دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دلیل علمی سجده کردن


دلیل علمی سجده کردن:

  ( لطفاً حتماً بخوانید )

یک دانشمند غیر مسلمان(از اروپا)تحقیقاتی انجام داده است، شامل یافتن بهترین روش برای خارج کردن امواج الکترومغناطیسی که به بدن آسیب می رساند.

 با گذاشتن پیشانیتان بیشتر از یک بار بر زمین، زمین امواج الکترومغناطیس مضر را تخلیه می کند.
 این شبیه اتصال ساختمان ها با زمین است تا وقتی احتمال برخورد سیگنال های الکتریکی(مانند رعد و برق) وجود دارد، امواج از طریق زمین تخلیه شود.

آنچه این تحقیق را بیش تر شگفت انگیز می کند، این است که بهتر است که پیشانیتان را بر خاک بگذارید!


 و آنچه شگفت انگیز تر است این که بهترین راه که پیشانی خود را بر خاک بگذارید،در حالتی است که رو به مرکز زمین باشید.

 چرا که در این حالت امواج الکترومغناطیس بهتر تخلیه خواهد شد!!
 
و بیشتر تعجب خواهید کرد وقتی بدانید بر اساس اصول علمی ثابت شده است که شهر مکه مرکز زمین است و کعبه درست در مرکز زمین قرار دارد!!!

بنابراین سجده کردن در نماز، بهترین راه برای تخلیه سیگنال های مضر از بدن است...

  پیشانیت را بر خاک بگذار:

 ((سبحان ربی الاعلی وبحمده))...

(اگر دوست داشتید منتشر کنید)

شواهد علمی در تایید این که 'خلق را تقلیدشان بر باد داد'

شواهد علمی در تایید این که 'خلق را تقلیدشان بر باد داد'

محققان می گویند اساس رفتار افراد در جمع این است که فرد خود را با جمع تطبیق دهد، نه این که مانند یک ماشین تطبیق با تغییرات محیط عمل کند

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که گرایش طبیعی به دنباله‌روی از جمع باعث می‌شود افراد بیشتر بر اساس نظر اعضای خانواده، دوستان و همسایه ها تصمیم بگیرند و این باعث تصمیم‌گیری‌های غلط می‌شود.

این پژوهشگران می‌گویند این که افراد با "دنباله‌روی از جمع" اغلب اشتباه می‌کنند، از نظر تکاملی در ذات موجودات است، به عبارت دیگر موجودات طبیعت برای این رفتار برنامه‌ریزی شده‌اند.

این تحقیق بین المللی که دانشگاه اکستر انگلستان، پرینستون آمریکا، سوربن فرانسه و مرکز تحقیقات علوم کامپپیوتر و اتوماسیون فرانسه در آن شرکت داشتند، در شماره آخر نشریه اینترفیس، نشریه انجمن سلطنتی بریتانیا منتشر شده است.

محققان در توضیح این رفتارها علت را "تضاد تکاملی کلاسیک بین منفعت فردی و اجتماعی" می‌دانند.

دنباله روی از جمع مسئول بسیاری از اشتباهات تاریخی و فجایع بشری شناخته شده است و محققان می‌گویند علت آن است که میل طبیعی به پیروی و تعلق داشتن به جمع به توانایی افراد در تصمیم گیری درست لطمه می‌زند.

دکتر کالین تورنی، محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: 

"اجتماع نیرویی قدرتمند در طبیعت و جامعه است."

"تکرار کردن آنچه دیگران انجام داده‌اند، در بسیاری موارد می‌تواند مفید باشد، مثلا این که چه تلفنی بخریم."

پژوهشگران می‌گویند این که افراد با "دنباله روی از جمع" اغلب اشتباه می کنند،

"اما مسئله وقتی بوجود می‌آید که آنچه دیگران انجام می‌دهند، با باورهای شخص در تعارض باشد."

"ما در تحقیق خود نشان دادیم که تاثیرات تکاملی باعث می‌شوند افراد بیش از حد از اطلاعاتی که از اجتماع می‌آید، استفاده کنند و کارهای دیگران را بیش از آنچه باید، تکرار کنند."

"نتیجه این است که افراد گروه به تغییرات محیط اطرافشان بی تفاوت می‌مانند و بیشتر اوقات کارهای دیگران را تقلید می‌کنند تا این که خود تصمیم بگیرند."

از این رو افراد در گروه‌های اجتماعی تکامل یافته به تغییرات محیط اطراف ابتدا به کندی واکنش نشان می‌دهند، اما بعد در واکنشی سریع، تغییراتی را که جامعه طلب می‌کند، اعمال می‌کنند. این پدیده را برای مثال می‌شود در خرید، مد یا فرار گروهی در هنگام خطر دید.

به عبارت دیگر به جای تصمیم گیری شخصی، بیشتر افراد بیش از حد به اطلاعات اجتماعی وابسته و از نظر تکاملی مستعد هستند که تحت تاثیر همسایگانشان قرار بگیرند، در واقع "ذهنیت گله‌وار" مبنای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.

محققان می‌گویند اساس رفتارهای افراد در جمع "رکود جمعی"، به معنی تطبیق با جمع، است، نه این مفهوم که "حیوانات در طبیعت برای پاسخ بهینه به اطلاعات محیطی تنظیم شده‌اند."

به گفته دکتر تورنی: "نتایج این تحقیق نشان می دهند که ما نباید انتظار داشته باشیم گروه‌های اجتماعی در طبیعت پاسخ موثری به تغییر محیط اطراف خود نشان بدهند."

"کسانی بیش از حد برای تقلید از دیگران وقت می‌گذارند، به احتمال زیاد قاعده هستند" نه استثنا.

هشداری مهم و فوری درباره موبایل


 

هشداری مهم و فوری درباره موبایل

دختری با اعضای بی حرکت و جامد صبح از خواب بیدار شد،او سعی کرد اعضای بدنش را حرکت دهد، ولی عاجز ماند. خانواده اش هراسان شدند و او را به بیمارستان منتقل کردند، و بعد از انجام آزمایش و عکس های مورد نیاز نتیجه این گونه بود که این دختر در معرض موج های برقی خطرناکی قرار گرفته و همچنین سر این دختر پر از اشعه است... علت ترسناک و عجیبی داشت، زیرا که او موقع خوابیدن، موبایل خود را زیر بالشت خوابش می گذاشت... 

هم اکنون این دختر در بیمارستان عیسی ابن مریم به طور خصوصی بستری است. پزشکان بیمارستان ذکر کردند که گذاشتن موبایل در اتاق یا شارژ نمودن مکرر موبایل در اتاق خواب به هنگام خوابیدن منجر به این وضعیت خطرناک و باعث از بین رفتن برخی از سلول های مغز می شود.

(این مطلب را به دیگران ارسال کنید!
 
دکتر رنجبر رئیس بیمارستان نمازی شیراز درخواست اطلاع رسانی فوری به مردم ایران را دارد.
برای کسانی که جانشان برایت مهم است، بفرست...

شکر و کربوهیدرات از چربی هم خطرناک‌تر است!

شکر و کربوهیدرات از چربی هم خطرناک‌تر است!

 
sugar01_1267750a.jpg پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو دریافتند که سطوح چربی در خون با رژیم پر چرب افزایش نمی‌یابد، اما با رژیم سرشار از کربوهیدرات بالا می‌رود.

نسیبه خانلرزاده: سالیان سال است که چربی‌های اشباع توسط پزشکان و متخصصان تغذیه که ادعا می‌کنند این چربی‌ها خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می‌دهند، بدنام شده‌اند.

اما شاید نیاز باشد که این توصیه‌های پزشکی که چندین دهه قدمت دارند، تغییر کنند، چراکه پژوهشی جدید نشان می‌دهد که حتی اگر مقدار مصرف این چربی‌ها را به سه برابر بیشینه مقدار توصیه‌شده توسط سازمان‌های بهداشتی هم برسانیم، مشکلی ایجاد نمی‌شود!

این بدان معنی است که غذاهایی همانند کره، پنیر، گوشت و خامه که برای یک زندگی سالم باید از آن‌ها پرهیز می‌کردیم، می‌توانند دوباره در منوی غذایی رژیم سالم جای گیرند.

به گزارش تلگراف، توصیه‌های پزشکان و متخصصان تغذیه درباره چربی‌های اشباع مشخص است: این چربی‌ها سطوح کلسترول را در خون افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند.

بااین‌وجود در آزمایشی جدید، پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو از داوطلب‌ها خواستند که رژیم‌های متفاوت غذایی را امتحان کنند و وقتی دریافتند افزایش مصرف چربی‌های اشباع‌شده مقدار چربی را در خون افزایش نمی‌دهد، بسیار شگفت‌زده شدند. به نظر می‌رسد که بدن چربی‌های اشباع را به‌سرعت سوزانده و به‌صورت انرژی آزاد می‌کند.

در مقابل زمانی که سطوح کربوهیدرات افزایش می‌یابد، اسیدهای چرب خطرناک در خون افزایش می‌یابند. این‌ها با دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی در ارتباط هستند.

پژوهشگر ارشد این تحقیق، جف ولک که استادتمام علوم انسانی در دانشگاه ایالتی اوهایو است، می‌گوید که این یافته‌ها دانش سنتی موجود در مورد چربی‌های اشباع را به چالش کشیده است: 

«زمانی که شما رژیم غذایی دارای مقادیر بسیار پایین کربوهیدرات‌ها دارید، بدنتان چربی‌ها را می‌سوزاند. ما افرادی را داشتیم که مصرف چربی اشباع خود را به دو برابر قبل از زمان شروع آزمایش رساندند، اما زمانی که چربی‌های اشباع‌شده موجود در خون این افراد را اندازه می‌گرفتیم، در اکثر افراد مقدار آن پایین آمده بود؛ و به همان اندازه دیگر شاخص‌های سنتی نیز بهبود یافته بود».

چربی اشباع‌شده نوعی از چربی است که در کره، چربی، کلوچه‌ها، کیک‌ها و بیسکویت‌ها، تکه‌های چربی گوشت، سوسیس و پنیر و خامه یافت می‌شود.

دستورالعمل‌های سازمان بهداشت انگلیس بیان می‌کنند که مردان میان‌سال نباید بیشتر از 30 گرم چربی در روز بخورند و زنان میان‌سال نیز نباید بیشتر از 20 گرم چربی در روز بخورند. برای آن‌که شهودی از این مقدار به‌دست بیاورید، به چربی‌های 3 نمونه غذا دقت کنید: یک تکه گوشت استیک در حدود 27 گرم چربی، یک تکه پنیر در حدود 5 گرم و کره روی نان تست در حدود 7 گرم چربی دارد.

اما حتی زمانی که داوطلبان تحت رژیم‌هایی به‌شدت پرچربی بودند که تا 84 گرم در روز چربی مصرف می‌کردند، سطوح چربی آن‌ها در خون افزایش نمی‌یافت. سطوح کلسترول نیز در آن‌ها تغییر نمی‌کرد؛ اما در مقابل، وقتی‌که به‌سوی مصرف چربی کم رفتند و مقدار کربوهیدرات را افزایش دادند، سطوح پالمیتولئیک اسید که یک نوع اسید چرب است در خون افزایش یافت.

سطوح بالای پالمیتولئیک اسید با چاقی و التهاب، مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک، دیابت‌های نوع دوم، بیماری قلبی و سرطان پروستات در ارتباط است.

پروفسور ولک می‌افزاید: «نوعی سوءتفاهم درباره چربی‌های اشباع وجود دارد. در پژوهش‌های جمعیتی، ارتباط روشنی بین رژیم‌های چربی‌های اشباع‌شده و بیماری‌های قلبی وجود ندارد، اما هنوز راهکارهای رژیمی از محدود کردن چربی‌های اشباع دفاع می‌کنند؛ اما این هوشمندانه و علمی نیست. برخی مردم اعتقاد دارند که شما همان چیزی هستید که می‌خورید، اما در واقعیت، شما همان چیزی هستید که از خوردنی‌هایتان در بدن ذخیره می‌کنید. نکته این موضوع این است که لزوماً چربی اشباعی که می‌خورید، ذخیره نمی‌شود».

این پژوهش تازه‌ترین نمونه از مجموعه رو به رشدی از شواهد است که بیان می‌کنند که شاید چربی اشباع به آن بدی نباشد که تاکنون تصور می‌کردیم.

در ماه مارس/فروردین گذشته، پژوهشگران دانشگاه کمبریج دریافتند که ترک کردن گوشت پرچرب، خامه یا کره ربطی به بهبود به سلامتی ندارد.

این پژوهش که نتایج آن در ژورنال Annals of Internal Medicine منتشر شده است، شامل بررسی داده‌های به‌دست‌آمده از 72 پژوهش است که بیش از 600 هزار داوطلب را از 18 کشور در برمی‌گیرد.

یک یافته کلیدی این بود که چربی‌های اشباع که در این رژیم یا در خون اندازه‌گیری شدند، هیچ ارتباطی را با بیماری‌های قلبی نشان نمی‌داد.

در اواخر امسال دکتر جیمز دینیکولانتیو از کالج اتیکا در نیویورک فراخوانی خطاب به مسئولین بهداشت عمومی منتشر کرد با این مضمون که «ما اشتباه می‌کردیم. کربوهیدرات‌ها و شکر بیشتر از چربی‌ها سبب بیماری‌های قلبی می‌شوند».

نوید ستار استاد پزشکی متابولیک دانشگاه گلاسکو می‌گوید: «به نظر می‌رسد که تنها چربی اشباع دریافتی بدن نباشد که سطح و نوع چربی اشباع خون را تعیین می‌کند و عوامل دیگری همچون کربوهیدرات دریافتی نیز مهم است. با توجه به شواهد فعلی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده کمتر و چربی اشباع کمتری را باید مصرف کرد. این شواهد همچنین توصیه می‌کنند که اگر فردی به دنبال کاهش وزن خود است نوع رژیم چندان اهمیت ندارد و صرفاً باید در رژیم غذایی او چربی کم و کربوهیدرات کمتری مصرف شود و فرد به رژیم غذایی خود پایبند بماند، درنتیجه نکته کلیدی این است که هر فرد رژیمی را پیدا کند که هم از آن لذت ببرد و هم آن را نگه دارد».

مقاله این پژوهش در ژورنال PLOS One منتشر شده است.

گیاه نشاط آور را بشناسید


گیاه نشاط آور را بشناسید

 
مرجع : تسنیم
بادرنجبویه مقوى مغز، قلب و اعصاب است، هوش را زیاد و ذهن را تُند و تیز و قوى مى‌کند، خواب آور بوده و مفرح و نشاط آور است. همچنین، غمگینى، افسردگى، وسواس، اضطراب و وحشت را از بین می‌برد.
 
گیاه نشاط آور را بشناسید

به گزارش افکارنیوز، بادرنجبویه یک گیاه طبى کم نظیر به حساب می‌آید که قدر و قیمت آن مجهول مانده است؛ ابن سینا نخستین پزشک در جهان بود که خواص درمان بخش بادرنجبویه را به عنوان مقوى مغز و اعصاب و قلب بیان داشت و آن را به عنوان یک داروى نشاط آور به جهانیان معرفى نمود.

خواص درمانی بادرنجبویه

۱.مقوى مغز و اعصاب است.

۲.هوش را زیاد مى کند، ذهن را تند و تیز و قوى مى‌کند.

۳.مقوى قلب است.

۴.معده را قوى مى‌کند و ضعف عضلات آن را برطرف مى‌سازد.

۵.غذاهاى ثقیل را زود هضم مى‌کند؛ نفخ معده و روده ها را به سرعت از بین مى برد.

۶.ضد تشنج است و هرگونه اسپاسم و دردهاى قولنجى روده را بر طرف می‌کند.

۷. عرق آور است.

۸.صفراآور است.

۹.خواب آور است (مخصوصا براى کودکان، پیران و ناقهین که خواب مطبوع و ملایم مى آورد).

۱۰.مفرح و نشاط آور است و غمگینى، افسردگى، وسواس، اضطراب و وحشت را در نوراستنیک ها و مالیخولیایى ها از بین مى برد.

۱۱.خواص آنتى بیوتیک و ضدعفونى کننده دارد و قرحه‌هاى چرکى ریه و روده ها را درمان مى‌کند. علت این خاصیت ضد میکروبى، وجود کومارین در بادرنجبویه است که اگر آن را به نسبت ۱ در ۱۰۰ در محیط‌هاى کشت میکروبى داخل کنیم، کولى باسیل به سختى در آن رشد مى‌کند.

۱۲. اگر پس از غذا، آن را مصرف کنند، کار هضم را آسان مى‌کند، به خصوص اگر سرگیجه و گرفتگى قلب در هنگام هضم غذا موجود باشد.

۱۳. بادرنجبویه داراى خاصیت مخدر، خواب آور و بى حس کننده است و این خاصیت هم به علت وجود کومارین در آن است که قابلیت انقباض عضلات صاف را کم و اسپاسم (انقباض هاى دردناک) را برطرف مى کند و به عنوان منوم و بى حس کننده به کارمى رود. 

دم کرده ۵ درصد بادرنجبویه، که طعم و عطر خیلى مطبوعى دارد، در رفع بى خوابى کودکان و پیران نتایج خیلى خوب داده است.

۱۴. به علت خاصیت ضد تشنجى که در بادرنجبویه موجود است، به عنوان مدر طمث (حیض) تجویز مى‌شود و قاعده آور است؛ زیرا در اسپاسم زهدان (رحم) تأثیر کرده درد را متوقف و عسر الطمث(سختی ادرار خون از رحم) را درمان مى‌کند.

۱۵.چون بادرنجبویه مقوى مغز، اعصاب و قلب و محرک لطیف و ملایمى است، آن را در تب هایى که توأم با ضعف عمومى بدن است، تجویز مى‌کنند.

در مجموعه آثار دکتر سید جلال مصطفوى کاشانى آمده است: امروزه بادرنجبویه را در غالب کشورهاى اروپا، مثل چاى دم مى‌کنند و مردم آن را به عنوان مقوى معده، قلب و اعصاب مى نوشند و در کشور فرانسه بادرنجبویه را چاى فرانسه گویند.

خواص بادرنجبویه در کتاب‌هاى قدیم

-مقوى دل (قلب)

-مقوی دماغ (مغز و مراکز عصبى)

-مقوی حواس (حواس پنجگانه)

-مقوی معده

-مفرح و مفتح ( رفع اسپاسم‌هاى احشا )

-رفع کننده سکسکه

-رفع کننده وحشت و دلهره