نکات مدیریتی
1- برای همه سطوح سازمان حتی خدمه و نامه رسان ها احترام قائل شوید.
2- روز تولد کارمندان، کارت تبریکی را که توسط شما امضا شده است، برایشان ارسال کند.
3- در موقع امضا کردن نامهها و مکتوبات، آن ها را به دقت مطالعه کنید و از امضا کردن آن ها، زمانی که حوصله و تمرکز ندارید، پرهیز کنید.
4- خوشژست و خوشبیان باشید و در جمع با انرژی و اشتیاق حاضر شوید.
5- با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید.
6- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید.
7- هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعدههای بیاساس فریب ندهید.
8- سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید و در حین صحبت کردن با آنان، اسمشان را به زبان بیاورید.
9- همواره به خاطر داشته باشید به کار بردن الفاظ مؤدبانه از اقتدار شما نمیکاهد.
10- امین و رازدار افراد باشید.
11- روی اشتباهات خود پافشاری نکنید و بی تعصب خطاهای خود را بپذیرید.
12- تا صحت و سقم مسألهای روشن نشده، کسی را مؤاخذه نکنید.
13- معاشرین چاپلوس خود را جدی نگیرید.
14- نکات جالب و پندآموز کتاب هایی را که می خوانید، در دفتری یادداشت کنید و در موارد مناسب آن ها را به کار ببرید.
15- انعطاف پذیر باشید.
16- بدون توهین به عقاید دیگران، با آن ها مخالفت کنید.
17- نسبت به قول خود پایبند باشید.
18- در موقعیتهای بحرانی بر خود مسلط باشید و نگذارید زیردستان از اضطراب شما آگاه شوند.
19- برای حرف زدن زیباترین و خوش آهنگ ترین الفاظ را انتخاب کنید.
20- ریسک پذیر باشید.