دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

چی کار کنم که حواسم از کارهایم پرت نشود؟

چی کار کنم که حواسم از کارهایم پرت نشود؟

فوت و فن | چی کار کنم که حواسم از کارهایم پرت نشود؟ اول وقت حرکت می کنید و با سرعت خودتان را به سر کار می رسانید. بدو بدو به اتاق تان می روید و یک نگاهی به کاغذهای روی میز می کنید. با جدیت تمام امروز آمده اید تا همه کارها را تمام و کمال انجام بدهید.  
بقیه در ادامه مطلب...

چی کار کنم که حواسم از کارهایم پرت نشود؟

فوت و فن | چی کار کنم که حواسم از کارهایم پرت نشود؟ اول وقت حرکت می کنید و با سرعت خودتان را به سر کار می رسانید. بدو بدو به اتاق تان می روید و یک نگاهی به کاغذهای روی میز می کنید. با جدیت تمام امروز آمده اید تا همه کارها را تمام و کمال انجام بدهید.

 

حالا آخر ساعت کاری است. نگاهی به روزی که گذشت می کنید. روزی که به هیچ کدام از کارهایی که می خواستید نرسیدید. اما ثانیه ها که چه عرض کنم، ساعت ها به سرعت گذشتند و دیگر باز نمی گردند.

اما نگران نباشید. در سرتاسر جهان مشکل عدم تمرکز روی کار وجود دارد و همیشه در سرتاسر جهان مردم به دلایلی بسیار ساده از انجام به موقع کارهایشان باز می مانند.

در این مطلب به معرفی پنج راه حل برای این مشکل می پردازیم. اگر شما بتوانید این پنج راه را عملی کنید، مطمئن خواهید بود که بازدهی فوق العاده ای در محیط کار تجربه می کنید. هر چقدر هم که سخت باشد، شما می توانید.

یک مرحله به مرحله کار کنید

این واقعیت علمی را همه ما شنیده ایم که مغز در یک زمان محدود فقط بر یک مقدار محدود از اطلاعات می تواند تمرکز کند. قسمت سخت ماجرا این است که توجه کنیم که چه چیزی باید در ذهنمان باشد تا کاری را که باید انجام بدهیم ، انجام بدهیم!

راه حل این است که کارهای خودتان را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید. توجه داشته باشید که قرار نیست کل روز را روی یک قسمت کوچک از کار بمانید. اما نباید هم بدون وقفه کار کنید تا حدی که باعث دلزدگی از کار بشود.

قطع کردن کار در قسمت هایی سبب می شود که مغزتان تنفس کوتاهی بکند. فایده اش بیشتر از این است که بدون وقفه کار کنید؛ چون راندمان کار در بدون وقفه کار کردن خیلی پایین می آید. اگر هم شانس این را دارید که در این تایم های استراحت بروید، هوای تازه بخورید، حتما این کار را هم انجام بدهید.

دو به خودتان برای اراده و عزم قوی تان جایزه بدهید

مثلا شما دوست دارید توی فرندفید یا فیس بوک بگردید یا گاهی اوقات Gmail تان را چک کنید. اما این اصلا جالب نیست که وقتی هزارتا کار نکرده دارید، وقت تان را بگذارید برای کارهای تفریحی مثلا! اما می شود یک جور بازی یک نفره درست کرد.

اول یک لیست از کارهایی را که می خواهید انجام بدهید ، آن ها را بنویسید. یک کاری را که دوست دارید انجام بدهید، آن را هم بنویسید. مثلا سر زدن به فیس بوک. یک مدت زمان کار کنید و بعد برای استراحت به خودتان یک مقدار نه چندان طولانی فیس بوک گردی جایزه بدهید.

راه درست مسلما این نیست که ده دقیقه برنامه نویسی کنید و سه ساعت فیس بوک گردی. جایزه باید خیلی از زمانی که کار می کنید، کمتر باشد. اراده داشته باشید. اگر هم زورتان به خودتان نمی رسد با دوستی ،همکاری، کسی این طرح را اجرا کنید. اگر یک جایی خیرتان به همدیگر برسد، همین جاست!

سه موسیقی

هدفون mp3 player را بکنید در گوشتان و از همه دنیا جدا شوید. عمده حواس پرت شدن های ما به خاطر شنیدن صداهای اطراف است. ممکن است هیچ ربطی هم به ما نداشته باشند، اما حواس ما را پرت می کنند.

موسیقی یک راه حل عالی برای این قضیه است. اما نه هر نوع موزیکی. پیشنهاد ما این است که اگر می توانید با آهنگ بی کلام کار کنید. خیلی سخت است که با یک ترانه رپ مثلا این کار را انجام بدهید چون دائما ذهنتان می رود سمت چیزی که می شنوید و متن ترانه ها.

اما باید واقع بین باشیم. بیشتر با این آهنگ های بی کلام نمی توانند کار کنند و خسته شان می کند. برای همین است که انتخاب آهنگ مناسب را بر عهده خودتان می گذاریم.

اصلا مهم نیست چه سبکی گوش می دهید. مهم این است که به شما آرامش بدهد و بگذارد کار کنید. یک خورده هم شاد باشد، بهتر است. اولا افسردگی نمی گیرید. دوما خوابتان نمی برد)

چهارسعی کنید خودتان را مشغول نشان بدهید

و چقدر زیادند همکاران مزاحم و کسانی که دو دقیقه نمی توانند ببینند شما نشسته اید سر یک کار درست و حسابی. شما باید برای این دسته از افراد تا جایی که می شود، دور از دسترس به نظر برسید.

زل بزنید به مانیتور مثلا و تا جایی که ممکن است متفکر و عمیق در کار به نظر برسید. هدفون قدم قبلی را هم محکم تر توی گوشتان فرو کنید که یعنی اصلا حواسم نیست و تمرکز کردم.

بدی ماجرا این است که با اولین نفر که هم کلام شوید، فورا یک نفر دیگر هم پیدا می شود که به بحث شما اضافه شود و بعد از چند دقیقه کار را ول کردید و نشستید به حرف زدن. پس به همان اولین نفر هم رو ندهید!

اگر هم جی تاک یا هر نوع مسنجر دیگری هم دارید، حتما وضعیتتان را در آن به خیلی سرم شلوغ است یا PM ندهید، لطفا تغییر بدهید. این جوری خیلی از مزاحمان شرشان از سر شما کم می شود.

پنجسعی کنید عاشق کارتان بشوید

چرا وقتی نشسته اید و مثلا فوتبال تماشا می کنید، هر کاری کنند حواس تان پرت نمی شود؟ چون شما عاشق فوتبال هستید. برای هزاران تفریح دیگر هم همین طور است.

حالا می پرسید بهترین راه برای تمرکز کردن بر روی کارهای مهم چی است؟ علاقه مند شدن به آن ها. یادتان باشد اگر عاشق چیزی باشید، اصلا حواس تان از آن پرت نمی شود و اگر تمرکزتان را از دست دادید، به سرعت دوباره روی آن متمرکز می شوید. بعد از مدتی هم به تفریح تبدیل می شود. این طوری هم تفریح می کنید و هم درآمدزایی مثلا!

ممکن است مدتی طول بکشد که بفهمید چطور باید به کاری که می خواهید علاقه مند بشوید. اما راهش را پیدا می کنید. مثلا برای انجام وظایف شغلی می توانید به درآمدی که به دست شما می رساند، فکر کنید. پول خیلی خوب بلد است چطور به انسان انگیزه بدهد.

بعد از مهارت پیدا کردن در این پنج گام دیگر چی کار باید بکنم برای این که بتوانم با تمرکز و سر وقت کارهایم را انجام بدهم؟ اگر این سوال ذهنتان را مشغول کرده، باید بگویم یک هیچی بزرگ جواب شماست.

  منبع : یک فتحی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد