دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

شناخت دنیای جنس مخالف – او چه مشکلی دارد ؟ او چه می خواهد ؟

 

همان طور که بارها اشاره شده است ،اصلی ترین عامل اختلاف در روابط با جنس مخالف عدم شناخت دنیای جنس مخالف است ، اکثر وقت ها تصور می کنیم او  همانند ما فکر می کند، او همان نیازی را دارد که ما داریم، اما اکثر مواقع ما اشتباه فکر می کنیم چون دنیای پسران و مردان متفاوت است از دنیای دختران و زنان .

.

 

وقتی مردان دچار مشکل می شوند، چه کنیم ؟

از سر کار برگشته ، خسته یه سلام اجباری کرده و یه گوشه نشسته ، از سر شب هر چی باش حرف می زنم، توجهش به من نیست. نمی دونم چشه! هر چی ازش می پرسم، می گه چیزیم نیست. ولم کن ، یکی دو روز تو همین مد مونده بود. بعد از چند روز کم کم حالش بهتر شد؛ اما باز نفهمیدم چش بوده .

وقتی مردان دچار مشکلی هستن، بیشتر تمایل به تنهایی دارند ، هر مردی برای خود یک غار تنهایی دارد .محال است مردی را پیدا کنید که چنین غاری نداشته باشد ، مردان  همانند زنان هرگز تمام مسائل و مشکلات خود را بای کسی مطرح نمی کنند. شاید تنها 50 درصد از مشکلات خود را در نهایت برای نزدیک ترین فرد که می تواند از دوستان خود باشد، مطرح کند ، مردان تمایل دارند مشکلاتشان را خود حل کنند .آن ها دوست ندارند دیگران را درگیر مشکلات خود کنند. اگر سوالی درباره مشکلشان در ذهن داشته باشند، آن را به صورت غیر مستقیم به نحوی که مشخص نشود، این مشکل خود آن هاست، مطرح می کنند ، مردان درتنهایی به آرامش می رسند ، هر چند وقت یک بار نیاز به این تنهایی کوتاه مدت دارند . مردان تا زمانی که مشکلشان برطرف نشده باشد و یا راهی برای آن پیدا نکنند، آرام نمی شوند . اما همیشه زمانی به فکر چاره می افتند که آمپر آن ها به عدد 99 تا 100 رسیده باشه . مردان کمتر می توانند همزمان افکار خود را روی چند موضوع متمرکز کنند پس وقوع یک مشکل می تواند باعث پیدایش مشکلات دیگر شود. وقتی دچار مشکل هستند ذهن آن ها فقط درگیر مشکل می شود. شاید در این مواقع شاهد کوتاهی هایی از آن ها باشید. این ربطی به کم شدن علاقه آن ها نسبت به همسر و فرزند خود ندارد . کم اتفاق می افتد که مردان بتوانند ناراحتی خود را پنهان کنند. فقط کافی است مدتی با وی زندگی کرده باشید تا متوجه آن شوید که او چه زمانی مشکل دارد .

کم اتفاق می افتد مردان از جزئیات زندگی زناشوئی خود برای یکدیگر حرفی بزنند و کم اتفاق می افتد مردان به مشاور مراجعه کنند مگر آن که آمپر آن ها به 100 رسید ه باشد و دیگر چاره ای نداشته باشند.

 

وقتی زنان دچار مشکل می شوند چه کنیم ؟

به طور کلی زنان در مواقعی که دچار مشکل هستند کاملا متفاوت از مردان عمل می کنند. آن ها دنبال فردی هستند که مشکلشان را با او بازگو کنند .زنان دوست دارند حین مشکلات همسرشان بیشتر به آن ها توجه کند و به سمت وی بیاید ( البته در صورتی که مشکل بوجود آمده ،از جانب آن نباشد ) . اکثر زنان حتی جزئی ترین مسائل زناشویی خود را به یکی یا دو تا از دوستان نزدیک خود بازگو می کنند. آن ها حتی از روابط جنسی خود و شوهرشان هم با نزدیک ترین دوست خود صحبت می کنند؛ هر چند جایز نیست . گاهی زن ها هم مثل مردها نیاز به تنهایی دارند؛ اما آن ها همیشه یک نفر ار در تنهای  خود می توانند بپذیرند. مشخص نیست این فرد کیه. شاید یک دوست، شاید خواهر، شاید مادر، شایدم شوهر. بسته به شرایط و مشکل بوجود آمده دارد . زنان در روبه رو شدن با مشکلات صبور تر هستند. آن ها می توانند همزمان افکار خود را روی چند موضوع متمرکز کنند . یک زن می تواند ناراحتی خود را کاملا پنهان کند. او با مشورت کردن و با گفتگو تا حد زیادی به آرامش می رسد.

 

مردان راحت تر از زنان به اشتباه خود اعتراف می کنند

بر خلاف باورهای عموم این مردان هستند که اگر متوجه شوند خطائی از آن ها سر زده به خطای خود اعتراف می کنند برعکس زنان تا دقیقه 90 بر سر حرف خود هستند و نهایتا هم قصد توجیه عمل خود را دارند؛ اگر چه آن ها مدتی بعد به خطای خود اعتراف می کنند؛ اما این اعتراف زمانی انجام می شود که کار ازکار گذشته .

مردان انتقاد پذیر تر از زنان هستند؛ با بررسی واکنش رفتاری 100 زن و مرد به این نتیجه رسیدیم که مردان راحت تر از زنان انتقاد را می پذیرند؛ اما در مقابل اعتراض سکوت نمی کنند. ما ها باید یاد بگیریم قبل از اعتراض کردن باید اصول انتقاد کردن را بیاموزیم .اول انتقاد، دوم پیشنهاد، سوم اعتراض .

برای روبه رو شدن با رفتار اشتباه مردان به جای آن که به آن ها اعتراض کنید، از آن ها انتقاد کنید و برای روبه رو شدن با رفتار غلط خانم ها به جای انتقاد و اعتراض به آن ها رفتار صحیح را پیشنهاد کنید ، وقتی از مردان انتقاد کنید، آن ها با توجه به این که انتقاد پذیر هستند ( چون منطق آن ها جلوتر از احساس آن هاست، پس راحت می توانند به دلایلی که شما مطرح می کنید، استدلال کنند) راه درست را پیدا می کنند. بهتر است به آن ها فرصت دهید تا خودشان راه صحیح را پیدا کنند چون مردان دوست دارند خودشان راه حل مسائل پیرامون خود را پیدا کنند؛ اما اگر خودشان مسیر را اشتباه رفتند، آن وقت شما می توانید مسیر درست را به آن ها معرفی کنید . اما از آنجایی که زنان کمتر از مردان انتقاد پذیر هستند، ( به علت احساساتی بودن آن ها ) پس انتقاد کردن ممکن است تاثیر منفی روی آن ها داشته باشد و باعث آن شود که آنان دنبال روشی برای توجیه عمل خود باشند. پس بهتر است به جای انتقاد به آن ها راه رفتار صحیح را پیشنهاد کنید

. این مسائل پیچیده نیستند. بکار گیری برخورد صحیح با جنس مخالف باعث جلوگیری از اکثر اختلافات زناشویی می شود .

حرف آخر : یاد بگیرید در دوران دوستی ، نامزدی و عقد با جنس مخالف خود آشنا شوید. به جای آن که در این دوران روزی هزار بار در زبان برای وی بمیرید، یاد بگیرید که چگونه بعد از ازدواج در عمل هزاران روز با وی خوشبخت زندگی کنید. 

  به امید تجربه بهترین لحظات زندگی برای تک تک شما کاربران گرامی این سایت.

با تشکر علی سلطانی مجد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد