دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

سیر ارتجاعی امت اسلامی

 نهج البلاغه  حضرت علی (ع)


خوب بودن کافی نیست، باید بیدار شویم!

خوب بودن کافی نیست، باید بیدار شویم!

   بسیاری از افراد بر این باورند که با اخلاقیات و با انجام کارهای خوب می توانند زندگی خود را با وجدانی آسوده به سر ببرند، اما برای پیشرفت در مسیر درونی و برای سیر تکامل روحی و درونی، فقط انجام کارهای خوب و مطابق با عرف اجتماعی کافی نمی باشد. نمی توان انتظار داشت فقط با انجام کارهای خوب، بتوانیم بیداری درونی به دست آوریم و از چرخه طبیعت خارج شویم. سادگی است که بپنداریم، اگر ما چیزی درباره آگاهی و بیداری ندانیم، با ما کاری نخواهند داشت.

   برخی افراد به انجام کارهای عام المنفعه عادت دارند. این عادت برخی اوقات می تواند از نفس مایه گرفته باشد و در بهترین حالت فرد را با کارمای مثبت در این زمینه درگیر می کند. برای بیدار شدن و آگاه شدن درونی، ما نیاز به تصفیه کارماهای مثبت و کارماهای منفی داریم. باید در حالت تعادل و بدون کارما باشیم. هیچ عمل خیرخواهانه و نیکی نمی تواند باعث بیداری کانشسنس گردد. برای این کار بزرگ، باید بر تمام اعمال و رفتار و گفتار خود تسلط داشته باشیم. باید بتوانیم از ماشینی بودن دست برداریم. باید بتوانیم روند ماشینی بودن را قطع کنیم. باید بتوانیم کانشسنس خوابیده مان را بیدار کنیم. فقط با کانشسنس بیدار است که ما در مسیر عمودی قرار می گیریم و بقیه حالت ها مربوط به مسیر افقی زندگی است که با مرگ از بین خواهد رفت.

    داستانی در مثنوی وجود دارد که شیطان، فردی را برای نماز صبح بیدار می کند. فرد پس از بلند شدن یقه شیطان را می گیرد و می گوید: 

تو هیچ وقت هیچ کسی را برای انجام عمل خیری بیدار نمی کنی؟ هدف ات از این کار چیست؟ 

باید بدانیم تا زمانی که بیدار و آگاه نباشیم، همه کارهای ما از روی خودخواهی و از روی نفس و ایگوهاست. اعمال ما ماشین گونه و اشتباهات ما اشتباهاتی تکراری خواهد بود. برای رشد و پیشرفت در مسیر درونی، احتیاج به کار درونی و تمرین معنوی داریم.

    وقتی عمل نیکی انجام می دهید، این عمل در سطح روانی اتفاق می افتد و با کانشسنس درگیر نمی شود. انجام عمل نیک، هیچ گاه کارما را از بین نمی برد. اگر می خواهید به دیگران کمک کنید باید این کمک در راستای کمک معنوی باشد تا فرد بتواند رشد درونی بدست آورد و بیداری درونی را تجربه کند. هم کارمای مثبت و هم کارمای منفی باید تسویه شود، چون اگر تسویه نشوند، فرد باید تولد مجددی برای تسویه آن ها داشته باشد. باید بدانیم که اعمال خوب و اعمال بد، بخشی از حواس پنجگانه و ذهن و خرد اکتسابی ما به شما می رود و هیچ ارتباطی با روح یا کانشسنس ما ندارند.

   باید بیدار شویم تا کانشسنس بتواند با رب شخصی مان ارتباط برقرار کند. بعد از ارتباط با رب، خوب و بد اعمال ما محو می شود و اعمالی مطابق با دستورات رب خودمان که در جهت پیشرفت معنوی و مسیر درونی است انجام خواهیم داد. در این بین اگر عمل خوبی هم انجام گیرد، چون مطابق با اراده رب مان است هیچ نوعی کارمای مثبت یا منفی ئی عاید ما نمی شود.

    بیدار شویم و دیگران را نیز بیدار کنیم. فقط بیداری درونی می تواند ما را به رستگاری برساند نه انجام اعمال خوب و بد. گرانیگاه درونی ما همواره باید در نقطه تعادل باشد، تعادل درست در نقطه وسط، بین خوبی و بدی قرار دارد، جایی که هیچ کارما و ایگویی وجود ندارد؛ جایی که به آن صراط مستقیم می گویند. داستان خضر و موسی را به یاد آورید. موسی به اعمال خوب و بد می اندیشید و خضر اعمالی مطابق با اراده خداوند انجام می داد و با خوبی و بدی اعمال کاری نداشت.

   ابتدا باید بیدار شویم. انجام اعمال مضر را متوقف کنیم. سپس اعمال خوب و نیکو  را جایگزین اعمال بد کنیم و در نهایت به نقطه تعادل برسیم. نقطه تعادل، صراط مستقیمی به سوی خداوند است.

"خودت را بشناس"!

 "خودت را بشناس"!

#برگزیده_ها

یکی از بزرگ ترین رازهای زندگی این است که ما با شادمانی کامل در وجود خویش به دنیا می آییم، اما گداوار زندگی می کنیم، زیرا هیچ گاه به درون خویش نمی نگریم. وجود خویش را چنان بدیهی می شماریم که گویی از قبل همه آنچه را که در درونمان هست ،می شناسیم. این پندار بسیار مهمل است، اما در همه جای عالم رواج دارد. ما حاضریم در جست و جوی شادمانی قدم به ماه بگذاریم، اما حاضر نیستیم به درون وجودمان برویم، زیرا بدون این که پای در وجودمان بگذاریم، گمان می کنیم می دانیم در آنجا چه هست. گمان می کنیم که خودمان را می شناسیم! ما به هیچ وجه خودمان را نمی شناسیم. حق با سقراط است که می گوید "خودت را بشناس"!

عصاره همه خردمندان در این دو کلمه نهان است، زیرا تو با شناخت خودت، همه چیز را خواهی شناخت. همه چیز را به ثمر خواهی رساند و به همه چیز خواهی رسید.

طرز تهیه یک آنتی بیوتیک قوی با انار

طرز تهیه یک آنتی بیوتیک قوی با انار
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


روش درمانی بی نظیر در طب سنتی برای درمان سرفه‌های شدید و مزمن .
در فصل پاییز و زمستون ممکنه بچه هاتون یا همسر گرامی یا خودتون خدای ناکرده سرما بخورید،انار پخته این آنتی بیوتیک قوی هر نوع عفونت حاصل از سرما خوردگی مثل گلو درد،برنشیت مزمن ویا.گوش درد رو برطرف میکنه ،من اینو روی خودم و اطرافیان امتحان کردم...

در صورت عفونت شدید گلو یا سینه ( منظور ریه هاست)
این روش حتی توی کتاب های ابن سینا اومده که در درمان سرطان هم بسیار موثره..


طرز تهیه یک آنتی بیوتیک طبیعی بسیار قوی با انار..


یک عدد انار کاملا سالم بدون ترک خوردگی رو کاملا شسته ،بذارید روی شعله پخش کن با حرارت بسیار کم...توی خودش اروم اروم می جوشه...صداشو می شنوید....و پخته میشه،بیست دقیقه بذاری بمونه...گاهی بچرخونیدش،بعد بذارید یکم خنک بشه،سپس میل کنید.
راز سلامتی با گیاهان شفا بخش: 

یادتون باشه…فقط پوست روشو نخورید…پرده ها و رگه های داخلش رو.ختما حتما با دونه های پخته شده بخورید ..این معجون را شب باید میل کنید. روش هیچی نخورید و بخوابید تا صبح..اثرات معجزه آسای این آنتی بیوتیک قوی رو در صبح روز اول مشاهده خواهید کرد.ولی در صورت عفونت های شدید بهتره درمان رو ۳ شب ادامه بدید…خواهشا تا تا زمانی که واقعا لازم نباشه، این قدر انواع انتی بیوتیک نخورید و به خورد بچه هاتون ندید.
نکته کلی در مورد میوه انار: 

طبیعت انار سرد است ، طبع سرد انار می‌تواند نفخ و سوء‌هاضمه را تشدید کند، خصوصا اگر این میوه بلافاصله بعد از غذا مصرف شود. .اگر سرد مزاج هستید، انار را همراه با گلپر و گلاب میل کنید، زیرا هم گلپر و هم گلاب طبع گرم دارند و ضد نفخ هستند.انار باعث کاهش فشار خون افراد می‌شود و مصرف زیاد آن را برای افرادی که فشار خون پایین دارند، توصیه نمی‌شود...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
@razi118