دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

مصرف سالاد در وعده سحری در کاهش تشنگی موثر است



مهدیه السادات حاجی میرزاده کاشناس تغذیه مرکز بهداشت گفت: روزه داران بهتر است برای رفع تشنگی زودرس، در وعده سحری، سالاد مصرف کنند.

در مورد راه های مقابله با تشنگی در طول روز بیان کرد: در مواقعی که ماه مبارک رمضان با روزهای بلند تابستان مقارن می شود، یکی از مشکلات اساسی روزه داران، تشنگی در طول روز است.

وی افزود: محدود کردن مصرف نمک در وعده های افطار و سحر در این دوران بسیار مهم و کمک کننده است؛ چراکه دریافت اضافه نمک بدن را مجبور به واکنش نموده و برای دفع این مقدار مازاد نیاز، مقادیر قابل توجهی آب از بدن دفع می شود.

وی توصیه کرد: به غیر از مقدار نمک اندکی که برای طبخ، لازم است به غذا اضافه شود، هیچ مقدار اضافه تری سر سفره به غذا اضافه نشود.

این کارشناس تغذیه همچنین گفت: مصرف میوه و سبزی کافی نیز می تواند در طول روز از بروز تشنگی زودرس جلوگیری کند؛ بنابراین بهتر است میوه در فاصله افطار تا سحر و سبزی در هر دو وعده افطار و سحر و سالاد به خصوص در وعده سحر مصرف شود.

وی ادامه داد: همچنین مصرف غذاهای با پروتئین بالا مانند انواع کباب ها (جوجه کباب، کباب کوبیده، برگ و مرغ...) در وعده سحر مناسب نبوده و سبب بروز تشنگی در ساعات اولیه روز می شود.

حاجی میرزاده تصریح کرد: همچنین در این ایام باید از حضور غیر ضروری در معرض نور خورشید اجتناب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد