دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

پاسخ به جای واکنش


✳️تئوری سوسک در توسعه شخصی:  

 

پاسخ به جای واکنش

متن زیر داستان بسیار جالبی را در حوزه توسعه شخصی روایت می‌کند. اگرچه این داستان به یکی از سخنرانی‌های سوندار پیچای (Sundar Pichai) مدیرعامل فعلی شرکت گوگل (Google) نسبت داده می‌شود، اما در واقع او هیچ‌گاه این سخنرانی را نکرده است. منشاء این داستان نامعلوم است، اما مفهوم بسیار آشنایی را روایت می‌کند و از آنجا که داستان قدرتمندی است، خواندن آن می‌تواند مفید باشد. این داستان با عنوان “تئوری سوسک در توسعه شخصی” رواج یافته است!

در یک رستوران، یک سوسک ناگهان از جایی پر می‌زند و بر روی یک خانمی می‌نشیند. آن خانم از روی ترس شروع به فریاد زندن می‌کند. او وحشت‌زده بلند می‌شود و سعی ‌می‌کند با پریدن و تکان دادن دست‌هایش سوسک را از خود دور کند.

واکنش او مسری بود و افراد دیگری هم که سر همان میز بودند، وحشت‌زده می‌شوند. بالاخره آن خانم موفق می‌شود سوسک را از خود دور کند. سوسک پر می‌زند و روی خانم دیگری نزدیکی او می‌نشیند. این بار نوبت او و افراد نزدیکش می‌شود که همین حرکت‌ها را تکرار کنند!

پیشخدمت به سمت آن ها می‌دود تا کمک کند.

در اثر واکنش‌های خانم دوم، این بار سوسک پر می‌زند و روی پیشخدمت می‌نشیند.

پیشخدمت محکم می‌ایستد و به رفتار سوسک بر روی لباسش نگاه می‌کند.
زمانی که مطمئن می‌شود، سوسک را با انگشتانش می‌گیرد و به خارج رستوران پرت می‌کند.

من در حالی‌که قهوه‌ام را مزه مزه می‌کردم، شاهد این جریان بودم و ذهنم درگیر این موضوع شد. آیا سوسک باعث این رفتار هیستریک شده بود؟

اگر این طور بود، چرا پیشخدمت دچار این رفتار نشد؟

چرا او تقریبا به شکل ایده‌آلی این مسئله را حل کرد، بدون این‌که آشفتگی ایجاد کند؟

این سوسک نبود که باعث این ناآرامی و ناراحتی خانم‌ها شده بود، بلکه عدم توانایی خودشان در برخورد با سوسک موجب ناراحتیشان شده بود.

من فهمیدم این فریاد پدرم، همسرم یا مدیرم بر سر من نیست که موجب ناراحتی من می‌شود، بلکه ناتوانی من در برخورد با این مسائل است که من را ناراحت می‌کند.

این ترافیک بزرگراه نیست که من را ناراحت می‌کند، این ناتوانی من در برخورد با این پدیده ‌است که موجب ناراحتیم می‌شود.

✅من فهمیدم در زندگی نباید واکنش نشان داد، بلکه باید پاسخ داد.

✅آن خانم‌ به اتفاق رخ‌داده واکنش نشان داد، در حالی که پیشخدمت پاسخ داد.

✅واکنش‌ها همیشه غریزی هستند در حالی‌که پاسخ‌ها همراه با تفکرند.

✅این مفهوم مهمی در فهم زندگی است. آدمی که خوشحال است به این خاطر نیست که همه چیز در زندگیش درست است. او به این خاطر خوشحال است که دیدگاهش نسبت به مسائل درست است.

راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب

 

راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب

 

فرقی نمی کند این که همیشه اضطراب زیاد داشته باشید یا به طور موقت دچار این درد باشید، احتمالا تمایلی به مصرف دارو ندارید. شاید واقعا هم نیاز نباشد. درمان های غیردارویی زیادی برای برطرف کردن اضطراب و تشویش وجود دارد. از جمله می توان به تکنیک های کنترل ذهن برای آرام شدن اشاره کرد. البته برخی از این تکنیک ها در لحظه پاسخگو هستند، در حالی که برخی دیگر در طول زمان خاصیت درمان گر دارند. در اینجا ۱۸ درمان طبیعی برای اضطراب را یادآور شده ایم:

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱٫ بابونه
اگر دچار دلشوره و اضطراب هستید، دمنوش بابونه می تواند باعث آرام شدن شما بشود. برخی از مواد تشکیل دهنده بابونه دقیقا همان کاری را با مغز می کنند که داروهای آرام بخش همچون والیوم انجام می دهند. تحقیقات نشان داده است، افراد مضطربی که ۸ هفته پشت سر هم چای بانونه مصرف می کردند، بسیار بیشتر از بیمارانی که دارو می خوردند، اضطرابشان کاهش پیدا کرده است.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۲٫ چای سبز (اِل- تیانین)
گفته می شود راهب های بودایی ژاپنی می توانند برای ساعت ها بسیار ریلکس و آرام مراقبه کنند. یکی از دلایل آرامش آن ها اسیدآمینه موجود در چای سبز آن ها به نام اِل- تیانین است. محققان ثابت کرده اند اِل- تیانین موجب کنترل تپش قلب و فشار خون و در نتیجه کاهش اضطراب می شود. بیشترین میزان اِل- تیانین را می توانید در چای سبز پیدا کنید –البته برای تاثیر این ماده باید فنجان های زیادی چای سبز بنوشید.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۳٫ سنبل الطیب
برخی از گیاه های دارویی باعث آرامش بدون خواب آلودگی می شوند (همچون اِل- تیانین) و برخی دیگر خاصیت آرام بخش و مسکن دارند. سنبل الطیب (والرین) در دسته دوم جای می گیرد. این گیاه باعث خواب راحت به خصوص برای آن دسته از افرادی می شود که دچار کم خوابی و بی خوابی هستند. این گیاه خواب آور حاوی مواد آرامش بخش است و دولت آلمان آن را به عنوان دارویی برای بی خوابی تایید کرده است.
سنبل الطیب بوی بدی دارد و بیشتر مردم کپسول یا قرص آن را به چای آن ترجیح می دهند. ترجیحا این گیاه را بعدازظهر مصرف کنید. سنبل الطیب را اصولا همراه با دیگر گیاهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و بادرنجبویه دم می کنند.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۴٫ بادرنجبویه
این گیاه دارویی نیز در کاهش استرس و داشتن خواب راحت موثر است. افرادی که حدود ۶۰۰ میلی گرم از این گیاه را روزانه مصرف می کنند، آرام تر از افرادی هستند که قرص های آرام بخش مصرف می کنند. با این که این گیاه خاصیت آرامش بخش دارد اما تحقیقاتی نشان داده است مصرف بیش از حد آن باعث افزیش اضطراب می شود. بنابراین، بر اساس دستور مصرف آن را به میزان کم مصرف کنید. این گیاه را می توانید از عطاری ها به صورت دم نوش، کپسول یا قرص تهیه کنید. این دارو نیز با دیگر گیاهان آرام بخش همچون رازک، بابونه و سنبل الطیب ترکیب می شود.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۵٫ ورزش
ورزش برای ذهن و جسم بسیار مفید است. با انجام تمرینات ورزشی می توانید اضطراب خود را در لحظه از بین ببرید. اگر بر اساس یک برنامه مشخص و منظم ورزش کنید، اعتماد به نفستان افزایش می یابد و احساس سلامت بیشتری می کنید. از جمله دلایل اضطراب، بیماری و چاقی است که در اثر ورزش کردن هر دو آن ها از بین می روند.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۶٫ درمان ۲۱ دقیقه ای
۲۱ دقیقه: این زمان نشان می دهد چقدر ورزش کمک می کند تا اضطراب خود را کاهش دهید. هنگامی که واقعا مضطرب هستید روی تردمیل بدوید تا پس از ورزش آرامش خود را به دست بیاورید. بهتر است روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش هایی انجام دهید که تپش قلب شما را افزایش می دهند – همچون تردمیل، دویدن، بالا رفتن از پله ها یا … . اگر اهل ورزش نیستید حداقل روزانه مسافتی را با سرعت بالا پیاده روی کنید.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۷٫ تمرین تنفس و سوال پرسیدن
برای هوشیاری کامل هنگام تنفس، از خود سوال های ساده ای بپرسید. در یک جای آرام بنشینید، چشمان خود را ببندید و به نحوه تنفس خود و دم و بازدم هایتان توجه کنید. همزمان از خود سوال های ساده ای بپرسید و روی تنفس خود تمرکز کنید. مثلا، دمای هوایی که وارد بینی شما می شوند چند است؟ وقتی نفستان خارج می شود چه تغییری در بدن شما ایجاد می کند؟ وقتی هوا وارد ریه های شما می شود چه حسی دارد؟



Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۸٫ اسطوقدوس
ویژگی مست کننده (نه همچون مشروبات الکلی) اسطوقدوس از نظر روانی باعث آرامش می شود. یک تحقیق یونانی ثابت کرده است بیمارانی که در مطب در انتظار نوبت خود هستند با استشمام رایحه اسطوقدوس راحت تر این زمان را تحمل می کنند. برخی از دانشجویان نیز اعلام کرده اند این رایحه در طول امتحان به آن ها آرامش می دهد. در یک تحقیق آلمانی، قرص های اسطوقدوس (شاید در ایران نباشد) باعث کاهش نشانه های اضطراب می شود و بسیار موثرتر از لورازپام و دیگر والیوم ها است.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۹٫ حبس نفس
نفس خود را بگیرید و رها کنید. البته لازم نیست این کار را تا حدی که کبود شوید ادامه دهید. فقط کافیست همچون تمرینات یوگا با تنفس های عمیق روح خود را آرام کنید. یکی از بهترین تنفس های عمیق روش ۴-۷-۸یوگا است. برای این منظور به طور کامل از طریق دهان هوا را بیرون بدهید، سپس از طریق بینی هوا را به داخل بکشید و تا ۴ بشمارید. نفس خود را تا ۷ بشمارید و نگه دارید و سپس اجازه دهید از دهان شما با شمارش تا عدد ۸ خارج شود. این کار را دست کم دوبار در روز انجام دهید.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۰٫ سریعا غذا بخورید
برخی از مواقع مردم در نتیجه گرسنگی مضطرب و عصبی می شوند. بنابراین، هنگامی که دچار اضطراب شدید یعنی قند خون شما کاهش پیدا کرده است و بهترین کار خوردن یک میان وعده سبک همچون گردو یا یک تکه شکلات تلخ به همراه یک لیون آب یا چای گرم است. رژیم غذایی مناسب در طولانی مدت موجب کاهش استرس می شود. سعی کنید از گیاهان همچون کلم، غذاهای دریایی و گوشت در وعده های غذایی خود استفاده کنید. این نوع مواد اسید فولیک و فیتونوترین دارند که به کاهش اضطراب کمک شایانی می کنند.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۱٫ صرف صبحانه
از این که به خودتان گرسنگی بدهید دست بردارید. بیشتر افرادی که دچار تشویش و استرس فراوان هستند، صبحانه نمی خورند. توصیه ما این است که حتما چیزی همچون تخم مرغ که سرشار از پروتئین و کولین است، میل کنند. کمبود کولین باعث افزایش اضطراب بیهوده در انسان می شود.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۲٫ مصرف امگا۳
شما می دانید که روغن ماهی برای قلب مفید است و از افسردگی نیز جلوگیری می کند. امگا ۳ موجب کاهش اضطراب نیز می شود. در تحقیقاتی ثابت شده است، دانش آموزانی که ۲٫۵ میلی گرم در روز از ترکیب اسیدهای چرب امگا سه به مدت ۱۲ هفته استفاده می کنند اضطراب کمتری از دانش آموزانی دارند که قرص آرام بخش می خورند. کارشناسان توصیه می کنند تا حد امکان در وعده های غذایی خود از امگا سه استفاده کنید. ماهی های چربِ آب های سرد همچون سالمون منبع غنی اسیدهای چرب هستند.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۳٫ دست برداشتن از تفکرات منفی
وقتی دچار اضطراب هستید، بسیار آسان است که همیشه افکار منفی داشته باشید و به دنبال انتهای بد یا فاجعه باشید. ذهن شما درگیر مسایل غیر قابل تحمل می شود و همیشه هراس این را دارد اگر این اتفاق ها واقعا رخ دهند چه می شود؟ این مساله واقعا زندگی انسان را خراب می کنند و روح را از بین می برند. به جای این افکار بیهوده، نفس عمیق بکشید، پیاده روی کنید و روی مسایل واقعی تمرکز کنید.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۴٫ حمام آب گرم
هرچقدر هم احساس اضطراب داشته باشید، پس از استراحت در سونای خشک یا بخار، احساس آرامش خواهید داشت. با گرم کردن بدن خود، گرفتگی عضلات و استرس خود را کاهش می دهید. احساس گرما به عصب ها دستور کنترل حالت می دهد که روی سروتونین فرارسان های عصبی تاثیر می گذارد. گرم کردن بدن را می توان نوعی ورزش نیز دانست.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۵٫ حمام جنگل
ژاپنی ها به حمام جنگل، «شیرین-یوکو» می گویند. حمام جنگل در واقع راه رفتن در میان درختان است. محققان ژاپنی واکنش های بدن افرادی که به مدت ۲۰ دقیقه در میان جنگل و بوی خوب چوب و چمن و صدای جریان آب، پیاده روی کرده بودند را مورد بررسی قرار دادند. مشخص شد این افراد استرس کمتری دارند و آرام تر هستند.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۶٫ مراقبه ذهنی
مراقبه ذهنی در اصل برای بودایی ها است اما در عصر حاضر از آن به عنوان درمانی برای تشویش و اضطراب نیز استفاده می کنند. تمرینات ذهنی برای آگاهی بیشتر به افراد کمک می کند تا واقعیت جاری را به جای ترس و واهمه های خود از آینده ببینند. برای این منظور می توانید ابتدا از تمرکز روی زمان حال با هشیاری کامل و بدون هیچ قضاوتی آغاز کنید.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۷٫ گل ساعتی
گل ساعتی نوعی مسکن به شمار می رود و دولت آلمان آن را به عنوان درمانی برای بی خوابی های عصبی تایید کرده است. یافته های علمی ثابت کرده اند این گیاه نشانه های اضطراب را کاهش می دهد و خاصیتی همچون داروهای آرامش بخش دارد. این گیاه را بیشتر برای درمان بی خوابی تجویز می کنند. همچون دیگر مسکن ها، این گیاه نیز باعث خواب آلودگی و گیجی می شود بنابراین آن را فقط هنگام خواب مصرف کنید. مراقب باشید مصرف بیش از یک نوع گیاه دارویی در زمان واحد خطرناک است و هرگز گل ساعتی را بیشتر از یک بار در ماه مصرف نکنید.

Untitled 5 راه کارهای طبیـعی بـرای اضـطراب ۱۸٫ به خود اعتماد داشته باشید
آیا افکار مشوش و نگران کنده در سر دارید؟ تبریک می گوییم. شما کاملا به حالت های روحی خود آگاه هستید و این نوع آگاهی در واقع نخستین قدم برای کاهش اضطراب است. همیشه به این دلیل که اضطراب های خود را می شناسید و از تغییرات بدن خود آگاه هستید، به خود اعتماد به نفس بدهید. این مساله واقعا برای برطرف کردن اضطراب الزامی است. قدم بعدی داشتن مکالمه مثبت با خود، تغییر درک و فهم یا استفاده از روش های آرامش بخش است.

 

چرا زود خسته می شویم؟

 

چرا زود خسته می شویم؟

بسیاری از افراد در بیشتر اوقات احساس خستگی دارند و این به دلیل استفاده بیش از اندازه از زمان در طی روز است .

آیا شما همیشه احساس خستگی می کنید ؟ بسیاری از افراد در بیشتر اوقات چنین احساسی را دارند و این به دلیل استفاده بیش از اندازه از زمان در طی روز باعث خستگی می شود.

شایع ترین عللی که باعث خستگی می شود عبارتست از :

تغذیه

با کاهش رسیدن کافئین و قند به بدن ، سطح قند خون کاهش می یابد و فرد احساس خستگی بیش از حد می کند . برای رژیم غذایی سالم و سرشار ار انرژی باید از سبزیجات ، میوه جات و پروتئین بدون چربی استفاده کرد . بسیاری از افرادی که در طول روز مدام احساس خستگی می کنند ، ممکن است به دلیل عدم داشتن رژیم غذایی مناسب باشد .

خوردن غذاهای سالم به این معنا است که افراد وزن کمتری داشته باشند تا زندگی سالم داشته باشند . چاقی یکی از عوامل مهم در خستگی است .

 

خواب کافی

اغلب مردم خواب ناکافی دارند . اگر شما از دسته افرادی هستید که در طول روز احساس خستگی می کنید، باید از خوردن کافئین قبل از خواب خودداری کنید . سعی کنید اتاق خواب به اندازه کافی آرام و ساکت باشد تا بتوانید به راحتی استراحت کنید و بخوابید .

ورزش

برای ورزش کردن باید حداقل سه ساعت قبل از خواب ورزش کرده باشید . اگر شما این تصور را دارید که ورزش کردن باعث خسته تر شدن شما می شود، باید به این نکته توجه داشته باشید افراد کم تحرک اگر ورزش کنند، بسیار زودتر از افراد ورزشکار خسته می شوند .نکته حائز اهمیت این است که هرچه قدر ورزش کنید، کمتر احساس خستگی می کنید و پر انرژی تر می شوید .

ورزش کردن را از همین ماه شروع کنید ، در سه تا شش ماه پیشرفت قابل توجهی در انرژی خود پیدا می کنید و کمتر احساس خستگی می کنید

اگر با اصلاح رژیم غذایی و تنظیم خواب و قرار دادن ورزش در برنامه روزانه ، خستگی شما از بین نرفت ، باید با پزشک برای احتمال وجود اختلالاتی از قبیل مشکلاتی که در زیر مطرح شده است، مشورت کنید .

کم خونی

کم خونی می تواند از جمله علایم خستگی باشد . کم خونی با آزمایش ساده خون مشخص می شود . کم خونی از جمله مشکلات عمده زنان است . کم خونی را می توان با رژیم غذایی غنی از آهن که سرشار گوشت ، سبزی های برگ دار و یا مکمل های غذایی حاوی آهن این کم خونی را جبران کرد .

کمبود مواد غذایی

کلیدی نظیر پتاسیم می تواند سبب بروز خستگی شود . کمبود پتاسیم با آزمایش خون می توان تشخیص داد .

 

بیماری تیروئید

بیماری تیروئید پرکار و کم کار هر دو می تواند باعث خستگی شود . آزمایش خون راهی برای تشخیص عملکرد غده تیروئید است .

دیابت

بیمارانی که دیابت غیر قابل کنترل دارند و احساس ضعف و بی حالی می کنید با آزمایش خون می توان دیابت را تشخیص داد . دیابت هم می تواند باعث خستگی شود .

افسردگی

اگر شما احساس سستی و بی حالی می کنید و تمایلی به انجام هیچ گونه فعالیتی ندارید ، ناامید هستید، و هیچ لذتی از انجام دادن فعالیتی که زمانی برای شما لذت بخش بوده است نمی برید و احساس رخوت و خستگی کنید .ممکن است مبتلا به افسردگی شده باشید . باید سریعا به روان شناس مراجعه کنید تا به بهتر شدن حال شما کمک می کند .

مشکلات خواب

اگر هیچ گاه احساس نکنید که به اندازه کافی استراحت کرده اید و یا بعد از خواب احساس خستگی می کنید .ممکن است ناشی از وجود مشکلات خواب باشد ، برای مثال وقفه تنفسی در خواب باعث می شود که فرد در حین خواب چندین بار به دلیل مشکل تنفسی بیدار می شود .

مشکلات قلبی

گاهی خستگی می تواند علامت بارز مشکل قلبی باشد که این مشکل در بین زنان بسیار رایج است . اگر بلافاصله با ورزش کردن احساس خستگی می کنید این می تواند علامتی برای مشکل قلبی باشد .

در آخر باید خاطر نشان کنیم که با اصلاح رژیم غذایی ، ورزش ، خواب می توان به کاهش خستگی روزانه کمک کرد.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

 

حفاظت از نوزدادن تازه متولدشده

 حفاظت از نوزدادن تازه متولدشده 


مطالعه «شکرالله الهی» و همکارانش در مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی می تواند تغییر عمده ای را در دیدگاه پزشکی در خصوص خطر عفونت های نوزادی و چگونگی طراحی استراتژی های جدید برای متوقف کردن این رویکرد به دنبال داشته باشد.

بر اساس دیدگاه رایج، نوزدان تازه متولدشده در مقابل عفونت آسیب پذیر هستند، زیرا سلول های سیستم ایمنی آن ها نابالغ بوده یا رشد نکرده اند.

به گفته سینگ سینگ وی، بازرس ارشد و پزشک بخش بیماری های عفونی بیمارستان کودکان سینسیناتی، روزهای نخست پس از تولد دوران رشد حیاتی و زمانی است که سیستم ایمنی نوزاد باید با بسیاری از محرک ها سازگار شود.

این محرک ها شامل میکروب های محیطی هستند که نه تنها در رحم حاضرند، بلکه بلافاصله در بافت هایی مانند روده و پوست ساکن می شوند.

یافته های جدید این دانشمند و همکارانش می تواند تغییر بنیادینی را در دیدگاه حوزه پزشکی در مورد آسیب پذیری در مقابل عفونت ایجاد کند، زیرا یافته های آن ها نشان می دهد این آسیب پذیری در اثر سرکوب فعال سیستم ایمنی طی بازه زمانی رشد و نه نابالغی سلول های ایمنی رخ می دهد.

سلول های سرکوبگر در این حالت اجداد CD71+ گلبول های قرمز بالغ هستند.

محققان دریافتند سلول های پیشروی CD71+ در موش های تازه متولدشده و همچنین خون بند ناف انسانی به منظور ممانعت از پاسخ واکنشی سیستم ایمنی به هنگام سازگاری نوزاد با جهان جدید مملو از میکروب، غنی و توانگر می شوند.

سلول های CD71+ آنزیمی به نام arginase-2 را بیان می کنند که برای سرکوب سلول های ایمنی اساسی است.

محققان معتقدند این فرایند نقش حیاتی را در روده های در حال رشد نوزاد بازی می کند، زیرا مانع از التهاب می شود.

محققان حاضر در این مطالعه از مجموعه ای از آزمایش ها بر روی گلبول های قرمز انسانی و مدل های موش برای نشان دادن این موضوع استفاده کردند که سرکوب ایمنی موقت در نوزادان فراتر از روده ها بوده و همچنین دیگر بخش های بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

گرچه آسیب پذیری نوزاد تازه متولد شده در مقابل عفونت موضوعی شناخته شده است، اما «وی» و همکارانش مطالعه خود را به این دلیل انجام دادند که تحقیق پیشین نشان داده بود میزان ایمنی در موش های نوزاد به طور قابل توجهی بسته به شرایط خاص آزمایشگاهی متغیر است.

این امر محققان را بر آن داشت که توضیح بهتری برای ایمنی در نوزادان و همچنین سلول های سیستم نابالغ داشته باشند.

دانشمندان حاضر در این مطالعه سلول های سیستم ایمنی را از موش های بزرگسال به بدن موش های تازه متولد شده منتقل کردند تا مشاهده کنند که آیا ایمنی طی قرار گرفتن در معرض عفونت را می توان تقویت کرد یا خیر.

طی این فرایند، به جای تقویت ایمنی، محققان تولید سایتوکان های سیستم ایمنی حفاظتی در سلول های بزرگسال در موش های تازه متولد شده را گزارش کردند.

نتایج مشابهی زمانی که سلول های ایمنی بزرگسال با سلول های نوزاد در کشت های آزمایشگاهی ترکیب شدند، مشاهده شد.

در یک آزمایش تکمیلی، محققان سلول های سیستم ایمنی موش های تازه متولد شده را به بدن موش های بزرگسالی منتقل کردند که در معرض عفونت قرار داشتند.

در موش های بزرگسال، سلول های ایمنی نوزاد سایتوکاین حفاظتی TNF-alpha را تولید کردند که به تقویت پاسخ حفاظت سیستم ایمنی در مقابل عفونت کمک می کند.

«وی» و همکارانش بر این باورند مزایای سرکوب ایمنی CD71+ برای امکان تجمع باکتریایی سالم روده ها اساسی هستند و این امر مهم تر از خطر عفونت های نظام مند نوزادی است؛ با این حال، آن ها بر اهمیت انجام مطالعات بیشتر با هدف توسعه استراتژی های جدید برای حفاظت از نوزدادن تازه متولد شده در مقابل عفونت های نظام مند تاکید می کنند.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

 

ﺩﺭﻣﺎﻥ ۷ ﻧﻮﻉ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﺎ ۷ ﻧﻮﻉ ﻣﯿﻮﻩ ﺧﺸﮏ ‏


ﺩﺭﻣﺎﻥ ۷ ﻧﻮﻉ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﺎ ۷ ﻧﻮﻉ ﻣﯿﻮﻩ ﺧﺸﮏ

ﺟﻬﺖ ﭘﻮﮐﯽ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻥ ......... ﮐﺸﻤﺶ .
ﻣﺼﺮﻑ ﺭﻭﺯﯼ ﺣﺪﺍﻗﻞ 10 ﻋﺪﺩ ﻭ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ 30 ﻋﺪﺩ .


ﺟﻬﺖ ﺧﺴﺘﮕﯽ ﻣﻔﺮﻃ .......... ﺧﺮﻣﺎ .


ﺟﻬﺖ ﻧﻘﺮﺱ ........ گیلاﺱ ﺧﺸﮏ .
ﻣﺼﺮﻑ ﻧﯿﻢ ﭘﯿﻤﺎﻧﻪ ﮔﯿﻼﺱ ﺭﻭﺯﯼ ۲ ﺑﺎﺭ .


ﻓﺸﺎﺭﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ ........ ﺯﺭﺩﺁﻟﻮ ﺧﺸﮏ .


ﻋﻔﻮﻧﺖ ﻣﺜﺎﻧﻪ ....... ﺯﻏﺎﻝ ﺍﺧﺘﻪ ﺧﺸﮏ .


ﯾﺒﻮﺳﺖ ........ ﺁﻟﻮ ﺧﺸﮏ، ﺍﻧﺠﯿﺮ .


ﮐﻢ ﺧﻮﻧﯽ ........ ﺍﻧﺠﯿﺮ ﺧﺸﮏ .
ﻣﺼﺮﻑ ۴ﻋﺪﺩ ﺍﻧﺠﯿﺮ ﺧﺸﮏ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ، ﯾﮏ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﻧﯿﺎﺯ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺁﻫﻦ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .
ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﻧﺠﯿﺮ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺁﺏ ﭘﺮﺗﻘﺎﻝ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﻮﺩ . ﻭﯾﺘﺎﻣﯿﻦ C ﺑﻪ ﺟﺬﺏ ﺁﻫﻦ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﮔﯿﺎﻫﯽ ﮐﻤﮏ می کند .
ﺳﻼﻣﺖ ﺑﺎﺷﯿﺪ ....


ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﻃﻲ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺍﻱ ﺑﻪ ﺑﺮﻭﺯ ﺳﺮﻃﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺗﺮﺱ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﻲ ﭘﻲ ﺑﺮﺩﻧﺪ . ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﮐﻪ ﺷﺨﺼﻲ ﺩﺭ ﺧﺎﻧﻪ ﻭ ﻳﺎ ﺟﺎﻳﻲ ﺗﻨﻬﺎﺳﺖ، ﻫﺮﮔﺰ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺘﺮﺳﺎﻧﻴﺪ . 

ﭘﮋﻭﻫﺸﮕﺮﺍﻥ ﺑﻴﺎﻥ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﮐﻪ ﺷﺨﺺ به طوﺭ ﻧﺎﮔﻬﺎﻧﻲ می ترﺳﺪ، ﺧﻮﻥ ﺩﺭ ﻗﻠﺐ ﻟﺨﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺩﺭﺍﺯ ﻣﺪﺕ ﺩﺭ ﺑﺪﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺑﻪ ﺗﻮﺩﻩ ﻱ ﺳﺮﻃﺎﻧﻲ می شوﺩ . ﭘﺲ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺣﺎﻝ ﺳﻌﻲ ﮐﻨﻴﻢ ﻋﺰﻳﺰﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻫﻴﭻ ﻭﻗﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻮﺧﻲ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﺘﺮﺳﺎﻧﻴﻢ .