دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

ترین های دنیای پرندگان + عکس پرندگان

ترین های دنیای پرندگان + عکس پرندگان

 

در این گزارش شما را با ۵ نمونه از ترین های دنیای پرندگان آشنا می کنیم.

بلندپرواز ترین  

  

بقیه در ادامه مطلب...

 

ترین های دنیای پرندگان + عکس پرندگان

 

در این گزارش شما را با ۵ نمونه از ترین های دنیای پرندگان آشنا می کنیم.

بلندپرواز ترین

45728 528 ترین های دنیای پرندگان + عکس پرندگان

کرکس بلند پروازترین پرنده دنیا است . البته کرکس‌ها به تیزپروازی، دوربینی و درازی عمر نیز معروفند. کرکس‌ها در همه قاره‌ها یافت می‌شوند به‌جز در اقیانوسیه و جنوبگان. این پرنده می تواند تا ارتفاع ۱۱۲۷۴ متری از زمین پرواز کند.


پر تحمل ترین پرنده

45729 941 ترین های دنیای پرندگان + عکس پرندگان

دارکوب کله قرمز در زمان پرواز و انجام عمل سوراخ کردن درخت می تواند تا نیروی ۱۰ جی را تحمل کند. این پرنده در امریکای شمالی زندگی می کند.
 

 باهوش ترین پرنده

45730 327 ترین های دنیای پرندگان + عکس پرندگان

کاسکو یا طوطی خاکستری آفریقایی پرنده‌ای محبوب در جهان است، علت محبوبیت این پرنده، هوش سرشار و قدرت سخنگویی و تقلید صدای این پرنده می‌باشد. طوطی خاکستری بعد از انسان دارای قوی تری ذهن برای حفظ لغات است. این پرنده با توانایی یادگیری و به خاطر سپردن ۸۰۰ لغت رتبه باهوش ترین پرنده این جدول را از آن خود کرده است . برخی معتقدند که کاسکو یک تقلید کننده کلمات نیست؛ بلکه او قادر است که مفهوم واقعی کلمات را نیز درک نماید. از جمله کسانی که به این امر معتقدند و سخت از آن دفاع می‌کنند، خانم دکتر آرین پیپربرگ است که در کتاب خود اظهار می‌دارد:

  «کاسکو قادر است مفهوم کلمات را به خوبی درک کند. این پرنده می‌تواند مفهوم صفر را درک نموده و عدم وجود یک چیز را کاملاً بفهمد».

البته مطالب گفته شده بدین معنی نیست که مغز این پرنده شبیه به مغز انسان عمل می‌کند، بلکه منظور این است که این مغز می‌تواند برخی از مسایل منطقی را به یکدیگر مرتبط ساخته و در سطح بسیار پایین آن‌ها را تجزیه و تحلیل نماید.

بیشتر ترین عمر

45731 810 ترین های دنیای پرندگان + عکس پرندگان

بیشترین طول عمر در بین پرندگان نیز متعلق به یک نوع دیگر از طوطی است.  این پرنده طوطی، کاکادو کاکل زرد یا کاکل لیمویی نام دارد و با سنی نزدیک به ۸۰ سال در دنیای پرندگان بیشترین عمر را می کند. این طوطی در جزیره سولاوزی و جزایر اطراف ان زندگی می کند. همچنین این طوطی یکی از محبوب ترین پرندگان زینتی در دنیا است.

سریع ترین پرنده

45732 243 ترین های دنیای پرندگان + عکس پرندگان

سریع ترین پرنده در دنیا نوعی شاهین با نام (peregrine) است  که بنا بر اندازه گیری منابع مختلف در زمان پرواز سرعتی ۳۲۰ کیلومتری پیدا می کند. شاهین جثه‌ای بزرگ به اندازهٔ کلاغ دارد. طول بدنش ۳۴ تا ۵۸ سانتی‌متر و طول بال‌های باز آن ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر است. و در هر ۵ قارهٔ جهان زندگی می کند.

 

 گرد آوری:مجله تفریحی سرگرمی ستاره
www.3tare.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد