دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

درک و پذیرش عیب های همدیگر


 درک و پذیرش عیب های همدیگر 

دوستی می گفت:
یک شب وقتی از سر میز غذا بلند شدم, شنیدم مادرم بابت سوختگی ته دیگ ها از پدرم عذرخواهی می کرد ، هرگز  جواب پدرم رافراموش نخواهم کرد که گفت:
عزیزم ! من عاشق ته دیگ های خیلی برشته هستم.

همان شب، کمی بعد وقتی رفتم به پدرم شب بخیر بگویم ،از او پرسیدم که: 

آیا واقعاً دوست داشت که ته دیگ هایش سوخته باشد؟

او مرا در آغوش کشید و گفت:
مادرت امروز روز سختی را گذرانده و خیلی خسته است ،بعلاوه، ته دیگ های کمی سوخته هرگزکسی را نمی کشد!

زندگی مملو از چیزهای ناقص...و انسان هایی است که پر از کم و کاستی هستند.

یکی از مهم ترین راه حل ها برای ایجاد روابط سالم، مداوم و پایدار:

درک و پذیرش عیب های همدیگر و شاد بودن از داشتن تفاوت با دیگران است.

امروز دعایمان برای یکدیگر این باشد که یاد بگیریم قسمت های خوب، بد و ناخوشایند زندگی خود را بپذیریم و با انسان ها رابطه ای داشته باشیم که در آن، ته دیگ های سوخته موجب قهر و دلخوری نشود.
از دیگران شکایت نمی کنم، بلکه خودم را تغییر می دهم،
چرا که کفش پوشیدن راحت تر از فرش کردن دنیاست.

ان شاا... همیشه درزندگی شاد و بانشاط  باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد