دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

مثبت اندیشی چیست؟

 مثبت اندیشی چیست؟


فقط ده ثانیه تصورکنید که دارید لیموترش می خورید، ببینید دهنتان بزاق ترشح می کند.
وقتی ده ثانیه فکر کردن به لیموترش این قدر دربدن ما واکنش ایجاد می کند، آن وقت ده دقیقه تمرکز روی اتفاقات و مسائل منفی و ساعت ها استرس و عصبانیت چه تاثیر ویرانگری روی جسم و روح ما می گذارد…
مثال لیموترش یادتان بماند، تا افکارمنفی در سرتان آمد، بدانید که اگر تا 20 ثانیه آن ها را ادامه دهید، دیگر دارید تیشه به ریشه زندگیتان می زنید.
خیلی خوب است که دائما از خودمان بپرسیم، انرژی بخش ترین فکری که باید بکنیم ،چیست؟؟
.
دل هایتان شاد و ذهن هایتان مثبت

چند ثانیه مطالعه - چند ثانیه تفکر!!!

چند ثانیه مطالعه - چند ثانیه تفکر!!!



توکل

توکل

 مثنوی یک قصه‌ای دارد حکایت یک گاو است که از صبح تا شب، توی یک جزیره سبزِ خوش آب و علف مشغول چراست.
خوب می‌چرد، خوب می‌خورد، چاق و فربه می‌شود. 

بعد شب تا صبح از نگرانی این که فردا چه بخورد، هرچه به تن‌اش گوشت شده بود، آب می‌شود.

حکایت آن گاو، حکایت دل نگرانی‌های بی‌خود ما آدم‌هاست.
حکایت‌‌ همان ترس‌هایی، که هیچ ‌وقت اتفاق نمی‌افتد، فقط لحظه‌هایمان را هدر می‌دهد.
یک روز چشم باز می‌کنی، به خودت می‌آیی، می‌بینی عمری در ترس گذشته و تو لذتی از روز‌هایت نبردی.
معتاد شده‌ایم، عادت کرده‌ایم هر روز یک دل مشغولی پیدا کنیم.
یک روز غصه گذشته ر‌هایمان نمی‌کند، یک روز دلواپسی فردا.

خوب است گاهی، دلمان را به دریا بزنیم، به خدا توکل کنیم و امیدوار باشیم موج بعدی که می‌آید ما را به جاهای خوب خوب می‌رساند!
باور کنید‌‌ همان فکرش هم خوب است، شما را به جاهای خوب خوب می‌رساند.

رویکرد بعثتی و رویکرد امامتی

رویکرد بعثتی و رویکرد امامتی


دکتر محسن رنانی عضو هیئت‌علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان: 

از دیدگاه برخی عارفان مسلمان،فعالیت‌های یک مومن چه در بعد شخصی و چه در بعد اجتماعی می‌تواند با دو رویکرد انجام شود؛ رویکرد بعثتی و رویکرد امامتی. فعالیت‌های بعثتی پر سروصدا و پر هیاهو و چشم پر کن است، اما خیر آن کوتاه است 

و فعالیت‌های امامتی، آرام و بدون جنبه‌های تبلیغی و بی سروصداست،؛ اما عمیق و ماندگار و تاثیرگذار است.
تشکیل حکومت اسلامی در صدر اسلام اگرچه با سروصدای بسیار و فتوحات قابل ‌توجهی در ابتدای امر همراه بود، اما عاقبت به دست خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس افتاد و از مسیر حقیقی خود دور شد و حتی خسارت‌بار شد. 

پیامبران و اولیای الهی معمولا جنس کارشان از جنس کار امامتی بوده است و این که از بین ۱۲۴ هزار پیامبر فقط سه نفرشان حکومت تشکیل دادند، به همین معنی است که حرکت انبیا اصالتا برای ایجاد تحولات اخلاقی، رفتاری و فکری آرام و عمیق در جامعه بوده است، نه کارهایی صوری و نمایشی و همایشی. 

در اسلام نیز آنچه باعث زنده نگه‌داشتن اسلام و انتقال آن به نسل‌های آینده در طول سده‌ها و قرون گذشته شد، نزول قرآن و تربیت ائمه و اولیای الهی به‌عنوان دو اقدام مهم امامتی پیامبر بود؛ حرکتی که به شکلی آرام، تدریجی و عمیق، اسلام را در بطن قلوب مردم جای داد و دین محمد (ص) را برای همیشه ماندگار کرد.
حرکت‌های صرفا بعثتی که کار عمیق و آرام و خالصانه پشت سر آن ها نباشد، از اساس محکوم ‌به شکست هستند. قرآن کریم نیز هدف بعثت پیامبران را نه تغییر اجباری مردم، بلکه انذار و ابلاغ پیام الهی عنوان کرده است و پیامبر اکرم (ص) نیز هدف خود را به تمامت رساندن مکارم، یعنی فراگیر کردن اخلاق بزرگوارانه و کریمانه، دانسته است. در حرکت‌های بعثتی، افراد، عموماً تغییر جامعه و جهان پیرامون خود را به هر شکل ممکن دنبال می‌کنند، هدفی که به علت گستردگی تبعات آن، برای آن که بی خطا باشد، نیازمند آگاهی‌های فرابشری است وگرنه خسارت‌بار خواهد بود، بنابراین ما انسان های عادی که معصوم نیستیم و خطا جزء‌ ذاتی وجودمان است، باید تا حد ممکن از رفتن به سمت حرکت‌ها و اقدامات بعثتی پرهیز کنیم.
داستان توسعه در تاریخ یک‌صد سال گذشته در ایران، غریب و افسوسناک است. انقلاب مشروطه، برنامه‌های نوسازی رضاخان، جنبش ملی شدن نفت و انقلاب اسلامی ایران، هرکدام به شکل و شیوه خاصی به دنبال مدرن سازی یا تغییر آنی، لحظه‌ای و یک‌باره در جامعه ایرانی بوده‌اند و نوعی کار بعثتی تلقی می‌شوند. در حالی که همراه با آن ها کار امامتی آرام و عمیق صورت نگرفته است ؛ به همین علت ما دوباره به نقطه اول بازگشته‌ایم و مسائل‌مان همچنان همان‌هایی که بوده باقی مانده است.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/946022/#ixzz3ocfmNosR