دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

وجود خواهر عامل خوشبختی است

پژوهش جدید اثبات کرد: 
 وجود خواهر در خانواده موجب خوشبختی است !
مطالعات جدید نشان می دهد، وجود خواهر در خانواده سبب سلامت و سعادت بیشتر خانواده می شود. براساس نتیجه مطالعات محققان، وجود خواهر در خانه بیش از برادر، انسان را از افسردگی دور می کند البته این دستاورد به این معنی نیست که وجود برادر سبب افسردگی می شود.

به گزارش پایگاه خبری المحیط، در تحقیقات "لورا پادیلا ولکر" آمده است، یکی از عوامل تاثیر مثبت خواهر بر سلامت اعضای دیگر خانواده این است که دختران بیش از پسران از روی احساس و محبت سخن می گویند در نتیجه وجود این احساس خواهرانه سبب صمیمیت در خانواده می شود و موجب می شود دیگر اعضای خانواده از جمله برادران، آنان را امین رازهای خود بدانند.
منبع: پارسینه

۱۴ مردادماه روز جهانی حقوق بشر و کرامت انسانی

 

تست خودشناسی

  

تست هوش ، باهوشا بخونن!

 

شخصی در یک تست هوش دردانشگاه که جایزه یک میلیون دلاری برای آن تعیین شده بود شرکت کرد .


سوالات این مسابقه به شرح زیر است :


1- جنگ 100 ساله چند سال طول کشید؟الف-116 سال    ب-99 سال     ج-100 سال     د- 150 سال
آن شخص از این سوال بدون دادن جواب عبور کرد .

2- کلاه پانامایی در کدام کشور ساخته می شود؟الف-برزیل     ب-شیلی    ج-پاناما        د-اکوادور
او ازدانش اموزان دانشگاه برای جواب دادن کمک خواست .

3- مردم روسیه در کدام ماه انقلاب اکتبر را جشن می گیرند؟
الف-ژانویه       ب-سپتامبر      ج-اکتبر         د-نوامبر
آن شخص از خدا کمک خواست .

4- کدام یک از این اسامی اسم کوچک شاه جورج پنجم بود؟الف-ادر      ب-آلبرت     ج-جورج          د-مانویل
آن شخص این سوال رو با پرتاب سکه جواب داد .

5- نام اصلی جزایر قناری واقع در اقیانوس آرام از چه منبعی گرفته شده است؟الف-قناری       ب-کانگرو      ج-توله سگ      د-موش صحرایی
آن شخص از خیر یک میلیون دلار گذشت .

 

*****


جواب سوالات در پایین.
.
.
.
.
.
.
 

اگر شما فکر می کنید که از آن شخص باهوش تر هستید و به هوش او می خندید، پس لطفا به جواب صحیح سوالات در زیر توجه کنید :
1- جنگ 100 ساله( 1453-1337 میلادی) به مدت 116 سال به درازا کشید . 

 2- کلاه پانامایی در کشور اکوادور ساخته می شود.
3- انقلاب اکتبر روسیه در ماه نوامبر جشن گرفته می شود.
4- نام کوچک شاه جورج البرت بود.(در 1936 او نام کوچک خود را تغییر داد.)
5- توله سگ . در زبان اسپانیایی insularia canaria که در فارسی به معنی جزایر توله سگ ها است .

 نتیجه اخلاقی : هرگز به ذکاوت خود مغرور نشوید و به دیگران نخندید .

پله هایی به سوی حرفه ای شدن

پله هایی به سوی حرفه ای شدن

 

 

می گویند هر کاری که انجام می دهی، سعی کن در آن بهترین باشی، همه جوانب کار دستت بیاید و به قولی در آن حرفه ای شوی. گفتن این جملات خیلی آسان است اما وقتی زمان عمل می رسد یا فراموش می کنیم چه هدفی داشته ایم یا تصمیم می گیریم راه آسان تر یعنی سطحی کار کردن را انتخاب کنیم. تسلط و احاطه همه جانبه بر شغل، هر چند ناشی از دغدغه مندی، تجربه فراوان و کسب دانش و خردمندی لازم است ، اما هیچ ربطی به درخواست کارفرما ندارد. حرفه ای شدن، فراتر از مسئولیت خواسته شده است و در حقیقت، به نوعی، در مشت گرفتن کار به شمار می رود. شاید برایتان جالب باشد که با برخی از اصول حرفه ای بودن آشنا شوید.

1- داشتن دغدغه: قبل از هر چیز، باید کارتان به نوعی برایتان دغدغه باشد؛ یعنی به هر دلیلی از جمله نیاز مالی، علاقه و... شروع به کار کرده باشید و بخواهید واقعا کارتان را همه جوره به دست بگیرید، به طوری که بتوانید پاسخگوی هر سوالی در زمینه شغل تان باشد.

2- جدیت: دومین رمز حرفه ای شدن، جدیت است؛ یعنی نباید از سر تفریح و وقت گذرانی آغاز به کار کرده باشید؛ بلکه مصمم و جدی و با نظم و وقت گذاشتن کافی، به شغل تان توجه کنید.

3- دانش و خردمندی: به حوزه کاری خود اشراف فکری داشته باشید؛ یعنی بدانید که در کارتان چه چیز مهم است، چه چیز مهم نیست، کجا و کی اهمیت بیشتر یا کمتری وجود دارد و در یک کلام، خلاقانه و آینده نگرانه به ارتقای وضعیت اندیشیده و راهکارهای آن را ابداع کنید.

4- تجربه فراوان: سعی کنید تجربه هایتان را - چه تلخ و چه شیرین - به خاطر بسپارید ؛چرا که در راه حرفه ای شدن، به آن ها نیاز دارید تا تمامی راه و چاه موضوع را بشناسید. به این ترتیب قادر خواهید بود که خودتان را با هر محیط کاری وفق دهید و فرهنگ سازمانی آنجا را درک کرده و در صورت امکان، ارتقا دهید.

5- لذت بردن: شاید لذت بردن از کار، برای خیلی ها حسی غریبه باشد و صرفا کارمان را از سر رفع حاجت و گذران امور با بی میلی و به صورت انفعالی انجام بدهیم اما چاره ای نیست و برای حرفه ای شدن، باید از کار لذت برد و آن را با شوق وذوق وافر دنبال کرد.

6- رعایت احترام : احترام گذاشتن، موارد متعددی را شامل می شود؛ از جمله احترام به همکاران، مشتریان، کارفرمایان، سازمانی که در آن کار می کنیم، شئونات محیط کار، رعایت اصول اخلاقی و غیره. مطمئن باشید که تکیه بر این اصل معجزه وار، رشد حرفه ای شما را تضمین می کند.

7- یادگیری مستمر: یعنی این که نگوییم ای بابا! کار ما همین است و بیشتر از این به دردمان نمی خورد ؛ بلکه دائما بیاموزیم و به هیچ قیمتی یادگیری مان را در حوزه فعالیت مان متوقف نکنیم.

8- پشتکار: این کلمه را هم که همه مان زیاد شنیده ایم ؛اما برای داشتنش باید سعی کنیم ناامیدی بر ما مستولی نشود و به راحتی از میدان بیرون نرویم. به این ترتیب، به راحتی می توانید با بحران های سازمانی تان کنار بیایید و با دلگرمی به کار خود ادامه داده و از شکست نترسید.

9- دلسوزی و تعهد: کارهای خود را با دلسوزی و متعهدانه انجام دهید؛ طوری که نشان دهید واقعا به سازمان تان تعلق خاطر دارید و کار را از آن خود می دانید، جوش کارتان را می زنید و به هیچ وجه بی تفاوت یا کم توجه نیستید.

10- بهره وری: و این نتیجه ای است که بعد از رعایت همه موارد گفته شده به دست می آید. به این ترتیب، بازده کار شما بالا می رود، اثربخشی و کارایی تان زیاد می شود، از سرعت و دقت کافی برخوردار خواهید بود، در کارهایتان خلاقیت و نوآوری به خرج می دهید و در نهایت با هزینه کمتر، ارزش افزوده بیشتری برای خود و سازمان تان ایجاد می کنید و صد البته از درآمد مناسب و شایسته ای نیز برخوردار خواهید شد.
از همین امروز بکوشیم تا در زندگی خود حرفه ای باشیم و با مسائل کاری خود حرفه ای برخورد کنیم تا برای خود و جامعه مان ثمربخش تر بوده و نقش جدی تر و اثرگذارتری ایفا کنیم. زندگی و کار در یک محیط حرفه ای، واقعا لذت بخش است.

کارمندان بدانند

مدیریتی    

 کارمندان بدانند

 

 1-  برای هر یک از مکالمات تلفنی خود از قبل برنامه ریزی کنید و دستور کار داشته باشید.
 2-  مرتب از مدیر خود گلایه و شکایت نکنید.
 3-  این که بتوانید در انجام امور پیچیده با دیگران همکاری کنید، مهارتی اساسی برای پیشرفت در کار است.
 4-  قبل از شروع یک کار پیچیده، همه کارها ، وظایف و فعالیت هایی را که باید انجام شوند، لیست کنید.
 5-  برای فعالیت های خود اولویت و ممنوعیت تعیین کنید: چه فعالیت هایی را باید رها کنید تا بتوانید برای کارهایی که حقیقتاً مهم هستند، جای بیشتری باز کنید؟
 6-  برای اولویت بندی کارها باید نتایج هر کدام از آن ها را در درازمدت در نظر گرفت.
 7-  دقت و تمرکز ، رموز عملکرد عالی هستند.
 8-  پاداش هایی که در زندگی می گیرید بستگی به این دارد که چه کاری می کنید ، چقدر خوب آن را انجام می دهید  و چقدر مشکل است که بتوان کسی را جایگزین شما کرد.
 9-  آینده متعلق به افراد با قابلیت است.
 10-  کلید آینده ، رشد مداوم شخصی و حرفه ای شماست.
 11-  تمام آموزش های ممکن را ببینید . یک ایده خوب کافی است تا شما را از انجام سال ها کار سخت معاف کند.
 12-  حداقل یک ساعت در روز در حوزه کاری خود مطالعه کنید. این عادت به مرور ، شما را به یکی از آگاه ترین افراد در حرفه تان بدل می کند.
 13-  برای برنامه ریزی کارهایتان، لیستی از فعالیت هایی که باید انجام دهید تهیه کنید . هر کاری را قبل از این که انجام دهید بنویسید.
 14-  برای این که به حداکثر بهره وری دست پیدا کنید، با تکرار پی در پی این جمله به خودتان نظم و ترتیب بدهید: "خوب ، بر گردیم سر کار."
 15-  طرز نشستنی را که مخصوص افرادی است که عملکرد عالی دارند، تمرین کنید : شتتان را صاف کنید و در همان حالت روی کارتان به طرف جلو متمایل شوید.
 16-  از تلفن به عنوان یک وسیله کاری استفاده کنید. زود بروید سر اصل مطلب و از تعارفات کم کنید.
 17-  مدام در پی یافتن راه هایی باشید که عملکرد شما را کاملاً متحول کند، به صورتی که فعالیت هایتان با اهداف بلند مدت شما هماهنگی بیشتری پیدا کند.
 18-  برای این که کار بیشتری انجام دهید کمی زودتر، کار را شروع کنید ، کمی سخت تر کار کنید و کمی دیرتر دست از کار بکشید.
 19-  با سریع تر کار کردن راندمان کارتان را بالا ببرید. احساس اضطرار و ضرورت انجام کار را در خود  پرورش دهید  و با آن پیش بروید.
20-  کارهایتان را دسته بندی کنید و تمام کارهای مشابه را همزمان انجام دهید.
 21-  سعی کنید اشتباهات کمتری داشته باشید و از همان بار اول کار را درست انجام دهید.

تست اضطراب

            تست اضطراب

این یک تست اضطراب سنجی است که شما می توانید با آن میزان اضطراب و احساسات خود را آزمایش کنید..

- برای انجام این تست سوالاتی را که در ادامه می آید، پاسخ دهید و در نهایت امتیازات آن را جمع کرده و نتیجه را مشاهده فرمایید..


دسته بندی امتیازات:

الف)1 امتیاز   ب) 2 امتیاز   ج) 3 امتیاز   د) 4 امتیاز   ه) 5 امتیاز

سوال:
1) به خود مطمئن هستم؟
الف) بسیار زیاد ب) زیاد ج) تا حد متوسط د) کمی ه) هرگز


2) می توانم بر افکار خود تمرکز کنم؟
الف) بسیار زیاد ب) زیاد ج) تا حد متوسط د) کمی ه) هرگز


3) آرام هستم؟
الف) بسیار آرام ب) تا حدود زیادی آرام ج) تا حد متوسط د) کمی آرام ه) هرگز


4) عصبی هستم
الف) هرگز ب) بسیار کم ج) تا حد متوسط د) خیلی ه) همیشه


5) ناراحت هستم
الف) هرگز ب) بسیار کم ج) تا حد متوسط د) خیلی ه) همیشه



6) بدنم همواره مرطوب است

الف) هرگز ب) بسیار کم ج) تا حد متوسط د) خیلی ه) همیشه


7) نفسم منظم است
الف) هرگز ب) بسیار کم ج) تا حد متوسط د) خیلی ه) همیشه


8) احساس تنش در معده دارم
الف) هرگز ب) بسیار کم ج) تا حد متوسط د) خیلی ه) همیشه

 


 

پاسخ:

امتیاز بین 32 تا 50

امتیاز بین 24 تا 32

امتیاز کمتر از 24 

منبع:http://aramgroup.ir/158-تست-25-1-1389.html