دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن


داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

ادامه مطلب ...

تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز

 

تمام اتـفاقات بـدن در طـول 24 ساعت شبـانه روز


شاید هیچ وقت به این موضوع حتی فکر هم نمی کنیم که وقتی در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول فعالیت و خواب هستیم بدن ما چه فعالیت هایی را تجربه می کند و در کل در طول یک روز کامل در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد! اما چه بسا دانستن این موضوع ارتباط مستقیم با عملکرد صحیح سیستم بدن و سلامتی ما دارد. از آنجا که سلامتی شما دوستان  برای ما بسیار حائز اهمیت است پس لطفا برای مرور گام به گام این اتفاقات با ما همراه باشید ...

ادامه مطلب ...

خواص اعجازگر کرفس

 


خواص اعجازگر کرفس


فوایدی از کرفس

شاید مطالعه این مطلب شما را بر آن دارد که حداقل هفته ای دو تا سه بار هم که شده آب کرفس را وارد برنامه غذایی تان کنید.


برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است. در حالی که ساقه آن منبع ویتامین های B6 ,B2 ،B1، ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروری است.

ادامه مطلب ...

بانک اهدای سلول های بنیادی

 بانک اهدای سلول های بنیادی
 
خواهشمندم این پیام را برای هر تعداد ایرانی که می توانید ، بفرستید.
این یک وظیفه انسانی است.
با سپاس فراوان
در حال حاضر تنها راه درمان قطعی بیماران مبتلا به سرطان خون، تالاسمی وسایر بیماری های خونی، پیوند سلول های بنیادی خون ساز به آن هاست. این کار از طریق فردی که از لحاظ ژنتیکی(نه گروه خون) با بیمار مشابه باشد صورت می پذیرد. 30% افراد بیمار از خانواده و فامیل خود فرد مشابه را پیدا می‌کنند ولی 70% دیگر، در خانواده و فامیل فردی با ژنتیک مشابه را پیدا نکرده و می‌بایست از افراد غیرخویشاوند، ژنتیک مشابه را پیدا کنند و درصورت پیدا نکردن گزینه‌ای با چنین ویژگی‌هایی، جان خود را ازدست می‌دهند.
همچنین تعداد افرادی که از لحاظ ژنتیکی در جامعه انسانی باهم مشابه باشند بسیار پایین است (احتمال دارد شما فرد مشابه باشید). لذا این امر مستلزم این است که همه دست به دست هم بدهیم وبرای یاری رساندن به این عزیزان با گذاشتن تنها نیم ساعت از وقتمان و انجام یک آزمایش ساده خون، عضوی از این بانک سلول بنیادی شویم.
در حال حاضر تعداد جمعیت ثبت نام شده در دو مرکز کمتر از  5 هزار نفراست که این رقم بسیار بسیار پایین می باشد. لازم به ذکر است زمانی که جواب آزمایش ما با فرد بیماری مشابه باشد از سوی مرکز با ما تماس گرفته شده و اهدا در آن زمان صورت می گیرد و سلول های بنیادی را ازخون ما می گیرند. شیوه اهدا، مشابه اهدای خون می باشد.
درایران دو مرکز ازداوطلبان ثبت نام به عمل می آورند:
بانک اهدای سلول های بنیادی واقع در بیمارستان شریعتی تهران
شنبه تا چهارشنبه(ازساعت8تا1) - پنجشنبه ها(ازساعت8تا12(
سایت جهت ثبت نام اینترنت:
شماره تماس:
02184902669
مرکز سپاس واقع در سازمان انتقال خون مرکزی جنب برج میلاد- شنبه تا چهارشنبه
سایت جهت ثبت نام اینترنتی:
http://iscdr.ibto.ir 
شماره تماس:
02188067338
برای نجات جان بیماران که عمدتا خردسالند. در صورت تمایل به عضویت یا عدم عضویت در این بانک حتی الامکان این پیام را برای دوستان خود ارسال کنید. 
(نگذارید زنجیر عشق بگسلد)