دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

خطر تماشای زیاد تلویزیون

مادران بخوانند

خطر در کمین کودکانی که زیاد تلویزیون می‌بینند!

  

 دانشمندان با انجام مطالعاتی روی کودکان دبستانی متوجه شدند، رگ‌های خونی پشت چشم دانش‌آموزانی که ساعت‌های متمادی روبه‌روی صفحه نمایش تلویزیون میخکوب می‌شوند، بعد از مدتی شروع به باریک شدن می‌کند. این عامل یکی از نخستین علائم هشدار‌دهنده در ابتلا به بیماری‌های قلبی و فشار خون بالاست.

اما در عوض کودکانی که به جای تماشای تلویزیون فقط یک ساعت در روز را صرف بازی یا ورزش کردن می‌کنند، وضعیت سلامت جسمانی بسیار بهتری خواهند داشت.

در این مطالعات، دانشمندان از والدین خواستند پرسش‌نامه‌ای را در مورد ساعاتی که کودک‌شان در روز صرف تماشای تلویزیون، انجام بازی‌های کامپیوتری، مطالعه کردن و شرکت در فعالیت‌های بدنی داخل یا خارج از خانه صرف می‌کنند ،پر کنند. سپس دانشمندان تصاویری دیجیتال از رگ‌های خونی موجود در پشت چشمان این کودکان تهیه کرده و اندازه آن‌ها را با هم مقایسه کردند. همچنین در این تحقیقات قد، وزن و فشار خون این کودکان هم به دقت اندازه‌گیری شد.با انجام این کارها دانشمندان متوجه شدند، کودکان به‌ طور متوسط هر روز 9/1 ساعت از روز را صرف تماشای تلویزیون یا انجام بازی‌های کامپیوتری می‌کنند و فقط 36 دقیقه فعالیت بدنی دارند.

 

منبع : مجله سیب سبز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد