دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

نکات مدیریتی(4)

نکات مدیریتی(۴)

 

1- به اندازه کافی استراحت کنید و اجازه ندهید خستگی و استرس به سلامت روحی شما لطمه وارد کند.

2- هر از گاهی جلسه‌ای به منظور پرسش و پاسخ با حضور سرپرستان ترتیب دهید تا از صحبت عملکرد و برنامه‌های آنان مطمئن شوید.

3- سرپرستان و مسئولان، پل ارتباطی مدیریت و کارمندان هستند، تا از استحکام این پل مطمئن نشده‌اید، بی‌محابا گام برندارید.

4- کارمندان را تشویق کنید تا با ابتکار در انجام کارهایشان راه هایی برای صرفه‌جویی و پایین آوردن هزینه‌ها پیدا کنند.

5- به دیگران فرصت جبران اشتباهاتشان را بدهید.

6- نقاط ضعف و قوت خود را کشف کنید.

7- با اولین برخورد، در مورد کسی قضاوت نکنید.

8- حس ششم خود را نادیده نگیرید.

9- هر کسی را فقط با خودش مقایسه کنید، نه با دیگران.

10- اعجاز عبارات تأکیدی و مثبت را نادیده نگیرید.

11- از انجام هر جابه‌جایی برای نیروی انسانی در محیط کار، نمی‌توان نتیجه مطلوب گردش شغلی را حاصل نمود. اگر جابه‌جایی کارمندان اصولی و حساب شده نباشد، باعث افت راندمان کاری و دلزدگی آنان از کارشان می‌‌شود.

12- مراقب باشید و اجازه ندهید سرپرستان و مسئولان برای پیاده‌سازی نظریات شخصی و اجرای فرمان های خود، خودسرانه دستوری را به اسم شما اعلام کنند، زیرا در این صورت اگر این دستورات صحیح و قابل اجرا نباشد، از حسن شهرت و محبوبیت شما کاسته خواهد شد.

13- با هر نوع بی‌انضباطی مبارزه کنید.

14- روز خود را با خوردن صبحانه‌ ای مقوی آغاز کنید.

15- حتی اگر سن شما از کارمندان کمتر است، آنچنان دلسوزانه با مسائلشان برخورد کنید تا لقب "پدر سازمان" را کسب کنید.

16- در برخی از برنامه‌ریزی‌ها و اخذ تصمیمات از کارکنان نیز نظرخواهی کنید تا با این مشارکت صمیمیت بیشتری بین مدیریت و کارکنان برقرار گردد و حس مسئولیت‌پذیری افراد افزایش یابد.

17- از کارکنان بخواهید اگر با مشکلی روبه‌رو می‌شوند ،ضمن اعلام آن مشکل چند راه حل مناسب نیز ارائه دهند.

18- گاهی اوقات بدون اطلاع قبلی وارد اتاق کارکنان شوید و شخصاً با آنان به گفت‌وگو بپردازید.

19- با برقراری امنیت شغلی در محیط روحیه کاری افراد را بهبود ببخشید.

20- مشوق و ترویج‌ دهنده کار تیمی باشید تا هماهنگی و همسویی کارکنان جایگزین رقابت‌های ناسالم شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد