دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

عیوب شخصیتی که عامل موفقیت شما هستند!


 

روزنامه آسیا: زمانی که پای موفقیت در میان باشد، وسواس فکری هم می تواند به شما کمک کند هم می تواند شما را از پا درآورد. با وجود این که فکر کردن بیش از حد به شغل، تجارت، وظیفه یا پروژه ای که به عهده دارید، بعضا می تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما همین زیاد فکر کردن می تواند شما را به سمت موفقیت نیز هدایت کند. بسیاری از معایب شخصیتی واقعا می توانند شما را تبدیل به یک فرد موفق کنند. موفقیت چیزی است که همه در آرزوی دست یابی به آن هستند، اما با این حال، برخی افراد تنها به این دلیل که توانایی ها و قابلیت های خود را دست کم می گیرند، دست از تلاش بر می دارند. شما هم همانند بسیاری از مردم روی سیاره زمین نواقص خاص خود را دارید.

شاید برخی از افراد از نسبت به اشکالات رفتاری شما حساسیت داشته باشند یا حتی از آن ها متنفر باشند، در حالی که دیگران اصلا متوجه آن اشکالات در شما نشوند. به همین دلیل است که باید هر کدام از نواقص شخصیتی خود را با گرمی در آغوش بگیرید و هرگز دست از تلاش برای رسیدن به موفقیت برندارید. با این حال بد نیست نگاهی به عیوب شخصیتی بیندازید که می توانند شما را به موفقیت قطعی نزدیک تر کنند.

خصلتی به نام لجاجت
کله شقی و لجاجت از جمله ویژگی هایی است که تحمل آن برای خیلی ها بسیار سخت است. شاید حتی مادر یا برادر و خواهرتان نیز نتوانند خیره سری شما را تحمل کنند، چه برسد به همکاران تان که برای این ویژگی شما را تحقیر کنند.

کاستی هایی که شاید بتواند عامل موفقیت های شما باشد


اما به لطف همین ویژگی است که می توانید در جایگاه موفقیت بایستید. زیرا با داشتن این ویژگی است که می شود به شما لقب« سخت کوش» را داد. افراد لجوج با سماجت برخواسته خود اصرار می کنند و تا رسیدن به خواسته مورد نظرتان دست از تلاش بر نمی دارند. آن ها حتی سعی به تغییر یا سرکوب این ویژگی در خود ندارند و تسلیم شدن برایشان موضوع سخت و طاقت فرسایی است. سرسختی به افراد انگیزه می دهد که حرکت رو به جلو داشته باشند و موفقیت های بیشتر و بیشتری را به دست آورند.

خود رای بودن
افراد خودخواه هرگز به نظریات دیگران اهمیتی نمی دهند. آن ها از هرگونه شایعه، قضاوت و کینه و دشمنی چشم پوشی می کنند. افراد خودخواه به راحتی بر اهداف و رویاهای خود تمرکز می کنند و برای رسیدن به خواسته خود از انجام کارهایی که منجر به رسیدن به آن ها شود، دریغ نمی کنند. اولین اولویت در زندگی هر فرد خودخوداه خود وی است و این اهمیت به خود باعث می شود همیشه در مسیرهایی قدم بردارند که بدانند به نفع شان است و از پیمودن آن مسیر لطمه ای به خود وارد نمی کنند.


افراد خودپسند به جای تامل بر اشتباهات و شکست خود، بدون هیچ حسرت و پشیمانی به سمت جلو حرکت می کنند. اگر هم کسی بر این ویژگی آن ها اشاره کنند، به سادگی از آن می گذرند و به مسیر خود ادامه می دهند. اگر فرد خودخواهی هستید، فکر نکنید دارای بدترین ویژگی اخلاقی هستید. بلکه این موضوع که در محیط کار خود را در اولویت قرار دهید، ویژگی فوق العاده ای است.

کاستی هایی که شاید بتواند عامل موفقیت های شما باشد


جزئی نگر بودن
شاید گاهی اوقات توجه زیاد به جزییات برای شما آزاردهنده باشد و حتی اطرافیان تان نیز از این ویژگی شما خسته شده باشند. اما این دقیق بودن همیشه بد نیست؛ بلکه نشان دهنده هوش بالای شماست. دقت زیاد به جزییات حاکی از آن است که فرد کنجکاو، مشتاق و هیجانی هستید. افراد کنجکاو با دیدن هرچیزی صدها سوال در ذهن شان نقش می بندد و حتی درباره کوچک ترین مسائل و مشکلات نیز سوالات پیچیده ای طرح می کنند. اما سوال پرسیدن هرگز چیز بدی نیست. به قول معروف «پرسیدن عیب نیست، ندانستن عیب است». این خصوصیت رفتاری به این افراد کمک می کند تجربه کسب کنند و همچنین در مقایسه با افراد ساکتی که در هر شرایط عکس العمل خنثی دارند و عاری از هرگونه توجه به جزییات هستند، موفقیت بیشتری کسب کنند.


وسواس فکری
زمانی که پای موفقیت در میان باشد، وسواس فکری هم می تواند به شما کمک کند هم می تواند شما را از پا درآورد. با وجود این که فکر کردن بیش از حد به شغل، تجارت، وظیفه یا پروژه ای که به عهده دارید، بعضا می تواند بسیار آزاردهنده باشد؛ اما همین زیاد فکرکردن می تواند شما را به سمت موفقیت نیز هدایت کند.

کاستی هایی که شاید بتواند عامل موفقیت های شما باشد


با داشتن وسواس فکری تمام تمرکز خود را تنها معطوف به همان مسئله می کنید و با سخت کوشی بیشتری تلاش می کنید و تا هنگامی که به خواسته و هدف تان برسید، دست از تلاش بر نمی دارید. حتی اگر در مسیرتان شکست هم بخورید، این فکر کرد دائم به شما اجازه نمی دهد که تسلیم شوید. داشتن وسواس فکری به شما کمک می کند بر دردها، ترس ها و ضعف های وجودتان غلبه کنید و قادر باشید با هر شرایط سختی کنار بیایید.

صراحت
همه افراد قادر نیستند بدون من من کردن افکار و احساسات خود را بیان کنند. به علاوه، بسیاری از افراد از این که سایرین درباره آن ها چه فکری کنند یا چه بگویند می ترسند. هنر برقراری ارتباط این نیست که فقط بدانید چه چیزی و چگونه آن را بگویید. بلکه باید بدانید چه زمانی هم صحبت کنید. بعضی از افراد هنگامی که حرف زدنشان بسیار لازم است عقب می نشینند و چیزی نمی گویند. این صحبت کردن می تواند یک ایده، پیشنهاد یا انتقادی باشد که آن ها نمی خواهند آن را بیان کنند.

کاستی هایی که شاید بتواند عامل موفقیت های شما باشد


افراد موفقی که عادت به رک گویی و پوست کنده سخن گفتن دارند، از این ویژگی به نفع خود استفاده می کنند. آن ها راحت، صادق و شجاع هستند و از عواقب رفتار خود نمی ترسند. زیرا عادت دارند خود را همان طور که هستند نشان دهند و برای کسی نقش بازی نمی کنند. این ابراز عقاید در بسیاری از مواقع به نفع شماست؛ چرا که ایده خود را بیان کرده اید و حتی شاید با بیان نظرتان دیگران را نیز با خود همراه کنید. بنابراین اگر از این ابراز نظر و عقیده به صورت بلند و صریح احساس عذاب وجدان می کنید، بهتر است این حس را کنار بگذارید. مشتاقانه عیب خود را بپذیرید، آن را غنیمت بشمارید و از آن دست برندارید؛ چرا که روزی نتیجه رفتار خود را خواهید دید.

درون گرایی
افراد درون گرا عموما با نشان دادن این موضع مشکل دارند که بدتر از برون گراها نیستند، تنها به این دلیل که درون گراها نسبت به دیگران روابط اجتماعی ضعیف تری دارند، کمتر حرف می زنند و گستاخی کمتری دارند به این معنا نیست که الزاما در زندگی شان بازنده اند. بسیاری از افراد معروف درون گرا هستند و از داشتن این ویژگی احساس شرم و خجالت نمی کنند. در واقع درون گرایی یک نقص نیست بلکه موهبتی است که بسیاری از افراد درون گرا می دانند چگونه از آن استفاده کنند. حتما شنیده اید که افراد درون گرا شنونده های فوق العاده ای هستند. آن ها با هوش بیشتری فکر می کنند و تصمیمات شگفت انگیزی می گیرند. مجموع این صفات مسلما آن ها را تبدیل به افراد موفقی می سازد که با قدرت تفکر و تعقل بیشتر قادر به حل مشکلات هستند.

کاستی هایی که شاید بتواند عامل موفقیت های شما باشد


کم طاقتی
این عیب رفتاری، بسته به این که تا چه اندازه خوب بتوانید آن را کنترل کنید، می تواند منتهی به موفقیت یا شکست شما شود. افراد کم حوصله و کم طاقت پیش از این که دست به انجام کاری بزنند فکر نمی کنند . به همین دلیل است که مرتکب اشتباهات زیادی می شوند. اما همین اشتباهات به آن ها کمک می کند باهوش تر شوند و تجربیات بیشتری به دست آورند. اگر نمی توانید از شر این نقیصه در وجودتان خلاص شوید، با آغوش باز آن را بپذیرید و ببینید در عرض چند سال چه اتفاقاتی رخ خواهددارد. همه ما عیوب خود را به خوبی می شناسیم؛ اما گاهی اوقات تصحیح این رفتارهای اشتباه سخت است. فکر کردن بی نتیجه و مکث بر این عیوب شما را به جایی نخواهدرساند، در صورتی که بهره گیری از آن ها به شما کمک می کند به اهداف خود دست یابید و تبدیل به یک فرد موفق شوید.

کاستی هایی که شاید بتواند عامل موفقیت های شما باشد


باید یاد بگیرید چگونه نواقص خود را کنترل کنید. تغییر زندگی تان راه ساده ای است. این موضوع را ثابت کنید که به هیچ عنوان بدتر از دیگران نیستید. همه در وجودشان عیب هایی دارند، اما استفاده درست از آن عیوب برای رسیدن به هدف کار هر کسی نیست.

روان شناسی دست ها

 
ماهنامه دنیای سلامت:

چپ دست ها هنرمندان و ورزشکارانی برجسته

با در نظر گرفتن چپ دستی توانا و هنرمند همچون لئوناردو داوینچی، می توان تصور کرد که چپ دست ها در زمینه های هنری همچون نقاشی، معماری و خصوصا مجسمه سازی بسیار موفق ترند. منشا این توانایی در تجسم فضایی بهتر آن ها نهفته است.

ورزش زمینه دیگری است که چپ دست ها در آن عالی عمل می کنند: مثل دیگو مارادونا، ستاره جهانی فوتبال یا مک انرو، عجوبه تنیس، چپ دست های زیادی در ورزش های رقابتی همچون شمشیربازی، بوکس و خصوصا تنیس روی میز در سطوح بالا حضور دارند: پنجاه درصد شمشیربازان حرفه ای چپ دست هستند . به طور مثال سی و شش نفر از چهل و یک قهرمان تنیس روی میز فرانسه، چپ دست بوده اند.

روانشناسی دست ها

این برتری به عوامل متعددی بستگی دارد؛ به طور مثال احتمالا به دلیل داشتن زمان عکس العمل کوتاه تر، امکان تشخیص چپ دست است یا راست دست بودن قبل از تولد نیز ممکن است. راست دست یا چپ دست بودن بیش از هرچیزی به ژنتیک بستگی دارد. اما روان شناسان عامل فرهنگی را به عامل ژنتیک اضافه می کنند.

طبق تحقیقی که در سال 2008 بر روی هزار و هفتصد زن سوئدی و کودکان پنج ساله شان انجام شده است، درمی یابیم احتمال به دنیا آوردن نوزادی چپ دست یا نوزادی که بتواند از دو طرف مغزش استفاده کند، نزد مادرانی که در دوران بارداری خود شرایط استرس زای بیشتری را تجربه کرده اند، بسیار بیشتر است. این تحقیق در سال 2008 در نشریه روان شناسی و روان پزشکی کودکان در سوئد به چاپ رسیده است.

دنیایی که به راست دست ها اختصاص دارد. درواقع چپ دست بودن در دنیایی که کاملا برای راست دست ها ساخته شده است، مزیت به شمار نمی آید. چه در مدرسه، چه در محل کار، زندگی روزانه برای چپ دست ها چالشی بزرگ است. ابراز برای آن ها مناسب نیست؛ حتی جهت مطالعه خطوط در آن ها برعکس راست دست ها می خوانند.
 
آن ها در ذهنشان جهانی برای چپ دست را تصور می کنند، در حالی که جهان بیرونی برای راست دست ها ساخته شده است. در نتیجه ناچار هستند جهانی برای خود بسازند که هم برای چپ دست هاست و هم راست دست ها. روز جهانی چپ دست ها، موقعیتی مناسب است برای بالابردن آگاهی جامعه و شناخت تفاوت های آن ها و یادآوری این که چپ دست بودن بیماری نیست. باوری وجود دارد که چپ دست ها کمتر از راست ها عمر می کنند که تقریبا از نظر عملی رد می شود. عده ای هم در این مورد مطالعه کرده اند و نتایج کمی ضد و نقیض است، ولی به نظر می رسد، این باور اشتباه باشد.

روانشناسی دست ها

آیا واقعا چپ دست ها از راست دست ها با استعدادتر هستند؟


باورهای متعددی درباره بخش کم جمعیتی از جامعه، یعنی چپ دست ها که به طور متوسط ده درصد از جمعیت را به خود اختصاص می دهند، وجود دارد. برای مدت های طولانی آن ها را غیرطبیعی می دانستند و به طور جدی مجبورشان می کردند با دست راست بنویسند.

امروزه نگرش ها تغییر کرده اند و حتی در مواردی چپ دست بودن یک مزیت محسوب می شود. هر چند که به عقیده بسیاری از روان شناسان هنوز برای دادن نظر قطعی در این رابطه به اندازه کافی مطالعه صورت نگرفته است. تفاوت روانی و رفتاری راست دست ها و چپ دست ها به کارکرد مغز آن ها بستگی دارد؛ اگر بخواهیم تخصصی به آن نگاه کنیم، این تفاوت در نیمکره فعالی و انتخاب اعضای دوتایی بدن است، به طور مثال ترجیح دادن دست چپ به دست راست در انجام دادن کارها.

روان شناسان معتقدند که چپ دست ها بیشتر از راست دست ها توانایی دارند تا از هر دو سمت بدنشان استفاده کنند؛ به عبارتی دیگر دو نیمکره مغز آن ها راحت تر از راست دست ها با هم ارتباط برقرار می کنند.

مشکلات روانی بیشتر در چپ دست ها

بسیار عجیب است، اما چپ دست ها بیشتر در معرضی بیماری های روانی قرار دارند. براساس روزنامه وال استریت، بسیاری از محققان در حال تلاش برای یافتن دلیل این مساله هستند؛ چرا چپ دست ها بیشتر به بیماری های روانی همچون خوانش پریشی (دیسلکسیا)، روان گسیختگی (اسکیزوفرنی) و مشکلات تمرکز و توجه مبتلا می شوند.

روانشناسی دست ها

تفاوت قابل توجهی در ضریب هوشی بین چپ دست ها و راست دست ها وجود ندارد. حتی برخی مطالعات نشان می دهند چپ دست ها در کارهای خلاقانه و پرورش ایده های جدید توانایی بیشتری دارند. اما این درصد کم جمعیت از جامعه، بیست درصد از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی را به خود اختصاص داده اند. این آمار بالا در دیسلکسیا نیز به همین ترتیب است.  این مساله توضیح روشنی ندارد. اما بسیاری از متخصصان اعصاب و روان بر این باورند که آن از عدم تقارن مغز یا به عبارت دیگر دخالت نابرابر دو نیمکره مغز در فعالیت های ذهنی نشات می گیرد. به عنوان مثال بخش مربوط به زبان در نیمکره چپ قرار دارد.

دانشمندان بر این باورند که نیمکره مسلط در راست دست ها، نیمکره چپ است؛ اما عکس آن برای چپ دست ها، صادق نیست، چرا که در سی درصد چپ دست ها، نیمکره  چپ نیمکره فعال و در باقی آن ها ارتباطی بین هر دو نیمکره حاکم است. محققان بر این باورند که مقارن عمل کردن دو نیمکره، احتمال ابتلا به بیماری های روانی را افزایش می دهد؛ دلیلی که احتمال ابتلای بیشتر چپ دست ها به اسکیزوفرنی و دیسلکسیا را توجیه می کند. طبق روزنامه وال استریت، ده درصد از مردم چپ دستند و یک درصد از هر دو طرف بدن به یک اندازه می توانند استفاده کنند.
 

چه کنیم که پر انرژی تر باشیم‌؟

 
 

روزنامه آسیا - ساقی موفقی: اگر همیشه احساس خستگی می کنید، تنها یک تغییر در چیزی که می خورید (رژیم غذایی) یا تغییر در کارهایی که در طول روز انجام می دهید (الگوی رفتاری)، می تواند تمام آن چیزی باشد که شرایط شما را هم متحول می کند.

قطعا نمی توانید تمام کارهایی که در لیست زیر برای تان می گوییم را همیشه انجام دهید (اگر هم این کار را انجام دهید، در واقع برای به دست آوردن انرژی بیشتر فقط خودتان را خسته کرده اید). اما همه آن ها را امتحان کنید که ببینید کدام مورد برای شما و برنامه ای که دارید، سودمند هستند. چندتا از این نکات را به روال روزانه تان اضافه کنید یا می توانید برای این که بعضی کارها را برای خودتان جالب تر کنید، آن ها را با یکدیگر بیامیزید یا تغییرشان دهید.

برای داشتن حس تازگی جوراب های تان را عوض کنید
این روش حقه زیرکانه ای است. با خود یک جفت جوراب به سر کار ببرید و وسط روز آن ها را تعویض کنید (ترجیحا بعد از ناهار)، با انجام این کار خواهید دید چقدر احساس سرزندگی می کنید. این ترفند به ویژه در روزهایی که زیاد پیاده روی می کنید (مانند روزهایی که برای پیاده روی بیرون می روید یا قرار است با خانواده به یک پارک تفریحی بروید)، بسیار مفید است.


بلند آواز بخوانید
اگر در محل کار در اتاقی با سایر همکاران هستید و لازم است خودتان را کمی تخلیه کنید، پس بهتر است سریع به گوشه ای دنج و خلوت بروید و بلند آواز بخوانید. اگر هم با همکاران تان صمیمی هستید، همه را مجبور کنید که با هم آواز بخوانید. پس باید آهنگی را انتخاب کنید که همه بلد باشند. تکان دادن سر با ریتم آهنگ و تکرار کردن آهنگ با صدای بلند، انرژی مورد نیاز را به شما می دهد. هر آهنگ حدودا سه دقیقه است. این روش شیوه سریعی برای تولید آدرنالین در بدن است که کمی هم طول می کشد. همچنین شب هایی که باید پروژه ای را تحویل دهید، آواز بخوانید و خستگی خود را در کنید.

چه کنیم که پر انرژی تر باشیم


خود را از گرفتگی بینی خلاص کنید
اگر داشتن آلرژی مسیر سینوس های شما را مسدود کند، حتما احساس خستگی بیشتری خواهید کرد و بداخلاق می شوید. مصرف داروهای ضد آلرژی سینوس ها و همچنین ذهن تان را پاکیزه و تازه می کند.


بر اساس ساعت بدن تان کار کنید
بدن ما در طول روز افت و اوج و جریان های متفاوتی از انرژی دارد. صبح پس از 8 ساعت خواب کامل روزمان را با حس تنبلی آغاز می کنیم. انرژی بدن مان در اواسط روز به اوج خود می رسد و طبیعی است که بخواهیم بعدازظهر کمی خواب نیم روزی داشته باشیم.


اوایل شب دوباره انرژی زیادی در بدن مان حس می کنیم و پس از آن قبل از رفتن به رختخواب این انرژی به پایین ترین سطح خود می رسد. هنگامی که ریتم طبیعی انرژی که بدن تان در طول روز دارد را درک کردید، می توانید برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید. وظایف مهم و حیاتی را در ساعات اوج انرژی روزانه خود انجام دهید و بعدازظهرها هم از گذاشتن قرار ملاقات های کسل کننده اجتناب کنید.

چه کنیم که پر انرژی تر باشیم


یک تکه شکلات بخورید
زیاد شکلات نخورید، اما اگر خواستید شیرینی بخورید، بهترین شیرینی که می تواند به انرژی گرفتن تان هم کمک کند ،شکلات است. ما از شکلات مقدار کمی اندروفین دریافت می کنیم (همچنین لازم به ذکر نیست که حتی مقدار کمی کافئین که در شکلات است، انرژی شما را تقویت می کند) شکلات تلخ در مقایسه با شکلات شیری میزان کافئین بیشتری دارد.


یک میان وعده مقوی بخورید
چند ساعت بعد از ناهار، میان وعده سالم کوچکی که میزان قند کمی دارد و پروتئین و یا فیبر دارد، بخورید. خوردن این میان وعده به شما کمک می کند با نیروی بیشتری روزتان را به پایان برسانید. بعضی از پیشنهادهایی که می توانید برای میان وعده بخورید، عبارتند از مخلوط انواع آجیل ها، ماست بدون چربی، کره بادام زمینی و سیب، اسموتی انواع توت های یخ زده.

چه کنیم که پر انرژی تر باشیم


تمشک زیاد بخورید
مخصوصا تمشک هایی که رنگ آبی، قرمز یا بنفش دارند. این رنگ ها از آنتوسیانین ها به وجود می آیند. آنتوسیانین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که انرژی بدن را افزایش می دهد. هر نوعی از تمشک ها دربردارنده مقدار زیادی از این ماده است. همه انواع تمشک ها به مبارزه با خستگی کمک می کنند و همچنین لذیذ هستند.


لباس های رنگ روشن بپوشید
این حیله به تاثیر حالتی مربوط است که شما بر دیگران می گذارید و واکنش آن ها را نسبت به خود دریافت می کنید. اگر لباس های تیره با رنگ های غم انگیز بپوشید، همین تیرگی و غم انگیزی را به دیگران منتقل می کنید و مردم نیز با رفتار سرد به شما پاسخ می دهند، اما اگر لباس های با رنگ روشن و شاد بپوشید، هم حال و حوصله خودتان بهتر می شود و هم رفتاری که از دیگران دریافت می کنید، رنگ شادی و محبت دارد و همین موضوع حال شما را بهتر می کند و به شما انرژی می بخشد.

چه کنیم که پر انرژی تر باشیم


چرت بزنید
اما این کار را روی صندلی تان انجام دهید. روی مل دراز نکشید ؛چون در این صورت بلند شدن از جای تان بسیار سخت می شود. سعی کنید تا آنجا که می توانید مدت چرت تان را کم کنید. حداکثر 5 تا 10 دقیقه. اگر مدت زمانی که چرت می زنید، از این بیشتر باشد، تاثیر معکوسی بر شما خواهد داشت و برای باقی روز گیج و پرت خواهید بود.


آروماتراپی با اسطوخودوس
نتایج تحقیقی که در این خصوص انجام شد نشان داده که عطر اسطوخودوس میزان هوشیاری فرد را افزایش می دهد. در این آزمایش به شرکت کنندگان تست های ریاضی دادند. آن  ها 3 دقیقه قبل و بعد از آروماتراپی یا رایحه درمانی با اسطوخودوس آن تست ها را حل کردند. افراد مورد آزمایش پس از رایحه درمانی با سرعت و دقت بیشتری به تست ها پاسخ دادند.

چه کنیم که پر انرژی تر باشیم


هر روز در زمان معینی بیدار شوید
خودتان را عادت دهید که هر روز سر ساعت معینی از خواب بیدار شوید، حتی آخر هفته ها. این کار ساعت بدن شما را تنظیم می کند. در غیر این صورت، زمانی که به خواب نیاز دارید ،بیدار می مانید یا حتی بدتر از آن! زمانی که باید بیدار باشید می خوابید. واقعا شرم آور است که سر یک جلسه مهم کاری خمیازه بکشید یا چرت بزنید.


کلیدی ترین روش حل این مسئله این است که هر شب سر ساعت معینی به رختخواب بروید. اگر می خواهید یک روزه چرخه خواب تان را تنظیم کنید، چند ساعت قبل از زمانی که می خواهید به خواب بروید، چیزی نخورید.

آب زیاد بخورید
کم آبی بدن یکی از علل تاثیرگذار بر خستگی بدن است. اگر به طور مداوم کمتر از 8 لیوان آب در روز بنوشید، کم کم همیشه کند و تنبل خواهید بود. یک بطری یک لیتری آب را در نظر بگیرد. برای خودتان هدف بگذارید و مقرر کنید که روزانه 2 بطری آب را تمام کنید. برای یک هفته این کار را امتحان کنید و ببینید میزان کلی انرژی تان چقدر افزایش می یابد.

چه کنیم که پر انرژی تر باشیم


کافئین را به میزان عاقلانه ای مصرف کنید
قهوه و نوشابه های گازدار می توانند هوشیاری شما را تقویت کنند، اما مراقب باشید که این نوشیدنی ها به عادت های افراطی و غیرقابل ترک شما تبدیل نشوند. احتمال این که برای داشتن انرژی بیشتر، وسوسه شوید که نوشیدنی های کافئین دار بیشتری بنوشید، بسیار زیاد است. اگر این روند افراطی ادامه پیدا کند، در نهایت تنها با خوردن دو فنجان اسپرسوی قوی و فشرده قادر خواهید بود در طی روز عملکرد معمولی خود را داشته باشید.


برای رفع بی خوابی تان قهوه را صبح اول وقت بنوشید
سعی کنید به میزان متعادلی کافئین مصرف کنید. کافئین میزان بخصوصی انرژی برای شما به ارمغان می آورد، اما همچنین می تواند وابستگی معکوسی هم با خود داشته باشد.

دانستنی‌ های جالب (67)

 
برترین ها: در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون این که بدانیم چیست و از کجا آمده، انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و این که شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد، ما را بر آن داشت که مطلبی با عنوان «دانستنی های جالب» را به صورت سریالی برای شما تدارک ببینیم و در اختیارتان قرار بدهیم.

 این مطلب علاوه بر پرداختن به موضوعات بالا، دانستنی ها و نکات جالب، به برخی از باورهای غلطی که بین مردم رایج است نیز پرداخته و سعی در اصلاح آنها خواهد داشت. امیدواریم مورد استقبالتان قرار بگیرد.

مثل همیشه ما را با نظریاتتان یاری کنید.

*********
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (67)
 
دانستنی‌ های جالب (57)

جذابیت ظاهری یا باطنی؟!

 جذابیت ظاهری یا باطنی؟!


وقتی برای اولین بار دختر خردسالی را می‌بینید، به او چه می‌گویید؟ یا از او چه می‌پرسید؟