دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

ابتکار روستاییان پرو برای کاهش دمای هوا

ابتکار روستاییان پرو برای کاهش دمای هوا

در پرو با رنگ آمیزی و سفید کردن کوه ها دمای هوا کاهش داده می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تی وی پنج فرانسه ، در کشور پرو، خشکسالی و ذوب یخ ها دام ها و احشام را تهدید می کند.

به این ترتیب، چوپان ها برای حفاظت از دام هایشان اقدام به رنگ آمیزی مجدد بخشی از کوه ها کرده اند.

این شیوه چوپان ها موفقیت آمیز بوده است؛ به طوری که دمای هوا در مناطقی که کوه ها مجددا رنگ آمیزی شده اند ،کاهش یافته است.
بقیه این خبر جالب را با کلیک بر روی ادامه مطلب مطالعه بفرمایید

یکی از چوپان های پرویی می گوید: "زمانی که من کم سن و سال بودم، قله کوه ها پر از برف و یخ بود؛ اما همان گونه که می بییند، قله کوه ها به رنگ تیره (بدون برف و یخ) در آمده است.

" نتیجه این تغییر و تحولات این است که پوشش گیاهی این کوه ها در حال از بین رفتن است و مردم ساکن این مناطق مجبور به مهاجرت شده اند. اما قبل از این که این مناطق به طور کامل خالی از سکنه شود، فردی به نام ادواردو گلد دست به کار شده است.

 زمانی که یخ ها ذوب می شوند، کوه های تیره رنگ، گرما را به خود جذب می کنند و به این ترتیب برای این که این وضع برگردد، باید کوه ها به رنگ سفید در آیند. ادواردو گلد می گوید: "ما در مرحله آزمایش هستیم. این شیوه شاید موثر باشد، یا شکست بخورد. اما حداقل ما کاری انجام می دهیم."

اما نتایج اولیه، غافلگیر کننده است. در برخی از مناطق رنگ آمیزی شده دمای هوا دوازده درجه کاهش یافته است.

 از سوی دیگر،  در بین صخره ها بار دیگر یخ هایی مشاهده می شود. چوپان پرویی می افزاید: "ما در این منطقه دیگر آبی نداشتیم؛ اما از زمانی که کوه ها را به رنگ سفید در آورده ایم، آب در منطقه بار دیگر جاری شده است."

 به این ترتیب امید به منطقه بازگشته است؛ اما تاکنون فقط پانزده هزار متر مربع معادل مساحت سه زمین فوتبال از کوه های پرو رنگ آمیزی شده است. هدف ادواردو گلد این است که مساحتی معادل مساحت پانصد هزار زمین فوتبال رنگ آمیزی شود. این عملیات بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار هزینه لازم دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد