دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

چگونه مغزمان را جوان نگه داریم؟



چگونه مغزمان را جوان نگه داریم؟

براساس یک مطالعه جدید که توسط محققان آمریکایی در کارولینای شمالی انجام شده است، انجام فعالیت های هوازی یا ایروبیک به جوان ماندن مغز کمک می کند. در این مطالعه مشخص شد عروق مغزی افراد سالمندی که به صورت منظم فعالیت های ایروبیک انجام می دهند، سالم تر است.

برای انجام این تحقیق عروق مغزی 14 زن و مرد بین سنین 60 تا 80 ساله به مدت 10 سال از طریق آنژیوگرافی مورد مطالعه قرار گرفت.

به طور معمول با بالا رفتن سن، عروق مغز تنگ تر می شوند، اما نتایج این مطالعه نشان داد در گروهی که فعالیت و تحرک بدنی به ویژه فعالیت های هوازی بیشتری داشتند، عروق مغزی  جوان تر و سالم تر از افراد بی تحرک بود.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

این خاصیت گردو را بدانید



این خاصیت گردو را بدانید

این خاصیت گردو را بدانید
متخصصان این اثر را به آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو نسبت می دهند.

محققان دانشگاه هاروارد در مطالعات گسترده ای دریافتند که مصرف حداقل ماهانه 220 گرم گردو خطر دیابت نوع دو را 24 درصد کاهش می‌دهد.

برای انجام این مطالعه رژیم غذایی و وضعیت سلامت 138 هزار زن به مدت 10 سال مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد در زنانی که حداقل 220 گرم گردو در رژیم غذایی ماهیانه خود داشتند، خطر چاقی و دیابت نوع دو کمتر از سایرین بود.

متخصصان این اثر را به آنتی اکسیدان ها و  اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو نسبت می دهند.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ

اهدای خون مفید است یا مضر؟



اهدای خون مفید است یا مضر؟


اهدای خون می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و نیز تقویت بدن گردد.

گفتنی است اهدای خون سبب کاهش وزن شده و هر بار اهدای خون در حدود ۶۵ کالری انرژی می سوزاند. در نتیجه افرادی که می خواهند لاغر شوند، می توانند در صورت عدم ابتلا به بیماری خاص و ممنوعیت اهدای خون، از این روش برای کاهش وزن خود استفاده کنند.

بررسی ها نشان می دهند دانشمندان و پزشکان به افراد در سراسر جهان توصیه می کنند تا برای به دست آوردن سلامت بیشتر، حتما یکی از اهدا کنندگان خون باشند و این موضوع یک خبر خوب برای بانک های خون در سراسر جهان خواهد بود.

بررسی ها نشان می دهند پزشکان با بررسی بر روی افراد در محدوده سنی ۴۳ الی ۶۱ سال دریافته اند که افرادی که به طور متوسط هر۶ ماه خون اهدا کرده اند، کمترین سابقه را در حملات قلبی و مغزی و یا انواع سرطان ها داشته اند.

این تحقیق بر روی ۱۲۰۰ نفر انجام شده است. البته پزشکان توصیه می کنند افراد پس از اهدای خون سعی کنند تا با نوشیدن مایعات فراوان و غذاهای انرژی زا، انرژی از دست رفته را جبران کنند.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

کاهش چین و چروک پوست با میوه ها



کاهش چین و چروک پوست با میوه ها


MivewWw.KamYab.IR  کاهش چین و چروک پوست با میوه ها

توسعه و رشد چین و چروک های پوست اجتناب ناپذیر است، اما نوع و شدت این چروک ها قابل کنترل هستند. شما نمی توانید در ژن خود دست ببرید تا پوستتان را حفظ کنید، اما می توانید از آن در مقابل آفتاب محافظت کنید و با عادات خوب غذایی آن را تغذیه کنید.
خوردن مواد غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین های ترمیم پوست و فیبر هستند، سرعت پیر شدن پوست صورت را کاهش می دهد. میوه های تازه و رنگارنگ برای به دست آوردن این دست از مواد مغذی گزینه های خوبی هستند.
سعی کنید تا در رژیم غذایی خود این دست از میوه های دوست دار پوستتان را بگنجانید.

کیوی؛ میوه ای سرشار از ویتامین ث

کیوی یکی از بهترین میوه هایی است که مصرف آن موجب جوان نگاه داشتن پوست شما می شود. کیوی سرشار از ویتامین ث و مواد مغذی است. خوردن تنها یک کیوی می تواند نیاز روزانه شما را به ویتامین ث تامین کند.
همچنین این میوه دارای مقادیر زیادی از فیبر است. وجود فیبر در رژیم غذایی به دفع سموم از بدن شما کمک می کند و این موضوع مقداری از بار دفع سموم را از پوست بدن می کاهد.
ویتامین ث به ساخته شدن کلاژن در بدن کمک شایانی می کند. عنصری که به عنوان آنتی اکسیدان محافظ، در بدن شما قرار دارد.
در پوست افراد مسن، کلاژن شروع به شکستن می کند و پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد. خوردن موادغذایی سرشار از ویتامین ث همچون کیوی، راهی است تا به پوستتان مواد لازم برای نو شدن را برسانید.

پاپایا، ترمیم کننده پوست

پاپایا هم یکی دیگر از میوه هایی است که برای جلوگیری از چین و چروک پوست توصیه می شود. این میوه نه تنها از ویتامین ث و فیبر سرشار است، بلکه دارای مقادیر زیادی ویتامین ای و آ نیز هست.
با توجه به خاصیت آنتی اکسیدان بودن این ۲ ویتامین، آن ها از التهاب پوست جلوگیری می کنند و از مانع از زوال پوست خواهند شد. همچنین پاپایا کمک می کند تا لایه های رویی پوست به سرعت بهبود یابند. نباید فراموش کرد که کارتنوئید موجود در این میوه برای محافظت از پوست در مقابل آفتاب اثر به سزایی دارد.

آوکادو برای جوانی پوست

آوکادو دوست خوبی برای پوست شماست. خوردن این میوه ضد چین و چروک باعث می شود تا شما پوست صاف و نرم تری داشته باشید. این میوه نه چندان خوشمزه، نه تنها دارای کارتنوئید، فیبر و ویتامین ای است، بلکه روغن های امگا موجود در آن باعث تغذیه پوست و جلوگیری از التهاب آن می شود.
علاوه بر مواد مغذی مذکور، آوکادو حاوی ویتامین ب ۵ است. این ویتامین به ساختن پوست جدید و مرطوب نگاه داشتن آن کمک می کند.

خوردن مقادیر زیادی از کیوی، پاپایا و آوکادو، چین و چروک را متوقف نمی کند، بلکه مصرف آن ها به همراه دیگر میوه و سبزیجات می تواند به پوست شما کمک کند تا جوان تر بماند. با تغییر عادات غذایی، خودتان را در مسیر زیبایی و جوانی هدایت کنید


ایجاد کوپن سواد آموزی برای بی سوادان



ایجاد کوپن سواد آموزی برای بی سوادان

علی باقرزاده از ایجاد کوپن سواد آموزی برای بی سوادان خبر داد.

وی افزود: در این طرح سرانه سوادآموزی به افراد بی سوادی که خود آن ها اقدام به سواد آموزی کردند، شامل تخفیف ویژه است.

وی ادامه داد: این سرانه از 380 هزار تومان تا 480 هزار تومان متغیر است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: هر فرد باسوادی که اقدام به سواد آموزی یک بی سواد کند، همانند گذشته می تواند سرانه سواد آموزی دریافت کند.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند