دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

سیب

 

 

همه چیز در زندگی به هم مربوط است. روش تفکر شما روی روحیة شما مؤثر است، روحیة شما بر نوع راه رفتنتان مؤثر است، راه رفتن شما روی نحوة گفتارتان اثر می‌گذارد،

 
 
نگاهی به درخت ســـیب بیندازید. شاید پانـــصد ســـیب به درخت باشد که هر کدام حاوی ده دانه است. خیلی دانه دارد نه؟ ممکن است بپرسیم «چرا این همه دانه لازم است تا فقط چند درخت دیگر اضافه شود؟»
 
اینجا طبیعت به ما چیزی یاد می‌دهد. به ما می‌گوید:
«اکثر دانه‌ها هرگز رشد نمی کنند. پس اگر واقعاً می‌خواهید چیزی اتفاق بیفتد، بهتر است بیش از یکبار تلاش کنید.»
 
از این مطلب می‌توان این نتایج را بدست آورد:
- باید در بیست مصاحبه شرکت کنی تا یک شغل بدست بیاوری.
- باید با چهل نفر مصاحبه کنی تا یک فرد مناسب استخدام کنی.
- باید با پنجاه نفر صحبت کنی تا یک ماشین، خانه، جاروبرقی، بیمه و یا حتی ایده ات را بفروشی.
- باید با صد نفر آشنا شوی تا یک رفیق شفیق پیدا کنی.
وقتی که «قانون دانه» را درک کنیم دیگر ناامید نمی شویم و به راحتی احساس شکست نمی کنیم.
قوانین طبیعت را باید درک کرد و از آنها درس گرفت.
 
در یک کلام:
افراد موفق هر چه بیشتر شکست می‌خورند، دانه‌های بیشتری می‌کارند.
همه امور به هم مربوطند
آیا دقت کرده اید که هر وقت به طور منظم ورزش می‌کنید، میل به غذاهای سالم تر و بهتر دارید؟
آیا دقت کرده اید که وقتی غذاهای سالم تر و بهتری می‌خورید انرژی بیشتری دارید و طبعاً دوست دارید که ورزش کنید؟
همه چیز در زندگی به هم مربوط است. روش تفکر شما روی روحیة شما مؤثر است، روحیة شما بر نوع راه رفتنتان مؤثر است، راه رفتن شما روی نحوة گفتارتان اثر می‌گذارد، روش حرف زدنتان روی طرز فکرتان مؤثر است!
 
تلاش برای پیشرفت در یک بُعد زندگی بر سایر ابعاد زندگی اثر می‌گذارد.
وقتی در خانه خوشحال هستید، در محل کار نیز احساس شادی بیشتری خواهید کرد و وقتی سر کار شاد باشید در خانه نیز شاد خواهید بود.
 
این ها به چه معناست؟
- این که برای پیشرفت در زندگی می‌توانید از هر نقطه مثبتی شروع کنید. می‌توانید با برنامه ای برای پس انداز، نوشتن لیست اهدافتان، رژیم غذایی یا تعهد برای گذراندن وقت بیشتر با فرزندانتان شروع کنید. این کار مثبت منجر به نتایج مثبت دیگر هم می‌شود، چون که همه امور به هم مربوطند.
- مهم نیست که تلاشی که جهت «پیشرفت» می‌کنید کجا صرف می‌شود. مهم این است که شروع کنید.
- عکس این قضیه هم صادق است. یعنی اگر یک بعد زندگی شما خراب شد، سایر ابعاد هم به زودی خراب می‌شود. باید به این مسأله دقت خاصی داشته باشید.

در یک کلام
هر کاری که انجام می‌دهید به نوبه خود اهمیت دارد زیرا  بر امور دیگر نیز مؤثر است.
 
چرا؟ (WHY)
 دوست من «جان فوپ» وقتی متولد شد دست نداشت ولی هیچ وقت از خودش سوال نکرد چرا
من دست ندارم؟» بلکه پرسید: «با پاهایم چه کاری می‌توانم انجام دهم؟»، و من هنگامی که دیدم او با استفاده از پاهایش با چوبهای غذا خوری ژاپنی می‌تواند غذا بخورد، با خود گفتم: «او هر کاری را می‌تواند انجام دهد».
هنگامی که بلایی به سرمان می‌آید، یا همه چیزمان را از دست می‌دهیم یا کسی که عاشقمان بوده ما را ترک می‌کند، اغلب ما از خودمان می‌پرسیم: «چرا؟»
«چرا من؟»
«چرا حالا؟»
«چرا او مرا سرگشته و تنها رها کرد؟»
سؤالاتی که با  «چرا» شروع می‌شوند، ممکن است ما را به یک چرخة بی حاصل بیندازند.
اغلب جوابی برای این "چرا"‌ها وجود ندارد و یا اگر هم جوابی وجود داشته باشد،اهمیتی ندارد.
 
افراد موفق سؤالاتی از خود می‌پرسند که با «چه»  شروع می‌شوند:
«چه چیزی از این پیشامد آموختم؟»
«چه کاری باید در برخورد با این پیشامد بکنم؟»
و هنگامی که پیشامد واقعاً فاجعه آمیز است، از خود می‌پرسند: 
«چه کاری طی 24ساعت آینده می‌توانم بکنم تا اوضاع کمی بهتر شود؟»
 
در یک کلام
افراد خوشبخت هی چوقت نگران نیستند که آیا زندگی بر «وفق مراد» هست یا نه.
این ها از آنچه که دارند بیشترین استفاده را می‌کنند و آنچه که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند. و اگر زندگی بر وفق مراد نبود، خیلی مهم نیست که «چرا؟»

منبع: حوریه - ما تفاوت می آفرینیم

مدیران بدانند

 

مدیران بدانند

 

 

 1- به کارمندان ساعی و متعهد بگویید که چقدر برای سازمان مفید هستید و شما به آن ها علاقه و اعتماد دارید.
 2- مطمئن شوید کسی را که به کار می گمارید ، تنبل نیست! زیرا افراد تنبل فشار کاری دیگران را بیشتر می کنند.
 3- موقع دست دادن، دست افراد را محکم و صمیمانه بفشارید.
 4- وقتی عصبانی هستید، در باره دیگران تصمیم گیری نکنید.
 5- همیشه وقت شناس باشید. برای حضور به موقع، می توانید از ترفند قدیمی 5 دقیقه جلو کشیدن ساعت استفاده کنید.
 6- هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین، انگیزه آن ها برای تلاش از بین می رود.
 7- سعی کنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایده های درخشانی روبه رو شوید.
 8- هیچ گاه اجازه ندهید کسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببیند.
 9- به شایعات بی اساس بی توجه باشید و در مورد زیردستان از روی دهن بینی قضاوت نکنید.
 10- خشکی جلسات طولانی را با شوخ طبعی قابل تحمل کنید.
 11- از سرزنش کردن دیگران در جمع خودداری کنید.
 12- برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامه رسان ها احترام قائل شوید.
 13- هنگام امضاء کردن نامه ها و مکتوبات، آن ها را به دقت مطالعه کنید و از امضاء کردن آن ها، زمانی که حوصله و تمرکز  ندارید پرهیز کنید.
 14- خوش ژست و خوش بیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.

زیان های کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند چه می کنه!!!!!


۱۳ تجربه ناب برای موفقیت در سازمان های دولتی

 
13 تجربه ناب برای موفق شدن در سازمان های دولت

 در صورتی که کارمند دولت هستید حتما از این تجربیات استفاده کنید.

1- در یک سیستم دولتی؛ سعی کنید «لال بودن» را تمرین کنید! این تمرین در میزان عزیز بودن شما بسیار موثر است.

2- در یک سیستم دولتی؛ هیچ گاه کارمندان را با یکدیگر مقایسه نکنید؛ چون قطعا شاهد تبعیض خواهید بود.

3- در یک سیستم دولتی؛ اگر مدیرتان 3 یا 4 ایراد دارد، انتظار رفتنش را نکشید، چون قطعا نفر بعدی او 43 ایراد دارد!

4- در یک سیستم دولتی؛ می توانید با کارهای کم و کوچک، محبوبیت فراوانی به دست آورید؛ فقط کافی است «زبان» خود را تقویت کنید!

5- در یک سیستم دولتی؛ ممکن است که هر چه بیشتر کار کنید، بیشتر خوار و خفیف باشید.

6- در یک سیستم دولتی؛ با اشکالات سازمانتان بسازید و هرگز آن ها را با مدیرتان در میان نگذارید؛ درغیر این صورت یک مشکل دیگر به سازمان اضافه می شود. آن مشکل، شما هستید!

7- در یک سیستم دولتی؛ اشتباهات یک مدیر را هیچ گاه به مدیر دیگر نگویید؛ در غیر این صورت به جای یک مدیر، دو مدیر در مقابل شما موضع گیری خواهند کرد.

8- در یک سیستم دولتی؛ با انجام کارهای مختلف و فعالیت های به موقع، نظم شما تشخیص داده نمی شود؛ بلکه برای این کار راه های ساده تری هم هست. مثلا فقط کافی است همیشه میز کارتان را منظم نگه دارید!

9- در یک سیستم دولتی؛ اضافه بر کارهای معمول کار اضافه ای انجام ندهید؛ در غیر این صورت انتظار پاداش بیشتری نیز نداشته باشید.

10- در یک سیستم دولتی؛ همیشه حرف های (فرمایشات) مدیرتان را تایید کنید، حتی اگر از نظر او «ماست، سیاه باشد!»

11- در یک سیستم دولتی؛ تنها کاری که واجب است سریع انجام دهید، کاری است که مدیر شما شخصا از شما خواسته است.

12- در یک سیستم دولتی؛ تنها انگیزه ای که می تواند شما را وادار به کار کند «کسب روزی حلال» است.

13- در یک سیستم دولتی؛ آسه برو، آسه بیا، که گربه شاخت نزنه؛ مگر این که با گربه نسبتی داشته باشید!
 
 منبع : راهکار مدیریت

 

تست خودشناسی - شناخت خود

تست خودشناسی

 تست شناخت خود

1) یکی از همکارانتان استعفا داده و کارش بلا فاصله به شما پیشنهاد می شود .برداشت شما چیست؟

الف) آن ها بالا خره متوجه لیاقت من شدند و سخت کوشی من نتیجه داد.(6)

ب)تصور نمی کنم چندان موقعیت شغلی وی جالب توجه ومهم باشد.(4)

 ج)امیدوارم بتوانم از عهده آن برآیم.(10)

2) موفق به ارایه طرحی می شوید که می تواند هزینه ها را در بخش شما تا 30%کاهش دهد.اما هیات مدیره به دلیل اشتباهی که در محاسبات انجام داده اید ، آن را رد می کند.شما:

الف)خجالت زده می شوید و قول می دهید آن را تصحیح کرده و مجددا ارایه نمایید.(10) 

ب)از شدت ناراحتی جز محکومیت خود راه به جایی نمی برید.(6)

ج)احساس می کنید مورد تمسخر واقع شده و همه شما را فردی بی فکر می دانند.(4)

3) رئیستان شروع کار بر روی طرحی را اعلام می کند که شما هم دوست دارید جزء آن باشید.شما:

الف)منتظر می مانید ببینید آیا او خودش شما را انتخاب می کند یا نه.(6) 

ب)سعی می کنید در هفته پیش رو با چند ساعت اضافه کاری نظر او را جلب کنیدو امید دارید او متوجه شود.(4)

ج)از او وقت می گیرید تا به او بگویید که تا چه اندازه مشتاق شرکت هستید(10)

 4)سال گذشته پیشنهاد شما در مورد نحوه بازاریابی مورد قبول بخش مورد نظر قرار گرفت. امسال نیز رئیس بخش از شما ایده های جدید خواسته است. وشما :

الف) نگاهی به طرح گذشته انداخته و برخی قسمت های آن را مطابق روز می کنید.(6)

 ب) طرح گذشته را در نظر گرفته و سعی می کنید طرحی کاملا متفاوت ارائه دهید.(10)

 ج)طرح سال گذشته را بررسی می کنید و بدون داشتن افکاری جدید فقط نگران آن هستید که آیا تا آن حد خوش شانس هستید که دو سال دریک قسمت برنده شوید.(4)

 

5) به نظر شما یک رئیس کیست؟ 

الف) یک همکار با تجربه که چیزی برای یاد دادن به شما دارد.(10)

 ب)یک فرد عالی رتبه و با قدرت که چنانچه شما قواعد بازی را درست بدانید ،می تواند در پیشرفت شما سهیم باشد(6)

 ج) شخصی که قدرت استخدام و یا اخراج کردن را دارد. هر کسی که بخواهد به خصوص شما را.(4)

 

 *****

 اکنون امتیازات خود را جمع زده و با موارد زیر مقایسه کید.

 از 40 تا 50 امتیاز:

شما دراصل رمز موفقیت را می دانید.در کنار نکات برجسته ای که حتما در بسیاری از زمینه ها به کمک شما می آید، اعتماد به نفس قوی که از خصوصیات بارز شماست، شما را در این راه کمک می کند.آنچه که انسان های شایسته اما کم تحرک سال ها باید به دنبال آن باشند شما یک جا دارید.آفرین بر شما .

   از 30 تا 40 امتیاز

رفتار شما تا حدی نشانگر شخصیت شماست. اما بهتر است برخی اوقات نیز خصوصیات ذاتی خود را بهتر و بیشتر به بازی بگیرید. شما باید بدانید رمز موفقیت در موقعیت کاری تنها داشتن تحصیلات عالیه نیست. تجربه همیشه حرف اول را می زند.هیچ اشکالی ندارد اگر از دیگران مخصوصا رئیس و همکارتان کمک بخواهید. از ریسک کردن نترسید. با علم به دانسته های خود گام های بلند بردارید و مطمئن باشید پس از مدتی تجربه کسب کردن به آنچه می خواهید می رسید.

  کمتر از 30 امتیاز

شما نه تنها راه و رسم دست کار کردن را نمی دانید بلکه با عدم اعتماد به نفس خود دیگران را بسیار کوچک دیده و سعی دارید بون پیمودن پلکان یک باره در انتهای نردبان ترقی جای بگیرید.سعی کنید با پرورش توانایی های خود به آنچه که واقعیت وجودی شماست ، دست یابید وهمانند یک برنده واقعی با همت خود جلو بروید.

 متبع : Takbarg.ir