دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

فقط لبنیات پاک، پاکبان، دومینو و مانیزان


  فقط لبنیات پاک، پاکبان، دومینو و مانیزان

اسامی کارخانه های معتبری که از روغن پالم استفاده می کنند، به شرح زیر است : 

پگاه تمامی استان ها ، دامداران ، چوپان ، لبن دوش ، هه نی ، میهن ، پاژن ، هامون ، آمل ، کاله ، دوشینه ، صباح ، شیر شهد ، لبن پارس ، تحفه تهران ،گل شهد ، گل شهد پارس ، کوهرنگ ، بام لبن تهران ، شیرآوران ، مهر گلستان ، نیکان ، گلپایگان ، امین ، سالم نوش ، اسپادانا ، بهشت ، آلاس ، آلاله الوند ، بابا برفی ، نازنین ، پاندا میهن ، شیر زاگرس ، مارال ، کالبر ، پاکنوش ، تبریز ، سحر ، تارا سبلان ، دلفین ، رامک ، دامغان ، الغدیر ، سهند نشاط.شرکت های تولید کننده لبنیات کشور که از روغن خطر ناک پالم در محصولاتشون استفاده می کنند. لطفا به عزیزان خود اطلاع دهید و از خرید و استفاده محصولات خود داری کنید.

فقط لبنیات پاک، پاکبان، دومینو و مانیزان جزء لیست وزارت بهداشت نبوده است!!!

۲۶ خاصیت شگفت‌انگیز کشمش

۲۶ خاصیت شگفت‌انگیز کشمش

عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

انگور خشک شده که همه به نام کشمش می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است.

۱- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.

۲- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.

۳- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

۴- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.

۵- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند... کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

۶- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است

۷- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد. ۱۰۰ گرم کشمش در حدود ۸۸/۱میلی گرم آهن دارد، در حالی که ۱۰۰ گرم گوشت گاو بین ۴-۲ میلی گرم آهن دارد.

۸- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.

۹- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.

۱۰- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

۱۱- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد.

۱۲- کشمش از سرطان جلوگیری می کند.

۱۳- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.

۱۴- اگر به مدت ۴ هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.

۱۵- کشمش موجب کاهش استرس می گردد.

۱۶- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.

۱۷- کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، ۶-۵ عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید...

۱۸- تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.

۱۹- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

۲۰- کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است.

۲۱- کشمش باعث تقویت اعصاب می شود.

۲۲- کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.

۲۳- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید..

۲۴- کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.

۲۵- کشمش، دهان را خوشبو می کند.

۲۶- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.

پس از همین حالا، کشمش را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت برید.

جلوگیری از سرطان خون به راحتی هر چه تمام

 

‏جلوگیری از سرطان خون به  راحتی هر چه تمام

امروزه پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دست‌بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون‌های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود. ازسوی دیگر محققین، یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.

تا چند دهه پیش، مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت ...
هیچ‌کس نمی‌دانست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیرد، فقط می‌دانستند برای پخت غذا خیلی لازم است.

داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به ٦ میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.
کمبود یون مس باعث میشه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و مدام دهن‌دره کنید. در ضمن هیچ کارخانه دارویی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه ... و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره.

ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی، از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کنه و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌‌کنه دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی می‌شه.
ولی یک دفعه توی دهه 60 و 70 دوره گردها با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلومینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی. هیچکس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی کجا قراره بره؟
الان هم که ظرف‌های استیل و تفلون اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که یون‌های زیانبخش در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلومینیوم و ... می‌تونند در جا، یک کودک ٦ ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگسال را در طی ٥ سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.
من به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (بخصوص غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثرش رو در بدن خودتون ببینید.
نکته جالب دیگه اینه که توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره ... این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شه. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شن که دلیلش جبران کمبود یون آهن در خون اونهاست.

در صورتی که مقاله رو مفید دیدید، لطفا به اشتراک بگذارید‏

جلوگیری از سرطان خون به راحتی هر چه تمام

امروزه پزشکان به کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، داشتن یک دست‌بند مسی را توصیه می‌کنند و دلیل این امر را هم کمبود یون های مسی در خون ذکر می‌کنند که با تماس دست‌بندهای مسی با پوست بخشی از این کمبود جبران شده و از درد مفاصل کاسته می‌شود. ازسوی دیگر محققان، یکی از علت‌های بروز بیماری آلزیمر را رسوب یون‌های آلومینیوم در مغز عنوان می‌کنند.

تا چند دهه پیش، مردم کشور ما رسم داشتند برای پخت غذا مخصوصاً خورشت و آش از قابلمه‌های مسی استفاده می‌کردند و یک کفگیر آهنی داشتند به نام حسوم که موقع پخت غذا دائم درون آن قرار می‌گرفت ...
هیچ‌کس نمی‌دانست چرا باید این کفگیر درون قابلمه مسی قرار بگیرد، فقط می‌دانستند برای پخت غذا خیلی لازم است.

داستان از این قراره که بدن (مخصوصاً مغز) برای سلامت و نشاط و کنترل اسیدلاکتیک و کورتیزول به ٦ میلیارد یون مس نیاز دارد و به همین نسبت یون آهن.
کمبود یون مس باعث میشه شما دائم احساس رخوت و خواب آلودگی و کسالت کنید و مدام دهن‌دره کنید. در ضمن هیچ کارخانه دارویی نمی‌تونه از یون یک عنصر برای شما قرص تهیه کنه ... و اونی که مثلاً به اسم قرص آهن به خورد شما می‌دهند، شامل مولکول آهن هستش که برای بدن هیچ کاربردی نداره.

ولی تا این جا بدونید که غذا موقع پخت در درون قابلمه مسی، از یون آزاد شده این ظرف استفاده می‌کنه و در بدن شما فوق‌العاده احساس نشاط و انرژی ایجاد می‌‌کنه دیگه از اون دهن‌درگی و خمیازه و کسالت خبری نیست و باعث طول عمر مفید و سلامتی جسمی می‌شه.
ولی یک دفعه توی دهه 60 و 70 دوره گردها با یک قیمت مناسب این قابلمه‌ها را خریدند و به جاش قابلمه آلومینیومی می‌دادند که بهش می‌گفتند روحی. هیچ کس توی اون دهه نفهمید این همه قابلمه مسی کجا قراره بره؟
الان هم که ظرف‌های استیل و تفلون اومده که مدعی هستند غذا توش زود می‌پزه و به کف ظرف نمی‌چسبه. ولی مردم ما خبر ندارند که یون‌های زیان بخش در این ظروف عامل سرطان هستند و به راحتی یون سرب و آلومینیوم و ... می‌تونند در جا، یک کودک ٦ ماهه را ظرف یک سال به بیماری‌های کمبود خونی و سرطان و یک فرد بزرگ سال را در طی ٥ سال به بیماری‌های کبدی و خونی و طحال دچار کند و بعدش هم سرطان.
من به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم حتماً برای پخت غذا (به خصوص غذاهای آبکی) از قابلمه مسی و کفگیر آهنی استفاده کنند. حداقل برای یک بار هم شده تا ظرف سه روز اثرش رو در بدن خودتون ببینید.
نکته جالب دیگه اینه که توی شمال ایران موقع پخت خورشت (مخصوصاً فسنجون) یک تیکه آهن یا نعل اسب می‌اندازند وسط خورشت تا حسابی رنگ بگیره ... این کار باعث آزاد شدن یون‌های آهن و سلامتی بدن می‌شه. اگر دقت کنید مردم مازندران و گیلان تقریباً در حد صفر دچار بیماری‌های خونی و سرطان خون می‌شن که دلیلش جبران کمبود یون آهن در خون اون هاست.

(منبع:استادعباس خرمی - فیس بوک)

۷ قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی!!

۷ قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی!!

۷ قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی!!
 

طبیعت پرواز با هواپیما خطرساز است و هرگز نمی توان احتمال خطر را به صفر رساند، اما با رعایت ۷ قانون ساده می توان احتمال نجات از سانحه ای هوایی را به شدت افزایش داد.

پرواز با هواپیما به شرطی که تمام پروتکل ها و دستورالعمل های ایمنی رعایت شده باشد، پروازی امن محسوب می شود. البته این نکته را هم نباید از ذهن برد که شرایط پرواز در هوا، شرایط کنترل شده ای نیست و همیشه احتمال خطر وجود دارد. در هنگام خطر و بدتر از آن در شرایط اضطراری، تنها کاری که می توانید انجام دهید، حفظ آرامش و رعایت دستورالعمل های ایمنی است که توسط خدمه پرواز اعلام می شود. بخشی از این دستورالعمل ها روی کارت دستورالعمل های ایمنی که در مقابل هر صندلی هواپیما قرار دارد، درج شده و هر مسافری باید قبل از پرواز آن را مطالعه کند.

اما اگر خدای ناکرده هواپیما دچار مشکلی جدی شد و سقوط کرد، چه باید کرد؟ در این مطلب قصد داریم بر اساس تجربیاتی از سوانح هوایی مختلف به دست آمده، چند راه کار کلی ارائه دهیم تا احتمال نجات از سانحه هوایی را به بیشترین مقدار ممکن افزایش دهیم.

۹۰ ثانیه طلایی

طبق آمار ۶۸درصد افرادی که در سوانح هوایی کشته می شوند، در مرحله آتش سوزی پس از سقوط می میرند. بعد از برخورد هواپیما به زمین اگر هنوز به هوش هستید، حدود ۹۰ ثانیه وقت دارید که آتش سوزی تمام هواپیما را فرا بگیرد. حدود ۹۰درصد مسافران هواپیما در چنین مواقعی هیچ کاری نمی کنند و شوک زده در صندلی خود نشسته اند. برای نجات خود باید به سرعت به سمت خروجی ها بروید. درضمن وسایل خود را هم رها کنید و به دنبال کسانی باشید که هرچه سریع تر می توانید آن ها را خارج کنید، مانند کودکان.

کجای هواپیما بنشینیم؟

بررسی های کارشناسان نشان داده است مسافرانی که در قسمت های انتهایی هواپیما یعنی از پشت بال تا انتهای راهرو می نشینند، درمقایسه با مسافرانی که در ردیف های جلویی نشسته اند تا ۴۰ درصد شانس بیشتری برای نجات یافتن در یک سانحه هوایی دارند. به همین دلیل است که جعبه سیاه هواپیما را در دم هواپیما نصب می کنند (که طبق آمار کمترین آسیب را در سوانح هوایی می بیند). با این حال باید دقت کرد که پس از تعلق گرفتن شماره صندلی و نشستن، دیگر حق ندارید جای خود را عوض کنید.

همیشه برای خروج برنامه داشته باشید!

برای زمانی که هواپیما دچار سانحه می شود، برنامه داشته باشید. مثلا هنگام نشستن حتما بدانید تا هر خروجی چقدر فاصله دارید. دیگر این که در نظر داشته باشید اگر خروجی مد نظر شما دچار ازدحام بیش از حد شد، گزینه دومی نیز داشته باشید.

لباس مناسب بپوشید

قبل از سوار شدن به هواپیما حواستان باشد که از لباس های با اشتعال پذیری بالا استفاده نکنید که خطر را چند برابر می کنند. قبل از حرکت از درستی عملکرد تجهیزات ایمنی خود در صندلی هواپیما مطمئن شوید و باز وبسته کردن کمربند ایمنی را خوب یاد بگیرید. طبق آمار افراد بسیاری هستند که موقع سانحه به همین دلیل جان خود را از دست داده اند.

قانون نجات از سانحه

قانونی وجود دارد به نام مثبت ۳ و منفی ۸. به این معنا که سه دقیقه اول بعد از بلند شدن هواپیما و هم چنین هشت دقیقه قبل از فرود هواپیما بیشترین احتمال سانحه وجود دارد (طبق آمار تاریخ سوانح هوایی، ۵۵ درصد سوانح هوایی در این بازه زمانی اتفاق افتاده اند). بنابراین در این مدت حواستان کاملا جمع باشد.

ماسک بزنید

درموقع سانحه اگر حالت ایزوله بودن هواپیما به هم خورد و شرایطی مثل تغییر فشار پیش آمد که نیازمند استفاده از ماسک اکسیژن است، بلافاصله ماسک بزنید. عده ای فکر می کنند می توانند حتی تا یک ساعت در همان شرایط دوام آورند. حال آن که بعد از چندین ثانیه عملکرد مغز پایین می  آید و نمی تواند برای خارج شدن از هواپیما به درستی فکر کنید. در موقعی که احساس کردید اتفاقی می خواهد بیفتد، طبق دستورالعمل شرایط اضطراری، به جلو خم شوید و سر خود را به صندلی روبه رو بچسبانید و یا در بین پاهایتان قرار دهید که سرتان کمترین تکان را بخورد.

تمرکز در خروج

زمانی  که همه مسافران به سمت خروجی ها هجوم می آورند، تمرکز خود را از دست ندهید. این را هم بدانید جوان ترها در مقایسه با افراد سالمند یا چاق حدود ۳۰ درصد از لحاظ زمانی زودتر بیرون می پرند. بعد از خارج شدن هم به اندازه کافی از لاشه هواپیما دور شوید تا در صورت آتش سوزی آسیبی نبینید. البته خیلی هم دور نشوید که نیروهای امداد راحت تر وسریع تر به کمک شما بیایند.

وبگردی

مصرف پیاز چه نقشی در زیبایی و مراقبت از پوست دارد؟


مصرف پیاز چه نقشی در زیبایی و مراقبت از پوست دارد؟

مصرف پیاز چه نقشی در زیبایی و مراقبت از پوست دارد؟
پیاز یکی از خوراکی های بسیار مفیدی است که در سبد غذای روزانه ما وجود دارد و به شکل های مختلف خام و پخته یا سرخ شده آن را می خوریم. ولی در مورد خواص آن چه چیزهایی را می دانید؟ پیاز خواص درمانی و سلامت زیادی دارد ،از مبارزه با سرطان و دیابت گرفته تا درمان تنبلی تخمدان ها؛ اما ما در این مطلب نمی خواهیم به خواص پیاز در سلامت بدن بپردازیم؛ بلکه می خواهیم بگوییم این ماده نه چندان خوشبو و تا حدی هم بدبو چه نقشی در زیبایی و مراقبت از پوست دارد.


پیاز موجب تقویت کلاژن سازی

پیاز هم مانند سیر بر فعالیت ۲ نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک پذیری پوست می شود، تاثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می تواند پوستی زیبا و بدون چین و چروک به ما هدیه دهد. پیاز علاوه بر دارا بودن ویتامین C و آنتی اکسیدان، حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و موجب تقویت کلاژن سازی در پوست شده و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می کند.

آنتی اکسیدان های پیاز به جنگ چین و چروک می روند

یکی از خواص پیاز، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. همان طور که دریکی از مطالب گذشته هم گفتیم، آنتی اکسیدان ها تاثیر بسزایی در مراقبت از پوست دارند. آنتی اکسیدان های موجود در پیاز با رادیکال های آزادی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند مقابله کرده و پوست شما را از چین و چروک محافظت می کنند.

پیاز لایه بردار است

عصاره پیاز چون دارای اسیدهای گیاهی است، روی پوست می تواند پیلینگ مناسب انجام دهد، یعنی باعث ریزش و رفع لایه سلول های مرده و کراتینی پوست شود و این فعالیت، شادابی پوست را فراهم می آورد که ثمره این عملکرد داشتن پوستی بدون لک، جوش، تمیز و با طراوت بوده که در بررسی ها و تحقیقات به اثبات رسیده است. بعد از شستن پوست اگر لازم باشد بهتر است به مقدار لازم کرم گیاهی روی پوست مالیده شود. البته پوست های چرب معمولا نیاز به کرم ندارند.

پیاز به جنگ آکنه ها می رود

یکی دیگر از ترکیبات پیاز کرومیم(chromium)است. یکی از عوامل مهم در بروز آکنه وجود باکتری است که کرومیم می تواند میزان آلودگی های باکتریایی را کم کرده و به کمتر شدن آکنه کمک کند. بنابراین، با وارد کردن این ماده غذایی در رژیم غذایی روزانه خود می توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

ماسک عسل و پیاز برای مبارزه با چروک ها

مواد لازم:

۴۰گرم عسل طبیعی

۱۰گرم آب پیاز سفید

ابتدا عسل را روی حرارت بگذارید و در دمای پایین حدود ۱۰دقیقه آن را داغ کنید. سپس آب پیاز را به آن اضافه کنید وحدود ۵دقیقه این مخلوط را هم بزنید. سپس حرارت را بسته و صبر کنید تا مواد حاضر سرد شود.

بعد به اندازه یک لایه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بزنید و نیم ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شود، سپس با آب گرم صورت تان را بشویید.

چطور آب پیاز تهیه کنید

شیره یا همان آب پیاز خام اثر بسیار مفیدی در بهداشت و لطافت پوست دارد؛ به خصوص برای پوست هایی که چرب و ضخیم هستند. یک عدد پیاز را رنده کنید و از پارچه تمیز عبور داده و شیره تهیه شده را توسط تکه ای پنبه روی پوست بمالید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید که البته این زمان به میزان تحمل هر شخص قابل تغییر است. چنانچه پوست نازک و حساس باشد، زمان کمتری لازم است و اگر پوست ضخیم یا چرب باشد، مطمئنا به زمان بیشتری برای ادامه کمپرس آب پیاز نیاز است. بعد از اتمام زمان مصرف عصاره مذکور، پوست را با آب و صابون یا شامپوی مناسب بشویید تا بوی احتمالی پیاز نیز رفع شود یا توسط پنبه آغشته به سرکه رقیق شده سیب، پوست را تلطیف کنید. هفته ای ۴ ۳ مرتبه در هر موقع از روز یا شب این کار را انجام دهید. آب پیاز به علت داشتن مواد ضدعفونی کننده گوگرددار و اسیدهای مفید چون اسید سیتریک حتی می تواند به بهترین وجهی جوش های معمولی و سرسیاه صورت و نواحی بینی را ضدعفونی و سریع درمان کند.

وبگردی