دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

تفاوت های میان زنان و مردان

تفاوت های میان زنان و مردان


این روزها در هر گوشه و کنار با نوشته‌هایی رو به رو می‌شویم که به تفاوت میان زن و مرد اشاره دارند،  گرچه تفاوت‌های فیزیکی جالبند، اما دانستن تفاوت‌های روانی زن و مرد، بیشتر می‌تواند به ما کمک کند تا ارتباط مؤثری با یکدیگر برقرار کنیم و توقعات یکسان و مشابهی از  یکدیگر نداشته باشیم.

 

یکی از جالب‌ترین تفاوت‌های میان زن و مرد که بر سایر رفتارهایشان هم اثر می‌گذارد، نگرش آن ها به دنیاست.

مردان دنیا را از دیدگاه متمرکز نگاه می‌کنند، در حالی که زنان دنیا را از دیدگاه منبسط می‌بینند.

ادامه مطلب ...

حقایق و باورهای غلط در مورد تمایلات جنسی

حقایق و باورهای غلط در مورد تمایلات جنسی

 

 

 

  تمایلات جنسی مبحثی است که همیشه جنجال برانگیز بوده است. تمایلات جنسی هیچ قاعده و قانون مشخصی ندارند، مخصوصاً وقتی مسئله رضایت باشد. هر چیزی که برای زوج لذت‌بخش و خوشایند و عملی باشد، قابل انجام است. قوانینی برای آن وجود ندارد؛ زیرا ترکیب جسمی و رویکردها و نگرش‌های اجتماعی زوج‌ها با هم تفاوت دارد. چیزی که برای یک زوج در رابطه‌ جنسی ایده آل است، برای دیگری راضی‌کننده نیست. باورهای جنسی غلط به عنوان قانون شکل می‌گیرند؛ اما تمایلات جنسی انسان‌ها مسئله‌ای شخصی است، نه عمومی و هیچ قاعده و قانونی ندارد. بگذارید ببینیم چه باورهای اشتباهی در این رابطه بین عموم مردم وجود دارد و حقیقت آن ها چیست.

ادامه مطلب ...

شرط لازم یک رابطه زناشویی رضایت‌بخش

 

مطلب زیر توصیه های خانم لورا بلتران ، روان درمانگر مسا‍یل جنسی است.

زوج های جوان توصیه های ایشان را حتما مطالعه نمایند

بسیاری از زوج های جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کافی درباره نحوه برخورد با روابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گردد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و.... قابل مشاهده است . سیمرغ با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوج های جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر کرده است

رابطه جنسی گاهی از اوقات می تواند نامطلوب و یا حتی دردناک باشد. با این حال اغلب به جای این که در مورد آن صحبت کنیم، سکوت می کنیم و چیزی نمی گوییم، چرا که نمی دانیم چگونه در مورد روابط جنسی مان باب گفتگو را باز کنیم.

ادامه مطلب ...

اولین گام برای رهایی از خودارضایی بعد از ازدواج

 

سلامت نیوز: مسئول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد با بیان این که «خودارضایی گاه نشانه وسواس است و حتی ممکن است درفرد منجر به اعتیاد رفتاری شود و  ایجاد وابستگی نماید»، گفت:

 «افراد به محض وسوسه شدن باید مکان تنها وخلوت خود راترک کنند و در میان جمع حضور پیدا کنند

دکترمحمد حسین اخوان تقوی در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«خود ارضایی درافراد متاهل گاه منجر به کاهش  روابط زناشویی با همسر و نارضایتی وی اززندگی زناشویی می شود،که دراین صورت به این افراد توصیه می شود این عمل را نخست در حضور همسر خود انجام دهند و در گام بعدی اجازه دهند همسرشان این کار را برایشان انجام دهد تا آرام آرام یاد بگیرند که توسط همسر خود ارضاءشوند و دیگر به خودارضایی روی نیاورند

وی با تاکید بر این که«قطعی ترین راه برای ترک خودارضایی برای افرادی مجرد ازدواج است»،

  زعایت مواردی همچون اجتناب از دیدن تصاویر تحریک کننده،پرکردن اوقات فراغت، نخوابیدن با شکم پر بویژه در محیط بسیار گرم و به روی شکم، استحمام کوتاه مدت بدون تمرکز و توجه به اندام تناسلی و حضور در جمع به محض احساس افکار تحریک کننده را از دیگر راهکارهای مناسب برای کاهش وترک خود ارضایی ذکرکرد.

دکتراخوان تقوی گفت: «به افرادی که به این عمل عادت کرده اند پیشنهاد می کنیم جدول هفتگی تنظیم کنند و به عنوان مثال اگر هفته ای 3 بار مرتکب این عمل می شود ،با خود قراری بگذارند که در هفته بعد این عمل را به 2 بار در هفته کاهش دهند و به همین ترتیب آن را به صفر برسانند و اگر احیانا در روند کارموفق نبودند و عود وجود داشت،بدون احساس شکست و ناتوانی در ترک خودارضایی تلاش دوباره ای را آغاز کنند و بدانند که با توکل به خدا می توانند موفق باشند. ضمن این که هرگونه نگرانی درباره گذشته و این که این کاری که قبلاانجام داده اند،اکنون یا در آینده ممکن است به توانایی جنسی و باروری آنان لطمه زده باشد،بی مورد است

مسئول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد خاطر نشان کرد:« افرادی که براثر انجام این عمل فکر خودکشی می کنند،بایستی بلافاصله به روانشناس یاروانپزشک مراجعه کنند تا مورد بررسی بیشتر واحتمالا درمان دارویی قراربگیرند.

شناخت دنیای جنس مخالف – او چه مشکلی دارد ؟ او چه می خواهد ؟

 

همان طور که بارها اشاره شده است ،اصلی ترین عامل اختلاف در روابط با جنس مخالف عدم شناخت دنیای جنس مخالف است ، اکثر وقت ها تصور می کنیم او  همانند ما فکر می کند، او همان نیازی را دارد که ما داریم، اما اکثر مواقع ما اشتباه فکر می کنیم چون دنیای پسران و مردان متفاوت است از دنیای دختران و زنان .

ادامه مطلب ...