است از این سوژه های جالب لذت کافی ببرید.


این عکس چه احساسی را به شما منتقل می کند؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه مطلب ...