دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

بازار داغ نخستین دی وی دی آموزشی مسائل جنسی در ایران

 بازار داغ نخستین دی وی دی آموزشی مسائل جنسی در ایران

سایت خبری دیلی بیست (Daily Beast) زیر عنوان "دی وی دی آموزش جنسی، جنس داغ ایران" گزارش بابک دهقان پیشه خبرنگار نیوزویک در خاورمیانه در باره مجیوبیت گسترده نخستین فیلم آموزشی جنسی درایران را را نقل کرده است که معتقد است موفقیت این فیلم گویای عطش مردم به اطلاعات در جمهوری اسلامی است.  

بقیه در ادامه مطلب...

 

 بازار داغ نخستین دی وی دی آموزشی مسائل جنسی در ایران

سایت خبری دیلی بیست (Daily Beast) زیر عنوان "دی وی دی آموزش جنسی، جنس داغ ایران" گزارش بابک دهقان پیشه خبرنگار نیوزویک در خاورمیانه در باره مجیوبیت گسترده نخستین فیلم آموزشی جنسی درایران را را نقل کرده است که معتقد است موفقیت این فیلم گویای عطش مردم به اطلاعات در جمهوری اسلامی است.

گزارش با این مقدمه آغاز می شود که تابستان امسال جنس داغ  و پرفروش در داروخانه های تهران داروهای ضد آلرژی یا ویتامین ث نیست؛ بلکه یک (DVD) دی وی دی آموزشی جنسی به نام آشنای محبوب است که برای اولین بار در جمهوری اسلامی عرضه می شود، و به سرعت قفسه ها را پر و خالی می کند.

داروفروش داروخانه ای در مرکز شهر، که خواسته است به لحاظ حساسیت موضوع معرفی نشود، با خنده می گوید "ما صدها کاست آن را از وقتی که به بازار آمده است، فروخته ایم".

فیلم های ایرانی و خارجی، که در ایران روی دی وی دی به فروش می رسد، و یا در سینماها نشان داده می شود، تا به حال فیلم هایی کاملا سانسور شده بوده است.

به همین جهت هنگامی که ویدیوی  آشنای محبوب توانست مهر تائید هر دو وزارتخانه درمان و آموزش پزشکی، و فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب کند، جای تعجب کم نبود. تولید این دی وی دی با طی مراحلی دشوار، بیش از دو سال طول کشید. محمد رضا علیزاده، تهیه کننده دی وی دی در مصاحبه ای با مجله همشهری جوان می گوید:

  "این مسائل تابو بود و هیچ کس موافقت نمی کرد این فیلم را بسازیم. هم از سمت وزارت بهداشت مشکل وجود داشت و هم از طرف وزارت ارشاد. کار به جایی کشید که گفتم ریسک می کنم و از سرمایه و هزینه خودم این کار را می سازم".

این ریسک ثمربخش بود. دی وی دی، که ماه گذشته به قفسه های داروخانه ها راه یافت، هر کدام به قیمتی تقریبا معادل ۴ دلار فروخته می شود. خریداران باید ۱۸ ساله و یا مسن تر باشند تا بتوانند این دی وی دی را خریداری کنند.

علیزاده به همشهری جوان گفت: "این اولین باراست که بازبانی ساده و روشن مسائلی را که نمی شود در تلویزیون و رادیو بیان کرد به این شکل کار[مطرح] کردیم". ما شرایط و فضای مهیائی برای آموزش مسائل جنسی نداریم و این کار شروع خوبی بود".

بازاریابی با تبلیغاتی نسبتا رک و صریح و مرتبط با مسائل جنسی انجام گرفته است. سایت فروش، به خریداران بالقوه با شعار "دیگر نگران نباشید" اطمینان می دهد، و ادعا می کند که این دی وی دی "هدیه ای بی نظیر برای همسران" است. سایت برای مشتریان بالقوه توضیحات صریح تری نیز دارد: "زوج های جوانی که از مطرح کردن مسائل زناشوئی بین خود خجالت می کشند"، "زوج هایی که سال هاست از ازدواج آن ها می گذرد، ولی از روابط خود راضی نیستند" و "افرادی که می خواهند با نیازهای همسر خود آشنا شوند.

ویدیو، حتی در محله های محافظه کاران و متعصبان و جنوبی تهران نیز فروش خوبی دارد. داروفروش داروخانه ای در جنوب تهران، که او هم به لحاظ حساسیت موضوع خواسته است معرفی نشود، می گوید: هفته ای بین ۵۰ تا ۱۰۰ تا فروش دارد. این داروخانه یک فروشنده زن هم آورده است تا از بروزهرگونه مشکلی در تماس و گفتگو جلوگیری کند. داروفروش می گوید:

  "افراد مذهبی هم می خواهند از زندگی و از بودن با هم لذت ببرند. آن ها هم احساس دارند".

پژوهشگران جامعه ایرانی موفقیت این دی وی دی را نشانه ای از یک روند گسترده تر می بینند. مینا، روانشاس اجتماعی می گوید:

  "مردم به این نتیجه رسیده اند که در این زمینه ها به آموزش نیاز دارند و اطلاعات سنتی شان کافی نیست.

منبع:http://iraniannl.blogsky.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد