دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

بی خوابی را ساده نگیرید؛ سکته مغزی می کنید!

به گفته محققان تایوانی این خطر برای افرادی که در فاصله سنی 18 تا 24 سالگی قرار دارند و به بی‌خوابی مبتلا هستند، در مقایسه با افرادی که از کیفیت خواب مناسبی برخوردارند، 8 برابر بیشتر است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از سلامت نیوز، تحقیقات اخیر در تایوان نشان داد که بی‌خوابی می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی به خصوص در دوران جوانی را افزایش دهد.

در این بررسی که در مدت چهار سال انجام گرفت، مشخص شد بی‌خوابی می‌تواند احتمال ابتلای فرد به سکته مغزی را تا 54 درصد بالا ببرد.

به گفته محققان تایوانی این خطر برای افرادی که در فاصله سنی 18 تا 24 سالگی قرار دارند و به بی‌خوابی مبتلا هستند، در مقایسه با افرادی که از کیفیت خواب مناسبی برخوردارند، 8 برابر بیشتر است.

برای انجام این مطالعه اطلاعات پزشکی 21 هزار فرد مبتلا به بی‌خوابی و 64 هزار فرد عادی مورد مطالعه قرار گرفت.

محققان تایوانی پس از در نظر گرفتن فاکتورهای لازم دریافتند افراد مبتلا به بی‌خوابی در مقایسه با افرادی که خواب کافی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی هستند.

همچنین در افرادی که به بی‌خوابی دائمی مبتلا هستند، نسبت به بیمارانی که بی‌خوابی دوره ای در آنان مشاهده می‌شود، احتمال ابتلا به سکته مغزی بیشتر است.
 

تبخال تناسلی دقیقا چیست؟



تبخال تناسلی دقیقا چیست؟

تبخال تناسلی دقیقا چیست؟
 

همه ما با تبخال لب آشنایی داریم و شاید خودمان یا اطرافیان مان تا به حال چند بار این بیماری دردناک را تجربه کرده باشیم. اما نکته اینجاست که تبخال انواع مختلفی دارد و ویروس های مختلفی عامل آن هستند. 

یکی از انواع شایع تبخال در ناحیه تناسلی است که می تواند با تماس پوست و ترشحات منتقل شود. اگر می خواهید بدانید این بیماری چیست و چه رابطه ای میان تبخال لب و تبخال ناحیه تناسلی وجود دارد و این که آیا تبخال درمان پذیر است یا خیر، گفته های دکتر ژانت سروش، متخصص بیماری های عفونی را از دست ندهید.

چه ربطی به تبخال لب دارد؟!

تبخال تناسلی شایع ترین بیماری تناسلی زخمی در جهان است که در بیشتر موارد از طریق تماس جنسی منتقل می شود؛ اگرچه به ندرت ممکن است راه های انتقال غیرتناسلی هم داشته باشد. برای مثال اگر شخصی منطقه دیگری از بدنش آلوده باشد، می تواند آن را به منطقه تناسلی منتقل کند؛ اما این نوع انتقال خیلی شایع نیست. علت این بیماری، ویروسی از خانواده هرپس ها یا ویروس های تبخال است. نوعی از این ویروس که منجر به بیماری تناسلی می شود HSV2 یا ویروس هرپس سیمپلکس تیپ 2 نام دارد. آن نوع از ویروس که منجر به تبخال لب می شود نیز HSV1 یا هرپس سیمپلکس تیپ یک نام دارد. همه این ها از یک خانواده هستند، اما تظاهرات شان در نقاط مختلف، متفاوت است.

بار اول از همه سخت تر است!

فردی که اولین بار مبتلا به ویروس می شود، وارد یک دوره کمون 2 تا 3 هفته ای می شود. این دوره در برخی ها کوتاه تر و در برخی ها طولانی تر است. در بار اول علائم ابتلا به ویروس خیلی حاد و شدید هستند. به این صورت که معمولا در ناحیه تماس و منطقه بیرونی تناسلی، ضایعات جوشدار ایجاد می شود. این جوش ها گاهی اوقات به صورت تاول های آبدار خیلی کوچک هستند که ممکن است در همان چند ساعت یا روزهای اول بترکند و به صورت زخم باقی بمانند. درواقع این ضایعات بیشتر زخمی هستند و وقتی بیمار به پزشک مراجعه می کند، ضایعه معمولا به صورت یک زخم در ناحیه تناسلی است. جوش ها معمولا بسیار دردناک هستند و شخص خیلی زود متوجه آن می شود. در اغلب موارد، تب و علائم عمومی مثل درد بدن، سر درد، ضعف و بی حالی نیز دیده می شود. غدد لنفاوی ناحیه کشاله ران بزرگ می شوند و معمولا در معاینه هم دردناک هستند. به خصوص در خانم ها اگر این زخم ها در اطراف مجرای ادرار ایجاد شوند، به شدت سوزش ادرار پیدا می کنند. گاهی اوقات آن قدر ضایعه شدید است که ممکن است شبکه عصبی ناحیه لگن را هم درگیر کرده و فرد را دچار احتباس ادرار کند.

این ویروس ریشه کن نمی شود

اولین بار که شخص به این ویروس مبتلا می شود، بیماری دوره بسیار طولانی دارد. گاهی اوقات

 2 تا 4 هفته طول می کشد تا ضایعات به تدریج از بین بروند و دردشان کم شود. در تمام طول دوره حاد بیماری، فرد می تواند ویروس را از طریق ترشحات تناسلی و تماس پوستی ناحیه مبتلا به دیگران انتقال دهد. بعد از برطرف شدن علائم فرد وارد دوره ای می شود که فاز خوب شدن قطعی نیست؛ به این دلیل که هر موقع مبتلا به ویروس هرپس چه تیپ یک و چه تیپ 2 می شویم، این ویروس در گانگلیون های عصبی بدن باقی می ماند. در نتیجه می تواند به صورت ضایعات عود کننده مکرر در طول زندگی تکرار شود، کما این که خیلی ها این تجربه را در تبخال لب دارند.

بعضی ها هیچ علامتی ندارند!

یکی از مشکلات این است که فرد ممکن است با عود مکرر تبخال، دیگر علامتی نشان ندهد یا علائم آنقدر خفیف باشند که متوجه آن نشود. ممکن است فقط یک یا دو جوش کوچک باشد و درد خیلی خفیفی داشته باشد یا اصلا بدون التهاب و خارش باشد و حتی دیده نشود؛ اما در عین حال بیمار می تواند ویروس را به دیگران انتقال دهد. پس افرادی که سابقه تبخال دارند، ممکن است در هر دوره ای از زندگی شان پخش ویروس داشته باشند و این پخش باعث می شود، دوباره با تماس بتوانند آن را به فرد دیگر منتقل کنند؛ اگرچه ممکن است ظاهر ناحیه تناسلی هیچ ضایعه ای را نشان ندهد.

عوارض خطرناک دارد یا ندارد؟

در کسانی که نقص سیستم ایمنی ندارند، معمولا این ویروس مشکل جدی ایجاد نمی کند؛ ضایعه برای مدتی ایجاد می شود و فرد را آزار می دهد و بعد از بین می رود. عوارض سیستمیک و درگیر کردن سایر احشا و قسمت های بدن معمولا دیده نمی شود. اما در بعضی موارد ممکن است حتی در افرادی که نقص سیستم ایمنی هم ندارند، درگیری ریه، کبد، مغز و بعضی اوقات به صورت پخش ویروس در بدن مثل آبله مرغان دیده شود. با این حال این عوارض اغلب در افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند،  اتفاق می افتد.

بستگی به سیستم ایمنی دارد

شدت تکرار تبخال بستگی به سیستم ایمنی فرد دارد. هرچه سیستم ایمنی ضعیف تر باشد یا فرد به هر دلیلی نسبت به عفونت ها مستعد تر باشد، عود تبخال می تواند سریع تر و شدیدتر شود. برای مثال کسانی که بیماری نقص ایمنی جدی مانند HIV دارند، افرادی که شیمی درمانی می شوند یا پیوند عضو داشته اند، افرادی که استروئید (کورتون) مصرف می کنند یا حتی کسانی که بی خوابی های طولانی مدت کشیده اند یا کاهش وزن و استرس خیلی شدید داشته اند، ممکن است عود بیشتری داشته باشند. درواقع عود این ضایعات دیگر ارتباطی با تماس جنسی نخواهد داشت. یعنی بار اول که فرد مبتلا می شود ،به دنبال تماس جنسی است؛ دفعات بعدی عود خود ویروس است که اتفاق می افتد.

فقط در 72 ساعت اول

وقتی برای اولین بار ویروس وارد بدن می شود و علائم پرسر و صدا ایجاد می کند به خصوص در 72 ساعت اول اگر فرد به پزشک مراجعه کند، می توان به سرعت درمان ضدویروس را برای او شروع و به این ترتیب تا حد زیادی علائم را کنترل کرد، یعنی به جای این که ویروس هفته ها طول بکشد تا از بدن دفع شود، با این کار می توانیم طول دفع ویروس را کوتاه کنیم. همچنین خطر ابتلا را برای اطرافیان بیمار کاهش دهیم. این درمان، علائم، سوزش، درد، تب و... بیمار را تخفیف می دهد در نتیجه به نفع بیمار است که به سرعت به پزشک مراجعه کند. اگر فرد بعد از 72 ساعت مراجعه کند، معمولا درمان ضد ویروس خیلی برایش موثر نیست؛ اما با این حال اگر علائم خیلی شدیدی داشته باشد، درمان را حتی بعد از 72ساعت هم شروع می کنیم. در کل بهترین زمان مراجعه 3 روز اول است؛ یعنی بعد از این که بیمار اولین جوش، درد، تب و سوزش را احساس می کند. البته چه درمان ضدویروس بدهیم و چه ندهیم، این دوره 2 تا 4 هفته ای طی می شود و فرد خود به خود بهبود پیدا می کند. بعد از این که ضایعات خوب شدند، معمولا دیگر انتقالی رخ نمی دهد.

این ویروس تا آخر عمر در بدن باقی می ماند

اگر بیمار در مرحله حاد و به خصوص در 72ساعت اول مراجعه کند و اولین بار ابتلایش باشد، حتما باید درمان شود. این درمان از خانواده ضد ویروس تبخال است و «آسیکلوویر» نام دارد. البته هم خانواده های آن مثل «فامسیکلوویر» یا «والاسیکلوویر» نیز در دسترس هستند. درمان با این داروها بین 3 تا 5 روز بسته به شدت ضایعات تجویز می شود. در کسانی که عود مکرر دارند ،یعنی به طور متوسط در سال اول بیشتر از چهار بار عود تبخال دارند، باید درمان طولانی مدت شود. این درمان کاملا باید با تصمیم پزشک متخصص باشد و تنها درصورتی تجویز شود که عودهای مکرر فرد را خیلی آزار می دهد.

خانم های باردار بیشتر مراقب باشند

اگر خانم بارداری مبتلا به تبخال تناسلی شود، انتقالش به نوزاد به دو صورت عمده است. مهم ترین و شایع ترین راه انتقال به نوزاد هنگام عبور از کانال تولد است. یعنی اگر مادر ضایعه فعال تبخال تناسلی داشته باشد و همان موقع زایمان انجام شود و نوزاد از کانال زایمان رد شود، احتمال این که مبتلا شود، زیاد است. این در حالی است که هرپس نوزادی خیلی شدید و خطرناک است. راه دوم انتقال مادر به جنین از طریق داخل رحمی یا دوران جنینی است. یعنی زمانی که جنین در رحم است ،مادر مبتلا به تبخال تناسلی شود و آن را به جنین منتقل کند. بنابراین نوعی عفونت داخل رحمی محسوب می شود و می تواند منجر به عوارض مختلف، سندرم های نقص مادرزادی جنین، زایمان زودرس و... شود که همه این موارد درمان های خاص خود را دارند.

وبگردی

معجزه دانه های گوجه فرنگی!

معجزه دانه های گوجه فرنگی!

معجزه دانه های گوجه فرنگی!
مصرف این دارو می‌تواند عوارض زیادی مانند خون ریزی معده را به همراه داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهند دانه های گوجه فرنگی می توانند به عنوان جایگزین طبیعی آسپرین کاربرد داشته باشند.

دانشمندان در دانه های گوجه فرنگی ماده ای را پیدا کردند که می تواند  با پیشگیری از لخته شدن خون در بدن به گردش طبیعی خون انسان کمک کرده و به نوعی عملکرد قرص آسپرین را شبیه سازی کند.

هم اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان روزانه آسپرین مصرف می کنند تا از لخته شدن خون پیشگیری کنند، این در حالی است که مصرف این دارو می تواند عوارض زیادی مانند خون ریزی معده را به همراه داشته باشد.

آزمایش ها نشان می دهند 3 ساعت بعد از مصرف این ماده گردش خون بدن به حالت یک نواخت درمی آید و اثرات آن تا 18 ساعت در بدن باقی می ماند. البته این یافته ها به این معنی نیستند که شما مجازید مصرف آسپرین را خودسرانه قطع کنید.

وبگردی

همراه غذا میوه بخوریم یا نه؟

همراه غذا میوه بخوریم یا نه؟

همراه غذا میوه بخوریم یا نه؟
در آخرین مطالعات و گزارش‌های دانشگاه‌های تغذیه معتبر دنیا، به شدت توصیه شده که مردم در هر ساعتی از شبانه‌روز که می‌توانند میوه و سبزی مصرف کنند.

مثل تمام موضوعات مرتبط با سلامت، تغذیه هم از باورها و توصیه های عامیانه در امان نمانده و همیشه از اطرافیان مان اطلاعات عجیب و جالبی درباره این که چه بخوریم و چه نخوریم، می شنویم. البته در مورد بعضی خوراکی ها مثل میوه، بین تمام مردم توافق نسبی وجود دارد و همه می دانند که خوردن میوه ضامن سلامتی است، ولی درباره زمان میوه خوردن توصیه های ضد و نقیضی وجود دارد. یکی از باورهای رایج در این زمینه، این است که میوه را نباید همزمان با وعده های غذایی مثل ناهار و شام مصرف کرد و حتی عده ای معتقدند تا یکی، دو ساعت بعد از غذا هم نباید میوه بخوریم ؛چون میوه مانع از جذب مواد مغذی ای می شود که توسط غذا وارد بدن ما شده اند. برای این که ببینیم این باور چقدر درست است و بهترین زمان برای خوردن میوه چه وقت است، با دکتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار دانشگاه گفت وگویی کرده ایم که می خوانید:

آقای دکتر! این که میوه مانع از جذب مواد غذایی می شود و نباید همراه با غذا آن را مصرف کرد، درست است؟

در آخرین مطالعات و گزارش های دانشگاه های تغذیه معتبر دنیا، به شدت توصیه شده که مردم در هر ساعتی از شبانه روز که می توانند میوه و سبزی مصرف کنند. در واقع فواید میوه ها و سبزی ها آنقدر زیاد است که در هر زمانی از شبانه روز که مصرف شوند، مورد تایید است، ولی این عقیده ای هم که در میان مردم وجود دارد، جای بحث و بررسی دارد. 

می دانیم که میوه ها منابع غنی فیبر هستند و وقتی میوه می خوریم، مقدار زیادی فیبر وارد دستگاه گوارش مان می شود. این فیبرها باعث سریع شدن حرکات دودی روده می شوند و در نتیجه عبور مواد غذایی را از دستگاه گوارش تسریع می کنند. به این ترتیب وقتی ما میوه را همراه یا بلافاصله بعد از غذا می خوریم، مواد غذایی با سرعت بیشتری از دستگاه گوار ش مان عبور می کنند و در نتیجه جذب خیلی از مواد مغذی مثل ویتامین ها و مواد معدنی، به اضافه کالری و حتی ترکیبات غذایی مضر مثل کلسترول و قند کمتر می شود.

پس با این حساب، مصرف میوه همراه غذا، هم خوب است و هم بد؟

بله. این موضوع کاملا نسبی است. اگر فردی مشکل خاصی از نظر کمبود مواد مغذی نداشته باشد، می تواند با خیال راحت همراه ناهار و شامش میوه مصرف کند. به عنوان نمونه برای افراد چاق یا مبتلایان به قندخون بالا مصرف انواع میوه ها به جز میوه های شیرین مثل خرما، انجیر و توت یا سبزیجاتی مثل کاهو و سبزی خوردن همراه غذا، نه تنها مضر نیست که می تواند مفید هم باشد. به این ترتیب که مصرف میوه ها باعث کندشدن سرعت جذب مواد مغذی از جمله قند می شود. اما برای کسی که دچار کمبود وزن و لاغری بیش از حد است، مصرف میوه همراه غذا توصیه نمی شود؛ چون باعث می شود کالری موجود در غذا به میزان لازم جذب بدنش نشود و در وزن گیری دچار مشکل شود. به علاوه افرادی که دچار سوء هاضمه هستند، کسانی که ترشح اسید معده شان زیاد است، یا مبتلایان به زخم معده، التهاب معده، زخم اثنی عشر و سایر مشکلات دستگاه گوارش فوقانی یا تحتانی، از مصرف میوه حین غذا منع می شوند ضمن این که اصولا رژیم غذایی این افراد کم فیبر است.

آقای دکتر! در بعضی از فرهنگ های غذایی، مردم عادت دارند سر سفره ناهار یا شام از میوه های فصل مثل انگور و خربزه به عنوان دسر استفاده می کنند. شما این عادت غذایی را تایید می کنید؟

بله. همان طور که گفتم افراد عادی که نه اضافه وزن دارند نه کمبود وزن و مشکلات گوارشی می توانند به مقدار متعادل همراه یا بعد از غذایشان به عنوان دسر میوه فصل میل کنند. مثلا 2، 3 تا قاچ کوچک خربزه همراه غذا مشکلی ندارد یا اگر کسی دلش می خواهد پرتقال و مرکبات کنار غذایش باشد، خیلی هم خوب است چون مصرف ویتامین C به جذب آهن، روی و کلسیم غذا کمک می کند؛ بنابراین ما به کسانی که مبتلا به فقر آهن هستند، توصیه می کنیم همراه غذایشان لیمو، نارنج یا همان پرتقال را مصرف کنند تا جذب آهن در بدنشان ارتقا پیدا کند. ولی باید دقت کرد از میوه های خیلی شیرین حتما به عنوان دسر بعد از غذا استفاده کنید؛ چون این میوه ها با افزایش قند خون باعث سیری کامل و خوشایندتری می شوند؛ ولی مصرفشان قبل یا حین غذا احساس سیری کاذب به وجود می آورد و باعث کم اشتهایی می شود.

در مورد مصرف میوه ها قبل از ناهار یا شام چه توصیه ای دارید؟

کسانی که اضافه وزن و ولع زیادی هم نسبت به غذا دارند، به شرط این که مشکل گوارشی نداشته باشند، می توانند ناهار یا شامشان را با خوردن میوه های غیرشیرین یا سالاد میوه و سبزی شروع کنند تا مقداری از حجم معده شان با این مواد پر شود و بتوانند از این طریق مشکل پرخوری شان را کنترل کنند. البته ممکن است بعضی ها با خوردن میوه قبل یا حین غذا دچار نفخ شوند که این نفخ نشانه عدم هضم و جذب مناسب است؛ پس چه بهتر که این دسته از افراد خوردن میوه شان را به زمان های دیگر موکول کنند.

به عنوان پرسش آخر، به نظر شما بهترین زمان برای میوه خوردن چه وقت است؟

ساعت 10 صبح یا در ساعات عصر به عنوان عصرانه که می تواند جایگزین انواع شیرینی جات و تنقلات کم ارزش شود.

وبگردی

معرفی چند سایت کاربردی

 معرفی چند سایت کاربردی

www.ROZANEHONLINE.com

www.getpocket.com

بعدا بخوان

گاهی اوقات پیش می‌آید که مشغول خواندن مطلبی در سایتی هستید و یا در حال نگاه کردن به فیلمی در یکی از سایت‌های نمایش فایل‌های ویدئویی. اما کاری برایتان پیش بیاید و ناچارید آن را نیمه کاره رها کنید. 

در این هنگام می‌توانید صفحه مورد نظر خود را بوک‌مارک کنید اما به‌جای آن بیایید از یک روش جالب‌تر استفاده کنید. 

سایت getpocket.com به شما این امکان را می‌دهد تا مطلب نیمه‌کاره خود را در پاکت بگذارید و بعدا آن را بخوانید. برای این کار کافی است پلاگین پاکت را روی مرورگر خود نصب کنید تا هر فایل یا صفحه نیمه‌کاره را با یک کلیک به پاکت بفرستید و هر زمان که خواستید به آن مراجعه کنید.


گروه سرگرمی ROZANEH  

www.alexa.com

رتبه‌بندی سایت‌ها

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که فلان سایت یا وب‌سایتی که بیشتر از آن استفاده می‌کنید، در رنکینگ جهانی چه رتبه‌ای دارد. سایت‌هایی مانند یاهو و گوگل جزو محبوب‌ترین سایت‌های اینترنتی هستند؛ اما برخی از سایت‌ها ممکن است در یک منطقه خاص مورد استفاده قرار گیرند. برای این که بدانید سایت‌هایی که از آن ها استفاده می‌کنند تا چه اندازه محبوبیت دارند و به‌نوعی می‌توان گفت معتبر هستند، می‌توانید رتبه آن ها را در alexa.com ببینید. alexa آمار وسیعی از یک وب‌سایت را بر اساس رتبه معروفیت سایت مورد نظر، دسترسی به سایت، سرعت سایت و لینک‌های داده شده به سایت ارایه می‌کند. 


 

گروه سرگرمی ROZANEH  

www.dropbox.com

فضای مجازی رایگان

این روزها دنیای وب پیشرفت زیادی کرده و امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. برای این که بتوانید در محیط وب با دیگر دوستانتان در ارتباط باشید و احتمالا تبادل اطلاعات داشته باشید، می‌بایست امکانی وجود داشته باشد که به کمک آن بتوانید حجم وسیعی از اطلاعات را انتقال دهید. فضاهای مجازی یکی از روش‌های کارامد برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات و احتمالا تصاویر و فیلم‌ها با حجم زیاد است. Dropbox یکی از این فضاهای مجازی و رایگان است که با نصب آن می‌توانید در هر زمان و هر جایی به حجم وسیعی از فایل‌ها و داده‌ها دسترسی داشته باشید و یا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


 

http://www.rozanehonline.com  

www.languageguide.org/fa/

کلاس زبان آنلاین

یادگیری زبان‌های مختلف نیازمند یک آموزش علمی و منسجم است. برای این که بتوانید زبان مورد علاقه خود را یاد بگیرید یا باید به کلاس‌های آموزشی بروید و یا معلم خصوصی بگیرید. اما یک راه دیگر هم هست که می‌توانید تا اندازه‌ای روی آن حساب کنید. languageguide.org یک سایت علمی آموزشی است که می‌توانید انواع زبان‌های زنده دنیا را با روشی ساده و در عین حال علمی به کاربران آموزش دهد. برای اینکه بتوانید زبان مورد علاقه خود را یاد بگیرید. صفحه اول سایت را که به زبان فارسی هم هست، باز کنید و هر زبانی که مایلید آن را یاد بگیرید، انتخاب کنید. 


 

روزنه آنلاین  

www.qr-code.ir

همه‌چیز در مورد کیوآرکد

اگر از کاربران دائمی اسمارت‌فون‌ها یا لوازم دیجیتالی دیگر باشید، حتما می‌دانید کیوآرکد چیست. یک بارکد رمزدار دوبعدی با ساختار ماتریسی که به منظور رمزگشایی محتویات آن با سرعت زیاد طراحی شده است. 

این بارکد دارای ساختاری مربع شکل با نقطه‌های سیاه‌رنگ روی یک سطح سفید است که می‌تواند حاوی اطلاعاتی مانند نوشته، نشانی، شماره تماس یا هرگونه اطلاعات دیگر باشد. این بارکدها امروزه استفاده‌های بسیاری در همه‌جای جهان پیدا کرده‌اند و تا اندازه بسیار زیادی کار انسان‌ها را ساده کرده‌اند. سایت qr-code.ir یک سایت آموزنده در همین ارتباط است که هر اطلاعاتی را درباره آموزش و استفاده از انواع کیوآرکد در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


 

گروه سرگرمی ROZANEH

www.pdfgrabber.com

تبدیل پی‌دی‌اف به متن

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که بخواهید از فایل‌های پی‌دی‌اف استفاده کنید، اما به دلایلی امکان آن وجود ندارد. مثلا نمی‌توانید متنی را از آن کپی کنید و یا عکسی را ذخیره کنید. برای این که بتوانید چنین فایل‌هایی را به فرمت قابل استفاده تبدیل کنید ،نرم‌افزارهای خاصی وجود دارد که pdfgrabber یکی از آن هاست. اگر به سایت pdfgrabber.com سری بزنید هم در مورد این برنامه توضیحات کاملی دریافت خواهید کرد و هم می‌توانید نحوه کار با آن را ببینید. این برنامه می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف را به انواع فرمتن‌های متنی و تصویری مانند WORD و یا JPEG تبدیل کرده و آن را برای شما قابل استفاده سازد.


 

گروه سرگرمی روزنه  

http://www.hupaa.com/

انجمن فیزیک‌دانان جوان

هوپا یکی از سایت‌های علمی و جالبی است که هم می‌تواند درسی باشد، هم سرگرم‌کننده و هم صرفا برای مطالعه. این سایت که طراحانش آن را انجمن فیزیک‌دانان جوان ایران نامیده‌اند، در واقع یک سایت مربوط به آموزش فیزیک و ارائه دهنده هر گونه اطلاعات جالب و خواندنی درباره فیزیک است. گفته می‌شود هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود. سایت هوپا که از این واژه الهام گرفته، سعی دارد با جمع‌آوری مقالات فارسی فیزیک از سایت‌های مختلف علمی منبع مناسبی را جهت مطالعه و پژوهش دانشجویان، دانش‌آموزان و دیگر علاقه‌مندان علم فیزیک گرداوری کند.


 

www.ROZANEHONLINE.com  

www.iranmdb.com

بانک اطلاعات سینمایی

iranmdb.com یکی از سایت‌های فارسی در زمینه انواع فیلم و سریال ایرانی است. در این سایت می‌توانید علاوه بر مطلع شدن از اخبار سینمای ایران، با بازیگران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و دیگر عوامل ساخت فیلم‌های ایرانی آشنا شوید و در مورد فیلم‌ها و سوابق هنری بازیگران محبوب سینما اطلاعات جالبی کسب کنید. این سایت در واقع یک دانشنامه اینترنتی متشکل از اخبار و اطلاعات مربوط به فیلم‌ها، سریال‌ها و ستارگان ایرانی است که ضمن ارائه اطلاعاتی درباره فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران، خلاصه‌ای از فیلم‌های در حال اکران را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خلاصه این که اگر از علاقمندان به فیلم و سینما هستید، این سایت متعلق به شماست.


 

www.ROZANEHONLINE.com  

www.chibepazam.ir

حالا چی بپزم؟؟؟

فرقی نمی‌کند آقا باشید یا خانم. مواقعی هست که باید دست به کار آشپزی شوید و خودتان غذا درست کنید. هر قدر هم آشپزی‌تان خوب باشد گاهی پیش می‌آید که نمی‌دانید باید چه غذایی بپزید و یا این که با موادی که در خانه دارید ،چه چیزی می‌توانید درست کنید. chibepazam.ir یک سایت جالب با موضوع آشپزی است که به سوال چی بپزم شما جواب خواهد داد. شعار این سایت این است: بگو در خانه چه داری تا بگویم چه غذایی درست کنی. اگر به رهنمودهای این سایت توجه کنید، بدون این که مجبور شوید برای خرید مواد لازم از خانه خارج شوید، می‌توانید یک غذای خوشمزه درست کنید.


 

گروه سرگرمی روزنه

http://naturesoundsfor.me/

لذت یک صبح در طبیعت

صدای طبیعت یکی از دل انگیزترین صداهایی است که می توانید صبح خود را با آن آغاز کنید. صداهایی مانند صدای باران وقتی به رو برگ درختان یا روی سطح دریاچه می افتد و یا شنیدن صدای پرندگانی که مژده آمدن صبح را می دهند. اگرچه در دنیای امروزی که ما انسان ها در حصار سنگی شهرها محصور شده ایم دیگر نمی توان به راحتی چنین صداهایی را شنید. اما شاید بتوان از پیشرفت هر روزه تکنولوژی استفاده های این چنینی هم برد. سایتی که این هفته می خواهیم به شما معرفی کنیم، صداهای طبیعت برای من نام دارد. naturesoundsfor.me همان طور که از نامش پیداست زیباترین صداهای طبیعت را برایتان به ارمغان می آورد. تنها باید در اتاقتان بنشینید و هدفون تان را به گوش بگذارید. آنگاه زیباترین صداهایی که ممکن است از طبیعت شنیده شود را خواهید شود. این سایت این امکان را برایتان فراهم می کند که بتوانید صداهای مورد علاقه تان را با هم ترکیب کرده و آن ها را همان طور که دوست دارید، بشنوید. خوشبختانه اپلیکیشن این سایت هم برای سیستم عامل ios طراحی شده است که می توانید آن را برای آیفون یا آی پد خود داشته باشید. در این سایت صداها دسته بندی شده اند و می توانید آن ها را به هر صورتی که دوست دارید با هم ترکیب کرده و صداهای مورد علاقه خود را بسازید و هر صبح با شنیدن آن ها در دامان طبیعت زیبا و روح نواز احساس کنید.


گروه سرگرمی ROZANEH  

http://systemrequirementslab.com

کامپیوتر خود را تست کنید

بازی های رایانه ای همیشه طرفداران خود را دارد و همه کاربران کامپیوتر از هر قشری که باشند به این بازی ها علاقمندند. حالا اگر کامپیوترتان برای این نوع بازی ها آماده نشده و می خواهید بدانید بازی مورد نظرتان را می توانید با کامپیوتر یا لپ تاپ تان انجام دهید می توانید سخت افزار آن را امتحان کنید. البته برای این کار لازم نیست دنبال یک متخصص کامپیوتر باشد، بلکه کافی است وارد سایت systemrequirementslab.com شوید. در این سایت می توانید سخت افزار کامپیوتر خود را برای انجام بازی مورد نظرتان تست کنید تا بدانید می توانید آن بازی را بر روی سیستم تان نصب کنید یا نه. استفاده از سایت بسیار ساده است. کافی است اطلاعات سخت افزاری کامپیوترتان را وارد آن نمایید تا سایت بتوانید شما را راهنمایی کند.


 

www.ROZANEHONLINE.com  

http://www.esmfamil.ir/

بازی آنلاین اسم فامیل 

اسم فامیل یکی از نوستالوژی های کودکی بیشتر هم دوره ای هایمان است. بازی آرام و در عین حال هیجان انگیزی که تنها نیاز به یک خودکار و کاغذ دارد. در این بازی شرکت کنندگان پس از انتخاب یکی از حروف الفبا بازی را آغاز کرده و کلماتی مانند اسم، فامیل، شهر، کشور، غذا و ... را با این حرف شروع می کنند. هر کس که توانست برای اولین بار خانه های خالی را پر کند دستش را بالا می گیرد و امتیازشماری آغاز می شود. حالا که همه چیز دیجیتالی شده و دیگر از بازی های کودکی خبری نیست می توانید از این تکنولوژی هم استفاده کرده و این بازی ها را به صورا آنلاین تجربه کنید. esmfamil.ir سایتی است که در آن می توانید با دوستان خود به صورت آنلاین اسم فامیل بازی کنید.


 

www.ROZANEHONLINE.com

http://elmology.ir/

دنیای علم و تکنولوژی

دنیا دنیای فناوری است و تازه ترین خبرها و حوادث یا در مورد علم و تکنولوژی است یا به نوعی از آن نشات می گیرد. بنابراین آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به فناوری که هر روزه از همه جای جهان به گوش می رسد، یکی از ضروریات عصر حاضر است. elmology.ir سایتی است که می توانید در آن از آخرین رویدادهای جهان فناوری آگاه شده و اخبار و حوادث مربوط به آن را بخوانید و بدانید. در این سایت از هر آنچه که مربوط به دنیای علم باشد، از کامپیوتر و موبایل و گجت های پیشرفته گرفته تا دنیای پزشکی و فناوری های فضایی را می توانید ببینید. علمولوژی همان طور که از نامش پیداست، تلفیقی از دو واژه "علم" و "تکنولوژی" است . بر همین اساس هدف این سایت، آگاه سازی و تغذیه ذهن های شیفته دانش و اطلاع رسانی به کاربران جهان پهناور تکنولوژی های امروزی است.  


 

  گروه سرگرمی روزنه

dataunit.ir

 یک مبدل آنلاین

وب‌سایت dataunit.ir یک مبدل آنلاین برای واحدهای اندازه‌گیری است. طراحان این وب‌سایت در یک حرکت خلاقانه انواع پارامترهای مورد استفاده در موضوعات مختلف مانند فاصله، مساحت، سرعت، شتاب، وزن و ... را با واحدهای اندازه‌گیری‌شان در سایت قرار داده است تا کاربران بتوانند واحدهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنند. محاسبات این مبدل بسیار دقیق است و کوچک ترین اندازه‌ها را با جزئیات نشان می‌دهد. این سایت به زبان فارسی است و هر کاربری که فارسی بداند بدون کوچک ترین زحمتی می‌تواند از آن استفاده کند. البته این وب‌سایت نمونه خارجی هم دارد و کسانی که علاقمندند از سایت خارجی آن استفاده کنند ،می‌توانند به آدرس www.asknumbers.com مراجعه کنند.

 


 

گروه سرگرمی روزنه

www.guinnessworldrecords.com

ترین‌های گینس در اینترنت

احتمالا کتاب معروف گینس و رکوردهای عجیب و غریبش را می‌شناسید. یک کتاب جالب حاوی جدیدترین و خواندنی‌ترین رکوردهای جهانی که توسط انسان‌ها و موجودات سراسر جهان ثبت می‌شود. در سایت guinnessworldrecords.com که به زبان انگلیسی است می‌توانید تمامی رکوردهایی که تا کنون در گینس ثبت شده را مشاهده کنید. مجموعه‌ وسیعی از بزرگ ترین‌ها، کوچک ترین‌ها، سریع‌ترین‌ها، سردترین‌ها و به طور کلی جالب‌ترین حوادثی که در جهان رقم خورده است ،در این سایت گردآوری شده است. وب‌سایت www.guinness.ir نسخه فارسی این وب‌سایت است که در صورت تمایل می‌توانید به آن مراجعه کنید. این وبلاگ رکوردهای جهانی گینس را به زبان فارسی در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است. 

 


 

گروه سرگرمی ROZANEH

www.imageoptimizer.net

کاهش حجم عکس در وب

حتما شما هم با مصیبت سرعت پایین اینترنت سر و کار دارید. حالا با این سرعت پایین اگر بخواهید عکس هم بفرستید که دیگر باید از هفت‌خوان رستم رد شوید. اما نگران نباشید. ما یک روش جالب برای کاهش حجم عکس به شما معرفی می‌کنیم. Imageoptimizer سایتی است که به شما کمک می‌کند حجم عکس‌ها را تغییر دهید و آن را به آسانی ارسال کنید. یک روش آنلاین و بی‌دردسر برای کم کردن حجم عکس. کافی‌است عکس مورد نظر خود را آپلود کرده، ویژگی‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با یک کلیک حجم آن را کاهش دهید. استفاده از این سایت بسیار سریع و راحت است و نیاز به نرم‌افزار یا برنامه خاصی هم ندارد. این سایت یک نرم‌افزار برای استفاده روی کامپیوتر هم در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آن را به طور رایگان دانلود کنید.

منبع: ایران نیدز