دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

شخصیت شناسی جالب براساس خوردنی های شب یلدا!!



شخصیت شناسی جالب براساس خوردنی های شب یلدا!!

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد افراد از نحوه خوردن غذای اطرافیانشان می توانند به رازهای شخصیتی درون آن ها پی ببرند.

در شب یلدا به دلیل تنوع و زیادی خوراکی ها اغلب افراد دچار نوعی سردرگمی می شوند و نمی دانند کدام یک از میوه و شیرینی جات را بر دیگری ترجیح دهند؛ اما اگر در اطرافیانتان اشخاصی وجود دارند که تمام خوراکی ها را با هم می خورند، آن ها افرادی "اسراف گر" و رک هستند که برای کمبود اقتصاد و وضعیت  مالی شان تلاش چندانی نمی کنند.

بررسی ها نشان می دهند اگر در اطرافتان اشخاصی وجود دارند که در این شب به شدت از خوردن پرهیز می کنند، این گونه افراد شخصیتی متغیر دارند و دوستان کمتری در اطرافشان وجود دارد و تنهایی و "گوشه نشینی" را در جمع بودن ترجیح می دهند.

اگر کسی خوراکی ها را با فاصله زمانی مصرف می کند و به ترتیب برای خوردن هر میوه یا شیرینی پیش قدم می شود و آهسته همه چیز را می خورد، او فردی پرقدرت و بسیار صبور است که کارها را به آرامی و با قناعت و درعین حال شجاعانه انجام می دهد، تا حدودی "خجالتی" است، اما بسیار فرد مورد اعتمادی است.

نتایج مطالعات نشان می دهند در شب یلدا با کمی دقت در نحوه خوردن اطرافیانتان می توانید آن ها را بیشتر بشناسید و کشف کنید.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند

یک تست سلامت بی‌نظیر و ساده



.
مجله زندگی ایده آل:

چگونه خطر ابتلا به بیماری را کشف کنیم؟

در بعضی از مطالعات دیده شده استرس‌های روحی و روانی شغلی و خانوادگی و اجتماعی ریسک حوادث عروقی را معادل ریسک فاکتورهای ماژور قلبی افزایش می‌دهد، حتی گاهی استرس‌های حاد و شدید مثلا در مواجهه با بلایای طبیعی شانس بروز حمله حاد قلبی را افزایش می‌دهد. مسائل شغلی، اقتصادی، عصبانیت و خصومت نیز در حوادث قلبی دخیل هستند. در یک‌پنجم بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر سرپایی و یک‌سوم بیماران نارسایی قلبی، افسردگی دیده می‌شود.

کافی است در مقابل هر یک از 25 عبارتی که در زیر می‌خوانید، موافقت یا مخالفت خودتان را با «بله/خیر» مشخص کنید. تا جایی که می‌توانید از «نمی‌دانم» اجتناب کنید.

1. آیا در مکالمات روزمره‌ خود روی برخی کلمات تاکید می‌کنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

2. آیا سریع غذا می‌خورید و سریع حرف می‌زنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

3. به نظر شما باید به کودکان آموزش داد تا همیشه بهترین باشند؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

4. آیا وقتی کسی کند و آهسته کار می‌کند، بی‌حوصلگی نشان می‌دهید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

5. آیا وقتی دیگران حرف می‌زنند، آن ها را وادار به تند حرف زدن می‌کنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

6. آیا وقتی احساس می‌کنید محدود شده‌اید یا باید در رستوران، منتظر خالی ‌شدن میز باشید از فرط عصبانیت دیوانه می‌شوید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

7. آیا وقتی کسی برای شما حرف می‌زند، همچنان افکار شخصی خودتان را دنبال می‌کنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

8. آیا سعی می‌کنید در حال اصلاح صورت یا آرایش، صبحانه هم بخورید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

9. آیا اتفاق می‌افتد که در تعطیلات نوروزی یا تابستانی کار کنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

10. آیا همیشه مباحث مربوط به موضوعات مورد علاقه‌ خودتان را دنبال می‌کنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

11. آیا اگر وقت‌گذرانی کنید، خودتان را گنهکار می‌دانید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

12. آیا آن قدر مشغول کار هستید که متوجه اطراف خودتان یا مثلا متوجه تغییر دکوراسیون خانه نمی‌شوید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

13. آیا با مادیات بیشتر از مسائل اجتماعی درگیر هستید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

14. آیا سعی می‌کنید فعالیت‌های خود را در کمترین زمان برنامه‌ریزی کنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

15. آیا همیشه به‌موقع سر قرار حاضر می‌شوید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

16. آیا اتفاق افتاده است که برای بیان نظر خودتان مشت گره کنید یا مشت بزنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

17. آیا موفقیت‌های خود را به توانایی سریع کار کردن‌تان نسبت می‌دهید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

18. آیا احساس می‌کنید کارها باید همین حالا و خیلی سریع انجام گیرد؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

19. آیا برای انجام‌ دادن کارهای خود، همیشه سعی می‌کنید ابزارهایی را به کار ببرید که بیشترین بازده را دارند؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

20. آیا هنگام بازی، آنچه برای‌تان بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، این است که برنده بازی باشید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

21. آیا معمولا حرف دیگران را قطع می‌کنید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

22. آیا وقتی دیگران تاخیر می‌کنند، عصبانی می‌شوید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

23. آیا پس از غذا خوردن بلافاصله از سر میز یا از سر سفره بلند می‌شوید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

24. آیا همیشه احساس می‌کنید عجله دارید؟

بلی
خیر
نمی‌دانم

25. آیا از عملکرد فعلی خود ناراضی هستید؟

 بلی  
خیر
نمی‌دانم


حالا با توجه به جدول زیر نوع شخصیت خود را پیدا کنید

تعداد بله=بیشتر از 20

تیپ شخصیتی=A

ویژگی‌های اخلاقی: خیلی مبارزه‌جو، رقابت‌طلب، بی‌حوصله، پرخاشگر، خصومت‌جو، تحمل ندارید دیگری کار شما را انجام دهد و  حاضر به مشاوره نیستید.

مستعد بیماری قلبی و عروقی

تعداد بله =کمتر از 5

تیپ شخصیتی=B

ویژگی‌های اخلاقی: آرام، آسان‌گیر، کیفیت زندگی برای شما مهم‌تر از کمیت آن است.

در معرض بیماری قلبی نیستید.

تعداد بله =13 تا 20

متمایل به تیپ A

تعداد بله = 5 تا 13

متمایل به تیپ B

اگر شما مثل آدم‌های تیپ A فکر می‌کنید، اما مثل افراد تیپ B رفتار می‌کنید، روان شناسان به شما می‌گویند تیپC. یعنی این که شما دوست دارید مثل تیپ A رفتار کنید، اما حرص می‌خورید و به قول معروف، می‌ریزید توی خودتان. در این صورت شما مستعد بیماری سرطان هستید.

دستور تهیه 10 جوشانده گیاهی ضد سرماخوردگی




مجله تندرستی: رایج ترین نوشیدنی ما چای است؛ اما به گفته متخصصان طب سنتی زیاده روی در مصرف آن توصیه نمی شود، بنابراین بد نیست در کنار آن نوشیدنی های جایگزین مانند انواع جوشانده ها و دم نوش های گیاهی را هم امتحان کنید که هم راحت تهیه می شوند و هم هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهند. جوشانده ها از جوشیدن دانه، ریشه یا برگ گیاهان در آب جوش تهیه می شوند.

حالا شاید این سوال پیش بیاید که چه تفاوتی بین دم نوش و جوشانده وجود دارد؟ برای تهیه دم نوش ها باید گیاهان دارویی را در آب جوشیده بریزیم و 15 تا 20 دقیقه روی بخار قرار دهیم؛ مثل دم کردن چای معمولی و بعد از جدا کردن تفاله، نوشیدنی را داخل فنجان سرو کنیم. این در حالی است که برای تهیه انواع جوشانده باید گیاهان دارویی را با آب سرد یا گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه روی حرارت بجوشانیم. البته خواص این دو نوع نوشیدنی با هم متفاوت است و هر یک خاصیت های منحصر به فردی دارند.


دستور تهیه 10 جوشانده گیاهی برای مقابله با بیماری های فصل سرما

دم نوش ضد سرماخوردگی

سرماخوردگی یکی از بیماری های رایج پاییز و زمستان است؛ اما متخصصان طب سنتی می گویند با مصرف دم نوش گشنیز می توانید از بروز سرماخوردگی پیشگیری کنید. حتی نوشیدن این دم نوش علائم سرماخوردگی را هم در مدت کوتاهی از بین می برد و در عرض دو روز حالتان خوب می شود.

روش تهیه: سه قاشق برگ های خشک شده گشنیز را در 2 تا 3 فنجان آب جوش بریزید و به مدت 15 دقیقه دم کنید و هفته ای 3 تا 4 فنجان از آن بنوشید.

درمان سرماخوردگی با دم نوش آویشن

گاهی اوقات پیشگیری کارساز نیست و با حمله غافلگیرانه ویروس سرماخوردگی مواجه می شوید. در چنین شرایطی نوشیدن دم نوش آویشن کمک کننده است چون تاثیر زیادی در تسکین سرفه و تنگی نفس دارد.

روش تهیه: یک قاشق غذاخوری آویشن را در 2.5 فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه دم بکشد و روزی 2 تا 3 بار از آن میل کنید تا سرماخوردگی تان طی 2 تا 3 روز کاملا خوب شود.

جوشانده اسطوخودوس علیه سرماخوردگی

یکی از مهم ترین داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی، جوشانده اسطوخودوس، پونه، نعنا و آویشن است که هم خاصیت ضد درد دارد و هم باعث تسکین سرفه های خشک می شود.

روش تهیه: میزان مساوی از گیاهان گفته شده را در ظرفی مناسب بریزید و دو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت مستقیم بگذارید تا جوش بیاید. مصرف این جوشانده یک ساعت پس از هر وعده غذایی، باعث درمان سرماخوردگی در کوتاه ترین زمان ممکن می شود.

درمانس سرفه های خشک با جوشانده دارچین

خشکی هوا در فصل زمستان یکی از مهم ترین دلایل بروز سرفه های خشک، به ویژه در افراد مبتلا به حساسیت های فصلی یا بیماران تنفسی است. برای حل این مشکل می توانید از جوشانده دارچین کمک بگیرید.

روش تهیه: چند تکه چوب دارچین را درون قوری فلزی بریزید و حدود دو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. نوشیدن این جوشانده دو تا سه بار در هفته توصیه می شود. البته خانم های باردار باید دور این نوشیدنی گیاهی خط بکشند!

دم نوش زمستانی

افسردگی فصلی نوعی افسردگی است که هر سال در یک زمان معین در فرد بروز می کند. این بیماری معمولا از پاییز و زمستان شروع شده و در بهار یا اوایل تابستان خاتمه می یابد و با علائمی مانند احساس خستگی، خواب آلودگی، کاهش میزان انرژی، استرس و اضطراب، افزایش وزن، تمایل به تنهایی و ... همراه است. البته به گفته متخصان طب سنتی به کمک دم نوش زعفران می توانید به جنگ این نوع افسردگی بروید؛ زیرا زعفران علاوه بر این که مفرح و نشاط آور است، خاصیت ضد افسردگی هم دارد.

روش تهیه: یک قاشق مرباخوری زعفران را همراه تکه کوچکی نبات در سه فنجان آب جوش بریزید تا 15 دقیقه دم بکشد و هفته ای یک تا دو فنجان از آن بنوشید، اما فراموش نکنید متخصصان طب سنتی مصرف زیاد زعفران را توصیه نمی کنند. همچنین مصرف این دم نوش برای خانم های باردار ممنوع است؛ چون احتمال سقط جنین را افزایش می دهد.

جوشانده ضد خستگی

متخصصان طب سنتی معتقدند پرتقال میوه ای است که کسالت و خستگی های شب های سرد زمستانی را از بین می برد. بنابراین پیشنهاد می شود هفته ای دو تا سه بار در هفته بعد از وعده شام یک فنجان جوشانده پرتقال بنوشید.

روش تهیه: آب دو عدد پرتقال را بگیرید و یک فنجان آب جوش و نصف قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید و به صورت ولرم میل کنید.

جوشانده مخصوص خانم ها

دارچین بوی بدن دهان را از بین می برد، باعث کاهش قند خون می شود و در تسکین دردهای دوران قاعدگی موثر است؛ به ویژه در فصول سرد ؛چرا که سرما شدت دردهای قاعدگی را افزایش می دهد. کافی است در پنج روز نخست عادت ماهانه تان روزانه دو فنجان جوشانده دارچین و زنجبیل بنوشید.

روش تهیه: یک قاشق غذاخوری چوب دارچین خرد شده را با یک بند انگشت زنجبیل نسابیده در دو لیوان آب جوش بریزید و به مدت 30 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. سپس 10 دقیقه این جوشانده را دم کنید و بعد از شیرین کردن با عسل طبیعی بنوشید.

جوشانده لاغری

مدت زیادی تا عید نوروز باقی نمانده و خیلی ها تصمیم می گیرند سال جدید را با تناسب اندام شروع کنند. اگرچه شما هم جزو این افراد هستید و تصمیم به کاهش وزن دارید، باید روزانه سه فنجان جوشانده زیره بنوشید؛ چون به گفته حکمای طب سنتی این گیاه چربی اضافه بدن را می سوزاند و چاقی را برطرف می کند و علاوه بر تصفیه خون در تقویت قلب و عروق و درمان مشکلات کلیه هم موثر است.

روش تهیه: یک قاشق غذاخوری زیره سیاه را داخل دو لیوان آب جوش بریزید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید و بعد از جوش آمدن زیر گاز را خاموش کنید تا پنج دقیقه دم بکشد. سپس آن را با یک تکه بسیار کوچک نبات شیرین کنید و هفته ای سه تا چهار فنجان از این جوشانده را 20 دقیقه بعد از غذا بنوشید.

جوشانده ضد دیابت

قره قات میوه ای درختی است که در جنگل های شمال ایرلان می روید و علاوه بر درمان اسهال در کاهش میزان قند خون موثر است و مصرف جوشانده آن چهار بار در هفته به بیماران دیابتی یا افرادی که زمیه ژنتیکی این بیماری را دارند، توصیه می شود.

روش تهیه: یک قاشق غذاخوری قره قات را با دو لیوان آب سرد مخلوط کنید و 20 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید سپس جوشانده را بعد از خنک شدن بنوشید.

جوشانده بادرنجبویه

گیاه «بادرنجبویه» از 2000 سال پیش در یونان استفاده دارویی داشته، چون در کاهش استرس، التیام زخم ها، درمان دندان درد، آسیب دیدگی گردن و درمان گوش موثر است. همچنین از این گیاه به عنوان دارویی برای درمان تب، سردرد، فشار خون بالا، کابوس های شبانه، آنفلوآنزا و حاتلت تهوع یاد می شود. البته یکی از مهم ترین خواص بادرنجبویه این است که روی خلق و خوی شما تاثیر می گذارد و بی حوصلگی تان را درمان می کند.

روش تهیه: 15 گرم گیاه بادرنجبویه را در یک لیتر آب جوش بریزید و روی شعله مستقیم گاز قرار دهید تا جوش بیاید و بعد از خنک شدن و افزودن کمی عسل یا نبات سه تا چهار فنجان در هفته بنوشید.

نکته طلایی:

فراموش نکنید افراط در مصرف دم نوش ها و جوشانده ها خطرناک است و می تواند عوارض جانبی داشته باشد. برای مثال نوشیدن بیش از حد جوشانده نعنا که برای درمان مشکلات گوارشی و نفخ تجویز می شود. میزان جذب آهن را کاهش می دهد و زمینه بروز کم خونی را فراهم می کند. بنابراین پیش از مصرف دم نوش ها و جوشانده ها با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

استفاده از سمی ترین گیاه به عنوان دکور در ادارات و منازل



استفاده از سمی ترین گیاه به عنوان دکور در ادارات و منازل

DefenBakhia

 

گیاه بسیار خطرناک "دیفن باخیا" که اکثر جا ها در منازل و دفاتر نگه داری می شود، بسیار سمی بوده و می تواند به مرگ افراد بویژه کودکان منجر شود.

 به گزارش آخرین نیوز، در صورتی که قطعه ای از برگ آن خورده شود، انسان را می کشد - دست زدن به برخی از انواع آن بعد از تماس با چشم انسان را کور می کند.

  این گیاه مانند برگ انجیری بسیار سمی است و باید از دسترس نوزادان و کودکان نوپا که احتمال می دهید برگ های آن را به دهان بگذارند، دور نگه داشته شود. در صورت بلعیده شدن، به دهان و زبان آسیب می رساند و شخص قادر به تکلم نیست.

 نام فارسی اصیل این گل ، دیفن باخیا است که اشاره به سمی بودن برگ آن دارد. گیاهی است برگ زینتی. زادگاهش برزیل است. ساقه‌ها نرم و آبکی و نقش و رنگ برگ ها سبز رنگ بوده و آراسته به لکه‌های سفید کرمی و زرد کمرنگ است که از دو طرف برگ دیده می‌شوند. ساقه‌ها غالبا بدون انشعاب و برگ های انتهایی همیشه در حال رشد و فعالیت می‌باشند و برگ های پایینی به تدریج ریزند و ساقه حالت سخت به خود می‌گیرد. نسبت به عدم تهویه هوای اتاق و آبیاری بیش از اندازه حساس است.

 لطفا برای همه دوستانتان ارسال فرمائید  

 


بگویید چه خصوصیتی دارید تا بگوییم چه کاره شوید

  بگویید چه خصوصیتی دارید تا بگوییم چه کاره شوید


چه کسانی با هوشند؟ آن ها که در شغل شان موفق هستند؟ آن ها که محقق و دانشمند و نابغه اند؟ نظریه های جدید روان شناسی می گوید همه این ها به علاوه خیلی های دیگر!

آن ها می گویند ورزشکارها، هنرمندها، تراشکارها و هر شغل دیگری که به ذهن تان می رسد، آدم های باهوشی هستند. آن ها می گویند تست های سنتی روان شناسی که بهره هوشی (IQ) را می سنجند، فقط توانایی های منطقی ـ ریاضی، زبان شناختی و تا حدی عملی ما را می سنجند. در صورتی که بسیاری از توانایی های دیگر در آدمی زاد وجود دارد که به معنای واقعی نشان دهنده هوش است. یعنی می توانند برای سازگار شدن با موقعیت های جدید به کار ما بیایند، اما کاملا فراموش شده اند. بر همین اساس نظریه پرداز جدیدی به نام گاردنر می گوید هوش های متنوع تری در آدمی زاد وجود دارد. او هفت نوع هوش در آدمی زاد شناسایی کرده است:  زبان شناختی، تصویری، موسیقایی، بدنی، منطقی، میان فردی و درون فردی. گاردنر می گوید اگر ما بتوانیم رشته تحصیلی و شغل مان را بر اساس نوع هوش مان انتخاب کنیم، رضایت بیشتری از زندگی مان خواهیم داشت. اما چطور می شود نوع هوش مان را تشخیص دهیم و بر اساس آن، چه رشته های تحصیلی و شغلی را انتخاب کنیم.

هوش زبان شناختی

هر نوع توانایی ذهنی که به کلمه ها ربط داشته باشد، نشان دهنده هوش زبان شناختی است. با این حساب کسانی که اطلاعات عمومی زیادی دارند، می توانند با کلمه ها بازی کنند، شعر می گویند و داستان می نویسند هوش زبان شناختی بالایی دارند.

نشانه ها:

1ـ کتاب ها برایش خیلی مهم است.

2ـ می توانند قبل از خواندن، صحبت  کردن یا نوشتن، کلمات را در ذهن شان بشنوند.

3 ـ کلمات را وقتی از رادیو می شنوند، بیشتر درک می کنند تا وقتی که تلویزیون تماشا می کنند.

4ـ از سرگرم  کردن خود و دیگران با لغاتی که تلفظ سخت یا بی معنی دارند، لذت می برند.

5ـ موقع رانندگی بیشتر از توجه  کردن به مناظر، خواندن نوشته های بیلبوردها برایشان جذاب است.

6 ـ موقع حرف  زدن بیشتر از چیزهایی که شنیده یا خوانده اند، استفاده می کنند.

چه شغل هایی به دردشان می خورد؟

کتابدار، مسئول بایگانی، متصدی (موزه، کتابخانه، نمایشگاه و...)، ناشر، مترجم، نویسنده یا گوینده رادیو و تلویزیون، روزنامه نگار، وکیل، منشی و معلم زبان فارسی یا انگلیسی.

هوش منطقی ـ ریاضی

کسانی که توانایی انجام محاسبات ریاضی شان قوی است، استدلال های منطقی را خوب می فهمند و البته خوب هم استدلال می کنند، بهره بالایی از هوش منطقی ـ ریاضی دارند. معمولا در مدارس ما به این نوع هوش خیلی بها داده می شود.

نشانه ها:

1ـ به راحتی می توانند حساب و کتاب هایشان را ذهنی انجام دهند.

2ـ هنوز از بازی های علمی یا حل مسائل بغرنج فکری که احتیاج به تفکر منطقی دارند، لذت می برند.

3ـ الگوها، ترتیب یا تسلسل منطقی رویدادها را دنبال می کنند.

4ـ معتقدند تقریبا هر مطلبی یک توضیح عقلانی دارد.

5ـ دوست دارند نقص های روشنی را که در گفتار و رفتار مردم و محیط زندگی و محل کار آن ها پیدا می شود، پیدا کنند.

چه شغل هایی به دردشان می خورد؟

حسابرس، حسابدار، مامور خرید، کارگزار بیمه، ریاضی دان، محقق، متخصص آمار، کارشناس سیستم های رایانه ای، کارشناس مالی، کارشناس فنی، دفتردار، معلم و استاد علوم پایه و تجربی.

هوش جسمی ـ حرکتی

ورزشکارها یک گروه بزرگ از هوشمندان بدنی حرکتی را تشکیل می دهند. البته غیر از این گروه کسان دیگری هم هستند که با مهارت های حرکتی شان می توانند پول در بیاورند.

نشانه ها:

1ـ حداقل یک رشته ورزشی را به صورت حرفه ای پیگیری می کنند.

2ـ برایشان مشکل است که یک مدت طولانی بدون تحرک بنشینند.

3ـ بهترین ایده ها وقتی به ذهن شان می رسد که مدت طولانی قدم می زنند یا می دوند یا یک فعالیت جسمی دیگر انجام می دهند.

4ـ دوست دارند اوقات فراغت شان را در طبیعت بگذرانند.

5ـ هنگام صحبت کردن با دیگران خیلی زیاد از حرکات دست یا شکل های دیگر زبان بدن استفاده می کنند.

6ـ برای این که بیشتر در مورد چیزی بدانند، باید آن را لمس کنند.

7ـ خودشان را آدم های منظم و آراسته ای می دانند.

8ـ برای آموختن یک مهارت جدید به جای مطالعه کردن باید آن را عملی انجام دهند.

چه شغل هایی به دردشان می خورد؟

فیزیوتراپیست، فعال در صنعت توریسم، بازیگر، مانکن، کشاورز، مکانیک، نجار، صنعتگر، معلم تربیت بدنی، کارگر کارخانه، ورزشکار حرفه ای، محیط بان و جواهرساز.

هوش فضایی

هرچه کسانی که از نظر کلامی با هوش هستند، در ذهن شان کلمه دارند، آدم های با هوش فضایی در ذهن شان تصویر دارند. آن ها از هر چیزی می توانند یک تصویر در ذهن شان بسازند. یعنی مثلا اگر شما بگویید عدالت در ذهن آن ها ترازو می آید. البته این نصف ماجراست. آن ها می توانند این تصویرها را خلق کنند. یعنی این که یک چیز ملموس به عنوان فرآورده هوش تصویری شان به شما تحویل دهند.

نشانه ها:

1ـ وقتی چشمان شان را می بندند، تصاویر تجسمی روشنی را می بینند.

2ـ نسبت به رنگ ها حساس هستند.

3ـ گاهی با یک دوربین عکاسی یا فیلم برداری آنچه را در اطراف می بینند، ضبط می کنند.

4ـ از حل پازل ها، مازها و سایر معماهای بصری لذت می برند.

5ـ خواب هایی که می بینند، کاملا واضح است.

6ـ معمولا می توانند در نواحی ناشناخته مسیر را درست پیدا کنند.

7ـ به راحتی می توانند تصور کنند اگر یک شیء را از یک دورنمای مستقیم از بالا نگاه کنند، آن را چگونه خواهند دید.

8 ـ ترجیح می دهند نوشته هایی را بخوانند که تصویرهای زیادی دارند.

چه شغل هایی به دردشان می خورند؟

مهندس، معمار، نقشه کش شهری، گرافیست، دکوراتور داخلی، عکاس، معلم هنر، مخترع، خلبان، کارشناس آثار هنری و مجسمه ساز.

هوش موسیقایی

وقتی می گویید تقریبا هیچ تفاوتی بین ریتم، زیر و بم، تن صدا و نغمه ها درک نمی کنید، مطمئن باشید هوش موسیقایی پایینی دارید، اما اگر می  توانید صدای سنتور را از بین ملغمه ای از سازها تشخیص دهید و می فهمید یک نفر دارد فالش می خواند، احتمالا هوش موسیقایی بالایی دارید. توانایی های موسیقایی را اولین بار گاردنر به عنوان یک هوش مطرح کرد.

نشانه ها

1ـ صدای آوازشان دلنشین است.

2ـ وقتی که یک نت موسیقی اشتباه نواخته می شود، می توانند تشخیص دهند.

3ـ یک ساز می نوازند.

4ـ زندگی بدون موسیقی برایشان بی ارزش است.

5ـ اگر یک آلبوم موسیقی را یک یا دو  بار گوش کنند، می توانند آن را درست بخوانند.

چه شغل هایی به دردشان می خورد؟

نوازنده، سازنده و فروشنده آلات موسیقی، آهنگساز، خواننده، معلم موسیقی و منتقد موسیقی.

هوش میان فردی

آدم هایی که می توانند خیلی خوب و زود با افراد دیگر رابطه برقرار کنند، به خوبی احساسات آن ها را تشخیص دهند و درک کنند و البته خوب آن ها را مدیریت و رهبری کنند، از هوش میان فردی برخوردارند.

نشانه ها

1ـ از آن آدم هایی هستند که دیگران برای مشاوره یا توصیه  گرفتن به آن ها مراجعه می کنند.

2ـ ورزش های گروهی را به ورزش های فردی ترجیح می دهند.

3ـ وقتی با مشکلی مواجه می شوند، به جای حل آن ترجیح می دهند از فرد دیگری کمک بگیرند.

4ـ تلاش برای تعلیم دادن یک فرد یا گروه برایشان لذت بخش است و می دانند این کار را چطور باید انجام دهند.

5ـ خودشان را یک مدیر خوب می دانند.

6 ـ در میان جمع، احساس آرامش و آسودگی می کنند.

چه شغل هایی به دردشان می خورد؟

سرپرست، مدیر، کارمند اداری، داور، جامعه شناس، مردم شناس، مشاور، روان شناس، پرستار، مسئول روابط عمومی، فروشنده، مسئول آژانس مسافرتی و مدیر روابط عمومی.

هوش درون فردی

کسانی که خیلی خوب درون خودشان را می کاوند و از این درونکاوی برای هدف های زندگی شان استفاده می کنند، هوش درون فردی بالایی دارند. این نوع آدم ها بسیار مستقل و فردیت یافته اند. آن ها همه زوایای تاریک وخود، عیب ها و توانایی هایشان را می شناسند.

نشانه ها:

1ـ همیشه اوقات تنهایی شان را به فکر کردن به مسائل مهم زندگی می گذرانند.

2ـ عقایدی دارند که آن ها را از جمع مجزا می کند.

3ـ سرگرمی یا علاقه های ویژه ای دارند که برایشان اهمیت زیادی دارد.

4ـ اهداف مهمی در زندگی دارند که همیشه به آن ها فکر می کنند.

5ـ دیدگاه واقع بینانه ای نسبت به نقاط ضعف و قوت خودشان دارند.

6ـ خودشان را فردی با اراده یا از لحاظ فکری مستقل می دانند.

7 ـ دفترچه خاطرات یا یادداشت روزانه شخصی دارند.

چه شغل هایی به دردشان می خورد؟

روان شناس، مشاور، عالم الهیات، برنامه ریز و کارآفرین.

 

منبع : سیمرغ

بازنشر : ایران گراند