دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دکتر عادل بیگ بابایی: کلید حل ماجرای «دنت» در دست سیستم نظارتی است


دکتر عادل بیگ بابایی: 

کلید حل ماجرای «دنت» در دست سیستم نظارتی است

مدیر گروه شیمی مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی: نظارت روی مواد خوراکی که در سبد غذایی خانواده ها حرف اول را نمی زند، کم است.

 

14
دکتر بابایی مدیر گروه شیمی مواد غذایی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی گفت: متاسفانه نظارت روی مواد خوراکی که در سبد غذایی خانواده ها حرف اول را نمی زند، کم است.

وی با اشاره به این که مواد غذایی تولید داخل باید تحت نظارت سازمان ملی استاندارد باشند، افزود: تولید کالاهای غیراستاندارد خاصه مواد خوراکی که با امنیت سلامت جامعه رابطه تنگاتنگ دارند، مسلما باید منع قانونی داشته باشد؛ اما اخیرا شاهد انتشار اخباری در فضای مجازی بودیم مبنی بر این که شرکت سازنده «دنت» اعلام کرده محصولات تولید شده در ایران که به اسم این شرکت به فروش می رسند، فاقد تاییدیه بهداشت اروپاست. چرا که برای ساخت «دنت» از ماده ای به نام «سریتام» استفاده می شود که در ایران از پودر «گریتل» (ماده ای برای ساخت رنگ های خوراکی) به عنوان جایگزین از آن استفاده می کنند که دارای عوارض جبران ناپذیری روی کبد و کلیه است.

دکتر بابایی ادامه داد: اگر دقت کرده باشید پس از مصرف «دنت» های ساخت ایران شدیدا تشنه می شوید و این به دلیل جذب سریع آب موجود در دستگاه گوارش توسط «گریتل» است.

وی عنوان کرد: با وضع قوانین قوی الاجراتر از سوی سازمان های نظارتی بر تولید و توزیع مواد غذایی و فرهنگ سازی میان مردم برای توجه بیشتر به آیتم های مهم برای خرید مواد خوراکی می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

عادل بیگ بابایی در پایان خاطرنشان کرد: برآوردن امنیت غذایی رسالت پژوهشکده علوم و صنایع غذایی و سازمان غذا و داروست.

منبع: برنا

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد