دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

چقدر عاشقید؟ چه تیپ شخصیتی دارید؟

چقدر عاشقید؟ چه تیپ شخصیتی دارید؟

چقدر عاشق هستید؟ اصلا چطور عاشقی می کنید؟ این حس شما را کور کرده یا این که هنوز هم منطقی و اهل حساب و کتابید؟ برای سنجش عشق و علاقه در شما تست ها و آزمون های زیادی وجود دارد که تمام این تست ها با سوالات عجیبی میزان عشق در شما را می سنجند! اما حقیقت این است که آیا می شود با این سوالات، میزان عشق در هر کس را سنجید؟ یا این که پی برد که شخص با جواب دادن به این سوالات، چه نوع شخصیت عشقی و احساسی دارد؟

قبل از وارد شدن به این بحث، یکی از این تست ها را به شما داده و بعد از آن سعی می کنیم اشکالات آن را بیان کرده و تستی درست در این زمینه به شما ارائه دهیم. پس سعی کنید با صداقت پاسخ دهید!

چقدر عاشقید؟ چه تیپ شخصیتی دارید؟

چقدر عاشقید؟ چه تیپ شخصیتی دارید؟

این تسـت چه مشکلـی دارد؟

شاید بزرگ ترین اشکال این تست، قضاوت کردن و جواب دادن به سوالات و پیشگویی چگونگی شخصیت باشد، بدون این که در نظر بگیرد که انگیزه هر فرد از انتخاب یک گزینه چیست؟ در تست هایی که داستان و موضوعی را شرح می دهند و از آزمودنی می خواهند که یکی از راه ها یا جواب ها را انتخاب کند، حتما باید بعد از آن از آزمودنی درباره دلیل و انگیزه او از این انتخاب، پرسیده شود. مثلا در اول و آخر که انتخاب مسیر کوتاه یا طولانی است، چطور با انتخاب یک مسیر می توان فهمید کسی در عشق ثابت قدم هست یا خیر؟ ممکن است کسی بسیار در عشق ثابت قدم باشد، ولی راه کوتاه را انتخاب کند، به دلیل این که وقت ندارد یا کار دیگری را هم باید انجام دهد. تقریبا در تمامی سوالات همین طور است، دلیلی که برای انتخاب هر قسمت می آورد، هیچ ربطی به توصیف شخصیتی که می کند، ندارد که به چه دلیل این انتخاب، این توصیفات را در بر دارد؟ به هیچ عنوان منطقی و درست نیست و هیچ اعتباری ندارد. در ادامه تستی به شما داده می شود که می تواند عقاید و احساسات شما را در مورد کسی که او را دوست دارید، بسنجد. این تست شامل ۲۰ سوال است. در صورتی که نظر قطعی در مورد عبارت ندارید، گزینه نمی دانم را انتخاب کنید.

چقدر عاشقید؟ چه تیپ شخصیتی دارید؟

چه امتیازی می گیرید؟

در یک رابطه عاشقانه 2 جنبه بیشتر از سایر جوانب مورد توجه است؛  امنیت نداشتن و وابستگی که در این 2 تست همین 2 جنبه مورد بررسی قرار گرفته است. از سوال یک تا ۱۲ مقیاس وابستگی عاشقانه را می سنجد و از سوال ۱۳ تا آخر مقیاس  امنیت نداشتن را. به هر پاسخ موافق 2 امتیاز، به هر پاسخ نمی دانم، یک امتیاز و به پاسخ های مخالف امتیازی ندهید. از سوال یک تا ۱۲ که میزان وابستگی شما را به فرد مورد علاقه تان نشان می دهد، بالا ترین امتیاز ۲۴ است.

هر چه امتیاز شما بالا تر باشد، میزان وابستگی بیشتر شما را نشان می دهد؛ یعنی شما به فرد مورد علاقه تان بسیار وابسته اید و بدون او نمی توانید زندگی کنید. امتیازهای پایین تر بیان کننده  وابستگی نداشتن شماست.

از سوال ۱۳ تا ۲۰ میزان احساس امنیت یا  امنیت نداشتن شما را می سنجد؛ بالا ترین امتیاز ۱۶ است که امتیاز بالا تر بیان کننده بیشتر بودن احساس  ناامنی شما از یک رابطه عاشقانه است؛ یعنی شما خیلی هم به عشق و علاقه طرف مقابل خود اطمینان ندارید و فکر می کنید بیشتر از این که گیرنده عشق باشید، دهنده آن هستید. امتیاز کمتر بیان کننده احساس امنیت بیشتر شما نسبت به طرف مقابل است و بیان کننده این که شما فکر می کنید یک رابطه پایدار و بادوام دارید.

چند نصیحت دوستانه

اگر شما نمره وابستگی بیشتر به دست آورده اید، ممکن است چند دلیل داشته باشد؛ معمولا آن هایی که عاشقند، نمره بالایی در وابستگی به دست می آورند، اصولا وابستگی جزو ضروری روابط عاشقانه است. مهم تر از همه این که ماهیت یک رابطه عاشقانه باعث می شود، از فعالیت های تان، درصورت سهیم بودن شان با فردی که دوستش دارید، لذت ببرید. احساس عشق شما را وا می دارد تا آنجایی که ممکن است، وقت بیشتری را با زوج تان سپری کنید. هنگامی که عاشق هستید، فکر می کنید که وجودتان به حضور در کنار آن فرد به خصوص وابسته است. ضروری است که بدانید این موضوع وابستگی ذهنی است که مخصوص رابطه عاشقانه است و نه وابستگی وسیع تر که تمام رابطه ها را در بر می گیرد. افراد بسیار مستقل که عموما تا حد زیادی بی نیاز از دیگران هستند، اگر رابطه عاشقانه شان تیره شود، ممکن است بتوانند با حداقل مشکل به راه خود ادامه دهند؛ اما با وجود این افراد هم وقتی گرفتار عشق می شوند، دچار اشتیاق و وابستگی به زوجشان می شوند. نمره شما در مقیاس وابستگی، بیان کننده جایگاه تان در رابطه تان است. یعنی این که میزان وابستگی شما تا چه حد است؛ اگر شما متاهل باشید، اصولا نمره بالاتری در وابستگی نسبت به آن هایی که رابطه دوستانه دارند به دست می آورید.  امنیت نداشتن هم به چند عامل بستگی دارد؛ اگر شما نمره بالایی در مقیاس ناامنی به دست آورده اید، ممکن 3 مفهوم داشته باشد: 

ابتدا می تواند به این معنا باشد که در حال شروع رابطه نسبتا جدیدی هستید. در این مرحله ناامنی احساسی کاملا طبیعی است، احساسی که اصولا هر فرد هنگام پیدا کردن کسی که به آن علاقه دارد، پیدا می کند؛ زیرا اطمینان ندارد که این احساسات دو طرفه باشد.

 ثانیا ممکن است احساس  امنیت نداشتن شما، نشان دهنده تردید زوج شما در رابطه تان باشد. درمان ساده ای برای این موضوع وجود ندارد. اما می توانید با صحبت رو در رو با زوج تان از این موضوع اطمینان پیدا کنید. به یاد داشته باشید که همیشه حقیقت بهترین یاور شماست، بنابراین بدون شک، تهدید یا تهمت زنی (که به هیچ عنوان، شانس بهبود رابطه شما را بیشتر نمی کند)، احساس زوج تان را از او بپرسید.

 سومین احتمال این است که  امنیت نداشتن شما، بازتاب تجربیاتی است که در گذشته داشته اید. اگر اکثر اوقات این احساس ناامنی با شماست، دلیل آن می تواند همین موضوع باشد. درصورت در میان گذاشتن احساس تان با زوج خود، احساس بهتری پیدا می کنید. همچنین ممکن است برای تان مفید باشد، نگرانی های خود را به مشاور بگویید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد