دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

هثت شیوه در جلب اعتماد کارکنان

هفت شیوهٔ جلب اعتماد کارکنان

 

 

ایجاد ارتباط مبتنی بر اعتماد بین مدیر و کارکنان در تحقق اهداف کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا در عمل و در نهایت کارکنان هستند که شرکت را پیش می برند. در این میان اعتماد کارکنان به شما بیش ترین اهمیت را دارد. این مقاله به هفت اقدام اشاره دارد که میزان اعتماد کارکنان را به شما بالا برده و همزمان بهره وری و کارآیی شما را در تمام فعالیت هایتان افزایش می دهد.

۱) حقیقت را بگویید. این مهم ترین عامل در ایجاد اعتماد است. در هر شرایط واقعیت را به درستی بازگو کنید. بسیاری از مدیران در دوران سخت ترجیح می دهند با کتمان حقیقت از ایجاد جو منفی در محیط کار جلوگیری کنند؛ اما با این کار، نیروی انسانی در آینده حتی به سخنان راست شما نیز اطمینان نخواهند کرد. این توصیه به آن معنا نیست که تمام اسرار شرکت را به کارکنان بگویید؛ بلکه معنای آن این است که هر گاه صحبت می کنید، باید حقایق را بازگو کنید.

۲) ثبات شخصیت داشته باشید. برای آن که مدیری قابل اعتماد باشید ،باید سخنانتان با رفتاری که کارکنان از شما می بینند، سازگار باشد. واقعیت این است که اعمال تاثیر بسیار بیش تری نسبت به سخنان دارند و بخش عمده قضاوت کارکنان درباره شما براساس رفتارهای شما شکل می گیرد. اگر خود را به سازگار کردن اعمال و سخنانتان پایبند کنید و توصیه اول را نیز رعایت کنید، وادار خواهید شد تغییرات بسیار مثبتی در شخصیت خود ایجاد کنید.

۳) اغلب جدی باشید. روحیه شوخ طبعی برای هر محیطی ضروری است؛ اما هرگز نباید بخش عمده سخنان تان به شوخی بگذرد. اگر چنین باشد کارکنان نمی توانند بین مواقعی که جدی هستید و مواقعی که مشغول شوخی هستید، تمایز قایل شوند و واقعیت این است که افراد بیش از حد شوخ طبع جدی گرفته نمی شوند. بنابراین کارشناسان رفتار سازمانی معتقدند مدیران باید شوخ طبع باشند؛ اما در این زمینه نباید زیاده روی کنند. کارکنان باید دقیقا بدانند مدیر چه وقت جدی است.

۴) اطلاعات بیش تری در اختیار کارکنان قرار دهید. برخی مدیران معتقدند صرفا باید اطلاعات ضروری در اختیار کارکنان قرار گیرد و در ارایه اطلاعات به آن ها سختگیرانه عمل می کنند؛ اما این رویکرد همواره بیش ترین اعتماد را در کارکنان برای مدیر به وجود نمی آورد. ضروری است صاحبان کسب و کارها درباره محیط کار، اتفاقاتی که رخ می دهد. اهداف شرکت و نیز برنامه هایی که برای تحقق اهداف در حال اجراست توضیحات کافی به کارکنان بدهند. در این حالت نه تنها کارکنان احساس نمی کنند شما در حال مخفی کردن برخی حقایق هستید؛ بلکه زمینه برای مشارکت بیش تر آن ها در امور و ارایه ایده های خلاق نو از سوی آن ها فراهم می شود. تقریبا در تمام محیط ها هنگامی که افراد تصور می کنند شما به عنوان مدیر جزییات را بیان نمی کنید، به روش های مختلف سعی می کنند به این جزییات دست یابند و همین امر زمینه ساز بروز شایعات است. ترتیبی دهید که کارکنان توضیحات را از زبان شما بشنوند. این روش در ایجاد اعتماد به شما موثر است.

۵) اطلاعات را زودتر منتشر کنید. اکثر افراد از غافل گیر شدن متنفر هستند به ویژه هنگامی که می فهمند از پیش اطلاعات وجود داشته، اما کسی آن را منتشر نکرده است. همان طور که برای شما در نقش کارآفرین اطلاعات باید به موقع دریافت شود، کارکنان نیز در مسیر کارهای خود در زمان مناسب باید اطلاعات را دریافت کنند. برای صحبت با کارکنان حتما لازم نیست اتفاق جدیدی افتاده باشد. گفت وگو و ارایه اطلاعات کافی در مورد روند امور بر مشارکت نیروی کار و اعتماد آن ها به شما می افزاید.

 
۶) اشتباهات خود را بپذیرید. آیا کسی را می شناسید که تاکنون مرتکب اشتباهی نشده باشد؟ تا وانمود کند هرگز اشتباهی نکرده است؟ مسلما این رفتار باعث می شود شما نسبت به تمام نظریات و رفتار چنین شخصی بی اعتماد شوید.

هنگامی که شما اشتباهات خود را می پذیرید، دیگران شما را فردی صادق قلمداد می کنند. همزمان مجبور می شوید در آینده حداکثر تلاش خود را صرف پرهیز از اشتباه کنید. این رفتار از سوی شما برای کارکنان نیز الگو خواهد شد. به این ترتیب هیچ کس اشتباهات خود را پنهان نمی کند.

 
۷) از «نمی دانم» استفاده کنید. به استفاده از این فعل عادت کنید. مسلما ما همیشه همه چیز را نمی دانیم و اقرار به آن هیچ اشکالی ندارد. «نمی دانم» عبارتی است که با بیان آن صداقت خود را به دیگران نشان می دهید.

به یاد داشته باشید بخش بزرگی از رفتار کارکنان از رفتار شما الگو گرفته شده است. بنابراین همان گونه رفتار کنید که مایلید کارکنان رفتار کنند. بسیاری از مشکلات در محیط کار حاصل رعایت نکردن اصول هفت گانه بالاست.

 منبع:کشکول مدیریت

کتابت را جابگذار / کمپین کتاب خوانی

         کتابت را جا بگذار !

  اگر درستان عزیز به یاد  داشته باشند چندی پیش طرحی به « طرح فرهنگ اندیشان » به منظور گسترش فرهنگ کتاب خوانی خدمت عزیزان ارائه دادم. 

   متن کامل این طرح را می توانید در لینک زیر مطالعه فرمایید:

http://modara.blogfa.com/post-1194.aspx

 این طرح را سپس جهت اجرا به « موسسه توسعه فرهنگ و تمدن کاشان» پیشنهاد کردم. البته این طرح به تصویب هیئت مدیره این موسسه - که خود نیز افتخار عضویت در آن را دارم - رسید و برای اجرای آن مقدماتی نیز فراهم آمده است. تنها چشم به راه همت های جوانمردانه هستیم!

  اکنون همزمان جناب آقای دکتر حسین نجفی و آقای مرتضی مهدویان - دو تن اعضای محترم موسسه مذکور - نسخه ای از طرح « کتابت را جا بگذار » را برایم ایمیل کردند.

 ضمن عرض سپاس از این عزیزان بزرگوار متن این طرح را خدمتتان عرضه می دارم.

امید که این اقدام به عنوان گامی  در امر فرهنگ سازی ما را به این هدف مقدس نزدیک سازد.

 چشم به راه رهنمودها های معنوی و مادی عزیزان عستیم.

کتابت را جا بگذار

کمپین کتاب خوانی

جا گذاشتن کتاب در مکان‌های عمومی رفتاری است که اکنون در ایتالیا و فرانسه هم رو به فزونی گذاشته. کسی که کتابش را در مکانی عمومی  رها می‌کند، هویت خود را آشکار نمی‌کند و ادعایی هم بابت قیمت کتاب ندارد، اما یک درخواست از خواننده یا خوانندگان احتمالی بعدی دارد: 

  "شما نیز بعد از خواندن کتاب، آن را در محلی مشابه قرار دهید تا دیگران هم بتوانند از این اثر استفاده کنند." 

   رول هورنباکر نخستین کسی بود که این حرکت را انجام داد. او یک فروشنده کامپیوتر در ایالت میسوری امریکا بود و نام این رفتار را Book Crossingگذاشت؛ یعنی کتاب در گردش. در فرانسه کتاب‌های در حال گردش از 10 هزار جلد فراتر رفته است. این رفتار جدید را می‌شود به نوعی "کمپین کتاب خوانی" یا "کمپین به اشتراک گذاشتن کتاب" در نظر گرفت؛ کمپینی که می‌تواند به مثابه یک پروژه فرهنگی قابل تامل باشد.

حالا رفتار مذکور به قدری در غرب رواج یافته که کم‌کم از ترکیه نیز سر درآورده است. در ترک‌بوکو – یکی از شهرهای ساحلی ترکیه – کنار دریا قدم می‌زدم که کتابی روی شن‌ها توجهم را جلب کرد. فکر کردم حتما صاحب کتاب‌ فراموش کرده آن را با خود ببرد. برش داشتم و همین‌که چشمم به صفحه اولش افتاد؛  از خوشحالی در پوست خود نگنجیدم. در صفحه اول کتاب یک نفر متن زیر را نوشته بود:

"من این کتاب را با علاقه خواندم و آن را در همان مکانی که به آخر رسانده بودم رها کردم. امیدوارم شما هم از این کتاب خوش‌تان بیاید. اگر از آن خوش‌تان آمد، بخوانید و گرنه در همان نقطه‌ای که پیدایش کرده‌اید، بگذارید بماند. اگر کتاب را خواندید، شماره‌ای به تعداد خوانندگان اضافه کنید و با ذکر محل پایان مطالعه، در جایی رهایش کنید."

در همان صفحه دستخط سومین خواننده توجهم را جلب کرد: "خواننده شماره سه در ترک‌بوکو". پس تا به‌حال سه نفر که همدیگر را نمی‌شناسند، این کتاب را خوانده‌اند. طبق اطلاعات موجود در همان صفحه، خواننده اول کتاب را در استانبول و خواننده دوم در شهر بُدروم مطالعه‌ آن را به پایان رسانده و رهایش کرده بود.

برای این سنت جدید کتاب خوانی سایت اینترنتی‌ای راه‌اندازی شده تا علاقمندان بتوانند با عضویت در آن به رهگیری کتاب‌هایی که رها کرده‌اند، بپردازند. توصیه می‌کنم سری به سایت bookcrossing.com بزنید. طبق اطلاعات موجود در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 هزار جلد کتاب که اطلاعات‌شان در این سایت ثبت شده در حال گردش هستند. هدف گردانندگان سایت یاد شده، تبدیل کردن دنیا به یک کتابخانه‌ بزرگ است. از این به بعد اگر در کافه، در لابی هتل، یا سالن انتظار سینما کتابی را پیدا کردید، تعجب نکنید ؛چون ممکن است با یک جلد "کتاب در گردش" رو به رو شده باشید... (به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهر کتاب)

 

آیا می دانستیدکه در تایوان....

آیا می‌دانستید که در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود وافراد بعد از خوردن غذا بشقاب‌هایشان را هم می‌خورند.

. آیا می‌دانستید که گوش و بینی درتمام طول عمر انسان در حال رشد می‌باشند و بزرگ تر می‌شوند.

. آیا می‌دانستید که آب دریا بهترین ماسک زیبایی پوست می‌باشد.

. آیا می‌دانستید که اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند، ایرانیان بودند.

. آیا می‌دانستید که بزرگ ترین دریای دنیا دریای مدیترانه است و عمیق‌ترین نقطه آن به ۴۳۳۰متر می‌رسد.

. آیا می‌دانستید که فقط پشه ماده نیش می‌زند و از پروتئین خون مکیده شده جهت تخم گذاری استفاده می‌کند.

. آیا می‌دانستید که هر چشم مگس دارای ۱۰ هزار عدسی است.

. آیا می‌دانستید مقاومت موش صحرایی در برابر بی‌آبی بیشتر از شتر است.

. آیا می‌دانستید جمعیت میمون‌های هند بالغ بر ۵۰ میلیون است.

. آیا می‌دانستید یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن ۲۲۰۰ انسان در اختیار دارد.

. آیا می‌دانستید ۳۵۰ هزار نوع کفشدوزک در جهان وجود دارد.

. آیا می‌دانستید نوشابه‌های زرد رنگ، زیانبارتر از نوشابه‌های سیاه رنگ هستند.

. آیا می‌دانستید شش چپ، اندکی از شش راست کوچک تر است تا فضای کافی برای قرارگیری قلب فراهم آید.

. آیا می‌دانستید تعداد سلول های گیرنده بویایی در سگ های معمولی، یک میلیارد و در سگ های شکاری،۴ میلیارد عدد است؟

آیا می دانید عریض ترین...

آیا می دانید که ...

عریض ترین آبشار جهان ، آبشار "خن " در لائوس است که 10 کیلومتر عرض و 15 تا 20 متر ارتفاع دارد.

آیا می دانید که ...

گروه های خونی ، 105 سال پیش کشف شد و پیش از آن صدها هزار نفر به سبب تزریق خون از گروه های متفاوت ، جان خود را از دست دادند؟

آیا می دانید که ...

بدن انسان قادر است در ظرف یک ساعت دو لیتر عرق تولید کند؟

آیا می دانید که ...

با چشم غیرمجهز به دوربین یا تلسکوپ ، شش هزار ستاره را در آسمان می توان مشاهده کرد؟

آیا می دانید که ...

در جهان فقط هفت هزار ببر وجود دارد؟

آیا می دانید که ...

نیکوتین سیگار به سرعت جذب خون می شود و در مدت سی ثانیه به مغز می رسد و بر سلول های عصبی اثر می گذارد؟

آیا می دانید که ...

خورشید در هر ثانیه 540 میلیون تن هیدروژن را به 495 میلیون تن هلیوم تبدیل می کند و در این فرایند 45 میلیون تن ماده به انرژی تبدیل می شود؟

منبع:http://girl02.blogfa.com/

جدیدترین تست روانشناسی

جدیدترین تست روانشناسی
 
1- فرض کنید شما مشخصه صورت کسی هستید,کدام قسمت ازصورت او هستید؟



الف : چین وچروک
ب : لکه
ج :
خال زیبایی
د : کک ومک
ت :لبخند

۲- دوست دارید چه نوع پرنده ای باشید؟

الف : شباهنگ
ب : جغد
ج : عقاب
د : فلامینگو
ت : پنگوئن

۳- کدام یک ازآلات موسیقی را دوست دارید؟

الف: پیانو
ب : ویلون
ج : سازدهنی
د : گیتار
ت : دف
۴- کدام یک ازبرنامه های
تلویزیونی برای شما جالب تراست؟
الف :
اخباروبرنامه های مستند
ب : فیلم های درام وزندگی نامه
ج : هیجانی وپلیسی
د : عشقی وماجرایی
ت : کمدی وکارتون
۵- کدام یک ازبازی های شهربازی را بیشتر دوست دارید؟
الف : هیچ کدام , من ازشهربازی متنفرم.
ب : قطار یا قایق
ج : نمایش واجرای کمدی
د : چرخ وفلک و وسایلی که سریع می چرخند.
ت :ترن های هوایی سریع السیر
۶- آیا شما به اشتباهات
خودتان می‌خندید؟
الف : هرگز
ب : به ندرت
ج : برخی مواقع
د: معمولا
ت:
همیشه
۷- اگردوست شما سربه سرتان گذاشت، چه عکس العملی نشان می دهید؟
الف : عصبانی می‌شوید.
ب: ناراحت می‌شوید.
ج : برایتان جالب است.
د: تلافی می‌کنید.
ت :چندین برابرتلافی می‌کنید.
۸- اولین چیزی که صبح موقع بیدارشدن به فکرتان خطورمی‌کند، چیست؟
الف : کارو یا تحصیل
ب:
مشکلات زندگی
ج : صبحانه
د : روزی که درپیش دارید.
ت : کاری که تا شب انجام خواهید داد.
۹- درزندگیتان چه شعاری دارید؟
الف :وقت طلاست.
ب: سحرخیزباش تا کامروا باشی.
ج : آنچه برای خود می پسندی، برای دیگران هم بپسند.
د : زندگی کن وبه دیگران هم اجازه زندگی کردن بده.
ت : بی خیال باش , هرچه بادا باد.
۱۰- آیا به همه
حیوانات علاقه مندید؟
الف : اصلا
ب: تعداد کمی ازحیوانات
ج : برخی ازحیوانات
د: بیشترحیوانات
ت : تمام حیوانات
۱۱- شما لبخند می‌زنید؟
الف : هرگز
ب: به ندرت
ج : گاهی اوقات
د :اغلب
ت : آنقدر زیاد که برخی فکرمی کنند دیوانه هستم.
۱۲-
نظردیگران راجع به شما اغلب کدام مورد است؟
الف : بی رحم
ب : سرد وبی احساس
ج :زیبا
د : دوست داشتنی
ت : خوشگذران
۱۳- شما
احساس عشق وقدردانی خود را نشان می‌دهید؟
الف : هرگز
ب : به ندرت
ج : گاهی
د :اغلب
ت : حداکثرتا جایی که امکان دارد.
۱۴- شما اعتقاد دارید که برای شاداب بودن باید
ساعاتی
از روز را منحصرا صرف خودتان کنید؟
الف :اصلا
ب: احتمالا نه
ج : گاهی
د : بله
ت : البته ,تا جایی که امکان دارد به خودتان می‌رسید.

۱۵- آیا زندگی شما بابرنامه ریزی پیش می‌رود؟

الف : من حتی درتعطیلات هم برنامه ریزی می‌کنم.
ب : همیشه برنامه ریزی می‌کنم.
ج : بستگی به روزهفته دارد.
د :درصورت امکان اجازه می‌دهم که خودش پیش آید.
ت:همیشه بدون برنامه ریزی روزها را طی می‌کنم.


حال امتیازات کنارگزینه هایی را که انتخاب کرده اید، جمع کنید.
گزینه الف۱ امتیار, گزینه ب ۲امتیاز , گزینه ج ۳ امتیاز, گزینه د ۴ امتیاز, گزینه ت ۵ امتیازدارد. سپس امتیازات خودتان ازپانزده سوال تست را مطابق با متن های زیرمقایسه کنید.

اگرامتیازشما بین ۱تا ۲۰باشد :
بدین معنی است که شما سوسن سفید هستید ..مردم شما را به خاطرپشتکارتان ,ازجان ودل مایه گذاشتنتان وموفقیت هایتان تقدیرمی کنند.اهداف مشخصی دارید وفکرتان برکارتان متمرکزاست .
احتمالا فرزند اول خانواده هستید .احساستان را به سختی ابرازمی کنید .یکی ازمهم ترین نگرانی های شما این است که چگونه دربرابرافراد مختلف ظاهرشوید.اندیشه هایتان کمی متمایل به بدبینی است .اعتماد به نفس دارید، ولی درباطن گاهی به خود اعتماد ندارید.قادرهستید که هدفی تعیین کنید و به آن برسید.بعضی مواقع دنیا را با دیدی باریک بین می‌نگرید .احساس می‌کنید که وقت کمی برای رسیدن به آرزوهایتان دارید.
مواظب باشید جدی بودنتان شما را ازدنیای اطراف دورنکند .خونسرد باشید واززندگیتان لذت ببرید .کارهایی انجام دهید که ازآن ها لذت می برید .با انجام این دستورات قوه خلاقیت تان شکوفا می شود .سعی کنید که بیشتربخندید و با
دیگران درتماس باشید.

اگرامتیازشما بین ۲۱تا ۵۴ باشد :
بدین معنی است شما یک گل
رزهستید .کمی تیغ دارید، ولی زیبایی های بسیاری دارید .حس شوخ طبعی دارید، ولی ازشنیدن جوک لذت می‌برید.احتمالا فرزند وسط خانواده هستید. مردم دوست دارند دور و برشما باشند .خونگرم هستید .دوستان صمیمی بسیاری دارید. زندگی را بادید واقع بینانه می‌نگرید .آگاهید که زندگی ازخوبی ها و بدی ها تشکیل شده است .قادرید شانس خودتان را با توجه به سرمایه های که دارید، امتحان کنید .سخت کوش هستید و به اهدافتان پایبندید .دوست دارید خودتان باشید و این مساله به شما اعتماد به نفس می‌دهد . مشکل ترین مساله درزندگیتان یکنواخت بودن مسایل است .یکنواختی درهرمساله ای شما را آزارمی‌دهد و باعث کسل شدن روحیه شما می‌شود .
به شما پیشنهاد می‌گردد که افق دیدتان را وسیع ترکنید .مسایل جدیدی را تجربه وکشف کنید .آنگاه متعجب خواهید شد که چه نتایج زیبایی به دست آورده اید ومهم ترازهمه این که فراموش نکنید که درهمه چیزدنبال زیبایی بگردید مخصوصا درخودتان .

اگرامتیازشما بین ۵۵ تا ۷۵ باشد :

بدین معنی است که شما یک گل
آفتابگردان هستید دربستری ازگل های رز.یک ویژگی بارزدرشما وجود دارد که باعث گرمادهی به دیگران وجلوه گری شما می‌شود .ممکن است شما کوچک ترین فرزند خانواده و یا تنها فرزند باشید ..دروقت لازم جدی هستید، ولی دوستانتان شما را به عنوان یک شخص شوج طبع می شناسند .ازگفتن جوک لذت می‌برید .گاهی شیطنت می‌کنید .مایلید که با افراد جدید و جالبی درزندگیتان آشنا شوید .با افرادی که هیچ وقت نمی‌خندند، راحت نیستید ..دید مثبتی به زندگی دارید ..درهمه چیزبه دنبال خوبی ها هستید .بیدی نیستید که با هربادی بلرزید .گرم ,دوست داشتنی ,با وفا واجتماعی هستید وهرکدام ازاین صفات می‌تواند دلیلی برای خوب بودن شما باشد .انرژی نامحدودی دارید، ولی انگیزه تان کم است .برای شما مشکل است که فقط برروی یک کارمتمرکز شوید. به شما پیشنهاد می‌گردد که اجازه دهید مردم روی جدی شما راهم ببینند، همان طورکه چهره شاد شما را می بینند .دراین صورت می‌خواهند که همیشه با شما باشند .به احساسات دیگران احترام بگذارید .ازاین شاخه به آن شاخه نپرید وکاری راکه دوست دارید، انتخاب کنید وتا پایان آن را انجام دهید
 


منبع:http://star2sky.blogfa.com/