دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

ده خطای شناختی معمول




.تفکر همه یا هیچ:  همه چیز را سفید و در غیر این صورت سیاه می بینید.هر چیز کمتر از کامل محکوم به شکست بی چون و چراست.زنی که رپیم لاغری گرفته بود ،پس از خوردن یک قاشق بستنی گفت:"برنامه لاغری من دود شد و به هوا رفت."با این طرز تلقی به قدری ناراحت شد که یک ظرف بزرگ بستنی را تا به آخر نوش جان کرد.

ادامه مطلب ...

تست خودشناسی آنلاین


تست خودشناسی آنلاین

 
تست جالبیه
انجام دهید
این یک آزمون بسیار جالب است. خود دکتر فیل مک‌گرا(روان‌شناس معروفی که مجری یک برنامه فوق‌العاده پرطرفدار تلویزیونی است) در این آزمون نمره ۵۵ گرفته است.
او این آزمون را روی اپرا وینفری، مجری معروف برنامه تلویزیونی، انجام داده که نمره ۳۸ گرفته است.
به ۱۰ سوال ساده زیر پاسخ دهید تا ببینید شما چه نمره‌ای در این آزمون به دست می‌آورید و تفسیر آن چیست.
تذکر مهم: به سوال‌ها براساس آنچه که امروز هستید پاسخ دهید، نه آنچه که در گذشته بوده اید
.
__._,_._

ژن ساعت مرگ طبیعی انسان کشف شد


ژن ساعت مرگ طبیعی انسان کشف شد
 
دانشمندان یک واریان ژن را کشف کرده اند که عمیقا بر ساعت بدن انسان تاثیر می گذارد.این کشف به تعیین بهترین زمان برای مصرف دارو توسط بیماران سکته قلبی و یا مغزی کمک می کند.

ادامه مطلب ...

این روغن مفید را دریابید



این روغن مفید را دریابید

نتایج مطالعه ای که در مجله نورولوژی امریکا به چاپ رسیده است، نشان می دهد که مصرف روغن زیتون از سکته مغزی در افراد مسن پیشگیری می کند.

سرپرست این تیم تحقیق که در فرانسه انجام شده است، مغتقد است باید توصیه های تغذیه ای جدیدی برای پیشگیری از سکته مغزی در افراد 65 سال و بالاتر تدوین گردد. او اضافه می کند که سکته مغزی در افراد سالمند بسیار شایع است و استفاده از روغن زیتون یک روش آسان و کم هزینه برای پیشگیری از این اتفاق می باشد.

برای انجام این مطالعه، پرونده پزشکی 7625 فرد 65 سال و بالاتر در سه شهر فرانسه مورد بررسی قرار گرفت. افراد شرکت کننده هیچ گونه سابقه سکته مغزی نداشتند. میزان مصرف روغن زیتون در این افراد در سه گروه طقه بندی شد:

 عدم مصرف، مصرف متوسط (استفاده از روغن زیتون در آشپزی یا به عنوان سس سالاد یا به همراه نان) و مصرف بالا (استفاده از روغن زیتون هم برای آشپزی و هم به عنوان سس سالاد یا به همراه نان). این افراد از روغن زیتون تصفیه نشده و خالص استفاده می نمودند.

بعد از 5 سال، 148 مورد سکته مغزی به ثبت رسید.

پس از بررسی رژیم غذایی، فعالیت فیزیکی، شاخص توده بدن و سایر عوامل خطرساز سکته، نتایج نشان داد در افرادی که به طور منظم و مداوم از روغن زیتون برای آشپزی و همچنین به عنوان سس سالاد استفاده کرده اند، خطر سکته مغزی در مقایسه با عدم مصرف کنندگان این روغن، 41 درصد کمتر است (1.5 درصد در مقایسه با 2.6 درصد).

روغن زیتون دارای اثرات محافظتی در برابر بسیاری از عوامل خطرساز بیماری های قلبی- عروقی از جمله دیابت، فشارخون بالا، کلسترول بالا و چاقی می باشد.

محققان معتقدند، این که کدام ماده موجود در این روغن دارای این اثرات مفید می باشد، تاکنون به درستی مشخص نشده است، اما می توان اثرات غیر مستقیم این روغن همچون ایجاد طعم بهتر در غذاهای سالم مثل سالاد سبزیجات را نیز در بروز اثرات سودمند آن موثر دانست.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

ازدواج دیرهنگام؛ عامل ناباروری در ایران


ازدواج دیرهنگام؛ عامل ناباروری در ایران


ناباروری زوج‌ها به‌ویژه زوج‌های ایرانی مشکلی است که به‌نظر می‌رسد هر روز در حال افزایش باشد و براساس آمار مرکز تحقیقات ناباروری یزد با احتساب جمعیت 70میلیونی ایران حدود شش میلیون زوج ایرانی از نعمت فرزند بی‌بهره‌اند.

ادامه مطلب ...