دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

صرفه جویی در آب ، نجات زندگی


صرفه جویی در آب ، نجات زندگی

 

در هنگام مسواک زدن شیر اب راببندید.شاید بعضی ها مسواک زدن را کار سریعی بدانند، ولی در همین مدت کوتاه اب زیادی به هدر می رود. 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

در خارج از خانه بطری آب خود را به همراه داشته باشید.شاید عده ای ترجیح دهند که یک بطری اب بخرند،ولی برای تولید هر بطری معادل 7 لیتر آب مصرف می شود.به همین دلیل استفاده ار بطری آب شخصیتان به ذخیره آب  کمک می کند.                

www.ROZANEHONLINE.com

  

 
 از یک دوش حمام فشار کم، استفاده کنید.این دوش ها در مدت زمان یکسان نسبت به دوش معمولی،میزان اب مصرفی را به نصف می رساند و در نتیجه انرژی مصرفی برای گرم کردن اب را نیز کاهش می دهد و انرژی ذخیره می شود. 

روزنه آنلاین

 

برای شستن ماشینتان بهتر است از کارواش ها استفاده کنید. در صورتی که می خواهید خودتان نسبت به شستن ماشین اقدام کنید، بهتر است فقط از چند سطل برای آب کشی استفاده کرده و از باز گذاشتن شیر آب جداً خودداری نمایید. 

http://www.rozanehonline.com

 

از فشار کم آب در هنگام شستن ظروف استفاده کنید. بر خلاف باور اکثر مردم، لازم نیست که از فشار آب قوی یا پر کردن ظرف ها با آب قبل از شست و شو استفاده کرد.فشار کم آب نیز به خوبی ظرف ها را تمیز می کند و همچنین مصرف اب را تا %55 کاهش می دهد. 

www.ROZANEHONLINE.com

 

چکه کردن آب از واشر و یا لوله های پوسیده شده، روزانه 20 گالن آب را هدر می دهد. نشت های بیشتر روزانه چیزی بالغ بر صدها گالن آب را هدر خواهد داد. 

گروه سرگرمی روزنه

 

آب هایی را که برای جوشاندن قوطی های کنسرو، پاستا و تخم مرغ و ... استفاده می شود ، دور نریزید، این آب بهترین راه برای سیراب کردن، باغچه می باشد. 

گروه سرگرمی ROZANEH

 

یادتان باشد درست مصرف کردن آب باید از زمان کودکی آموزش داده شود. به کودکانتان بیاموزید تا در مصرف آب صرفه جویی کنند. 

www.ROZANEHONLINE.com

 

منبع: همینا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد