دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

سفر طولانی خرس قطبی

 

سفر طاقت فرسای خرس قطبی برای یافتن یک تکه یخ!

 

دانشمندان خدمات شیلات و حیات وحش دانشگاه ویومینگ شاهد سفر شگفت انگیز یک خرس قطبی بودند که تنها برای یافتن قطعه ای یخ به عنوان استراحتگاه انجام گرفت.

به گفته دانشمندان توله یک ساله این خرس نتوانست این سفر نسبتا طولانی را تحمل کند و به همین دلیل جان خود را از دست داد. مقصر اصلی مرگ این توله خرس یک ساله و سفر 9 روزه و بدون توقف این خرس قطبی که در تمامی 232 ساعت ، در حال شنا کردن بوده است، کم شدن تعداد یخ های قطبی است.

به گفته دانشمندان ذوب شدن یخ ها ،خرس های قطبی را مجبور می کند در فواصل بسیار طولانی شنا کرده و حتی در بعضی موارد و تحت فشار کمبود غذا همنوع خواری کنند.

محققان این خرس قطبی را با استفاده از یک قلاده مجهز به GPS و یک حسگر حرارتی که در زیر پوست این جاندار قرار گرفته بود، تعقیب کردند، حسگر می توانست نشان دهد این خرس چگونه بدن خود را برای شنا کردن طولانی مدت با آب های منجمد قطبی انطباق می دهد.

بر اساس گزارش بی بی سی، در این شنای 232 ساعته، خرس قطبی حدود 45 گرم از وزن خود را از دست داد. سفر وی از شرق «بارو» در آلاسکا آغاز شد و پس از طی بیش از 640 کیلومتر، در ساحل بیوفورت در نزدیکی مرز کانادا پایان گرفت.

کیهان

ترک سیگار به روش ژنتیکی

ترک سیگار به روش کاملا ژنتیکی

 

محققان علوم پزشکی اعلام کردند بخش جدیدی در مغز یافته اند که با اعتیاد به نیکوتین مرتبط است.

سیگار و دخانیات سالانه بیش از پنج میلیون نفر را در سراسر جهان از پای درمی آورد و یک دهم از همه موارد مرگ و میر جهان را شامل می شود و همچنین 90 درصد این مرگ ها ناشی از ابتلا به سرطان ریه است.

محققان در بررسی خود، عملکرد ژنی موسوم به CHRNA5 را که پیش تر نیز تا حدی شناخته شده بود ؛درباره اعتیاد و وابستگی به نیکوتین بررسی کردند.

این ژن نوعی گیرنده را کنترل می کند که نقطه ورود سلول های مغزی است و بخش پاسخ گوی سلول های مغزی به نیکوتین را شامل می شود.

در صورتی که این ژن در شرایط طبیعی قرار داشته باشد ،کمی بیش از یک جزء کوچک از مولکول های نیکوتین، پیامی را در مغز القا می کند که به معنای توقف مصرف است.

مقادیر بیشتر از نیکوتین نیز پیامی همانند مزه غذای بد یا نوشیدنی بد القا می کند.

دکتر پل کنی و همکارانش در مؤسسه تحقیقاتی اسکریپز در فلوریدا می گویند: بررسی آنان بر روی موش ها نشان می دهد در صورت نبود این ژن پیام منفی هرگز گسیل نمی شود و میزان کافی از نیکوتین وارد بدن می شود و در واقع، فرد به سیگار کشیدن خود ادامه می دهد.

محققان می گویند با این کشف می توان به روشی جدید برای ترک سیگار دست یافت.

بین 30 تا 35 درصد جمعیت آمریکا یکی از اشکال ژن CHRNA5 را در بدن خود دارند که آنان را به سمت استفاده از نیکوتین سوق می دهد.

نتایج یافته این محققان در شماره اخیر نشریه نیچر Nature منتشر شده است.

کیهان

اعجاز تمرکز فکر

 
 
اعجاز تمرکز فکر

بسیاری ازسخنرانان موفق به خصوص درحوزه قانون جذب، نظیر ایسترهیکس نظریه جالبی دارند .

آن ها  می گویند اگر انسان بتواند فقط 18 ثانیه روی چیزی که واقعا می خواهد تمرکز کند، یک زنگ بزرگ در کاینات به صدا در می آید که توجه کل هستی را به سمت این شخص جلب می کند.

اگر این 18 ثانیه بتواند تا 68 ثانیه ادامه یابد، دیگر کار تمام است و کل هستی به تکاپو می افتد تا برای فکر متمرکز شده یک راه حل پیدا کند. اگر آرزوست، برآورده اش کند و اگر سوال است، برایش جوابی بیابد.

در نگاه اول شاید این عدد 68 ثانیه خیلی کم و ناچیز به نظر برسد. 68 ثانیه یعنی فقط یک دقیقه و هشت ثانیه و بسیاری از افراد می گویند که تمرکز به مدت 68 ثانیه هیچ کاری ندارد!

 خوب آیا شما هم همین طور فکر می کنید؟ بسیار عالی است! امتحان کنید. خواهید دید که هنوز 18 ثانیه اول رد نشده فکرتان منحرف می شود. ایده ای جدید بلافاصله از اعماق افکارتان ظاهر می شود و نجواگر درونی تان به سخن در می آْید که جدی نگیر و دست از این بازی ها بردار و به مسایل مهم تر زندگی بپرداز و  ..

   ما عادت کرده ایم و در حقیقت عادت داده شده ایم که بدون فکر و بر اساس عادت زندگی کنیم. ما صبح از خواب بر می خیزیم بدون این که فقط 68 ثانیه برای کارهای روزانه وقت بگذاریم، شروع می کنیم به خوردن صبحانه و سر کار رفتن؛ بدون این که 68 ثانیه مستمر ناقابل برای ارزیابی کارهایمان وقت بگذاریم، اسب سرکش ذهن را به این سو و آن سو می تازانیم تا ظهر شود و ناهاری بخوریم و استراحتی و بعد دوباره کار و سپس شب و دور هم جمع شدن و تلویزیون دیدن و بعد خوابیدن. هر ساعت 60 دقیقه است و شبانه روز شامل 24 تا 60 دقیقه ، یعنی هزارو چهارصد و چهل دقیقه است؛ اما ما خیلی مواقع در این 1440 دقیقه شبانه روزمان نمی توانیم 68 ثانیه روی یک موضوع خاص فکرمان را متمرکز کنیم. به راستی این فکر پر جست و خیز که نمی تواند 68 ثانیه آرام بگیرد، به چه دردی می خورد؟! فکر پریشان و ناآرام چیزی جز بی قراری و آشفتگی به همراه ندارد. پیر و جوان و زن و مرد هم نمی شناسد. فکری که نتواند آرام گیرد و چند لحظه ای روی موضوعی که صاحب فکر صلاح می داند، متمرکز شود، مطمئنا به هنگام نیاز و بحران که تمرکز بیشتر لازم است، کارآیی ندارد و فلج می شود. باید همین الان هر کاری که داریم، زمین بگذاریم و به سراغ ذهن ناآرام خود برویم و 68 ثانیه آن را مهار کنیم. 68 ثانیه با شرایطی که الان در آن قرار داریم ،بیندیشیم 68 ثانیه بعد به این که واقعا در زندگی چه می خواهیم فکر کنیم. 68 ثانیه بعد به خوشبختی های خودمان بیندیشیم و  68 ثانیه دیگر به این فکر کنیم که چقدر آرام می شویم وقتی روی مسائل زندگی خودمان با آرامش فکر می کنیم. کاینات بیرون از بدن ما گوش به فرمان ماست تا هر چه را می خواهیم به او ابلاغ کنیم. اما به یک شرط و آن این است که موقع دستور دادن این طرف و آن طرف نپریم. 68 ثانیه یک جا بایستیم و صریح و شفاف بگوییم چه می خواهیم. آن وقت می بینی که می توانی.... 

منبع:http://digpress.blogfa.com/

...و نمازهای پنجگانه هر روز تمرینی است برای تمرکز فکر و ذهن

تست جالب خودشناسی- روان شناسی

تست خودشناسی

 

 تست روانشناسی 

 

یک تست ساده و جذاب که باید با صداقت به سوالات ان پاسخ دهید.


سوال اول:شما به طرف خانه کسی که دوست دارید می روید.
دو راه برای رسیدن به انجا وجود دارد:
ـ یکی کوتاه و مستقیم است که شما را سریع به مقصد می رساند، ولی خیلی ساده و خسته کننده است.
ـ اما راه دوم به طور قابل ملاحظه ای طولانی تر است، ولی پر از مناظر زیبا و جالب است.
حال شما کدام راه را برای رسیدن به خانه محبوبتان انتخاب می کنید؟ راه کوتاه یا بلند؟


سوال دوم:در راه دو بوته گل رز می بینید .یکی پر از رزهای قرمز و دیگری پر از رزهای سفید.شما تصمیم می گیرید ۲۰ شاخه از رزها را برای او بچینید.
چند تا را سفید و چند تا را قرمز انتخاب می کنید.
(شما می توانید یا همه را یا از ترکیب دو رنگ انتخاب کنید)


سوال سوم:
بالاخره شما به خانه او می رسید .
یکی از افراد خانواده در را بر روی شما باز می کند.
شما می توانید از آن ها بخواهید که دوستتان را صدا بزند.
یا این که خودتان او را خبر کنید.
حالا چکار می کنید؟


سوال چهارم:شما وارد منزل شده به اتاق او می روید، ولی کسی آنجا نیست.پس تصمیم می گیرید رزها را همان جا بگذارید.
ترجیح می دهید آن ها را لب پنجره بگذارید، یا روی تخت؟


سوال پنجم:
شب می شود. شما و او هر کدام در اتاق های جداگانه ای می خوابید.صبح زمانی که بیدار شدید، به اتاق او می روید.

به نظر شما وقتی که آنجا می روید، او خواب است، یا بیدار؟


سوال اخر: اکنون وقت برگشتن به خانه است. ایا راه کوتاه و ساده را انتخاب می کنید؟
یا ترجیح می دهید از راه طولانی و جالب تر بروید؟

  


جواب ها


جواب سوال اول:
جاده نشان دهنده عشق است. اگر راه کوتاه را انتخاب کرده اید.زود و آسان عاشق می شوید.
ولی اگر راه طولانی را انتخاب کرده اید، به اسانی عاشق نمی شوید.


جواب سوال دوم:
تعدا رزهای قرمز نشان دهنده ان است که در یک رابطه چقدر از خودتان مایه می گذاریدو تعداد رزهای سفید برعکس نشان می دهد که شما چقدر در ان رابطه از طرف مقابلتان انتظار محبت دارید. به طور مثال اگر ۱۸ رز قرمز و ۲ عدد رز سفید انتخاب کرده اید، به معناست که شما ۹۰درصد محبت می کنید و ۱۰درصد انتظار محبت از طرف مقابل دارید.


جواب سوال سوم:سوال سوم نشان دهنده طرز برخورد شما بامشکلات در یک رابطه است.اگر شما از اعضای خانواده درخواست کرده اید که محبوبتان را صدا بزند، به این معناست که شما از مواجه شدن با مشکلات می ترسید و امیدوار هستید که مشکلات به خودی خود حل شوند. ولی اگر خودتان به اتاق رفته اید که او را از حضور خود مطلع کنید، این نشان می دهد که شما با مشکلات روبه رو می شوید و دوست دارید ان ها را هر چه زودتر حل کنید.


جواب سوال چهارم:
محل قرار دادن رزها نشان دهنده اشتیاق شما برای دیدن محبوبتان است. اگر آن ها را بر روی تخت می گذارید، نشان می دهد که دوست دارید او را زیاد ببینید،ولی اگر آن ها را لب پنجره قرار می دهید، یعنی اگر او را زیاد هم نبینید، تحمل می کنید.

جواب سوال پنجم:
سوال پنجم نشان دهنده تفکر و طرز فکر شما در کاراکتور و شخصیت فرد محبوبتان است. اگر شما او را در حالی که خوابیده است ،در اتاق می بینید، این به این معنی است که شما او را همان طور که هست، دوست دارید،ولی اگر او را بیدار دیده اید، یعنی انتظار دارید او مطابق میل شما بشود.

جواب سوال آخر:
راه بازگشت به خانه نشان دهنده دوام عشق شماست.اگر راه کوتاه را انتخاب کرده اید ،مدت عاشق بودن و دوست داشتن شما کوتاه است ،ولی اگر راه بلند را انتخاب کرده اید، مدت زیادی در عشق خود پایدار خواهید بود.

منبع : www.roozeshadi.com

نکات مدیریتی

نکات مدیریتی

 

1- برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامه ‌رسان ها احترام قائل شوید.
 2- روز تولد کارمندان، کارت تبریکی را که توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال کند.
 3- در موقع امضا کردن نامه‌‌ها و مکتوبات، آن ها را به دقت مطالعه کنید و از امضا کردن آن ها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید،
پرهیز کنید.
 4- خوش‌‌ژست و خوش‌بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.
 5- با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید.
 6- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید.
 7- هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعده‌های بی‌اساس فریب ندهید.
 8- سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت کردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید.
 9- همواره به خاطر داشته باشید به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمی‌کاهد.
 10- امین و رازدار افراد باشید.
 11- روی اشتباهات خود پافشاری نکنید و بی ‌تعصب خطاهای خود را بپذیرید.
 12- تا صحت و سقم مسأله‌ای روشن نشده، کسی را مؤاخذه نکنید.
 13- معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.
 14- نکات جالب و پندآموز کتاب هایی را که می ‌خوانید، در دفتری یادداشت کنید و در موارد مناسب آن ها را به کار ببرید.
 15- انعطاف ‌پذیر باشید.
 16- بدون توهین به عقاید دیگران، با آن ها مخالفت کنید.
 17- نسبت به قول خود پایبند باشید.
 18- در موقعیت‌های بحرانی بر خود مسلط باشید و نگذارید زیردستان از اضطراب شما آگاه شوند.
 19- برای حرف زدن زیباترین و خوش ‌آهنگ ‌ترین الفاظ را انتخاب کنید.
 20- ریسک ‌‌پذیر باشید.