دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

بهترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟

بهترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟

اگر میوه‌ها را بعد از خوردن غذا میل کنید، نقش مهمی در مسموم کردن سیستم بدنتان خواهند داشت، در این حالت بدنتان با مقدار زیادی انرژی روبه رو می‌شود که این انرژی به جای مفید بودن باعث از دست دادن وزن و کاهش قدرت برای انجام دیگر فعالیت‌های زندگی می‌شود.

برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و یک تکه میوه خورده‌اید، تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده‌تان و سپس روده‌تان شود، اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می‌شود

در این بین همه غذا فاسد شده، تخمیر  و به اسید تبدیل می‌شود و به محض این که درون معده، میوه با غذا و آنزیم‌های گوارشی تماس پیدا می‌کند، همه حجم غذا شروع به ازبین رفتن و فاسد شدن می‌کند

پس لطفا میوه را زمانی مصرف کنید که معده تان خالی است و یا قبل از خوردن غذا باشد.

سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی‌های سیاه زیر چشم، همه‌شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.

توصیه هایی برای پرورش فرزند

 

 توصیه هایی برای پرورش فرزند


همه مادرها دلشان می خواهد فرزندشان سالم و باهوش باشد، اما بیشتر آن ها نمی دانند چطور باید این کار را انجام دهند. تا زمانی که جنین متولد نشده، سلول های مغزش در حال شکل گیری هستند. دانشمندان می گویند تجربه های مادر در دوران بارداری بر شکل گیری مغز کودک تاثیر می گذارد. این تاثیرها می توانند در تمام عمر کودک ادامه داشته باشند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله تندرستی؛ با این وجود، زنان در دوران بارداری می توانند با انجام چند کار ساده سلول های مغزی فرزندشان را گسترش دهند و کودکی باهوش به دنیا بیاورند. روی صحبت ما با شما مادر گرامی است که قصد دارید به زودی باردار شوید یا باردار هستید، این پیشنهادها به شما کمک می کنند ضریب هوشی فرزندتان را از دوران جنینی افزایش دهید.

1. با فرزندتان حرف بزنید

لازم نیست کلی صبر کنید تا فرزندتان به دنیا بیایید و بعد حرف زدن با او را شروع کنید. در همان دوران بارداری هم می توانید جنین را مخاطب قرارداده و با فرزند متولد نشده حرف بزنید. وقتی با جنین حرف می زنید، او به صدای شما عادت می کند و الگوهای زبانی را از همان زمان تشخیص می دهد. درباره تجربه ها و فعالیت های روزانه با او صحبت کنید. برایش با صدای بلند کتاب بخوانید تا گوش او را به شنیدن تشویق و فرزندتان را برای ورود به دنیای بیرون آماده کنید.

2. میوه های تازه مصرف کنید

توصیه می شود در دوران بارداری از مصرف سبزیجات و میوه های تازه غافل نشوید: مصرف این قبیل مواد غذایی علاوه بر این که به کنترل وزن و سلامت خودتان کمک می کند، در افزایش هوش کودکتان نیز تاثیرگذار است. سبزیجات و میوه های مختلف ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز بدن شما را به خوبی تامین می کنند و نیاز روزانه شما به مصرف مکمل های غذایی را کاهش می دهند. در صورتی که به هر دلیل نمی توانید میوه و سبزیجات مختلف را در رژیم غذایی تان داشته باشید، توصیه می شود حتما از مکمل های غذایی کمک بگیرید.

3. استرس هایتان را کاهش دهید

کمتر حرص بخورید. بعضی از پژوهش های اخیر نشان می دهند یکی از عواملی که روی هوش کودک تاثیر می گذارد، استرس مادر است. وقتی مادر در دوران بارداری استرس داشته باشد، این موضوع روی شخصیت کودک و توسعه سلول های مغز او تاثیر منفی می گذارد؛ بنابراین در دوران بارداری سعی کنید راه و فعالیت هایی برای کاهش استرس و آرامش پیدا کرده و از محیط های پرتنش دوری کنید.

ورزش کردن فعالیت خوبی است که به کاهش استرس و سلامت جنین کمک می کند. تمرین های ریلکسیشن هم به آرامش بیشتر شما کمک می کند؛ پس آن ها را در برنامه تان بگنجانید. نتایج پژوهش های دیگر نشان می دهد کودکانی که مادران آن ها در دوران بارداری استرس زیادی دارند، در پنج سالگی دچار اختلال شناختی می شوند و در یادگیری زبان، کم هوشند.

4. مراقب دندان هایتان باشید

بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کنید. مشکلات و بیماری های مربوط به دهان و دندان در دوران بارداری بر سلامت کودک تاثیر می گذارد و با زایمان زودرس و کاهش وزن نوزاد در ارتباط است. وقتی مادران در دوران بارداری بهداشت دندان و دهان را رعایت نمی کنند، فرزندان آن ها احتمالا در یادگیری دچار مشکل می شوند. سیگار کشیدن در دوران بارداری خطر بزرگی است که نباید آن را نادیده گرفت. سیگار کشیدن اثرهای مشابهی بر جای می گذارد و سبب اختلال در یادگیری کودک می شود؛ ضمن این که سلامت دندان ها را کاهش می دهد. علاوه بر این ممکن است در آینده مشکلات سلامتی جدی ایجاد کند.

5. وزنتان را کنترل کنید

خیلی از خانم های باردار چاقی را در دوران بارداری تجربه می کنند و دچار اضافه وزن زیادی می شوند، بنابراین باید در دوران بارداری مراقب وزن خودتان باشید تا نوزادتان با وزن متعادلی متولد شود. افزایش وزن مادر در دوران بارداری با تولدنوزاد کم وزن در ارتباط است. نتایج تحقیقات نشان می دهد کودکانی که با وزن مناسب به دنیا می آیند، از ظریب هوشی بالاتری برخوردارند. محققان بعد از بررسی تاثیر وزن در میان همه فرزندان خانواده به این نتیجه رسیده اند که ارتباط نزدیکی بین کاهش وزن نوزاد و کم شدن ضریب هوشی کودکان وجود دارد. بدین ترتیب معلوم شد فرزندانی که با وزن طبیعی و به موقع متولد می شوند، از ظریب هوشی بالاتری برخوردارند.

6. از مصرف شکر پرهیز کنید

در دوران بارداری بهتر است مصرف شکر را به حداقل ممکن برسانید. شکر ارزش غذایی کمی دارد و در دسته مواد غذایی ناسالم قرار می گیرد. اگر می خواهید فرزند باهوشی داشته باشید،توجه به این نکته بیشتر اهمیت دارد. مصرف مواد غذایی بسیار شیرین تعادل هورمون انسولین را بر هم می زند، در نتیجه احتمال کاهش عملکرد ذهنی کودک افزایش می یابد. ساده ترین راه برای کاهش مصرف شکر این است که به برچسب های مواد غذایی توجه بیشتری داشته باشید و از مصرف نوشابه های گازدار، انواع کیک و شیرینی های مختلف و همینطور آبمیوه های صنعتی پرهیز کنید.

7. به موسیقی گوش دهید

از معجزه نت های موسیقی برای سلامت فرزندتان بهره مند شوید. البته یادتان باشد که بهتر است هنگام گوش دادن موسیقی از هدفون استفاده نکنید. اجازه دهید کودک شما در دوران جنینی صدای موسیقی را بشنود و با آهنگ های مختلف آشنا شود. به دنبال آهنگ های کلاسیک و آرامبخش باشید. موسیقی حتی برای پرورش هوش و خلاقیت کودکان نوپا هم تاثیر شگرفی دارد. بررسی ها نشان می دهند گوش سپردن به موسیقی های کلاسیک از جمله آهنگ های موتزارت به تقویت هوش میان شناختی کودک کمک می کند. علاوه بر این مزیت دیگر موسیقی کلاسیک این است که در آرامش و کاهش استرس مادر تاثیرگذار است.

8. روغن های سالم بخورید

بعضی از مادرها در دوران بارداری از هرگونه چربی فراری هستند، چون فکر می کنند که مصرف هر نوع چربی سبب افزایش وزن و چاقی می شود؛ درصورتی این باور اشتباه است. برای این که بچه باهوشی به دنیا بیاورید، باید گروهی از چربی های مفید را در رژیم غذایی تان جای دهید. مغزهایی مانند بادام، گردو و فندق چربی های مفید دارند. اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 که در ماهی و غذاهای دریایی پیدا می شود ،برای سلامت مغز جنین مفید است و به بهبود ساختار عصبی، خون رسانی و سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

9. از مصرف کلسیم غافل نشوید

یکی دیگر از مواد معدنی مورد نیاز مادران که به سلامت مغز و باهوش شدن کودکان کمک می کند، کلسیم است. به جز لبنیات منابع دیگری هم برای تامین کلسیم وجود دارد که در کنار کلسیم ریز مغذی های دیگری مانند آهن، اسید فولیک، ویتامین C و فیبر را تامین می کنند، بنابراین برای تامین کلسیم از مغزهایی مانند بادام، انجیر، کشمش، ماهی سالمون، سبزیجاتی با برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم بروکلی کمک بگیرد. حبوباتی مانند نخود و عدس هم کلسیم دارند.

10. رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و به طور مرتب تخم مرغ بخورید

نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهد ترکیبات موجود در تخم مرغ به رشد سلول های مغزی جنین کمک می کند. ماهی هم در دسته مواد باهوش کننده قرار می گیرد. پس بهتر است حداقل هفته ای دو بار ماهی را در برنامه غذایی تان قرار دهید. مصرف ماهی سبب می شود هوش زبان شناختی و مهارت های آتی فرزند شما تقویت شود.

البته درباره این که میزان مصرف کدام نوع ماهی برای شما بهتر است از پزشکتان سوال کنید و در این باره با او مشورت نمایید. توصیه های قبل از بارداری به اندازه کافی اسید فولیک مصرف کنید، توصیه می شود خانم ها حداقل از یک ماه قبل از بارداری به مصرف اسید فولیک توجه ویژه ای داشته باشند و در رژیم غذایی روزانه شان حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک قرار دهند. اگر مصرف این میزان اسید فولیک از راه مواد غذایی برای شما دشوار است ،بهتر است از مکمل های غذایی کمک بگیرید.

تحقیقات نشان می دهد زمانی که از یک ماه قبل از بارداری مصرف این میزان اسید فولیک را آغاز می کنند، رشد و توسعه سلول های مغزی فرزندشان 50 تا 70 درصد افزایش می یابد. در واقع متخصصان بر این باورند که مصرف اسید فولیک به مقدار کافی اولین مرحله برای داشتن فرزندی باهوش است که قبل از بارداری شروع می شود و در دوران بارداری هم ادامه پیدا می کند.

وزنتان را به سطح ایده آل برسانید. رژیم گرفتن و کاهش وزن در دوران بارداری کار ساده ای نیست؛ ضمن این که به طور معمول زنان باردار اضافه شدن وزنشان را تجربه می کنند. این موضوع برای زنان چاق یا افرادی با اضافه وزن بیشتر اهمیت دارد ،چون سبب چاقی بیش از حد آن ها می شود. چاقی مادر سبب کم هوش شدن فرزند می شود. مهم ترین توصیه به خانم هایی که قصد بارداری دارند، این است که حتما وزنشان را به سطح ایده آل برسانند و بعد برای بارداری اقدام کنند. در این صورت احتمال سلامت نوزاد و افزایش ضریب هوشی او بیشتر می شود.

ورزش را در برنامه روزانه تان جای دهید. قبل از بارداری خودتان را به ورزش عادت دهید. اگر در این زمان برنامه منظمی برای ورزش داشته باشید در طول دوران بارداری هم ورزش کردن برایتان دشوار نیست. خانم هایی که در طول دوران بارداری تازه سراغ ورزش کردن می روند، کمتر می توانند خودشان را با این برنامه جدید زندگی وفق دهند و زودتر از زنان ورزشکارا از فعالیت های بدنی دست می کشند. سیگار را ترک کنید. سیگار میزان هوش کودک را پایین می آورد و سلامت جنین را به خطر می اندازد. اگر تصمیم به بارداری دارید، توصیه مهم دیگر ما به شما این است که سیگار را کنار بگذارید تا هوش نوزاد شما را تحت تاثیر قرار ندهد و بتوانید در آینده به داشتن فرزند باهوش افتخار کنید.

تقویت سیستم دفاعی بدن

  تقویت سیستم دفاعی بدن 

 

هفت تا از قوی ترین چیزهایی که باعث تقویت سیستم دفاعی بدن و مقاومت در برابر بیماری ها می شوند:


انار
ماست
سیر
پیاز
چای سبز
کدو
بروکلی

سه چیز که جسم را بیمار می کند :


1) زیاد حرف زدن
2)  زیاد خوابیدن
3) زیاد خوردن

چهار چیز که جسم را نابود می کند :


1) غم
2) ناراحتی
3) گرسنگی
4) شب بیداری

چهار چیز که صورت را نورانی می کند :


1) تقوا
2) وفا
3) بخشندگی
4) جوانمردی

و سه چیز که رزق و روزی را زیاد می کند :

1) سعی و تلاش
2) خوش حسابی
3) کمک به نیازمندان

و چهار چیز که رزق و روزی را کم می کند :


1) خواب صبح
2) حرص و طمع
3) تنبلی
4)  خیانت

اینارو به هیچ وجه باهم نخورید:

اینارو به هیچ وجه باهم نخورید:


ماست + ترب
شیر برنج  + آرد گندم
انار + حلیم
خربزه + عسل = سنکوب
لبنیات + گوشت سفید
تخم مرغ + ماهی
سرکه + حلیم
لبنیات + ترشیجات
پنیر + ماست چکیده
پنیر + بادام
سرکه + عدس
سرکه + ماش
سرکه + ماست
خربزه + موز
خربزه + انبه
کله گوسفند + انگور
غذای گرم + سرد
غذای طبیعت گرم + سرد
سرکه بعد از ماهی
سرکه بعد از شیر
سرکه بعد از هندوانه
آب سرد بعد از غذای گرم
آب سرد بعد از حمام
آب سرد بعد از میوه به خصوص میوه های سرد= تولید سم
آب گرم بعد از غذای شور
آب سرد با معده خالی
ترشی بعد از شیرینی
آب سرد بعد از ورزش و حرکات سنگین
خربزه و هندوانه بعد از آبگوشت و گوشت ها
آب سرد + خوابیدن
آب بلافاصله بعد از غذا
آب + غذا
رسیدن سردی آب به قلب = سکته
آب بعد از غذا های ترش
آب بعد از غذا های شیرین

درود برکسی که این پیامو به بقیه ارسال کنه

خواص گلاب

خواص گلاب


آرام بخشی طبیعی و مؤثر


در طب سنتی گلاب، طبیعت گرمی دارد و برای رفع استرس بسیار مفید و آرام‌بخش خوبی است و تقویت‌کننده اعصاب است.
نوشیدن و بوییدن آن برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رفع گیجی و منگی حاصل از آن مفید است.
گلاب ضدافسردگی است، عزت نفس، اعتماد، امید و قدرت ذهنی را تقویت و به طور موثری با افسردگی و اضطراب مبارزه می کند و ناراحتی های عصبی و بی خوابی را کاهش می دهد.

راز گلاب

 می دونید چرا توی مراسم عزا گلاب زیاد استفاده میشه؟
چرا گلاب می‌ریزند روی لباس و بدن عزاداران؟
چرا توی مراسم عروسی این گلاب استفاده نمیشه؟
چرا وقتی شاد هستیم، کسی دست به گلاب نمی زنه؟
به خاطر این که گلاب غم زدا است. ترشح ئیدروفین و اندروفین را در مغز متعادل می کنه و احساس آرامش و آسودگی به آدم میده. 

شب اگه فکرای بد توی کله‌ات میاد، اگه هی این ور و اون ور میشی، نمی تونی بخوابی. کافیه یک پارچه سفید برداری و روش گلاب بریزی و بگذاری زیر سرت، تا صبح مثل یک دسته گل می تونی بخوابی.
نسخه دوم هم پیشنهاد می کنم؛ یک لیوان بردارید و یک چهارم آن را عسل بریزید و دو سوم آب جوش و کمی گلاب.
قبل از خواب این شربت را صرف کنید. ببینید چه خوبه واسه خواب. اینو به دیگران همه توصیه کن......

به نقل از طب سنتی ایران باستان