دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

سفر طولانی خرس قطبی

 

سفر طاقت فرسای خرس قطبی برای یافتن یک تکه یخ!

 

دانشمندان خدمات شیلات و حیات وحش دانشگاه ویومینگ شاهد سفر شگفت انگیز یک خرس قطبی بودند که تنها برای یافتن قطعه ای یخ به عنوان استراحتگاه انجام گرفت.

به گفته دانشمندان توله یک ساله این خرس نتوانست این سفر نسبتا طولانی را تحمل کند و به همین دلیل جان خود را از دست داد. مقصر اصلی مرگ این توله خرس یک ساله و سفر 9 روزه و بدون توقف این خرس قطبی که در تمامی 232 ساعت ، در حال شنا کردن بوده است، کم شدن تعداد یخ های قطبی است.

به گفته دانشمندان ذوب شدن یخ ها ،خرس های قطبی را مجبور می کند در فواصل بسیار طولانی شنا کرده و حتی در بعضی موارد و تحت فشار کمبود غذا همنوع خواری کنند.

محققان این خرس قطبی را با استفاده از یک قلاده مجهز به GPS و یک حسگر حرارتی که در زیر پوست این جاندار قرار گرفته بود، تعقیب کردند، حسگر می توانست نشان دهد این خرس چگونه بدن خود را برای شنا کردن طولانی مدت با آب های منجمد قطبی انطباق می دهد.

بر اساس گزارش بی بی سی، در این شنای 232 ساعته، خرس قطبی حدود 45 گرم از وزن خود را از دست داد. سفر وی از شرق «بارو» در آلاسکا آغاز شد و پس از طی بیش از 640 کیلومتر، در ساحل بیوفورت در نزدیکی مرز کانادا پایان گرفت.

کیهان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد