دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

مجله آشپزی/سمنو ...

مجله آشپزی

طرز تهیه سمنو برای سفره هفت سین

.مواد لازم :

گندم: ۱ کیلو
آرد گندم :۳الی ۴ کیلو
بادام یا فندق یا پسته


طرز تهیه سمنو :

ابتدا گندم ها را خوب تمیز کرده ،شسته و در ظرفی می ریزیم و روی آن ها را با آب سرد به مدت دو روز می پوشانیم , در این فاصله چند بار آب آن را عوض می کنیم , زمانی که نوک گندم ها سفید شد , در صافی ریخته تا آب آن خارج شود , سپس گندم ها را در یک پارچه تمیز و مرطوب ریخته و در دیس قرار می دهیم و در جای نسبتاً گرمی گذاشته، یکی دو روز به این صورت بماند. در این فاصله روزی یکی دو بار کمی آب روی پارچه می پاشیم تا خشک نشود.

(باید توجه داشته باشیم آب زیاد باعث ترشیدگی گندم ها می شود ) بعد از دو روز که گندم ها ریشه داد, پارچه را از روی آن ها برداشته و در ظرف مناسب می ریزیم , سپس پارچه ای مرطوب روی گندم ها می کشیم و باز روزی یکی دو بار روی آن ها راکمی آب می پاشیم تا زمانی که گندم هاساقه پیدا کنند و کمی بلند شوند . پارچه را بر می داریم و زمانی که ساقه نقره ای رنگ شد , قبل از این که شکفته و سبز شود، آن را برای سمنو استفاده می کنیم .

حال گندم نقره ای شده را چرخ کرده، آن را در ظرفی ریخته مقداری آب روی آن می ریزم و خوب مخلوط می کنیم . از صافی رد کرده ،مواد موجود در صافی را بین دو دست فشار داده تا کاملاً شیره آن خارج شود .

آردگندم را در ظرفی ریخته ،شیره گندم تهیه شده را به تدریج به آرد اضافه کرده و هم می زنیم ،به طوری که گلوله نداشته باشد . (باید توجه داشت که مقدار شیره در حدی باشد که مایه را کاملاً رقیق کند) روی حرارت قرار داده و مایه را کاملاً هم می زنیم تا زمانی که به جوش آید و غلیظ شود . این مایه باید مرتب هم زده شود، زیرا سمنو زود ته می گیرد. آنقدر زدن را ادامه می دهیم تا اب آن کاملاً تبخیر شده و به شکل حلوا در آید و رنگ آن کمی سرخ شود (باید متذکر شویم که در سمنو شکر یا روغن اضافه نمی شود , زیرا جوانه گندم به طور طبیعی مقداری شیرینی و چربی دارد) .مجدداً بتدریج مقداری آب به سمنو اضافه کرده ,هم می زنیم تا گلوله نشود و مایه یک دست و رقیق شود. حرارت را ملایم نموده وگاهی آن را هم می زنیم تا زمانی که کاملاً غلیظ شود و به صورت سمنو در آید . در آخر پسته یا فندق یا بادام رادر سمنو ریخته ،بعد از بیست الی سی دقیقه حرارت را خاموش کرده و مورد استفاده قرار می دهیم . قابل ذکر است که این غذای سنتی ایرانی برای کودکان بسیار مفید و مغذی می باشد.

 


روش تهیه پای اسپاگتی

مواد لازم برای 6- 4 نفر:
هویج بزرگ: ‌2 عدد،‌پوست کنده و خرد شود
اسپاگتی: 250 گرم
سس گوجه فرنگی : 400 گرم
پنیر ریکوتا:‌ یک پیمانه
تخم مرغ: یک عدد
پنیر موزارلای رنده شده: یک و یک چهارم پیمانه
گوشت قلقلی چرخ کرده: 10- 8 عدد
پودر ارگانو: یک قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه:
• فر را از پیش روی 350 درجه از پیش گرم کنید.

• در قابلمه آب جوش اسپاگتی را به مدت 8 دقیقه بپزید.

• هویج را به مخلوط اضافه کرده و 3- 2 دقیقه دیگر آن را بجوشانید.

• مخلوط را درون آبکش ریخته ،سپس آن را درون کاسه‌ای منتقل کنید.

• سس گوجه فرنگی، سه چهارم پنیر موزارلا و ریکوتا را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید.

• قبل از اضافه کردن تخم‌مرغ، مخلوط را خوب هم بزنید تا کمی خنک شود.

• تخم‌مرغ، گوشت قلقلی، پودر ارگانو و نمک و فلفل را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید.

• مخلوط را درون ظرف مخصوص پای بریزید و مابقی پنیر موزارلا را روی آن بپاشید و آن را درون فر به مدت 30- 20 دقیقه یا تا زمانی که رویه آن قهوه‌ای شود حرارت دهید.


• پای را از درون فر خارج کرده و قبل از برش،‌ 5 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود.
 

ماهی بخارپز


مواد لازم:فیله ماهی (ترجیحا بچه شیر) :۱۵۰ گرم
پیاز کوچک : ۲عدد
یک عدد لیمو+نصف فلفل دلمه رنگی+۱۰۰ گرم خیار شور+۱۰۰ گرم سبزی خوردن+گوجه فرنگی +۱۰۰ گرم قارچ
پودر پیاز و نمک و زعفران و در صورت تمایل فلفل

طرز تهیه:ماهی را بعد از خشک کردن با دستمال در یک ظرف با یکی از پیازها که خلال باریک شده و نصف لیمو و کمی پودر پیاز و در صورت تمایل مقدار بسیار کمی پودر سیر به مدت یک ساعت با در بسته نگه می داریم.
سپس پیاز دوم را در یک ظرف چدنی یا تفلون خرد کرده و ماهی را از طرفی که پوست دارد، روی آن قرار می دهیم. سپس کمی نمک و پودر پیاز و کمی زعفران در صورت تمایل فلفل ترجیحا سیاه روی آن می پاشیم و در ظرف را گذاشته و با حرارت بسیار کم به حال خود می گذاریم تا رنگ پیازها تغییر کند و ماهی بپزد .سپس نصف دیگر لیمو را روی ماهی می ریزیم وقارچ ها را کنار ظرف گذاشته و دوباره در ظرف را می گذاریم تا قارچ کمی نرم شود.در آخر ماهی و قارچ فوق العاده خوشمزه را در بشقاب می کشیم و با سبزیجات تازه و خوش رنگ و کم کالری تزیین می کنیم .نوش جان!


لازانیای اسفناج، غذایی برای مقابله با سرطان‌پوست

 

 

پنیر کم‌چرب (رنده شده)‌: یک و یک دوم قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی: 2 عدد
اسفناج (خردشده)‌: 3 قاشق‌ غذاخوری
لازانیا: به تعداد لازم
پنیر پارمزان (رنده‌شده)‌: یک قاشق‌ غذاخوری
پودر نان (آرد سوخاری)‌: یک قاشق‌ غذاخوری
روغن زیتون: 2 قاشق چای‌خوری
نمک‌وفلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه:فر را از قبل روی 375 درجه فارنهایت تنظیم کنید. یک ظرف را پر از آب کنید و بگذارید تا بجوشد. در همین هنگام پنیر را درون یک ظرف بریزید. سپس گوجه‌فرنگی را داخل خردکن ریخته تا کاملا پوره شود. سپس یک قاشق غذاخوری آن را به پنیر اضافه کنید. حالا اسفناج را درون آن بریزید. نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید. وقتی آب‌جوش آمد. هر تعداد لازانیا که ته ظرف را می‌پوشاند، درون آب‌جوش بگذارید به اندازه 3 ـ 2 دقیقه در آب بماند تا نرم شود. سپس از آب بیرون بیاورد و با یک پارچه تمیز خشک کنید. ته ظرف خود را چرب کنید و ورقه‌های لازانیا را در آن بچینید. روی لازانیا یک لایه گوجه‌فرنگی بمالید. سپس روی آن مخلوط پنیر بریزید. با پشت قاشق مواد را کامل پخش کنید. بعد روی آن کمی گوجه‌فرنگی و پنیر بریزید. به همین ترتیب این لایه را برای 2 بار دیگر تکرار کنید. آخرین لایه‌ای که می‌ریزید. سس‌گوجه و پارمزان باشد. حالا دوباره به تعداد لازم لازانیا داخل آب گذاشته و روی مواد بگذارید. کمی سس‌گوجه، پارمزان، پودرنان و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید و روی لازانیا بریزید. سپس روی ظرف را با فویل بپوشانید و درون فر بگذارید و 30 دقیقه صبر کنید تا بپزد. اگر می‌خواهید روی آن طلایی شود، فویل را از روی آن بردارید و برای یک دقیقه دیگر دوباره درون فر بگذارید.

هر پیمانه اسفناج خام (30 گرم)‌ حاوی 7 کالری و هر پیمانه اسفناج پخته شده (180 گرم)‌ دارای 41 کالری است. محققان حداقل 13 ترکیبات فلاوونید مختلف در اسفناج یافته‌اند که به عنوان آنتی‌اکسیدان و ضد سرطان عمل می‌کند. دیده شده است که این آنتی‌اکسیدان‌ها در کاهش خطر ابتلا به سرطان معده و پوست موثرند. کاروتنوئیدی که در اسفناج یافت می‌شود و نئوزانتین نام دارد، موجب از بین رفتن سلول‌های سرطانی پروستات می‌شود.

اسفناج برای افرادی که بیماری قلبی دارند نیز مفید است؛ چراکه منبع خوبی از ویتامین‌های A و C است. این دو ویتامین از اکسید شدن کلسترول جلوگیری می‌کنند. کلسترول اکسیده به دیواره عروق می‌چسبد و موجب تنگی عروق می‌شود و خطر سکته‌های قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. فولات موجود در اسفناج (هوموسیتئین)‌ را که موجب سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود خنثی می‌کند و منیزیم موجود در آن موجب کاهش فشار خون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌شود.

در خرید اسفناج آن هایی را انتخاب کنید که برگ‌های سبز تیره دارند و زرد نشده‌اند. برگ‌ها باید تازه و سفت باشند. اسفناج را در کیسه فریزر می‌توانید تا 5 روز در یخچال نگه داری کنید. قبل از نگه داری اسفناج را نشویید؛ زیرا این کار باعث زود خراب شدن آن می‌شود. از نگه داری اسفناج پخته شده خودداری کنید.

راستی و صداقت

راستی (صداقت)

کلام حق:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَکُونُواْ مَعَ الصَّادِقِینَ. (توبه: 119)

ای مؤمنان، از خداوند پروا کنید و با راست‌گویان باشید.

 

یَوْمُ یَنفَعُ الصَّادِقِینَ صِدْقُهُمْ. (مائده: 119)

این (قیامت) روزی است که راست‌گویی راست‌گویان به آن ها سود خواهد داد.

 

اختران عصمت و ولایت

حضرت رسول(ص):

نیک رفتاری همراه با راستی از مظاهر کمال است. (پیام پیامبر، ص 493)

 

راستی بجویید، اگرچه در ظاهر ببینید که هلاکت در خود دارد؛ چراکه راستی در پایان جز نجات و رستگاری در خود ندارد و از دروغ بپرهیزید، اگر چه در آن نجات بیابید؛ چرا که فرجام آن جز هلاکت همراه ندارد. (همان، ص 765)

خداوند، دروغی را که موجب اصلاح باشد، دوست‌تر دارد از راستی که مایه فساد شود. (الحدیث، ج 1، ص 88)

 

حضرت امیر(ع):

راستی، پیروزمندترین راهنمایی است به‌سوی خیر و سعادت و از همه راهنماها، ظفر یابنده‌تر به مطلوب و رساننده‌تر به آن. (غررالحکم، ج 1، ص 193)

دنیا، جایگاه راستی و درست‌کاری است. اگر کسی راست‌گویی و درست‌کاری آن را تصدیق کند، سرایی است پر عافیت برای آنان که این حقیقت را به خوبی از آن درک کنند و بازار سرمایه ‌اندوزی و بی‌نیازی است برای کسی که از آن توشه برگیرد. 

(سید مجتبی علوی تراکمه‌ای، آینه‌ یقین، قم، هجرت، 1374، ص 214)

 

امام صادق(ع):

خداوند به همه پیامبران و برگزیدگان خود مأموریت داد مردم را به راست‌گویی و امانت‌داری فرا خوانند که ندای فطرت است. (الحدیث، ج 1، ص 87)

 

قند پارسی

راستی پیش آر و یا خاموش کن                       وانگهان رحمت ببین و نوش کن

                   (مثنوی معنوی)

 

به صدق کوش که خورشید زاید از نفست          

 که از دروغ سیه‌ روی گشت صبح نخست

                     (حافظ)

 

پاکی گزین که راستی و پاکی               بر چرخ بر فراشت مسیحا را

     (پروین اعتصامی)

 

گوید از فرزند ایران راست‌گویی پیشه کن          

  پیشه‌ ایران چنین بود از زمان پیشــــداد

   (ملک الشعراء بهار)

 

راستی موجب رضای خداست           کس ندیدم که گم شد از ره راست

         (گلستان سعدی)

 

طاعت آن نیست که بر خاک نهی صورت خویش       

  صدق پیش آر که اخلاص به پیشــــانی نیست

                                (سعدی)

 

حدیث دیگران

ویلیام شکسپیر: هیچ میراثی گران‌بهاتر از راستی و درستی نیست.

 

ضرب‌المثل

سرم را بشکن، ولی حقیقت را بگو. (مثل روسی)

 

All truths will not bear telling.

هر حقیقتی را نباید بر زبان آورد ( دروغ مصلحت‌آمیز به از راست فتنه ‌انگیز).

 

Honesty is the best policy.

راستی، بهترین سیاست است.

 

گر نکته ‌دان عشقی، بشنو تو این حکایت

پادشاهی را شنیدم که به کشتن اسیری اشارت کرد. بیچاره در حالت نومیدی، ملک را دشنام دادن گرفت و سقط گفتن؛ که گفته ‌اند هر که دست از جان بشوید، هر چه در دل دارد، بگوید.

وقت ضــــــرورت چو نماند گریز          دست بگیرد سر شمشیر تیــــز

  اِذا اَیئَس الانسانُ طال لِسانُه         کَسَنّور مغلوب یَصولُ عَلی الْکَلْب

ملک پرسید: چه می‌ گوید؟ یکی از وزرای نیک محضر گفت: ای خداوند! می‌گوید: «وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ.» ملک را رحمت آمد و از سر خون او درگذشت.

وزیر دیگر که ضد او بود، گفت: ابنای جنس ما را نشاید در حضرت پادشاهان جز به ‌راستی سخن گفتن. این، ملک را دشنام داد و ناسزا گفت.

ملک روی از این سخن در هم کشید و گفت: مرا آن دروغ پسندیده ‌تر آمد از این راست که تو گفتی؛ که آن را روی در مصلحتی بود و بنای این بر خبثی؛ و خردمندان گفته‌اند: «دروغ مصلحت‌آمیز به از راست فتنه ‌انگیز».

هر که شاه آن کند که او گوید                     حیف باشد که جز نکو گوید

              (گلستان سعدی)

 

تخم مرغ چینی غیر بهداشتی و کشنده

تخم مرغ چینی بی نیاز از مرغ و خروس، 

 شما رو خواهد کشت؟! + عکس

تخم مرغ چینی بی نیاز از مرغ و خروس، شما رو خواهد کشت؟! + عکس

 
در حالی که طبق خبرهای رسیده، تعداد قابل توجهی تخم مرغ چینی روانه بازار ایران شده است ،خبرها حکایت از ناسالم و غیر بهداشتی بودن این تخم مرغ ها و تولید مصنوعی آن ها توسط چینی ها دارد.
چینی ها که این بار تمایل به مصادره بازار تخم مرغ جهان را داشته اند، تخم مرغ هایی را تولید کرده اند که بدون نیاز به مرغ تولید شده است!
زرده این تخم مرغ ها با استفاده از موادی مانند کربنات کلسیم،رزین،نشاسته، آلومینیوم زاج دار،ژلاتین و سایر مواد شیمیایی تهیه شده و همان طور که در عکس های ذیل آمده است، آماده شده و در قالب های از پیش تعیین شده ریخته می شود تا با استفاده از رنگدانه زرد شکل زرده به خود بگیرد.

پس از این مرحله زرده آماده شده در داخل سفیده تخم مرغ که از قبل آماده شده قرار می گیرد و در نهایت در پوششی قرار می گیرد که بسیار شبیه تخم مرغ های معمولی است.
گفتنی است مدیرکل دامپزشکی لرستان اعلام کرده که تاکنون ۲۸۸ هزار و ۵۴۴ عدد تخم مرغ چینی در استان لرستان جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۳ هزار و۶۰۰ عدد معدوم شده است.
اما از سویی دیگر وزیر بازرگانی بدون اشاره به ورود چنین تخم مرغ هایی به بازار از کنترل بازار تخم مرغ کشور خبر داده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
منبع: jahanews.com
 

مجله خانه داری/2

مجله خانه داری

با دکوراسیون صورتی به استقبال بهار بروید!

.به گزارش ایسنا، معمولا صدا به صورت زنگ، وزوز و همهمه احساس می‌شود که می‌تواند به صورت حمله‌ای، دائمی، ضربان‌دار یا یکنواخت یا حتی همراه با کاهش شنوایی باشد.

به گزارش سایت تخصصی مایوکلینیک، وزوز گوش معمولا ناشناخته است؛ اما ممکن است به علل آسیب در حلزون گوش، سیستم عصبی، عروقی، مکانیکی، عضلانی بروز کند.

آمارهای پزشکی نشان می‌دهد حدود 90 درصد از موارد وزوز گوش به علت جرم گوش یا عفونت گوش میانی بروز می‌کند. در پیرگوشی نیز به طور شایع وزوز گوش وجود دارد. کسانی که به علت ضربه‌های صوتی دچار کاهش گذرای شنوایی شده‌اند، اگر به طور دائم در معرض ضربه‌های صوتی قرار گیرند، ممکن است دچار کاهش شنوایی دائمی شوند و وزوز گوش در این افراد یک علامت هشدار دهنده است.

بنا براین گزارش، دومین علت شایع وزوز گوش ابتلا به بیماری‌های قلبی است و یک سوم بیمارانی که وزوز شدید گوش دارند، مبتلا به اختلال قلبی و عروقی هستند و75  درصد از این افراد دچار فشارخون بالا می‌باشند. همچنین در 5 تا 10 درصد موارد آسیب به سر، منجر به وزوزگوش می‌شود. در تصادفات رانندگی در اثر تکان‌های شدید سر به عقب و جلو معمولا چند روز تا چند هفته وزوزگوش ایجاد می‌شود.

عوارض دارویی نیز در 5 تا 10 درصد موارد منجر به این عارضه شنوایی می‌شوند که از جمله این داروها آسپیرین، مسکن‌ها و برخی آنتی بیوتیک‌ها، ضد افسردگی‌ها و آرام بخش‌ها هستند. در این موارد وزوز گوش قبل از کاهش شنوایی علامت هشدار دهنده است و ادامه مصرف دارو گاهی منجر به کاهش شنوایی برگشت‌ناپذیر می‌شود.

بیماری‌های دندان باعث احساس پرشدگی و فشار و تشدید وزوزگوش و حساسیت روی مفصل گیجگاهی ـ فکی می‌شود. علاوه بر این بیماری‌های روحی و استرس نیز می‌توانند عامل بوجود آورنده یا تشدید کننده وزوز گوش باشند.

از سوی دیگر، ارتباط بین شریان و ورید می‌تواند باعث وزوز خفیف گوش شود که شایع‌ترین علت آن تومور است که با بزرگ تر شدن تومور و تهاجم به گوش میانی، بیمار دچار کاهش شنوایی نیز می‌گردد. انقباضات نرم کام و انقباض عضلات گوش هم از دیگر عوامل ایجاد وزوز گوش هستند. پزشک متخصص با کشف علت بروز عارضه، می‌تواند شیوه مناسب درمان آن را شناسایی کرده و برای بیمار تجویز کند.

 

10 دقیقه زمان در روز برای حفظ اندام رویایی تان

حدود 10 دقیقه تمرین در روز به شما امکان می‌دهد که نتیجۀ به دست آمده را حفظ کنید. ارزشش را دارد، نه؟
اگر بتوانید هر روز تمرین کنید، بسیار عالی است. ولی اگر تمرینات برایتان خسته‌ کننده‌ هستند، حداقل 3 تا 4 بار در هفته انجام شان دهید.

برنامۀ مراقبتی: تمرین شماره 1پاهایتان را جمع کنید و روی کمر دراز بکشید. بالاتنه تان را بالا بیاورید و دو دست را روی زانوی چپ قرار دهید. در حالی که عضلات شکم را منقبض کرده اید، به آهستگی پای راست را بدون تماس با زمین، پایین بیاورید. و دوباره بالا بروید.

 


برای هر طرف 10 بار این تمرین را انجام دهید.

برنامۀ مراقبتی: تمرین شماره 2بایستید، پاها را به عرض باسن باز و به میزان کمی خم کنید. بازوها را به طرفین باز کنید و در حالی که سرتان را صاف نگه داشته اید، با دست‌هایتان دایره‌های کوچکی در هوا از جلو به عقب و سپس از عقب به جلو بکشید. این تمرین را 20 بار انجام دهید.

  

 

برنامۀ مراقبتی: تمرین شماره 3

در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. بازوی چپ و پای مخالفش را بالا بیاورید و هم زمان دایره‌های کوچکی در هوا بکشید. در حین انجام این تمرین مدام حواستان به داخل دادن شکم باشد، این کار باعث به کار افتادن عضلات شکمی می‌شود. سپس همین تمرین را برای بازو و پای دیگر انجام دهید. هر چرخش را 15 بار تکرار کنید.

 

 



فوت و فن پیشنهادی ما برای شما !یک روش بسیار خوب برای آگاهی پیدا کردن از پیشرفت‌ها و دست یافتن به اهداف در کوتاه مدت و درازمدت، نوشتن هر روزۀ تمرینات انجام شده در یک دفترچه یادداشت است. این کار باعث تقویت انگیزه هم می‌شود!
 



چند توصیه غذایی برای کاهش کلسترول و چربی خون


مسوول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: 

 مصرف بیش از حد آجیل، چربی خون را افزایش می‌دهد.

دکتر زهرا اباصلتی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بهتر است به جای طبخ غذا با روغن‌های جامد و کره حیوانی و مارگارین از روغن‌های مایع مخصوصا روغن زیتون و کانولا (کلزا) در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

وی با اشاره به مزیت مصرف لبنیات خیلی کم چرب تصریح کرد: لازم است مصرف غذاهای چرب و آغشته به روغن را کاهش داده و از خوردن سوسیس و کالباس، شیرینی‌های پرچربی و پرخامه، سس‌ها و کباب‌های کوبیده که پر از چربی است و همچنین آبگوشت پرچربی پرهیز کرد.

وی با تاکید بر این که باید در پخت غذاهای خانگی از حداقل روغن استفاده کرده و به هیچ عنوان از روغن‌های جامد استفاده نکنیم، افزود: میزان چربی خون خود را به طور مرتب کنترل کنید، قبل از پخت، چربی‌های قابل رویت گوشت و مرغ را جدا نموده و از سرخ کردن مواد غذایی خودداری کنید. حتی الامکان بهتر است از غذاهای آب پز، بخارپز و کبابی استفاده شود.

اباصلتی عنوان کرد: افرادی که دارای چربی خون هستند گوشت قرمز را فقط 3 بار در هفته به میزان کم، مصرف نمایند. همچنین مصرف ماهی به دلیل داشتن چربی مفید امگا 3 به صورت دو بار در هفته توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف میگو به دلیل داشتن مقداری کلسترول به صورت مداوم چندان مطلوب نیست و بهتر است مصرف تخم مرغ به 3 عدد در هفته محدود شود.

وی بیان کرد: انواع مربا، کره، خامه و سرشیر را کمتر مصرف کنید، مصرف مواد غذایی حیوانی که دارای کلسترول بالا می‌باشند، مانند مغز گوسفند، جگر مرغ، کلیه گوسفند، قلب، امحاء و احشاء و میگو را باید محدود کنید، قندهای ساده مثل شکر، قند و شیرینی را کمتر مصرف کنید و با انجام آزمایش خون دوره‌ای میزان کلسترول خون خود را کنترل کرده و از میزان کلسترول بد و کلسترول خوب خود آگاه شوید.


بیست نکته مدیریتی(5)

بیست نکته مدیریتی (۵) 1- خواسته های خود را واضح و روشن بیان کنید و اطمینان داشته باشید که کارمندان به خوبی از جزئیات وظیفه ای که به عهده آنان است ، مطلع هستند. 2- از هر کس ، مطابق دانش و تجربه اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را به دست آورید. 3- وظایف کارمندان را متناسب با توانایی های فیزیکی و حرفه ای آنان تعیین کنید. 4- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید ، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید ، بدون هیچ تردیدی سوال کنید. 5- در موارد بحرانی ، خونسردی خود را حفظ کنید و چند استراتژی بحران زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش بینی و طراحی کنید، تا در موارد لزوم از آن ها استفاده کنید. 6- از رفتارهایی که شما را در سازمان عصبی معرفی می کند ، پرهیز کنید. 7- انتقامجو نباشید. 8- زمان پیاده سازی تصمیم گیری ها ، به اندازه اخذ تصمیمات ، مهم است. چون ممکن است اجرای یک نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شکست روبه رو شود. 9- در مورد چیزی که نمی دانید ، به کسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمی دانم ، هراسی نداشته باشید. 10- با محول کردن مسئولیت به کارمندان مستعد و خلاق ، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم کنید. 11- نحوه چیدمان میز کارمندان و محل استقرار آن ها را طوری انتخاب کنید که افراد فراموش نکنند در محل کارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز با هم به گفت وگو بپردازند. 12- حرفه ای ترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را به کار بگیرید. 13- به مشکلات مالی افراد توجه کنید و درخواست های موجه اخذ وام را به تعویق نیندازید. 14- همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شکوه شما می افزاید. 15- اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توام باشد ، تاثیر شگفت انگیزی بر اطرافیان خود خواهد داشت و فرمان بری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسئولیت پذیری می دهد. 16- مطمئن شوید حق و حقوق دیگران توسط مسئولان و سرپرستان سازمان رعایت می شود. 17- چند ساعت از یک روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفتگوی رو در رو با کارمندان اختصاص دهید. 18- در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شرکت کنید. 19- در کمک رسانی های مراسم خیریه پیشقدم باشید. 20- با درایت و زیرکی همیشه در کمین شکار فرصت های طلایی باشید.