دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

روح خود را خانه تکانی کنید



روح خود را خانه تکانی کنید….


آغاز سال جدید فرصتی نو برای خانه تکانی روح و روان ماست و به این معناست که به خودتان این فرصت را بدهید که از شکست های گذشته فراتر رفته و رشد کنید؛ یعنی نگرش مثبتی نسبت به احتمالات آینده داشته باشید پس تا عید با ما باشید .

    ۱٫ گذشته را رها کن

 

آنچه اتفاق افتاده، دیگر اتفاق افتاده!  وقتی زندگی چوب لای چرخمان می گذارد، به نظرمان بی معنی می آید و واکنش احساسی طبیعی ما این است که به شدت ناراحت شده و با همه توانی که داریم داد و بیداد کنیم. اما این کار چطور می تواند ما را از این مخمصه نجات دهد؟ معلوم است که نمی تواند.

هوشمندانه ترین و اغلب سخت ترین کاری که می توانیم در چنین شرایطی انجام دهیم، این است که واکنش ملایم تری از خود نشان دهیم. ممکن است بخواهیم بسیار وقیحانه داد و بیداد کنیم، اما بهتر آن است که عاقل تر و خوددارتر باشیم و به یاد داشته باشیم که خشم فقط اوضاع را از آنچه هست، بدتر می کند. به یاد داشته باشید که هیچ مصیبتی به آن بدی که به نظر می رسد نیست، و حتی اگر هم باشد، به ما فرصت قوی تر شدن می دهد.

هر لحظه دشوار در زندگی با فرصتی برای رشد شخصی و خلاقیت همراه است.اما برای به دست آوردن این رشد و خلاقیت، اول باید یاد بگیریم که گذشته را رها کنیم. باید قبول کنیم که سختی ها هم مثل چیزهای دیگر زندگی می گذرند و زمانی که گذشتند،آنچه باقی می ماند تجربه های خاص و درس های مورد نیازی است که باعث می شود دفعات بعد، تلاش بهتری از خود نشان دهیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد