دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

حمله زنبورها به یک خودرو +عکس

 

زنبورها حشراتی هستند که به ندرت به سمت انسان ها حمله ور می شوند و تنها زمانی که احساس خطر کنند، دست به این کار می زنند. این حشرات معمولا به صورت گروهی و دسته جمعی حمله می کنند.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، دست زدن به عسل یا پا گذاشتن روی کندوی زنبورها از جمله دلایلی است که می تواند باعث عصبانی شدن زنبورها شود. حمله آن ها بسیار وحشتناک بوده و اگر کسی نتواند فرار کند، دچار آسیب های شدیدی خواهد شد. در برخی موارد نیز حمله تعداد زیادی زنبور به انسان منجر به مرگ شده است.

چندی پیش آتش نشان های منطقه شوآن در چین تماسی عجیب داشتند؛ زیرا تعدای جوان درخواست کردند تا آن ها را از شر زنبورهای عصبانی خلاص کنند. این جوانان که درون خودروی گیر کرده بودند، گفتند که توسط هزارن زنبور محاصره شده اند.


آتش نشان ها با رسیدن به محل حادثه با یک خودروی آموزش رانندگی روبه رو شدند که سه نفر در آن گیر کرده بودند و زنبورها نیز خودرو را محاصره کرده بودند. افراد درون خودرو به حدی ترسیده بودند که حتی توان روشن کردن خودرو را نیز نداشتند.

آتش نشان ها با استفاده از آب توانستند زنبورهای عصبانی را دور کنند و افراد محاصره شده از مهلکه جان سالم به در بردند. با انجام تحقیقات مشخص شد که دو دانشجوی رانندگی در حال آموزش دیدن بودند، ناخواسته از روی یک کندوی عسل عبور کرده اند.

مطالب مرتبط :
خوشمزه ترین قلعه دنیا +عکس

فوایدی از کرفس

فوایدی از کرفس

کرفس اوره خون را پایین می آورد

Картинки по запросу

در طب سنتی شرقی از کرفس به عنوان درمان کننده سردرد، هضم کننده غذا، ادرارآور، ضدنفخ و تقویت کننده قوای جنسی یاد شده است. در گذشته نیز معتقد بودند خوردن این سبزی به رفع ورم مفاصل کمک می کند و امروزه این باور به اثبات رسیده است...

زمانی که میزان اسیداوریک در بدن افزایش می یابد و بیماری هایی مانند نقرس و درد مفاصل بروز می کند، مصرف کرفس می تواند سطح اوره را پایین  آورد. به افراد دچار ضعف اعصاب نیز توصیه می شود کرفس بخورند. امروزه در کشورهای مختلف از جمله انگلستان، در تهیه بیش از 60 فراورده  دارویی گیاهی ضدورم از دانه کرفس استفاده می شود. اسانس دانه‏ کرفس دارای خاصیت ضدمیکروب، آرام بخش و کاهش دهنده قندخون است، اما این دانه در کشور ما کمتر کاربرد دارد.

از میان مهم ترین خواص ثبت شده کرفس، می توان به خاصیت ضددرد، آرام بخش،  ضدالتهاب مفاصل، ضدباکتری، ضدتشنج، آنتی اکسیدان (ضدسرطان)، التیام دهنده دردهای روماتیسمی، ضداسپاسم (گرفتگی ماهیچه ها)، افزایش دهنده قوای جنسی، ادرارآور، کاهش دهنده چربی خون و فشارخون (به دلیل ادرارآوربودن)، مقوی و محرک معده اشاره کرد. کرفس سبزی ادرارآوری است و هر ماده غذایی ای که خاصیت ادرارآوری داشته باشد، باعث کاهش فشارخون می شود. البته تا حدودی در کاهش چربی، فشارخون و قندخون نیز موثر است. این آثار مربوط به ساقه و برگ این سبزی می شود و ساقه کمی بیشتر از برگ چنین خاصیتی دارد.

کرفس یکی از سبزی هایی است که علاوه بر استفاده از آن در تهیه انواع غذا و سالاد، بسیاری از افراد برای لاغرشدن، آن را در رژیم غذایی شان می گنجانند.

خاصیت ادرارآوری این سبزی نسبتا بالاست و همین موضوع چنین خاصیتی را به آن می دهد. البته گیاهان بسیاری این خاصیت را دارند، اما قدرتشان یکسان نیست. امروزه علت بسیاری از چاقی ها ادم یا وجود آب اضافی لابه لای سلول های بدن است، بنابراین در چاقی هایی از این دست، مصرف کرفس می تواند باعث کاهش وزن شود.

البته روزانه یا یک روز در میان، نباید بیش از 100 گرم ساقه تازه کرفس یا آب ساقه آن مصرف شود، زیرا زیاده روی در مصرف آن ممکن است باعث تورم کلیه ها شود، بنابراین افراد دچار ناراحتی کلیوی، باید مراقب مقدار مصرف این سبزی باشند. از طرفی مواد معدنی موجود در کرفس نسبتا زیاد است و زیاده روی در مصرف آن عدم تعادل مواد مغذی را به دنبال خواهد داشت.

البته برخی افراد به کرفس حساسیت دارند و ممکن است تماس یا مصرفش باعث ایجاد لکه های قهوه ای و قرمز رنگ و بروز واکنش های پوستی در آن ها  شود و در این صورت تنها راه پیشگیری، نخوردن کرفس است.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

غذای ضد استرس هم داریم؟!

غذای ضد استرس هم داریم؟!

 مدیریت استرس برای برخی افراد آسان است، اما در برخی دیگر عامل بروز بسیار ناراحتی ها ازجمله یبوست، بی اشتهایی و پراشتهایی عصبی می شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با تغذیه صحیح می توان تا حدودی عوارض استرس های روزانه را کم کرد. 

گفت و گوی دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این زمینه بخوانید:

*آقای دکتر! آیا از طریق تغذیه می توان استرس را کاهش داد؟

استرس یا تغییر وضعیت روانی فرد چه در جهت مثبت چه در جهت منفی، معمولا در اثر عوامل محیطی بروز می کند و اگر این عوامل شدید باشند، نباید انتظار داشت که با تمهیدات تغذیه ای فردی ناآرام را به فردی آرام و مدیر تبدیل کرد. ما هیچ گونه غذای جادویی نداریم که فردی را که در شرایط استرس زا قرار می گیرد و زندگی اش دچار خدشه و دشواری شده، درمان کند.

*یعنی تنوع تغذیه تاثیری در حالت های روانی ما ندارد؟

البته که دارد، ولی در این راستا دو مساله قابل توجه را باید درنظر گرفت: 

اول این که عادت بدغذایی و تغذیه نادرست می تواند توان ذهنی را در مواجهه با عوامل استرس زا کاهش دهد و درنتیجه مدیریت شرایط استرس زا خدشه دار می شود و این مساله به ضرر فرد است. 

دوم آن که تغذیه خوب و درست به فرد کمک می کند از حداکثر توانایی روانی و جسمی خود بهره بگیرد و با شرایط استرس زا بهترین مقابله را داشته باشد.

*مهم ترین اصول تغذیه ای که در این رابطه باید رعایت کنیم، کدامند؟

مهم ترین اصل، داشتن نظم غذایی است؛ زیرا بی نظمی غذایی خود استرس زاست. داشتن تنوع غذایی اصل مهم دیگر است. برای آن که به کمک مواد غذایی مصرفی بخواهیم توان بالقوه ذهنی مان را افزایش دهیم، باید تنوع غذایی مان را رعایت کنیم ،زیرا توزیع مواد مغذی در خوراکی ها گسترده است.

*آیا غیر از این عادت ها، ماده غذایی خاصی بیش از سایرین می تواند موثر باشد؟

میوه و سبزی ها به خصوص انواع رنگی شان، منابع غذایی کربوهیدارت های پیچیده، املاح معدنی و برخی دمنوش ها.

*خوردن میوه و سبزی چه ارتباطی با کاهش استرس دارد؟

میوه و سبزی ها غنی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال ها (مواد شیمیایی حیاتی با منشاء حیاتی) هستند که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند و کاهش استرس ناشی از بیماری و سایر استرس ها را در پی دارند.

*از میان میوه ها و سبزی ها کدام یک بهترند؟

تمام میوه ها و سبزی ها مفید هستند، اما آواکادو به دلیل ترکیبی که دارد، شادی از این لحاظ مثال زدنی باشد. این میوه چرب گرمسیری به دلیل داشتن اسیدهای چرب خاص و پتاسیم به کنترل فشارخون که در شرایط استرس زا بالا می رود، کمک می کند. پتاسیم برخلاف سدیم که عموم مردم آن را به عنوان بالابرنده فشارخون می شناسند، روی قطر رگ ها تاثیر می گذارد و فشار خون را پایین می آورد.البته ممکن است هرکسی از طعم آواکادو به عنوان میوه خوشش نیاید، ولی می توان در تهیه سالاد از آن استفاده کرد.

درصورتی که این میوه با ترکیب استثنایی اش در دسترس نبود، می توان از موز که حاوی پتاسیم و روغن زیتون که سرشار از اسیدهای چرب ضروری است، استفاده کرد.

*اشاره ای به کربوهیدارت های پیچیده کردید. این موضوع درمورد کربوهیدارت های ساده هم صدق می کند؟

نه، درواقع هرچه قندهای ساده بیشتری صرف کنیم، قند خون سریع بالا و نهایتا پایین می آید. با افت قند خون برخی هورمون ها نظیر هورمون استرس در بدن ترشح می شوند تا قند را حفظ کنند و حالتی شبیه شرایط و حالت های استرس در ما رخ می دهد. در این شرایط معمولا خانم ها تصور می کنند فشارشان پایین است و سعی می کنند شیرینی بخورند تا آرامش خود را بازیابند. به مرور شخصی که این رویه را پیش می گیرد ،به مواد قندی معتاد می شود و با آن آرامش می یابد. اثر این موضوع به خصوص در کسانی که نمود استرس در آن ها به شکل اضطراب است، بیشتر دیده می شود.

*کربوهیدارت های پیچیده چطور به کاهش استرس کمک می کنند؟

این نوع از کربوهیدرات ها، قند خون را دیر بالا می برند و دیر هم پایین می آورند. درنتیجه هورمون های استرس در بدن ترشح نمی شوند.

*وقتی فردی با شیرینی آرامش می یابد، چه راهکاری توصیه می کنید تا این عادت را ترک کند؟

میان وعده ها در این بین نقش مهمی ایفا می کنند. بهترین میان وعده باری این افراد نان است، چون هم کربوهیدرات پیچیده دارد و هم این که افراد معمولا تنها در شرایط گرسنه بودن آن را مصرف می کنند، برخلاف شیرینی که فرد از روی هوس آن را می خورد.

*املاح معدنی چه نقشی در کاهش استرس دارند؟

املاح به خصوص پتاسیم، روی، مس و آهن در سیستم های آنزیماتیک شرکت دارند و بودنشان در بیوسنتز میانجی های عصبی ضروری است. کمبود این املاح به خصوص آهن در کاهش توانایی های ذهنی موثر است و در ضمن می تواند توان فرد را در مقابل بسیاری از عوامل استرس زا کاهش دهند.

*چه مواد غذایی مناسبی بخوریم که حاوی این املاح باشند؟

به طور کلی، املاح معدنی در گوشت ها، غلات و... موجودند، اما مغزدانه ها منحصر به فردترند و در یک بسته بندی خاص حاوی عناصر معدنی با برخی ویتامین ها مانند E.B و اسیدهای چرب ضروری هستند. مغزها، هیچ کدام بر دیگری ارجح نیستند و باید تنوع را در برنامه غذایی شان رعایت کرد، ولی به عنوان پیشنهاد باید بگویم برخی از مغزها مثل بادام زمینی و بادام بیشتر توصیه می شوند.

*از دمنوش ها کدام یک بهترند و چرا؟

در طب سنتی گفته می شود برخی دمنوش ها به خصوص بابونه در تخفیف اضطراب و خواب آرام موثرند. این موضوع بیشتر از لحاظ تجربی به اثبات رسیده تا این که جنبه علمی داشته باشد ،ولی حتی اگر ترکیب های آن ها به تخفیف حالت های تنیدگی کمک نکند، آنتی کاسیدان هایشان در سلامت کامل بدن تاثیرگذار است.

*چای چطور؟

گفته می شود چای به دلیل کافئین و تاثیری که روی ضربان قلب و قوای دماغی داردو بهتر است در شرایط استرس آور مصرف نشود، اما به نظر بنده، مصرف متعادل آن یعنی حداکثر 4 فنجان در روز می تواند آرامش بخش باشد.

*آیا مواد غذایی استرس آور یا تشدیدکننده این حالت هم داریم؟

غیر از قندهای ساده و کافئین زیاد که به آن اشاره کردیم، الکل هم برخلاف حس آرام بخشی ابتدایی ای که دارد، محرک دستگاه عصبی و قلب و عروق است.

*از مواد غذایی که بگذریم، استرس گاهی باعث یبوست می شود! با این مشکل چه کنیم؟

درست است. البته باید از 2 بعد به این موضوع نگاه کرد؛ گاهی حالت روانی فرد روی سیستم عصبی و حرکت های روده تاثیر می گذارد و باعث یبوست می شود، ولی در برخی شرایط، حالت روانی روی الگوی غذایی و نظم غذایی فرد تاثیر می گذارد. در حالت دوم با تنظیم برنامه غذایی و مصرف بیشتر میوه و سبزی می توان از این مساله پیشگیری یا آن را برطرف کرد، اما در حالت اول فرد باید روش های مدیریت مواجهه با شرایط استرس زا را بیاموزد.

*برای افرادی که در این شرایط دچار بی اشتهایی یا پراشتهایی عصبی می شوند، چه توصیه ای دارید؟

این دو موضوع به درمان های رواین نیاز دارند. بعد از آن که فرد از سوی روان پزشک تحت درمان قرار گرفت، می توان برنامه غذایی او را اصلاح کرد.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

ویژگی‌های یک ازدواج‌ سالم

ویژگی‌های یک ازدواج‌ سالم

 

iran-stars.com

 

جامعه‌شناسان و روانشناسان مختلفی در بررسی ازدواج‌های سالم، ویژگی‌ها و مهارت‌هایی را برای کسانی که می‌توانند روابطی موفق و رضایت‌‌بخش داشته باشند، مشخص کردند. این افراد:

 

1. فلسفه‌ای سالم از زندگی با ایدآل‌های مشخص دارند.

2. دوستی، احترام ، عشق بین آن ها هر روز بیشتر می شود.

3. علایق و فعالیت‌های مشترک زیادی دارند.

4. از همراهی یکدیگر لذت می برند.

5. اعتمادپذیر هستند و می توانند اعتماد کنند، صادق و در عین حال موقعیت‌شناس هستند.

6.  به یکدیگر وابسته اند.

7. از موفقیت‌های همدیگر احساس غرور کرده و همدیگر را از ته دل تحسین می کنند.

8. به کار یکدیگر علاقه‌مند بوده و به آن احترام می گذارند.

9. در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می کنند.

10. سعی می کنند کارهای خسته‌کننده‌ و یک نواختی مثل کارهای خانه را با هم تقسیم کرده و آن را برای هم جذاب کنند.

11. امید و آرزوهایی واقع بینانه مرتبط با اهدافی قابل دستیابی دارند.

12. مسئولیت تصمیمات و رفتارهای خود را می پذیرند.

13. اگر لازمه رسیدن به اهدافشان ادامه تحصیل است، صبورانه ازدواجشان را برای این منظور عقب می ندازند.

14. مشکلات را چالش‌هایی می بینند که باید بر آن فائق آیند.

15. قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای انتخاب همسر، حداقل سه مورد دیگر را نیز بررسی و به طرق غیرمخرب برهم خوردن روابط را تجربه کرده اند.

16. می توانند با وضعیت مالی موجود خود زندگی کنند.

17. از ضعف‌های خود مطلع بوده و برای تغییر تلاش موثر نشان می دهند.

18. از انتقاد به طور هوشمندانه‌ای استفاده می کنند، اما تعادل را این طور برقرار می کنند که تحسین‌ها بیشتر از انتقادات باشد.

19. انسان‌هایی «واقعی» هستند.

20. می دانند که روابط رو به رشد به افراد کمک می‌کند به خود مطمئن‌تر شوند.

21. در فعالیت‌های سالم فیزیکی شرکت می کنند--خوب غذا می خورند، ورزش می کنند و به اندازه کافی می خوابند.

22. کمتر از طعنه و کنایه استفاده می کنند، کمتر غر می زنند و شکایت می کنند.

23. از حرف زدن و گوش دادن به هم لذت می برند، حتی اگر در مورد موضوعاتی باشد که باهم اختلاف‌نظر دارند.

24. عشق‌شان جنون‌آمیز و عجله‌ای نیست (بیش از ۶۰ درصد از طلاق‌های زودهنگام به علت ازدواج عجله‌ای است که در آن زوج بسیار جوان بوده، آشنایی زیادی با هم نداشته و مدت زمان نامزدی کوتاه بوده است).

25. همدل هستند و برای برآوردن نیازهای همدیگر تلاش می کنند.

26. با هم فرار نکرده اند (80 درصد زوج‌هایی که با هم فرار می‌کنند، طلاق می‌گیرند).

27. به همان اندازه که دوست دارند در رابطه دریافت‌کننده باشند، دهنده هستند.

28. از دوران نامزدی خود برای آشنایی کامل و رشد هرچه بیشتر عشقشان استفاده می کنند.

29. به دقت مشکلات و مسائلی که برایشان پیش می‌آید را بررسی می کنند، معایب و مزایای همه انتخاب‌ها را در نظر می گیرند. سعی نمی کنند درمورد مسائل مهم رابطه‌شان، با عجله نتیجه‌گیری کنند.

30. با احترام و محبت ازدواج می کنند نه از روی دلسوزی.

31. خانواده‌های همدیگر را باوجود اشکالاتشان، دوست دارند.

32. در طول دوران نامزدی درمورد مسائل مختلف جنسی بحث می کنند.

33. از شوخی و شوخ‌طبعی به صورتی درست و غیرمخرب استفاده می کنند.

34. از میزان محبت ارائه شده در رابطه‌شان راضی هستند.

35. سعی می کنند خصوصیات اخلاقی که برای همسرشان آزاردهنده است را تغییر داده و اصلاح کنند.

36. سعی نمی کنند بیش از حد به اشتباهات گذشته بپردازند، نگاهشان به آینده است تا چنین مواردی دیگر پیش نیاید.

37. قدرت بخشیدن دارند و از طرف همسرشان نیز بخشوده می شوند.

 

با این تست متوجه می شوید چقدر سلامت هستید

 

با این تست متوجه می شوید چقدر سلامت هستید

 

شما با پاسخ دادن به پرسش های آزمون زیر می توانید بفهمید که آیا نیاز است موادغذایی با تنوع رنگی فراوان را در بشقاب غذایتان بگنجانید یا نه.

1 - نگاهی به میز صبحانه تان بیندازید؛ بیشترین رنگ هایی که در میان مواد غذایی موجود در صبحانه تان وجود دارد، چیست؟

الف - قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای

ب - طلایی و سفید

2 - اگر قرار بود یک ظرف بزرگ سالاد بخورید و ظرف سالاد تابلوی نقاشی بود و شما نقاش آن، چگونه ظرف سالاد را با این سبزی ها تزئین می کردید؟

الف - بیشترین سهم سالاد که شامل سبزی های سبزرنگ است، در اطراف ظرف و مقداری از سبزی های قرمز و نارنجی رنگ را در مرکز ظرف می چیدم.

ب - با ترکیبی از انواع سبزی های سبزرنگ مانند کلم بروکلی، نخودفرنگی و فلفل دلمه ای ریزشده سالاد را تزئین می کردم.

ج - مخلوطی از سبزی های سبزرنگ و سفیدرنگ مانند ترب، گل کلم و کلم پیچ در بشقاب می ریختم.

3 - آیا معمولا رنگ موادغذایی ای که مصرف می کنید، روی انگشت و دهان شما باقی می ماند؟

الف - به ندرت

ب - یک بار در هفته

ج - یک بار در روز

4 - وقتی در یخچال را باز می کنید، موادغذایی موجود در یخچال چند رنگ هستند؟

الف - 4 رنگ یا بیشتر

ب - ترکیبی از 3 رنگ

ج - ترکیبی از 1 یا 2 رنگ

تفسیر آزمون

اگر بیشترین پاسخ هایتان گزینه الف است، به شما تبریک می گوییم. زیرا وضعیت خوبی دارید و نشان دهنده این است که برنامه غذایی شما حاوی مقادیر زیادی ترکیب هایی با خاصیت آنتی اکسیدانی است.

اگر بیشتر گزینه ب را انتخاب کرده اید، در وضعیت بدی نیستید، ولی در طول هفته کمتر از میوه و سبزی های متنوع استفاده می کنید و بهتر است میوه یا سبزی تازه بیشتری میل کنید.

اگر بیشترین پاسخ تان گزینه ج است، این وضعیت خیلی جالب نیست و می توانید بهتر از این باشید. اشتیاق و انگیزه تان را از دست ندهید و نگاهی به رنگین کمان سبزی ها بیندازید. جالب است بدانید بیشتر افراد در این گروه قرار دارند. حتما در عادت های غذایی خود تغییراتی ایجاد و سعی کنید سهم بیشتری از موادغذایی تان را انواع میوه و سبزی ها تشکیل دهد.

5 نکته پنهان در سوال ها

1 - یک صبحانه سنتی معمولا شامل شیر، نان و انواع کلوچه  است، اما امروزه مواد تشکیل دهنده صبحانه شامل موادغذایی کامل  تری است و علاوه بر تمام موارد گفته شده، انواع میوه ها و سبزی ها را نیز می توان در وعده صبحانه گنجاند. میوه ها، علاوه بر این که رنگ های شادی بخشی به بشقاب غذا می بخشند، بسیار مغذی و مفیدند. می توانید برای این که موادغذایی تان از ارزش غذایی بالایی برخوردار باشند، آن ها را با انواع میوه ها ترکیب کنید. مثلا یک لیوان آبمیوه، مخلوطی از شیر و کورن فلکس بخورید یا به جای این که طبق عادت همیشگی مخلوط یک لیوان شیرموز یا توت فرنگی بخورید، هنگام خوردن شیر و ماست میوه های تازه مانند توت فرنگی یا کیوی را به آن بیفزایید. به این ترتیب میزان دریافتی فیبر و ریزمغذی  دیگر افزایش می یابد.

2 - اگرچه خوردن سالاد حاوی انواع سبزی ها با رنگ های متفاوت بسیار مفید است و ریزمغذی های موردنیاز بدن را تامین می کند، اما توجه داشته باشید بدن به سایر مواد مانند پروتئین، انواع چربی ها و کربوهیدرات ها نیز نیاز دارد. پس سعی کنید در برنامه غذایی تان منابع تمام موادمغذی را بگنجانید، مثلا اگر بخشی از بشقاب غذایتان به گوشت اختصاص یافته، باید در کنار آن سبزی هایی مانند هویج، نخودفرنگی، کلم بروکلی، سیب زمینی و... هم قرار دهید. اگر هم غذایتان ماکارونی همراه سیب زمینی است، به دلیل پرکالری و چرب بودن این غذا بهتر است آن را با سبزی بخورید تا ارزش غذایی بیشتری پیدا کند. مثلا مخلوط آویشن و ماکارونی همراه با جعفری، فلفل دلمه ای، هویج، قارچ و...

3 - انواع نوشیدنی ها و شکلات ها از خوراکی هایی محسوب می شوند که در ترکیبشان، مواد رنگی وجود دارد. این موادغذایی حاوی مقدار زیادی شکر و چربی هم هستند ؛بنابراین بهتر است به جای مصرف این نوع موادغذایی، میوه هایی به رنگ تیره مانند تمشک یا شاه توت بخورید.

4 - میوه ها و سبزی ها به دلیل رنگ بندی متنوعشان حاوی مقادیر زیادی ویتامین و املاح هستند؛ بنابراین باید حداقل در طول هفته یک بار، در برنامه غذایی تان 4 نوع سبزی مختلف با رنگ های متفاوت بگنجانید.

5 - معمولا مصرف مداوم یک نوع غذا بعد از مدتی می تواند خسته کننده باشد تا حدی که دیگر تمایلی به خوردن آن نداشته باشید. فراموش نکنید تنوع در انتخاب موادغذایی  باعث تامین موادمغذی مختلف می شود. پس سعی کنید در طول هفته حتما موادغذایی ای که حاوی بیش از 4 رنگ هستند، بخورید.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند