دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

عوامل موثر در پیری پوست

عوامل موثر در پیری پوست

اختلالات هورمونی، اختلالات تغذیه‌ای مانند سوء تغذیه، پرخوری، مصرف الکل و سیگار از عوامل موثر در پیری پوست هستند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: اختلالات هورمونی، اختلالات تغذیه‌ای مانند سوء تغذیه، پرخوری، مصرف الکل و سیگار باعث تخریب سلول‌ها شده و پروسه پیری پوست اتفاق می‌افتد.

لیلا شیربیگی درباره سلامت پوست و ناخن اظهار داشت: پوست منعکس کننده سلامت اعضای داخلی و میزان سن افراد است. براین اساس برای داشتن پوست سالم باید اعضای داخلی بدن به خوبی کار کنند و در سلامت باشد.

Piry PostWww.KamYab.Ir  عوامل موثر در پیری پوست

به گفته وی از دیدگاه طب نوین، پوست دائما تحت تاثیر استرس‌های محیطی مانند اشعه آفتاب (عاملی بسیار قوی)، آلوده کننده‌های هوا استرس‌های روانی قرار گرفته و از طرفی دیگر عوامل داخلی مانند اختلالات هورمونی، اختلالات تغذیه‌ای مانند سوء تغذیه، پرخوری، مصرف الکل و سیگار باعث تخریب سلول‌ها شده و پروسه پیری پوست اتفاق می‌افتد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران درباره اصول کلی در مورد پوست و مو و بیماری‌های آن، بیان داشت: پوست انسان به صورت یک لایه محافظ بدن در مقابل عوامل آسیب رسان محیطی است و مانند لباسی سر تا سر بدن انسان را پوشانده است.

سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست است

شیربیگی ادامه داد: پوست و ناخن انسان از جنس عصب است و سلامت ناخن در راستای سلامتی پوست است، پس هر بیماری پوستی می‌تواند ناخن را نیز در گیر کند و در نتیجه به دنبال درمان بیماری پوستی، سلامتی ناخن نیز حاصل می‌شود.

وی بیان داشت: ذکر این نکنه مهم است که بدانیم بر اساس طب سنتی ایرانی، درمان بیماری پوستی به سبب جنس عصبی پوست (سخت و متراکم بودن آن) باید به آرامی صورت پذیرد؛ چرا که دفع ماده بیماری زا از پوست به زمان نیاز دارد و نباید توقع درمان برق آسای اختلالات پوستی را از طریق طبیعت درمانی و طب سنتی داشت.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: در طب سنتی ایران بیماری‌های اعضای داخلی بدن، نقش مهمی در بیمار شدن پوست دارند که سلامت اعضای داخلی و بهبود عوامل محیطی می‌تواند از راه سلامت پوست باشد و تغییر شیوه زندگی و به تعادل ورزش کردن موجب می‌شود که فرد به مرور زمان به سلامتی پوست دست پیدا کند. / تسنیم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد