دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

تست خودشناسی/ قوه تخیل و تصور شما چقدر است؟

تست خودشناسی

 قوه تخیل و تصور شما چقدر است؟

 

 اگر تا کنون قوه تخیل خود را آزما یش نکرده اید و یا اگر کرده اید و باز هم می خواهید این کار را انجام دهید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید .این پرسشنامه براساس چندین آزمون درباره تصور تهیه شده است ؛که یکی از آن ها آزمون دانشگاه یل است.  

بقیه در ادامه مطلب...

تست خودشناسی

 قوه تخیل و تصور شما چقدر است؟

 

 اگر تا کنون قوه تخیل خود را آزما یش نکرده اید و یا اگر کرده اید و باز هم می خواهید این کار را انجام دهید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید .این پرسشنامه براساس چندین آزمون درباره تصور تهیه شده است ؛که یکی از آن ها آزمون دانشگاه یل است.

 

1- بد ون این که سرخ شوم، می توانم دروغی مصلحت آمیز بگویم. 

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

2- گاهی در سینما گریه می کنم

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

3- می توانم در ابرها؛ کوه ها و کاغذهای دیواری طرح ها و نگاره هایی پیدا کنم.

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

4- طرح های خوبی دارم که فکر می کنم بتوان از آن ها فیلم تهیه کرد.

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

5- وقتی داستانی را بازگو می کنم ؛ در آن تغییراتی می دهم که جالب تر به نظر برسد.

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

6- می توانم موقعیت های زندگی را به طور زنده در ذهنم تصور کنم. مثلآ خودم را در جزیره ای متروک ببینم یا ببینم در قرعه کشی بلیت های بخت آزمایی برنده شده ام.

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

ج : اغلب

 

7- وقتی کسی که معمولآ سر وقت می آید ،دیر می کند ؛ من نگران احتمال تصادف کردنش می شوم.

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

8- از هنرهای انتزاعی لذت می برم.

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

9- دوست دارم درباره ماوراء الطبیعه کتاب بخوانم یا فیلم ببینم.

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

10- وقتی از خوابی که می بینم بیدار می شوم، چند ثانیه ای طول می کشد تا خودم را در دنیای واقعی احساس کنم.

الف: به ندرت

ب : گاهی اوقات

پ : اغلب

 

 •

 •

محاسبه امتیازات:

 

جواب های الف: 1 امتیاز

جواب های ب : 2 امتیاز   

جواب های پ : 3 امتیاز

 

امتیاز 10-15 :

شما با توجه به واقعیت ها فکر می کنید.درحالی که غیر ممکن نیست که به موقعیت های تخیلی توجه داشته باشید؛بیشتر برخورد عملی ومنطقی با زندگی را می پسندید.اگر بتوانید قوه تصور و تخیل خود را تقویت کنید؛به نفع خود کار کرده اید.

 

امتیاز16-23 :

در زمینه تصور و تخیل در سطح متوسط هستید.تعادل میان عملی بودن و خلاقیت داشتن؛به شما امکان می دهد که نقطه نظرهایتان را عینیت ببخشید و به خیالات و تصورات خود هم اعتبار بدهید.

 

امتیاز24-30 :

شما از قوه تخیل و تصور فراوان بهره دارید . این نیرویی قدرتمند در درون شماست؛اما مراقب باشید تبدیل به موجودی با باورهای غیر عملی نشوید.سعی کنید اگر لازم می دانید ذهن خلاق خود را تا حدودی مهار کنید تا در کار تصمیم گیری به ملاحظه کاری بیشتر برسید. 

  

منبع : www.takbarg.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد