دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

چهل عادت انسان های موفق

 چهل عادت انسان های موفق

کرایگ هایپر؛ نویسنده، محقق، مقاله‌نویس، مجری رادیو و تلویزیون و یک سخنران حرفه‌ای است. در ۲۵ سال گذشته، او با کارهایش به‌عنوان یک کارشناس حرفه‌ای موفقیت در حوزه‌های شخصی و اجتماعی معرفی شده. هاپیر یک سایت هم درباره سخنرانی موثر دارد که در آن نوشته:
«من خواسته‌ام بخش‌های مهم کتاب‌های کمکی که تا به حال خوانده‌ام و تجربه‌هایی که در زندگی‌ام داشته‌ام را به صورت ۴۰ نکته کلیدی فشرده کنم و در اختیار دیگران بگذارم تا در هر زمان بتوانند آن را بخوانند. مطمئنا کتاب‌هایی که در سطح جهانی فروخته می‌شوند و درباره خودیاری هستند ممکن است برای بعضی‌ها قابل استفاده باشند ولی من مایلم چیزی بنویسم که برای همه مفید واقع شود.» حالا این شما و این هم ۴۰ توصیه کرایگ هایپر. بخوانید و قضاوت کنید.



۱) فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌کنند که دیگران آن ها را نمی‌بینند.

۲) از مشکلات درس می‌گیرند، در حالی که دیگران فقط مشکلات را می‌بینند.

۳) روی راه‌حل‌ها تمرکز می‌کنند.

۴) هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی که دیگران آرزو می‌کنند ،موفقیت به سراغ‌شان آید.

۵) مثل بقیه ترس‌هایی دارند، ولی اجازه نمی‌دهند ترس آن ها را کنترل و محدود کند.


۶) سوالات درستی از خود می‌پرسند. سوال‌هایی که آن ها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.

۷) به ندرت از چیزی شکایت می‌کنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند.  شکایت کردن فقط باعث قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است.

۸) سرزنش نمی‌کنند (واقعا فایده‌اش چیست؟) آن ها مسوولیت کارهایشان و نتایج کارهایشان را تماما به عهده می‌گیرند.

۹) وقتی ناچارند از ظرفیتی بیش از حد ظرفیت‌شان استفاده کنند همیشه راهی را برای بالا بردن ظرفیت‌شان پیدا می‌کنند و بیشتر از ظرفیت‌شان از خود توقع دارند. آن ها از آنچه دارند به نحو کارآمدتری استفاده می‌کنند.

۱۰) همیشه مشغول، فعال و سازنده هستند. هنگامی که اغلب افراد در حال استراحت هستند، آن ها برنامه‌ریزی می‌کنند و فکر می‌کنند تا وقتی که کارشان را انجام می‌دهند، استرس کمتری داشته باشند.

۱۱) خودشان را با افرادی که با آن ها هم‌فکر هستند متحد می‌کنند. آن ها اهمیت و ارزش قسمتی از یک گروه بودن را می‌دانند.

۱۲) بلندپرواز هستند و دوست دارند حیرت‌انگیز باشند. آن ها هوشیارانه انتخاب می‌کنند تا بهترین نوع زندگی را داشته باشند و نمی‌گذارند زندگی‌شان اتوماتیک‌وار سپری شود.

۱۳) به وضوح و دقیقا می‌دانند که چه چیزی در زندگی می‌خواهند و چه نمی‌‌خواهند. آن ها بهترین واقعیت را دقیقا برای خودشان مجسم و طراحی‌ می‌کنند به جای این که صرفا تماشاگر زندگی باشند.

۱۴) بیشتر از آن که تقلید کنند، نوآوری می‌کنند.

۱۵) در انجام کارهایشان امروز و فردا نمی‌‌کنند و زندگی‌شان را در انتظار رسیدن بهترین زمان برای انجام کاری از دست نمی‌دهند.

۱۶) آن ها دانش‌آموزان مدرسه زندگی هستند و همواره برای یادگیری روی خودشان کار می‌کنند. آن ها از راه‌های مختلفی مثل تحصیلات آموزشگاهی، دیدن و شنیدن، پرسیدن، خواندن و تجربه کردن یاد می‌گیرند.

۱۷) همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینند و توانایی پیدا کردن راه درست را دارند.

۱۸) دقیقا می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند و زندگی‌شان را با از شاخه‌ای به شاخه‌ای دیگر پریدن از دست نمی‌دهند.

‌ ۱۹) ریسک‌های حساب‌شده‌ای انجام می‌دهند؛ ریسک‌های مالی، احساسی و شغلی.

‌۲۰) با مشکلات و چالش‌هایی که برایشان پیش می‌آید سریع و تاثیرگذار روبه‌رو می‌شوند و هیچ‌وقت در مقابل مشکلات سرشان را زیر برف نمی‌کنند. با چالش‌ها روبه‌رو می‌شوند و از آن ها برای پیشرفت خودشان بهره می‌برند.

‌۲۱) منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمی‌مانند تا آینده‌شان را رقم بزند. آن ها بر این باورند که با تعهد و تلاش و فعالیت، بهترین زندگی را برای خودشان می‌سازند.

۲۲) وقتی بیشتر مردم کاری نمی‌کنند؛ آن ها مشغول فعالیت هستند. آن ها قبل از این که مجبور به کاری بشوند، عمل می‌کنند.

۲۳) بیشتر از افراد معمولی روی احساسات‌شان کنترل دارند. آن ها همان احساساتی را دارند که ما داریم، ولی هیچ‌گاه برده احساسات‌شان نمی‌شوند.

‌ ۲۴) ارتباط‌گرهای خوبی هستند و روی رابطه‌ها کار می‌کنند.

۲۵) برای زندگی‌شان برنامه دارند و سعی می‌کنند برنامه‌شان را عملی کنند. زندگی آن ها از کارهای برنامه‌ریزی نشده و نتایج اتفاقی عاری است.

۲۶) در زمانی که بیشتر مردم به هر قیمتی می‌خواهند از رنج کشیدن و بودن در شرایط سخت اجتناب کنند، افراد موفق قدر و ارزش کار کردن و بودن در شرایط سخت را می‌فهمند.

‌۲۷) ارزش‌های زندگی‌شان معلوم است و زندگی‌شان را روی همان ارزش‌ها بنا می‌کنند.

‌۲۸) تعادل دارند. وقتی از لحاظ مالی موفق هستند، می‌دانند که پول و موفقیت مترادف نیستند. آن ها می‌دانند افرادی که فقط از نظر مالی در سطح مطلوبی قرار دارند، موفق نیستند. این در حالی است که خیلی‌ها خیال می‌کنند پول همان موفقیت است. ولی آن ها دریافته‌اند که پول هم مثل بقیه چیزها یک وسیله است برای دستیابی به موفقیت.

۲۹) اهمیت کنترل داشتن روی خود را درک کرده‌اند. آن ها قوی هستند و از این که راهی را می‌روند که کمتر کسی می‌تواند برود، شاد می‌شوند.

‌۳۰) از خودشان مطمئن هستند و به احساسات ناشی از این که کجا زندگی می‌کنند و چه دارند و چه طور به نظر می‌رسند، توجهی ندارند.

۳۱) دست و دل باز و مهربان هستند و از این که به دیگران کمک می‌کنند تا به خواسته‌هایشان برسند، خوشحال می‌شوند.

۳۲) متواضع هستند و اشتباهات‌شان را با خوشحالی می‌پذیرند و به راحتی عذرخواهی می‌کنند. آن ها از توانایی‌هایشان خاطر جمع هستند، ولی به آن مغرور نمی‌شوند. آن ها خوشحال می‌شوند که از دیگران بیاموزند و از این که به دیگران کمک می‌کنند تا خوب به نظر برسند بیشتر از کسب افتخارات شخصی‌شان لذت می‌برند.

۳۳) انعطاف‌پذیر هستند و تغییر را غنیمت می‌شمارند. وقتی وضعیتی پیش می‌آید که عادت‌ها و آسایش روزمره‌شان را بر هم می‌زند از آن استقبال می‌کنند و با آغوش باز وضعیت جدید و ناشناس را می‌پذیرند.

۳۴) همیشه سلامت جسمانی خود‌شان را در وضعیت مطلوبی نگه می‌دارند و می‌دانند که بدنشان خانه‌ای است که در آن زندگی می‌کنند و به همین خاطر، سلامت جسمانی برای آنها خیلی مهم است.

۳۵) موتور بزرگ و پرقدرتی دارند. سخت کار می‌کنند و تنبلی نمی‌کنند.

۳۶) همیشه منتظر بازتاب کارهایشان هستند.

‌۳۷) با افراد بدذات و غیرموجه نشست و برخاست نمی‌کنند.

۳۸) وقت‌شان و انرژی‌شان را روی وضعیت‌هایی که از کنترل‌شان خارج‌ است صرف نمی‌کنند.

۳۹) کلید خاموش روشن دارند. می‌دانند چگونه استراحت کنند و ریلکس شوند. از زندگی‌شان لذت می‌برند و سرگرم می‌شوند.

۴۰) آموخته‌هایشان را تمرین می‌کنند. درباره تئوری‌های عجیب و غریب خیالبافی نمی‌کنند بلکه واقع‌بینانه زندگی می‌کنند.

منبع : کاریزما مشاور - http://online30t.mihanblog.com/post/145

حل مسئله

حل مسئله!!!


مدرسه آموزشی آی تی اس هنگ کنگ در وب سایت خود ، مقالات زیادی را به زبانی بسیارساده و دور از چشم استادان بزرگوار و محترم ، درخصوص فرایند حل مسئله و موارد مرتبط با آن ، از قبیل تعریف ، مراحل ، موانع و راه های چیره شدن بر آن ها ، مهارت ها ، محیط کار، پشتیبانی ، خط مشی های سازمان و .... را مطرح می کند که برای استفاده آن عزیزان ، لینک مزبور را در انتهای مقال آورده ام . در اینجا هم به یکی از آن مقالات تحت عنوان یک شرایط محیطی خوب برای حل مسئله اشاره می کنم.
* * *

اما یک آنتراکت

فردی پیش دوستش گله می کرد که : 
  " ای بابا چند ماهه که دچار یه مشکل بسیار جدی شدم ، اونم کابوسیه که همیشه می بینم . ویزیت اطباء و مشاوره های روانشناسی هم تا کنون نتونسته مشکل بنده رو به طور موثری حل کنه . حاضرم همین الساعه ده هزار دلار خرج کنم ، تا ازدست این مسئله خلاص بشم "

دوستش پرسید : " چطور مگه ؟ "

- نمی دونی ، هر شب سه چهار بار از خواب می پرم ، همش می بینم یک هیولای گنده و بد ترکیب اززیر تختم بلند می شه .میاد بیرون و منو خفه می کنه !

دوستش کمی فکر کرد و گفت:

" چون تو دوستمی ، حاضرم با یک دهم قیمت ، مسئله تو رو حل کنم ! اگه هزار دلار داری ، رد کن بیاد ، نقدی حساب می کنم ."

مرد اولی با اکراه و تردید دستش رو به جیبش برد و چند اسکناس درشت شمرد و در حالی که آن ها را به رفیقش می داد ،گفت : " حالا از راه حلت مطمئنی ؟ ! "

دوستش در حالی که داشت قشنگ اسکناس ها رو می شمرد و اون ها رو مرتب می کرد تا بذاره داخل کیفش، گفت :

آره ، همین الان میری خونه وهر چهار تا پایه تختت رو اره می کنی!!

* * *

موفقیت هر شرکتی تا حد زیادی به توانایی های کارکنانش در حل مسئله بستگی دارد . حال این توانایی ها چه در روند روزمره کار سازمان و چه در پروسه های ابتکاری آن به کار رفته شود . این امر نه تنها توسط مدیریت ارشد آن سازمان ، بلکه در تمامی سطوح سازمان به کار گرفته می شود . تنها آموزش تکنیک های حل مسئله کافی نیست ، چرا که محیط کار تاثیر بسیار قدرتمندی بر توانایی های افراد در حل موثر مسئله داشته و لازم است که حامی و مشوق کارکنان باشد. برای اثربخشی بیشتر در محیط کار و سهیم شدن در موفقیت های سازمانی ، لازم است که از میزان نفوذ محیط کاری خود بر حل مسئله آگاه باشید . چرا که این امر شما را قادر می سازد تا تاثیرات منفی محیط بر حل مسئله را تشخیص داده و بر آن غلبه کنید . همچنین در ایجاد و پشتیبانی از محیطی مناسب برای کمک به سایر افراد در فرایند حل مسئله نیز موثر است.

عناصر شکل دهنده محیط های کاری به سه گروه تقسیم می شوند که دائما با یکدیگر در تعاملند.

رویه و خط مشی شرکت

سبک مدیریتی

محیط فیزیکی

چگونگی تاثیر محیط کار بر روی افراد

تاثیرات محیط کار بسیار ظریف و گوناگون هستند . در کنار محیط فیزکی ، رویه و فرایندهایی مورد استفاد ، وضعیت و ارزش آن ها در پیرامون ، ما را در حل مسئله یاری می دهد ، حتی بالعکس ممکن است منجر به تعویق تمامی آن روندها گردد . این امر می تواند ناشی از این موارد باشد:

- افراد معمولا در حل مسئله مایل به پذیرش وضعیت عمومی محیط کار هستند.

- آنان اغلب ازعهده آن بخش از مسائل بر می آیند که از کانال های مورد قبول ایشان عبور کرده باشد.

- کارکنان بیشتر مایل هستند که روش های ابتکاری را بر روی آن دسته از مسائلی به کار برند که نسبت به موارد معمولی ، دارای پاداش بیشتری هستند.

- کارکنان مایل به قبول ریسک ناشی از به کارگیری عقاید جدید نیستند ، به خصوص عقایدی که در صورت شکست، انتقادات بسیار جدی را متوجه کارکنان سازد.

* * *
در پناه خدا
علی امینی


منبع : کاریزما مشاور

۱۵ راه ساده برای موفقیت

۱۵ راه ساده برای رسیدن به موفقیت

 

 

ممکن است تصور کنید که شما راهتان با آن دسته افراد موفقی که پیوسته کامیابی های تازه حاصل می کنند، یکی نباشد. البته ممکن است آن ها توانایی هایی داشته باشند که شما فاقد آن هستید، اما همیشه به یاد داشته باشید: موفقیت آموختنی است و تنها تفاوت شما با آن ها این است که آن ها همیشه یک سری عادات خاص را به کار می بندند و این باعث کامیابیشان می شود.

موفقیت همین است: جمع راه و روش های زندگی هوشمندانه. در اینجا به چند مورد از این شیوه ها اشاره می کنیم.

قبل از ترک منزل به سمت محل کار، زمانی را صرف چک کردن شیوه لباس پوشیدن خود کنید و اطمینان حاصل کنید که آیا لباس مناسب به تن کرده اید یا خیر. ممکن است بعضی ها بگویند که لباس برای آدم ارزش نمی آورد، اما به عقیده من کاملاً اشتباه است. دنیای کار و تجارت تا حد زیادی روی این مسئله می چرخد.

اگر مثل یک فرد موفق لباس بپوشید، دیگران هم مثل یک فرد موفق با شما برخورد می کنند. پس در شیوه لباس پوشیدنتان تجدید نظر کنید.

رفتار ،خود شخص نقش بزرگی در موفقیت دارد. دیدگاهتان نباید هیچ گاه مثل انسان های شکست خورده باشد. خوب است که پیشرفت ها و دستاوردهایی را که در راه آن ها تلاش می کنید، برای خود مجسم کنید. همیشه نیمه پر لیوان را ببینید. مردم هم همیشه از افراد موفق تبعیت می کنند نه منفی بافان.

موفقیت اکثر اوقات یک کار گروهی است. یک گلزن در فوتبال هیچ وقت به تنهایی نمی تواند موفقیت کسب کند. با همکاری و مساعدت اعضای مختلف یک گروه، موفقیت به دست می آید. اگر در یک گروه کار می کنید، تا جایی که می توانید مسئولیت ها و کارهای خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و از دیگران نیز همین انتظار را داشته باشید. در این حالت است که موفق خواهید شد.

اگر شما شکار کردن بلد باشید، می دانید که می توانید منتظر شکار در جایی مخفی شوید؛ اما هیچ وقت چیزی شکار نکنید. قانون شکار این نیست. باید از مخفیگاه بیرون آیید و خودتان به دنبالش بروید. در مسائل کاری نیز وضع به همین منوال است. منتظر تکلیف نمانید. خودتان به دنبال کار باشید. در خود انگیزه ایجاد کنید و به دنبال پروژه های جدید باشید و از هیچ چیز هراسی به دل راه ندهید.

وقتی همه ی قدم ها را به دقت بردارید، تنها چیزی که ممکن است مانع رسیدن شما به موفقیت شود، مهارت های ارتباطی است. خود را در یک جلسه ی کاری تصور کنید. رئیستان از شما نظر خواهی می کند. شما دقیقاً می دانید که چه باید بگویید تا مشکل حل شود، اما در بیان آن عاجزید. صدایتان و کلماتتان هیچ کدام یاریتان نمی کنند. اینجاست که همه کم کم از شما دوری می کنند. پس یاد گرفتن مهارت های ارتباطی یکی از اصول اولیه است.

هر کاری که انجام می دهیم، قطعاً دلیلی دارد. و برای رسیدن به نتیجه ای مشخص است که همه این کارها را انجام می دهیم. در محل کار هم باید همین طور باشد. هر کار ناخوشایندی را هم که مجبور به انجامش هستید، آن را با در نظر گرفتن نتیجه و هدفتان به دقت انجام دهید. این به شما انگیزه هم می دهد.

مهم نیست کار شما چه باشد، تلفن همیشه یکی از مهم ترین ابزارها بوده است. حتی از کامپیوتر هم مهم تر است؛ چون وسیله ای است که با آن ارتباط برقرار می کنیم. کسی که آن طرف خط است باید اطمینان یابد که شما دقت و توجه لازم را به او دارید. هنگام صحبت کردن با تلفن از خوردن و آشامیدن و آدامس جویدن خودداری کنید.

هنگام کار کردن روی یک پروژه، قدم به قدم همه مراحل را به دقت طی کنید. برای کار خود طرح و برنامه داشته باشید. اگر قسمتی از کار را ندیده بگیرید، مطمئناً کارتان به نتیجه نخواهد رسید.

گروهی از مردم فقط برای ایراد گرفتن از سایرین زندگی می کنند. شما این طور نباشید، اگر در کار کسی ایرادی مشاهده کردید، مثل یک معلم به او گوشزد کنید. کسی را مسخره نکنید و بیش از حد شکایت نکنید. و زمانی هم که کاری شایسته  ستایش است، تحسین کنید.

سعی کنید در برخورد با دیگران همیشه مودب و مشتاق و علاقه مند باشید. مردم درمورد ما با نحوه برخوردمان با آن ها قضاوت می کنند. خوش خلق باشید و رفتارتان را اصلاح کنید.

افراد در برخورد با مشکلات دست پاچه می شوند. بهترین راه حل برای از بین بردن این مشکل این است که هر از چند گاهی مسئولیت برطرف کردن یک مشکل را بر گردن بگیرید.

وقتی کسی از شما انتقادی می کند، ابتدا ببینید منبع معتبری دارد یا خیر. راحت است که انتقاد را ندیده بگیرید و پیش خود بگویید طرف حسود بود. اما خوب است که گهگاه خودمان را همان طور که دیگران می بینند ببینیم. روی انتقادات دیگران فکر کنید و توصیه ها را نادیده نگیرید.

همیشه کارها را طوری انجام دهید که انتظار دارید دیگران انجام دهند. این کار بسیار تاثیر گذار است و در کل شرکت انعکاس پیدا می کند. اگر همیشه کارهایتان را به بهترین نحو انجام دهید، در کارتان نمونه خواهید شد و دیگران نیز به عنوان یک سرمشق از شما پیروی می کنند.

چیزی به اسم موفقیت یک شبه یا یک شبه ره صد ساله رفتن وجود ندارد. حتی آن ها که به نظر شما یک دفعه موفق شدند نیز مطمئن باشید که برای رسیدن به این موفقیت زمانی طولانی تلاش کرده اند. رسیدن به موفقیت نیازمند گذر زمان است. باید صبور باشید و همیشه هدف را در ذهنتان نگاه دارید.

سعی کنید همیشه در زمینه کاریتان از اطلاعات روز باخبر شوید و علوم جدید مربوطه را یاد بگیرید. همیشه سطح دانش خود را بالاتر از دیگران نگاه دارید و موفق خواهید شد.

 ۱) با دقت لباش بپوشید.

 ۲) مثل برنده ها بیندیشید.

 ۳) جزئی از یک گروه باشید.

 ۴) پویشگر باشید.

 ۵) احساسات خود را به روشنی بیان کنید.

 ۶) همیشه نتیجه را در ذهن داشته باشید.

 ۷) بدانید چطور پشت تلفن صحبت کنید.

 ۸) منظم باشید.

 ۹) انتقاد نکنید.

 ۱۰) مودب باشید.

 ۱۱) هر از گاهی مسئولیت مشکلی را بر عهده گیرید.

 ۱۲) با انتقادات دیگران به خوبی برخورد کنید.

 ۱۳) الگو باشید.

 ۱۴) صبور باشید.

 ۱۵) چیزهای جدید بیاموزید.

 منبع : انجمن ایران ویج

تست جالب خودشناسی- ازدواج

تست خودشناسی

  

تست ازدواج ویژه افراد مجرد

 

لطفاً در ابتدا کاغذ و قلمی آماده کرده و با دقت به سوالات زیر پاسخ دهید.

 پس از پاسخ به هر سوال، نتیجه پاسخ را که شامل یکی از گزینه های " بله - خیر - گاهی اوقات " می باشد،آن را یادداشت کرده و سپس جهت اطلاع به  " نتیجه تست " مراجعه کنید. 

 

۱- آیا زمانی که مادر و پدری را به همراه فرزند کوچکشان می بینید، غبطه می خورید؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 ۲- آیا زمانی که یک زوج جوان را در حال خنده می بینید، افسوس می خورید؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 ۳- آیا همچون گذشته از اوقات تنهایی تان لذت می برید؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

  

۴- زمانی که در جمع دوستان متاهل هستید، به خود می گویید که ای کاش من هم متاهل بودم؟

 

 الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 ۵-آیا شده که تا به حال حضور شخصی از جنس مخالف، شما را دگرگون کند؟

  

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 ۶- آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که تنهایی دیگر بس است؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

  

 ۷- آیا تا کنون برایتان پیش آمده که شادی تان را بخواهید به کسی از جنس مخالف، انتقال دهید؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 ۸- آیا شما موسیقی های آرام گوش می دهید؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

  

۹- آیا شده زمانی که پشت ویترین یک فروشگاه هستید، احساستان به شما بگوید برای کسی هدیه ای بخرید؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 ۱۰- آیا رنگ زندگی برای شما تغییر کرده است؟ " حضور شخصی زندگی تان را دگرگون کند. "

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 ۱۱- آیا شده در چند ماه اخیر، لبخند فردی، امید را در دلتان زنده کند و نگاه شما به زندگی تغییر کند؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

  

۱۲- زمانی که پدر مادرتان می گویند، دیگر زمان ازدواج فرا رسیده است، اخم نمی کنید؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

  

۱۳- آیا به تازگی در خیالتان مراسم خواستگاری را مرور می کنید؟

 

الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 ۱۴- آیا اخیرا برایتان پیش آمده عاشق کسی شده باشید، اما حجب و حیا اجازه ندهد، آن را با او در میان بگذارید؟

 

 الف) بله            ب) خیر                ج) گاهی اوقات

 

 

نتیجه تست:

 

اگر از 14 پرسش بالا به 10 گزینه پاسخ  " بلی "  داده اید،  به این معنی است که نیاز به ازدواج در وجودتان احساس شده است.

 

اگر به 10 گزینه پاسخ  "خیر"  داده اید، به این معنی است که نیاز به ازدواج هنوز در وجودتان احساس نشده است .

 

اگر به 7 گزینه پاسخ  " گاهی اوقات"  داده اید، به این معنی است که هنوز سر در گم هستید  و نمی دانید که باید ازدواج کنید یا نه و همچنان مجرد بمانید.

 

تاثیر ساعات مختلف شب در سلامت

شب ها زود بخوابید!

 

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی


 

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

 

ساعت 9 تا 11 شب:

زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.

در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

 

ساعت 11 تا 1 شب:

عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

 

ساعت 1 تا 3 نیمه شب:

عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

 

ساعت 3 تا 5 صبح:

عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

 

ساعت 5 تا 7 صبح:

این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

 

ساعت 7 تا 9 صبح:

جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.

 

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آن ها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.

پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید . :301:

فدای همتون..منبع:چشم نواز