دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

ارتباط معنوی و دوری از اضطراب‌های شایع در زندگی مدرن



فواید روزه‌داری/3

ارتباط معنوی و دوری از اضطراب‌های شایع در زندگی مدرن

تمرکز اغلب پزشکان روی فواید جسمانی روزه‌داری بوده است، حال این که اغلب بیماری‌های جسمی از مشکلات روحی نشأت می‌گیرند.
۱۳۹۲ یکشنبه ۲۳ تیر ساعت 19:39

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در ماه مبارک رمضان ارتباط معنوی عمیقی در افراد شکل می‌گیرد که موجب کاهش میزان استرس و اضطراب افراد خواهد شد. این آرامش عمیق روانی ضامن افزایش سلامت جسم نیز خواهد بود.

مدت زیادی است که موضوع بهداشت روان و روحیه در کنفرانس‌های مختلف ملی و بین‌المللی نقل صحبت‌هاست، حال چه راه محکم تری برای بهداشت روانی به جز اعتقاد به معنویت وجود دارد؟ اعتقاد به وجود قدرتی ماورای قدرت بشری و دنیایی ماورای دنیای کنونی و دوستی با این قدرت که آرامشی وصف نا‌پذیر را در قلببه‌دنبال دارد و ضامن سلامت روح خواهد بود.

همین آرامش ایجاد شده می‌تواند نقطه آغازی برای تفکر و تمرین مهارت‌های زندگی باشد. روزه‌داری به افراد یاد می‌دهد در برابر سختی‌ها، مشکلات و مسائل زندگی مبارزه کند و به عبارتی، دفاع روانی فرد افزایش پیدا می‌کند. همین موضوع اساس مهارت‌های زندگی را تشکیل می‌دهد.

وقتی یک انسان در برخی موارد مهارت نه گفتن حتی به برخی از نیازهای ضروری خود را پیدا می‌کند، اعتماد به نفس را در خود تقویت کرده و یاد می‌گیرد به راحتی در برابر خواسته‌ای نامعقول دیگران و نفس خود مقاومت کند. روزه‌داری این مهارت را در افراد تقویت می‌کند و قاطعیت خاصی به افراد می‌بخشد.

افراد در این زمینه می‌توانند از بروز خشم خود نیز جلوگیری کنند و به آن نه بگویند، از طرف دیگر گرسنگی و تشنگی آستانه تحمل انسان ها را کم می کند؛ اما بر اساس آموزه های دینی و باورهای مذهبی فرد روزه دار خشم خود را مدیریت می کند و مهارت کنترل خشم در او تقویت می شود.

حال اگر از جنبه‌ای دیگر و جدای از بحث روزه‌داری به ماه مبارک رمضان بپردازیم، به موضوع مهارت‌های ارتباط جمعی برمی‌خوریم که در این ماه بحث افزایش رفت و آمدها را داریم. این افزایش رفت و آمدها مهارت‌های ارتباطی را افزایش داده و باعث می‌شود افراد از مشکلات هم با خبر شوند.

فرد روزه دار با امساک از خوردن و آشامیدن و پرهیز از لذات انسانی اراده خود را تقویت کرده و توانمندی خود را در برابر مشکلات تقویت می‌نماید که این مهم عزت نفس و اعتماد او را افزایش می‌دهد. فرد در این ایام توجه بیشتری به باورهای دینی مانند راستگویی، صداقت، پاکدامنی، سعه‌صدر، صبر، بردباری و پشتکار دارد. که این توجهات باعث شده در این ماه عادت ناپسند و رفتارهای ضد اجتماعی و بزهکاری کاهش چشمگیری داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد