دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

وایمکس چیست؟


وایمکس و چالش های پیش رو 

 وایمکس چیست ؟ وایمکس (WiMax) سیستم ارتباطی و دیجیتالی بی سیم است که به عنوان پروتکل 16/802 شناخته شده است و جایگزینی مناسب برای شبکه های بی سیم نواحی شهری محسوب و امکان دستیابی به بی سیم باند پهن را فراهم می سازد.

وایمکس در سال 2001 میلادی، با هدف انتقال داده به صورت بی سیم معرفی شده و فن آوری آن شباهت های زیادی به وای فای دارد؛ اما هم سرعت انتقال و هم گستره آن از وای فای بیش تر است. وایمکس همچنین پهنای باند میانگین70 Mbps و در بهترین حالت Mbps 286 را پشتیبانی می کند. مشترکی که از سرویس پهن باند وایمکس استفاده می کند، ماژولی را که قابلیت استفاده توسط دستگاهی مانند لپ تاپ یا دستگاهی که فرستنده - گیرنده دارد، دریافت می کند. مشترک می تواند با سرعتی بین صفر تا 60 کیلومتر در ساعت بدون کاهش کارآیی حرکت داشته باشد.
چندی پیش با انتشار خبر برندگان مزایده وایمکس، تراژدی ارایه این سرویس که از سال گذشته تا به حال به یکی از چالش برانگیزترین مباحث حوزه خصوصی سازی در صنعت مخابرات کشور بعد از داستان PAP ها تبدیل شده بود وارد فاز جدیدی شد.
فازی که به گفته بسیاری از منتقدان این طرح در آینده ای نه چندان دور با شکست روبه رو خواهد بود و آینده ای مبهم را پیش روی ارایه این سرویس در کشور قرار خواهد داد. شاید محتوم بودن این پروژه سبب شود که طی چند ماه آینده زمزمه هایی از سوی بخش دولتی برای ارایه این سرویس (همچون ارایه اینترنت پر سرعت) در محافل مخابراتی نیز شنیده شود.
به هر حال نتایج مزایده وایمکس با بازگشایی پاکات پیشنهادی برای 30 استان کشور، در 13آبان مشخص شد و کنسرسیوم مبین پایا در 30 استان، ایرانسل در استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان، اسپادان در اصفهان و رایانه دانش گلستان در استان گلستان به عنوان برندگان این مزایده اعلام شدند.
پیش از این قرار بود در هر استان سه مجوز و در کل کشور 90 مجوز اپراتوری وایمکس به شرکت های علاقه مند به سرمایه گذاری در این فناوری ارائه شود؛ اما به گفته صاحب نظران شرایط نامناسب مندرج در اسناد مزایده باعث شد تا استقبال درخور توجهی از این مزایده صورت نگیرد که اعلام نتایج آن یعنی تنها 4 شرکت برای 30 استان می تواند گواه بر این ادعا باشد.
مزایده بدون متقاضی
شنیده ها حاکی از آن است که اکثر فعالان بازار مخابرات ایران از مزایده وایمکس که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شده است ،استقبال مناسبی نکرده اند و دلیل عمده این عدم استقبال را بالا بودن رقم حق امتیاز عنوان کرده اند. در این مزایده که به صورت استانی برگزار شد، هر شرکت متقاضی بایستی برای استان های مختلف کشور از حدود 20 میلیارد تومان (استان های بزرگ مانند تهران)تا چند صد میلیون تومان برای استان های کوچک حق امتیاز پرداخت نماید. با توجه به این که وایمکس عمدتا برای ارایه خدمات اینترنت پرسرعت و خدمات تلفنی و انتقال داده ها خواهد بود و در همه این عرصه ها هم مجوزهای دیگری صادر شده و هم شرکت مخابرات ایران برای ارایه آن دورخیز کرده است، لذا به نظر نمی رسد در کوتاه مدت درآمدهای انتظاری جوابگوی این مبالغ پرداختی باشد.
از سویی دیگر عدم ارایه چشم اندازی مشخص از سوی برگزارکنندگان مزایده و نیز شکست پروژه اینترنت پرسرعت در جذب مخاطب به دلیل قیمت تمام شده بالا به همراه برخی از محدودیت های اعمال شده، باعث شد تا آینده ارائه این خدمات برای بخش خصوصی ای که با زحمت می تواند رقم های سنگین تضمین و سرمایه گذاری را تامین کند ،با ابهام روبه رو باشد.
از سوی دیگر با نگاهی گذرا به سابقه و عملکرد برندگان نهایی این مزایده این نتیجه مشخص می شود که هیچ یک از شرکت های برنده، حداقل تجربه ای در ارایه خدمات این چنینی نداشته و شاید همین مساله باشد که آینده این طرح را با شک و شبهه مواجه ساخته است. 

   بهمن برزگر از کارشناسان مخابراتی در این باره می گوید: در این مزایده سیاست های اعمال شده و متعاقب آن مدل انتخاب اپراتورها به گونه ای بوده که از قبل احتمال داده می شد که استقبال مناسبی از آن به عمل نیاید ؛چرا که نحوه انتخاب برندگان به صورت استانی (و نه ملی) باعث می شود که شرکت های سرمایه گذار خارجی و داخلی خود را فضای رقابت در 30 استان حس کنند و این به هزینه ها می افزاید و همچنین باعث می شود تا شرکت ها نگران باشند که به راحتی نتوانند خدمات سراسری ارایه دهند. او ادامه می دهد که مبالغ کف حق امتیازها که در اسناد مزایده منتشر شد ،مبالغ نسبتا بالایی بوده که نتیجه آن بالا رفتن هزینه سرمایه گذاری و تعرفه ارایه خدمات نهایی است و این به تنهایی باعث می شود تا تعداد زیادی از فعالان بازار از ورود به این مسابقه صرف نظر نمایند.برزگر در ادامه به حضور موازی بخش خصوصی در برخی از خدمات جانبی این مزایده اشاره می کند و می گوید: خدماتی که در شبکه وایمکس درنظر گرفته شده است کلیه خدمات انتقال صوت، انتقال داده پرسرعت، اینترنت پرسرعت، VOIP و... را شامل می شود که قبلا توسط رگولاتوری پروانه های مجزایی بر ای این خدمات صادر شده است. این تداخل بازار ارایه خدمات هم باعث می شود تا متقاضیان وایمکس به حداقل ممکن کاهش یابد.
مجریان بدون حامی
از دیگر دلایلی که می توان به عدم حضور بخش خصوصی در این مزایده اشاره داشت تجربه های ناموفق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون تنظیم مقررات و سازمان در حل مشکلات بازار شرکت های دارای پروانه پیجر، تلفن ثابتp،pap، voip، isp و تالیا به هر دلیل (ناشی از قصور وزارت و یا اپراتورها) است به نحوی که شرکت هایی که در هر یک از این بازارها فعالیت می کنند، کمتر مشتاق دریافت پروانه دیگری هستند. برزگر در این باره می گوید: عدم استقلال کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از اپراتور مسلط بازار (شرکت مخابرات ایران به همراه 30 شرکت استانی و ارتباطات سیار) باعث شده است در آستانه خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، نگرانی ازامکان ایجاد بازار رقابتی منصفانه به وجود آید، زیرا در پروانه این شرکت محدودیتی در ورود شرکت به بازارهای جدید وجود ندارد در نتیجه با توجه به این که یک عضو کمیسیون عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران است و اعضای دیگر کمیسیون نیز مستقیم و یا غیر مستقیم منافع شرکت مخابرات ایران را در مقابل رقبا در نظر می گیرند، این نگرانی نادرست نیست.
وایمکس با کدام پهنای باند
همان طور که اشاره شد یکی دیگر از دلایلی که باعث عدم اقبال نسبت به این مزایده شده است ،محدودیت های موجود بر سر ارایه پهنای باند است.
عباس پورخصالیان در این باره می گوید: وزیر ارتباطات همواره قول داده و می دهد که محدودیت ارایه پهنای باند 128 کیلو بیتی رفع خواهد شد ،ولی نمی شود.
در نتیجه پس انتظار معجزه از وایمکس داشتن، بیهوده است. او می گوید: تا وقتی که به هر دلیل و علت، برای اکثریت مردم، پهنای باند، محدود می شود و برای اقلیتی، پهنای باند، بدون محدودیت، واگذار می شود، آنچه عمیق تر و عریض و طویل تر می شود شکاف دیجیتالی است، این در حالی است که در سال 2003 در اجلاس جهانی جامعه اطلاعات، رییس جمهور و وزیر ارتباطات وقت، بر مبارزه با شکاف دیجیتالی صحه گذاشتند و پر کردن آن را وظیفه خود دانستند. دو سال بعد (2005) وزیر فعلی ارتباطات نیز با شرکت و حضور خود در اجلاس جهانی جامعه اطلاعات، بر همان وظیفه، صحه گذاشت.
تجهیزات وایمکس در گرو تحریم کنندگاناز دیگر مشکلات پیش روی ارایه این سرویس به زعم کارشناسان بخش خصوصی، تولید انحصاری تجهیزات این فناوری در اختیار برخی از برندهای مطرح غربی است.
کارشناسان در این باره می گویند: همه شرکت های خوب تولیدکننده از قبیل موتورولا، آلکاتل و... به سختی با ما همکاری می کنند ،در نتیجه به ناچار برای تهیه تجهیزات مورد نیاز باید به سراغ چینی ها برویم.
آن ها می گویند: شرکت های آمریکایی پیشگام سرویس ها و تکنولوژی های بی سیم هستند که متاسفانه با ما همکاری نمی کنند؛ در نتیجه به سراغ فروشندگان درجه 2 می رویم و از آنجایی که هنوز این جنس نوبر است و به تولید انبوه نرسیده در نتیجه خرید و انتقال آن به داخل کشور بسیار گران تر از آنچه تصور می شود ،برای بخش خصوصی تمام خواهد شد.
حق امتیاز
مبالغ پایه حق امتیاز برای هر استانی به طور مجزا تعیین شده که در مزایده به شرکت های متقاضی داده شده است. 40 درصد حق امتیاز، در زمان صدور پروانه و باقی مانده آن در طول 6 سال با اقساط مساوی دریافت خواهد شد.
بیشترین حق امتیاز مربوط به استان تهران است که تقریبا 21 میلیارد تومان بوده و کمترین آن مربوط به خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویراحمد و ایلام است که تقریبا 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
همچنین برای شرکت در مزایده متقاضیان باید 10درصد قیمت پیشنهادی در مزایده را به عنوان تضمین بپردازند. در واقع زمان تحویل مدارک باید ضمانت نامه 10درصدی را هم ارائه دهند که این 10 درصد فقط برای ضمانت شرکت در مزایده است و بعد از اعلام نتیجه آزاد خواهد شد.
نتیجه
به هر حال مزایده وایمکس با تمام اما و اگرهایش برگزار شد و برندگان آن هم با هر سختی توانستند شرایط مد نظر را تامین کنند. سوالی که در این بین از جایگاه ویژه ای برخوردار است، به زمان ارایه این سرویس از سوی برندگان و قیمت نهایی برای مصرف کننده است؟ آیا شرکت های حاضر تدابیری برای جذب کاربر اندیشیده اند؟ آیا قیمت نهایی و تمام شده این سرویس می تواند از اینترنت پرسرعتی که این روزها بعد از چند سال توانسته اندک مخاطبی را به خود اختصاص دهد پیشی گیرد؟ و در نهایت هم اگر برندگان مزایده همانند سایر برندگان دیگر مزایده ها نتوانند شرایط نهایی و مورد نظر وزارت را تامین کنند ،آیا باز هم بخش دولتی نجات دهنده برنامه های محقق نشده خواهد بود؟

آرش شایسته نیا 

تست خودشناسی - تست رنگ ها

تست خودشناسی

  تست رنگ ها

 

همه ما به نحوی تحت تاثیر رنگ ها هستیم برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود   دارد که می تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد رنگ های  هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از :

 قرمز :    1   ش س ج الف

نارنجی:    2   ت ث ک ب

زرد  :    3   ی ل ص ض

سبز :      4   و م د ژ

آبی  :     5   چ ن ط ظ 

نیلی :     6   ح خ ف

بنفش :     7  ع پ غ

صورتی :   8   ز ق ه

طلایی :     9  ر  ذ  گ

برای این که با چگونگی قضیه آشنا شوید ، یک مثال می آوریم .در اینجا خانم لیلا جلالی را نمونه قرار می دهیم .ابتدا اسم و فامیل او را می نویسیم:

ل    3

ی     3

ل     3

 ا      1

ج     1 

ل     3

ا      1

ل     3

ی     3

 سپس این اعداد را با هم جمع می کنیم

  331311333 =21  و  3 = 1 + 2 و باز هم 3= 0 + 3

 عدد 3 مربوط به رنگ زرد است که رابطه ای مستقیم با شخصیت او دارد. به توضیحات مربوط به رنگ زرد مراجعه کنید:

 صورتی

دارای قدرت جسمی بالایی هستید . به خاطر اراده بالایی که دارید می توانید رویاهایتان را به راحتی به واقعیت تبدیل کنید . با مسئولیت ها به راحتی کنار می آیید و می توانید دیگران را در مشکلاتشان راهنمایی کنید . از نظر عاطفی قوی و عمیق هستید . برای رسیدن به هدف هایتان عشق به هم نوع در شما آن چنان زیاد است که به جز خدمت به بشریت مسئولیت دیگری ندارید . صمیمیت بیش از اندازه با دیگران برایتان سخت است . در مقام یک رهبر می توانید موفقیت های بزرگی را در زندگی تان بدست بیاورید . برای رسیدن به هدف هایتان حتی سلامتی خودتان را نیز به فراموشی خواهید سپرد .

 قرمز

بسیار جاه طلب هستید . و برای رسیدن به هدف هایتان مهم نیست که بقیه را نیز فدا کنید . قرمز رنگ نیروی حیاتی و جسارت است . همیشه سعی می کنید که روی صحنه به فعالیت بپردازید و مورد توجه قرار بگیرید . بسیار خونگرم هستید و به سادگی تحریک می شوید . ممکن است در اوج شادی نیز به ناگهان و با کوچک ترین بهانه ای اخم هایتان در هم برود . و در لاک خود فرو بروید . باید سعی کنید که از انرژی فوق العاده تان به نحو و جهت مثبتی استفاده کنید . تا باعث افسردگی تان نشود . گاهی نیز به سرعت صبر و حوصله خودتان را از دست می دهید و به دیگران زور می گویید . یادتان نرود که هر کسی روش به خصوصی برای پیشرفت در زندگی دارد و آنچه را که فکر می کنید برای شما مناسب است ، ممکن است برای دیگران کاملا ً مضر باشد .

  زرد

بسیار تیزهوش هستید . شخصیتی بسیار خوش بین و فعال دارید . هرگز در ابراز آنچه که می خواهید بر زبان بیاورید ، حرف کم می آورید . به خاطر زنده دلی ، ابتکار و مستعد بودن در روابط عمومی ، همیشه دور و برتان پر از دوستان متنوع خواهد بود . با وجودی که روحیه بسیار شادی دارید ، هرگز احساس رضایت نخواهید کرد ، مگر این که شادی هایتان را با دیگران تقسیم کنید . تنها ایرادی که می توانید داشته باشید ، قدرت تخیل و تجسم بیش از اندازه تان است که گاهی شما را در خود غرق می کند . تا نتوانید مسیر زندگی تان را مشخص کنید . از طرف دیگر اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی استفاده کنید ، در آخر خواهید دید که بیشتر اهدافی را که شروع نموده اید ، نا تمام مانده اند . سعی کنید بر قدرت تمرکزتان بیفزایید و در هر زمان فقط روی یک هدف فعالیت داشته باشید .

 

طلایی

در هر چیزی فقط حد بالای آن می تواند رضایت خاطر شما را بر آورده کند . از طرف دیگر رفتار و کلامتان چنان جذابیتی در خود دارد که به ندرت ممکن است که کسی با شما آشنا شود ، ولی شیفته تان نشود . دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر قابل توصیف است . به ندرت ممکن است چهره افسرده ای به خود بگیرید . زیرا که به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید . می توانید معلم خوبی باشید و تمام تجربیات تان را به دیگران هم یاد بدهید . در هر فعالیت گروهی به راحتی مورد توجه قرار می گیرید و مثل یک جادوگر افسانه ای می توانید تمام شرایط منفی را به بهترن موقعیت ها تبدیل کنید .

 

نیلی

زندگی شما بیشتر به زندگی انسان های عارف شباهت دارد و مردمی که با آن ها سر و کار دارید ، نزد شما به گناهانشان اعتراف می کنند . با عشق و علاقه ای که به پاکی و زیبایی های دنیا دارید ، می توانید توان و شادی فوق العاده ای به افسردگان ببخشید . به جز روحیه و شخصیت نوع دوستی که دارید ، از یک حس ششم بسیار قوی نیز برخوردار هستید که این خود باعث می شود به راحتی از مشکلات مردم با خبر شوید . بسیار سخاوتمند و با قدرت هستید . عاشق زندگی و خانواده هستید و تنها وقتی از خودتان راضی می شوید که بتوانید عشق و علاقه تان را به دیگران ببخشید . بسیار عادل هستید و با کمترین بی عدالتی در مورد دیگران آزرده خاطر می شوید . اغلب افرادی را به خود جذب می کنید که به نوعی گرفتار هستند و برای طلب کمک به شما روی می آورند .

 

سبز

برایتان خیلی مهم است که برای خودتان برنامه روزانه تعیین کنید . نظم و انضباط برایتان اهمیت زیادی دارد . به ندرت ممکن است زندگی تان آشفته و بی هدف باشد . دیگران اغلب برای گرفتن راهنمایی های جدی نزد شما می آیند . حرص زیادی برای کمک به دیگران و حل مشکلاتشان دارید . تکامل شخصیت برایتان ارزش بسیار زیادی دارد . و برای گسترده تر ساختن افق دانش خود ، هرگز از آموختن باز نخواهید ماند . تغییر و تحول برایتان چندان خوشایند نیست و بیشتر ترجیح می دهید که به جای پریدن از شاخه ای به شاخه دیگر ، روی هدف ثابتی به فعالیت بپردازید . برای این که کوتاه تر نظر نمایید ،باید سعی کنید هم زمان با زندگی و زمان حرکت کنید و کهنه ها را دور بریزید . احترام گذاشتن به آداب و رسوم و تشریفات گذشته بسیار با ارزش است . ولی با آن ها زندگی کردن رکود ذهنی را نتیجه می دهد .

 

بنفش

عاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید . و شاید هم به همین دلیل عشق به علوم غریبه در شما به حد کافی وجود دارد . همین مساله باعث خواهد شد که به رشته هایی چون تفکر روی بیاورید . هیچ اتفاقی را به راحتی قبول نخواهید کرد . مگر آن که خودتان شخصا ً آن را تجربه کنید . اعتقاد بر این دارید که به هر چه نیازمند هستید، در درون شما وجود دارد و در حل مشکلات سعی می کنید راه حل را در روح و درون خود بجویید . در رابطه با شرایط زندگی تان بسیار حساس هستید . و در واقع ذهن شما می تواند مثل یک گیرنده فعالیت کند . عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن و یا کنار آمدن با دیگران یکی از مشکلات بزرگ شما به شمار می رود .

 

آبی

به احتمال قوی ، دیگران شما را شخصیتی بدون تعارف و تشریفات می دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توچه هستید . آزادی برایتان ارزش بسیاری دارد و هرگز نمی توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم می شود و یا زیر نظر قرار دارید . اگر این همه دنبال تنوع هستید ، به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید و از این که در هر تجربه ای درسی بزرگ نهفته است . به همین دلیل زندگی با تمام سختی ها و مشکلاتش برایتان لذت بخش است . روحیه سرکشتان باعث خواهد شد که کمتر در هر زمانی در یک جا بند شوید . و در زندگی و اجتماع شهرتی برای خود فراهم کنید . در هر محیطی که قدم بگذارید ، با استعداد مادرزادی که دارید خواهید توانست صلح و آرامش را در آنجا بر قرار کنید . گاهی که احساس منفی دارید ، بسیار تنبل می شوید و دلتان نمی خواهد که انرژی فراوانتان را در مسیری به مصرف برسانید . در یک چنین زمانی احتیاج به مکانی خلوت دارید تا تعادل زندگی و روحی را در خانه به وجود بیاورید .

  

نارنجی

شوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید ، باعث شده که محبوب اجتماعی شوید . نشاطی را که از خود نشان می دهید ، آرزوی قلبی خیلی هاست . اغلب تجربیات زندگی تان رنگ عاطفی به خود دارد . شخصیتی بسیار جذاب و دوست داشتنی دارید . متاسفانه گاهی اوقات در مورد هر مساله ای بیش از اندازه غلو و زیاده روی می کنید . به حدی که بین عاطفه و منطق سرگردان می مانید . به نفع خودتان خواهد بود که بین عقل و احساس ، تعادل برقرار کنید . برایتان مهم است که خودتان باشید . بنابراین سعی کنید کمتر تحت تاثیر دیگران قرار بگیرید . به هر کاری که دست بزنید ، شاید نتوانید دیگران را راضی و خشنود کنید ، مگر این که دست از تقلید بردارید و آنچه را که از درونتان می جوشد ، ابراز کنید . در چنین صورتی است که بر قلب ها خواهید نشست .

 متبع : Takbarg.ir

آیا می دانیدهای خواندنی

آیا می دانید های خیلی خواندنی

 

آیا می دانید هیچ کاغذی بیش از ۷ بار از وسط تا نمی شود؟

 

آیا می دانید مایع داخل نارگیل تازه سبز، حاوی پلاسمای مشابه خون است؟

 

آیا می دانید بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب است؟

 

آیا می دانید درخت خرمای نر هرگز بار نمی آورد؟

 

آیا می دانید تعداد چینی‌های که انگلیسی بلدند، از آمریکایی‌های که انگلیسی بلدند، بیشتر است؟

 

آیا می دانید مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر است؟

 

آیا می دانید پروتین تخم مرغ بیشتر از شیر و گوشت است؟

 

آیا می دانید میزان سوختن کالری در هنگام خواب بیشتر از هنگام تماشای تلویزیون است؟

 

آیا می دانید اولین محصولی که بارکد خورد، آدامس بود؟

 

آیا می دانید زهره، تنها سیاره ای است که در جهت عقربه های ساعت می چرخد؟

 

آیا می دانید سیب بیشتر از کافئین ، در بیدار کردن شما مؤثر است؟

 

آیا می دانید اولین صاحب کمپانی مارلبرو بر اثر سرطان ریه مرد؟

 

آیا می دانید مروارید در سرکه حل می شود؟

 

آیا می دانید آب گرم زودتر از آب سرد یخ می زند؟

 

آیا می دانید زکریای رازی به غیر از الکل کاشف گوگرد هم هست؟

 

آیا می دانید خوردن کاهو مانع ریزش و سفید شدن موها می گردد؟

 

آیا می دانید ستاره دریایی فاقد مغز است؟

 

آیا می دانید عقرب می تواند سه سال بدون غذا زندگی کند؟

 

آیا می دانید صدای کواک اردک، اکو ندارد و کسی نمی داند چرا؟

 

آیا می دانید لاک پشت ها از طریق مقعد خود نیز نفس می کشند!

 

آیا می دانید لئوناردو داوینچی می توانست همزمان با یک دست خود بنویسد و با دست دیگر نقاشی کند؟

 

آیا می دانید گربه تنها حیوان خانگی است که نام او در انجیل نیامده است؟

 

آیا می دانید نقاشی تابلوی مونالیزا برای داوینچی، ده سال به طول انجامید؟

 

آیا می دانید در کازینو های لاس وگاس، هیچ نوع ساعتی وجود ندارد؟

 

آیا می دانید بهترین سایت سرگرمی :راد اس ام اس دات کام است !؟

 

آیا می دانید یک نوع وزغ وجود دارد که در بدن خود سم کافی برای کشتن ۲۲۰۰ انسان را دارد؟

 

آیا می دانید اگر اکسیژن هوا بیشتر بود ،حشرات بزرگ تر می شدند و یک سنجاقک به اندازه یک شاهین می شد؟

 

آیا می دانید با وجود پیشرفت علم هنوز برای دانشمندان علت ساختن عسل کشف نشده است؟

 

آیا می دانید زنبور عسل ۲ معده دارد؛ یکی برای جمع آوری عسل و دیگری برای هضم غذا؟

 

آیا می دانید گربه و سگ ۵ نوع گروه خون دارند؟ در حالی که انسان ۴ نوع گروه خون دارد.

 

آیا می دانید خرگوش و طوطی تنها حیواناتی اند که بدون برگشتن به عقب  می توانند پشت سر خود را ببینند؟

 

آیا می دانید طول قد هر انسان سالم برابر ۸ وجب دست خود اوست؟

 

آیا می دانید همه نوزادان میگو، نر هستند و بعد از چند هفته بخشی از نوزادان به ماده تبدیل می شوند؟

 

آیا می دانید افرادی که در اثر گزندگی زنبور می میرند بیش از افرادی است که در اثر مار گزیدگی می میرند؟

 

آیا می دانید دندانپزشکان توصیه کرده اند که مسواک ها باید دست کم یک و نیم متر از کاسه توالت فاصله داشته باشند تا ذرات ریز آب را هنگام کار کردن سیفون، به خود جذب نکنند؟

 

آیا می دانید به زیپ خود نگاه کنید. علامت موجود متعلق به شرکت Yoshida Kogyo Kabushibibaisha در ژاپن ، بزرگ ترین تولیدکننده زیپ در جهان است؟

 

پنج استراتژی جهت هوشمند کارکردن

پنج استراتژی جهت هوشمندانه کار کردن به جای سختکوشی


ترجمه : تیم مترجمین پیک مدیران

 

 

بیشتر افراد این توصیه را شنیده اند که باید هوشمندانه تر کار کنند و نه سختکوش تر ، اما هنوز تعداد کمی واقعاً از این توصیه پیروی می کنند. این روزها اکثریت صاحبان تجارت و مدیران برای دستیابی به اهدافشان ساعت های طولانی مشغول کار هستند. اگر شما مجبورید برای تکمیل کارتان ساعت ها بیشتر از یک روز عادی کاری کارکنید. این امر نشان می دهد شما کار را به گونه ای اشتباه انجام می دهید. در اینجا ۵ استراتژی برای کمک به شما در هوشمندانه کار کردن بجای سختکوشی را بیان می کنیم.


● استراتژی اول: تمرکز
فکر می کنید در یک ساعت کاری نمونه چند دقیقه تمرکز کامل دارید؟ ممکن است درک این مطلب که این زمان چقدر اندک می باشد ،شما را متعجب کند.محققان نشان داده اند که اکثریت افراد می توانند بین ۵ تا ۱۰ دقیقه در هر ساعت کاری بیشتر موثر باشند. اگر فکر می کنید که این گفته اغراق آمیز است، می توانید این آزمایش ساده را انجام دهید. یک دفترچه یادداشت و یک خودکار در کنار خود نگه دارید و شروع کنید به آگاه شدن از سطح تمرکزتان. هر وقت که تشخیص دادید که روی کار در تمرکز کامل نیستید ،مدت زمانی را که حواستان پرت بوده است ،یادداشت کنید. اگر این تمرین را بخوبی انجام دهید ،خودتان را کاملاً شوکه خواهید کرد. اگر شما بتوانید مهارت خودتان را در ایجاد تمرکز کامل در طول ساعت های کاری گسترش دهید،شما از میزان تولیدتان متعجب خواهید شد.


● استرتژی دوم:تسلط
تسلط هنر استفاده از ابزارها جهت افزایش کیفیت در کار و محصول شما می باشد. ابزار می تواند تکنولوژی نظیر نرم افزار های کامپیوتری باشد یا می تواند استراتژی های سازمانی نظیر سیستم های بهتر باشد .شما درحال حاضر از چه میزان قدرت تسلطی جهت به حداکثر رساندن نتایج کار برخوردار هستید .برای مثال فروشنده ای که از طریق سمینارها و سمینارهای تلویزیونی دست به فروش می زند، محتمل است که نسبت به کسی که فرد به فرد می فروشد میزان فروش بیشتری کسب کند. چه کاری می توانید انجام دهید تا بر زمان ، دانش، یا مهارت مسلط شوید؟


● استراتژی سوم: نماینده ( وکیل)
یک طبقه خاص از نفوذ وکالت می باشد.نمایندگی یعنی بکارگرفتن افراد دیگر جهت انجام قسمت هایی از کار شما. بنابراین به همان اندازه وقتتان برای فعالیت های سود آور آزاد می شود .بیائید دوباره به مثال فروشنده نظر بیندازیم. اگر فروشنده بخصوصی در فروش نهایی( closing) خیلی مهارت دارد ،این امر ممکن است این احساس را ایجادکند که این فرد می تواند وظایف مدیریتی وابسته با فروش را به عنوان یک نماینده انجام دهد بنابراین فروشنده می تواند زمان بیشتری را برای فروش نهایی صرف کند. اگر سود حاصل از فروش نسبت به هزینه نمایندگی بیشتر باشد، می توان گفت شما سیستم خوبی دارید.اغلب شنیدن این نکته در بین شکایت های صاحبان تجارت که فروشندگان آن ها از آینده نگری و انتظار تنفر دارند و واقعاً در مورد آن احساس بدی دارند، مرا مبهوت می کند. در کسب کار خودم من همیشه افراد آینده نگر حرفه ای که در این زمینه خوب بودند ،بکارگرفته ام که با این کار وقت را برای تیم فروشندگی آزاد نمودند تا آن ها کاری را که بخوبی عمل می کنند، انجام دهند.: و این کار فقط فروشندگی بود! و البته این استراتژی در عین حال که همه خوشحال هستند سود آور است .


● استراتژی چهارم: مدیریت زمان
من اغلب این مطلب را می شنوم که تجار می گویند که میزان کارمند یک بخش بخصوص خیلی زیاد است؛ زیرا آن ها ساعت های زیادی تلف می کنند تا کار را تکمیل نمایند. نظر من عکس این مطلب است. اگر شما نمی توانید در یک روز عادی کاری،کارتان را تکمیل نمایید ،پس احتمالاً دچار کمبود تمرکز، تسلط، و مهارت های وکالت هستید یا یک مدیر وقت نشناس می باشید.مدیریت زمان هنر سازماندهی خودتان است ؛ بنابراین شما کار خود را در یک روز تجاری استاندارد خاتمه خواهید داد. اگر شما آن را با دیگر مهارت هایتان ترکیب کنید(رئوس مطالب بالا) سپس شما می توانید یک مقدار عظیم از تولید در یک روز کاری را بدست آورید و نیاز به ساعات اضافی ندارید. سازمان دهی یک روز از پایان روز قبلی شروع می شود.اگر شما این کار را انجام دهید، پس از آن مغزتان به شما کمک خواهد کرد که بیشتر موثر باشید.برآورد شده است که ۵۰% زمان استراحت شما به سازمان دهی مغز و ساختار دادن دانش و تجربیات کسب شده در طول روز اختصاص دارد. اگر شما کارهای روز آینده را برنامه ریزی کنید ،شما در می یابید که فرایند های روحی طبیعی در زمان استراحت کار می کنند با شما تا شما را در بدست آوردن برنامه زمانی کمک کنند .اساس مدیریت زمان را یاد بگیرید و هر روز از آن ها استفاده کنید.


● استراتژی پنجم: تفاوت قائل بودن بین فعالیت ها
مطمئن هستم که می دانید قاعده۸۰/۲۰ را ; ۸۰% از نتایج کار شما از ۲۰% تلاش هایتان بدست می آید. دلیل این که این مطلب در مورد افراد زیادی صدق می کند این است که آن ها نمی دانند که کدام تلاش آن ها بهترین نتایج را ببار می آورد. اگر شما رکوردها را خوب نگه دارید ،سپس می توانید قاعده ۸۰/۲۰ را تغییر دهید تا به طور موثر تر برای شما عمل کند.اگر شما می دانستید که کدام ۲۰% از فعالیت شما بهترین نتایج را تولید می کند سپس شما می توانستید خودتان را سازمان دهی کنید تا وقت بیشتری صرف این گونه کارها بکنید. و بنابراین سود شما را در هر ساعت افزایش می داد. اگر شما می دانستید خصوصیات ۲۰% از مشتریانتان را که ۸۰% کسب تان را می دهند شما می توانستید آن گروه از مشتریان را هدف قرار دهید. فرانک بتگر با استفاده از قانون ۸۰/۲۰ در جهت مزیتش از یک نماینده بیمه شکست خورده به پردرآمدترین نماینده بیمه در آمریکا تبدیل شد. کتاب او هنوز در دسترس است و ارزش خوبی برای مطالعه دارد.
استراتژی شما : فقط این که این ۵ استراتژی را تا در تجارتتان اجرا کنید تا نتایج آن بروز نماید.
شما الان ۵ استراتژی را دارید و همه کاری که شما باید انجام دهید، این است که نظر بیندازید به راه هایی که می توانید به این استراتژی ها برای خودتان و تجارتتان بیفزایید.

 

 

تست خودشناسی- فرد دلخواه شما چه رنگی است؟

تست خودشناسی

 

 فرد دلخواه شما چه رنگی است؟

 

بسیاری از افراد دوست دارند بدانند فرد ایده آلشان چه کسی است واصولا با چه نوع آدم هایی بیشتر سازگاری دارند .جالب آن که بسیاری از آن ها خودشان هم نمی دانند فرد ایده آل آن ها کیست! ولی اکنون بر اساس بسیاری از تحقیقات روان شناسی ،شما می توانید از طریق چهار رنگ،در زندگی خود سر نخ های شگفت انگیزی به دست آورید!

   آیا تا به حال می دانستید که رنگ های سبز،بنفش،نارنجی ونیلی (که به رنگ های فرعی موسوم اند) می توانند نشان دهنده آرزوها و نیازهای شما در روابط عاطفی باشند؟                                     

چنان چه رنگ منتخب شما سبز است : 

زمانی که برای نخستین بار با کسی ملاقات می کنید،رفتار شما باعث می شود که او از همان آغاز،سفره دلش را برای شما باز کند و در مورد زندگی خودش با شما گفت وگو کند.این عمل وی به خاطر آن است که شما راحتی و آرامش را به او منتقل می کنید و او احساس می کند که تحت حمایت کامل و همه جانبه شما قرار گرفته است. شما از همان ابتدا می توانید به راحتی تشخیص دهید که فرد مقابل چه نیازهایی دارد. شما به غرایز خود اعتماد می کنید و به نداهای درونتان گوش می دهید و به همین طریق متوجه می شوید طرف مقابلتان به دنبال چه عکس العمل هایی از جانب شماست. نکته قابل توجهی که درشما وجود دارد ،توانایی کسب اطلاعات از خصوصیات طرف مقابل است. در واقع،از این طریق می توانید حس کنجکاوی خود را پاسخ گویید.

نکته مهم:فرد ایده آل شما باید دارای یک شخصیت ثابت باشد."سبزها" با کسی ازدواج می کنند که با ثبات و قاطع باشد و همیشه از این انتخاب خود راضی هستند.

اما به یاد داشته باشید:شما همواره با روی باز با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می کنید و انسان پاکی هستید.داشتن این خصوصیات،اندکی کار شما را در پیدا کردن فرد ایده آلتان دشوار می کند. بیشتر افراد نمی توانند شخصیت واقعی شما را به درستی بشناسند، به همین دلیل زمانی که با خود واقعی شما مواجه می شوند، ممکن است به یک باره شوکه شده و ناامید گردند،زیرا ممکن است که شما با معیارهای ذهنی آن ها مطابقت نداشته باشید.

چنان چه رنگ منتخب شما بنفش است  :

در اولین ملاقات و دیدار بیشتر جذب انرژی و تحرک فرد مقابل خود می شوید،اما در واقع شما به کسی علاقه مندید که در کنار او احساس آرامش کنید و از او آرامش بگیرید. رمز موفقیت شما در مقابل دیگران جذبه،هیجان و گیرایی شما از تمام جهات است. شما سرشار از ذوق و اشتیاق هستید و شاید به همین دلیل دیگران احساس می کنند زندگی شان در کنار شما،بسیار مهیج و جالب خواهد شد. شما وفادار و وظیفه شناس هستیدو ارتباط عاطفی برای شما یک مساله بسیار مهم و جدی تلقی می شود.  

نکته مهم:اگر فردی را برای ازدواج انتخاب کردید،به این معناست که او تمام معیارها و ملاک های مورد نظر شما را دارا بوده که توانسته به این مرحله راه پیدا کند.البته ناگفته نماند که شما برای وضعیت ظاهری افراد اهمیت خاصی قائل هستید. 

اما به یاد داشته باشید:بهتر است اگر فرد مناسب پیدا شد،به او فرصت کافی بدهید تا خود را به شما بشناساند، سعی نکنید خصوصیات اخلاقی او را حدس بزنید.بلکه بهتر است وی را بر اساس رفتارش ارزیابی کنید نه این که او را با فرد رویاها و ایده آل ذهن خود مقایسه کنید.

چنان چه رنگ انتخابی شما نارنجی است  :

شما یک فرد جذاب،دوست داشتنی،مهربان وخونگرم هستید و با این خصوصیات می توانید به سادگی به هر آن چه می خواهید برسید.باید حقیقت را لمس کنید تا بتوانید آن را باور کنید.شما با رفتار خود به دیگران نشان می دهید که به حرف های آن ها گوش می دهید و برایشان ارزش قائل هستید.اما به راحتی فریفته ظاهر افراد می شوید،با این حال جای هیچ گونه ناراحتی وجود ندارد ؛چرا که ازدواج شما همیشه از روی عقل و منطق بوده و احساس در آن جایی ندارد.                                      

نکته مهم:شما قطعا با کسی ارتباط را آغاز می کنید که بتوانید از او چیزی یاد بگیرید. افراد باهوش این خاصیت را دارند و همیشه حس تحسین شما را بر می انگیزند.            

اما به یاد داشته باشید:شما فردی هستید که سعی می کنید نقاط ضعف و نفوذپذیر خود را پنهان کنید.بنابراین،تنها چیزی که فرد مقابل می تواند در شما ببیند هوشمندی های زیرکانه شما در مسائل است.او احتمالا در مورد شخصیت اصلی شما دچار اشتباه می شود.پس سعی کنید در طول زمان،وی را با شخصیت واقعی خود آشنا سازید.            

چنان چه رنگ انتخابی شما نیلی است  :

نخستین دیدار،این تصور را در فرد مقابل خود به وجود می آورید که نیازمند تایید دیگران هستید. او بلافاصله متوجه می شود که می تواند با کمی محبت زندگی شما را از ابتدا تاکنون مورد بررسی قرار داده و بر مبنای آن،تصمیم بگیرد.با این حال به افراد اجازه سوء استفاده را نمی دهید و به رغم آن که نیازمند تایید دیگران در هر حال هستید،اما فرق سوءاستفاده و واقعیت را به خوبی درک می کنید .شاید قابل توجه ترین نکته در انتخاب های شما این باشد که دیگران را از دریچه چشم خود می بینید ، اما فرق راست و دروغ را در این ارتباط خیلی سریع تشخیص می دهید.این حالت شاید بیشتر از آن رو باشد که وجود شما همیشه آماده کمک به دیگران است و به همین علت متقابلا خواهان گرمی و درک کامل از جانب آن ها می باشید. شما تلاش می کنید تا خود را در نظر دیگران بزرگ تر جلوه دهید. با این هدف که رضایت و موافقت آنان را در مورد نیازها و خواسته های خویش به دست آورید،با این حال کم تر پیش می آید که طرف مقابل این ارزش معنوی را درک نکند.                

نکته مهم:فرد ایده آل شما باید قابل اطمینان باشد.کسی که "راستی"و"درستی"برترین ویژگی اخلاقی اوست و آن را به وضوح در صحنه زندگی مشترک به نمایش می گذارد."نیلی"ها با افراد صادق وفداکار ازدواج می کنند و همیشه در زندگی این احساس را دارند که نیازهای روحی خود را مرتفع ساخته اند.     

اما به یاد داشته باشید:شما همیشه دیگران را با تفکرات،روحیات و خصوصیات خود محک می زنید ؛ بنابراین امکان اشتباه و یا سوءاستفاده در انتخاب های شما 50درصد بیش از دیگران است. مردانی که در نیمه راه،"خود"واقعی شان را نشان می دهند نیز کم نیستند.سعی کنید در طول زندگی با رفتار صحیح خود،او را از نیرنگ زدن باز داشته و مهم تر از آن این که از ابتدای کاربا دقت بیشتری به جلو بروید.

 متبع : Takbarg.ir