بیست نکته مدیریتی (۵)
1- خواسته های خود را واضح و روشن بیان کنید و اطمینان داشته باشید که کارمندان به خوبی از جزئیات وظیفه ای که به عهده آنان است ، مطلع هستند.
2- از هر کس ، مطابق دانش و تجربه اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.
3- وظایف کارمندان را متناسب با توانایی های فیزیکی و حرفه ای آنان تعیین کنید.
4- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید ، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید ، بدون هیچ تردیدی سوال کنید.
5- در موارد بحرانی ، خونسردی خود را حفظ کنید و چند استراتژی بحران زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش بینی و طراحی کنید، تا در موارد لزوم از آن ها استفاده کنید.
6- از رفتارهایی که شما را در سازمان عصبی معرفی می کند ، پرهیز کنید.
7- انتقامجو نباشید.
8- زمان پیاده سازی تصمیم گیری ها ، به اندازه اخذ تصمیمات ، مهم است. چون ممکن است اجرای یک نقشه خوب تجاری در زمان نامناسب با شکست روبه رو شود.
9- در مورد چیزی که نمی دانید ، به کسی اطلاعات اشتباه ندهید و از گفتن نمی دانم ، هراسی نداشته باشید.
10- با محول کردن مسئولیت به کارمندان مستعد و خلاق ، زمینه رشد و خلاقیت آنان را فراهم کنید.
11- نحوه چیدمان میز کارمندان و محل استقرار آن ها را طوری انتخاب کنید که افراد فراموش نکنند در محل کارشان هستند و نباید بیش از حد مجاز با هم به گفت وگو بپردازند.
12- حرفه ای ترین و بهترین حسابدار و مشاور حقوقی را به کار بگیرید.
13- به مشکلات مالی افراد توجه کنید و درخواست های موجه اخذ وام را به تعویق نیندازید.
14- همیشه به خاطر داشته باشید تواضع و متانت بر شکوه شما می افزاید.
15- اگر قاطعیت مدیر با مهربانی توام باشد ، تاثیر شگفت انگیزی بر اطرافیان خود خواهد داشت و فرمان بری با ترس جای خود را به انجام وظیفه با حس مسئولیت پذیری می دهد.
16- مطمئن شوید حق و حقوق دیگران توسط مسئولان و سرپرستان سازمان رعایت می شود.
17- چند ساعت از یک روز مشخص در ماه را به بازدید از سطوح مختلف سازمان و گفتگوی رو در رو با کارمندان اختصاص دهید.
18- در سمینارهای مرتبط با فعالیت خود شرکت کنید.
19- در کمک رسانی های مراسم خیریه پیشقدم باشید.
20- با درایت و زیرکی همیشه در کمین شکار فرصت های طلایی باشید.