نکات مدیریتی / ۳
.
1- نحوه استفاده از نرمافزارهای مرتبط با کار خود را بیاموزید.
2- برای ثبت ایدههای درخشانی که ناگهان به ذهن میرسند، همیشه یک قلم و کاغذ به همراه داشته باشید.
3- کتابخانه سازمان را به روز کنید و اسامی کتاب هایی را که اضافه می شود، به صورت لیست منتشر شده در اختیار کارمندان قرار دهید.
4- مطمئن شوید ابراز رضایت شغلی افراد به سبب ترس از توبیخ مسئولان و سرپرستان نیست.
5- به واسطه مدیر بودن خود، از دیگران توقع بی جا نداشته باشید.
6- در اولین فرصت به مشاجرات و کدورت هایی که بین کارمندان پیش میآید، حکمیت کنید و برقرار کننده صلح و آشتی باشید.
7- از انحصاری کردن خدمات رفاهی سازمان پرهیز کنید و اجازه دهید همه سطوح از این خدمات بهرهمند شوند.
8- به منظور جلوگیری از تکروی و رقابتهای ناسالم، روحیه انجام کار گروهی در سازمان را تقویت کنید.
9- از عنوان کردن فرمان های غیرقابل اجرا و غیرمنطقی احتراز جویید، زیرا جز خدشهدار کردن شخصیت حرفهای شما پیامدی ندارد.
10- عملکرد افراد را در زمان اضافهکاری کنترل کنید تا بدین وسیله از سوء استفاده افراد ناشایست در سازمان جلوگیری شود.
11- اموال مهم سازمان را بیمه کنید.
12- در سلام کردن و ایجاد ارتباط دوستانه پیشقدم باشید.
13- مراقب سلامتی خود باشید و هرگز از یاد مبرید عقل سالم در بدن سالم است.
14- هرگز از خاطر نبرید انسان، اشرف مخلوقات است و با درایت و پشتکار میتواند برای هر مشکلی، راه حل مناسبی پیدا کند.
15- از اشتباهات خود درس بگیرید و آن را به دیگران نیز درس بدهید.
16- حتی وقتی موردی پیش آمده که به شدت ترسیدهاید، اجازه ندهید اطرافیان از این حس شما مطلع شوند.
17- سازمان را برای اخذ نشریههای تخصصی آبونه کنید.
18- هیچ کس را دست کم نگیرید.
19- آرام و شمرده صحبت کنید.
20- زمانی که از کسی اشتباهی سر میزند، با رفتار صحیح و منطقی او را شرمنده کنید، نه با توهین و ناسزا
21- عیبجو و بهانهگیر نباشید و اجازه ندهید این دو خصلت در شما به عادت مبدل شود.