دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

ویروس !!! " اسلاندو "



فوراً اطلاع رسانی کنید

 ویروس !!!  " اسلاندو "
 
سایت Yahoo و Gmail
حتما بخوانید و برای دوستانتان ارسال کنید!!
مخصوص بهره برداران محترم سرویس های Yahoo و GMAIL
(تا کنون خبری مبنی بر ویروسی بودن سایر سرورهای ای میل اعلام نشده است.)

دیروز از طرف کمپانی McAfee AntiVirus ویروس بسیار خطرناکی شناسایی و در سایتش اعلام شده که تاکنون در عرض فقط و فقط 1 روز طبق گفته مسئولان این شرکت بیش از 10 هزار نفر آلوده به این ویروس شدن و تمام اطلاعات که روی درایو C اونها بوده به کلی نابود شده.

نام این ویروس : oslando
نوع عملیات تخریبی : سخت افزاری
روش تخریب : این ویروس با جای نشین کردن یک خط کد در فایل kernell داخل پوشهsystem باعث تخریب سکتور "zero" هارد کامپیوتر شما می شود و بعد از اولین خاموش روشن کردن sector های درایو C محلی را که ویندوز شما در آن نصب است ، burn می کند (شدت این عمل از format کردن هم جدی تر است، به طوری که طبق گفته مک آفی این ویروس توسط cia جهت نابود سازی کامل اطلاعات hard disk استفاده می شده و اصلا قابل بازیابی نیست.)
چگونه به این ویروس آلوده می شویم : بسیار ساده , دقیقا همین طوری کامپیوترهای بسیاری به این ویروس آلوده شدند , " با باز کردن یک نامه مشکوک و دانلود فایل موجود در اون نامه " که بدیش اینه که از طرف دوستتان برای شما ارسال می شود بدون این که او در جریان باشد (مثل ارسال pm های آلوده به ویروس در yahoo messenger که از طرف فرد آلوده به ویروس برای قربانی ارسال می شود.)
اطلاعات بیشتر در مورد این ویروس که همون طوری که می بینین مورد تایید سایت YAHOOهم قرار گرفته رو حتما مشاهده کنین , راه های پاک سازی (قبل از   restartکردن ) و پیشگیری (وتست آلودگی/عدم آلودگی) به این ویروس همه به طور کامل تشریح شده .

روش های جلوگیری از آلودگی به این ویروس :

1- طی چند روزه آینده هیچ فایل پیوست شده یا هیچ ایمیلی را تحت عنوان postcardباز نکنید. حتی اگر این نامه از طرف دوستتان برای شما ارسال شده باشد.
2- همین حالا با forward این نامه به دوستانتان کامپیوتر آن ها را از یک مشکل خیلی جدی نجات دهید. 20 بار دریافت کردن این نامه بهتر از آلودگی دوستتان به این ویروس است در حالی که شما می دانستید ولی دریغ کردید و به او نگفتید.
ویروس فوق حتی توسط خبرگزاری CNN به عنوان مخرب ترین ویروس کامپیوتری اعلام شده.
این ویروس توسط کمپانی McAfee شناسایی شد و تا کنون راهی جهت repair آن پیدا نشده.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد