بیست توصیه مدیریتی
1- مسئولیت پذیر باشید.
2- به منظور اطلاع حاصل کردن از مطالب جدید علمی در چند سایت اینترنتی مرتبط عضو شوید.
3- چند تکه کلام اختصاصی و جالب برای خود انتخاب کنید.
4- تفکر و تعمق قبل از پاسخگویی راحت تر از پیدا کردن چاره ای برای تغییر آنچه عنوان شده می باشد.
5- علت شکست های سازمانی را تجزیه و تحلیل کنید تا ضمن تشخیص مسیر نادرست ، از تکرار آن جلوگیری کنید.
6- با بی اهمیت جلوه دادن کارهای کارمندان ، زحمات آنان را بی ارزش نکنید.
7- با انجام ورزش های فکری ، قابلیت های ذهنی خود را تقویت کنید.
8- به هر کس فراخور فعالیت و بازده کاری اش پاداش دهید و با در نظر گرفتن پاداش های مساوی ، حرکت افراد شایسته گروه را کند نکنید.
9- اجازه ندهید بار مسئولیت کارمندان بی کفایت و کند ، بر دوش کارمندان خبره و ساعی تحمیل شود؛ زیرا افراد با درک بی عدالتی انگیزه خود را از دست می دهند.
10- دانش حرفه ای خود را تا حدی بالا ببرید که در موارد لزوم در مقابل کلیه سوالات
حرفه ای حاضر جواب باشید.
11- زمان استخدام ، افراد علاوه بر تست های مقرر شده ، تست هایی انجام دهید که مطمئن شوید کسی را که می گمارید ، تنبل نیست ! زیرا افراد تنبل فشار کاری دیگران را بیشتر می کنند.
12- هنگام دست دادن ، دست افراد را محکم و صمیمانه بفشارید.
13- وقتی عصبانی هستید ، درباره دیگران تصمیم گیری نکنید.
14- همیشه وقت شناس باشید . برای حضور به موقع ، می توانید از ترفند قدیمی 5 دقیقه جلو کشیدن ساعت استفاده کنید.
15- هرگز امید ارتقا را از زیردستان نگیرید، زیرا به طور یقین ، انگیزه آن ها برای تلاش از بین می رود.
16- سعی کنید در صورت لزوم در دسترس باشید و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهید. در این صورت شاید با ایده های درخشانی روبه رو شوید.
17- به کارمندان ساعی و متعهد بگویید که چقدر برای سازمان مفید هستند و شما به آن ها علاقه و اعتماد دارید.
18- هیچ گاه اجازه ندهید کسی حالت افسردگی و ناامیدی شما را ببینید.
19- خشکی جلسات طولانی را با شوخ طبعی قابل تحمل کنید.
20- از سرزنش کردن دیگران در جمع خودداری کنید.