دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

دانستنی های زندگی

دانستنی های تغذیه،خانه داری،روان شناسی،زناشویی ،تربیتی ،علمی و....

بیست فرمان مدیریتی

بیست فرمان مدیریتی

 

 

 

1) در انجام کارها روی شیوه‌ای خاص تاکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند.

2) توجه داشته باشید دانش و تجربه هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی ازآن ها آب تامین می‌شود، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه ، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد.

3) از هر فرصتی برای استخدام و به کار گیری افراد برجسته استفاده کنید.

4) به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است.

5) از مشورت و نظرخواهی با نیروهای جوان ابایی نداشته باشید.

6) با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید.

7) در بوجود آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید.

8) دقت کنید که توبیخ کارمندان خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتشان تعیین شود.

9) در صورت لزوم با قاطعیت "نه" بگویید.

10) سعی کنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.

11) هرگز در حضور کارمندان با دیگر معاشران خود پشت سر افراد بدگویی نکنید.

12) رعایت سلسله‌مراتب کاری را به مسئولان و سرپرستان گوشزد کنید.

13) برای آزمودن کارمندانتان با آزمایش‌های فاقد ارزش و بی‌اساس، شخصیت آنان را زیر سوال نبرید.

14) با شروع به موقع جلسات، وقت‌شناسی را عملا به حاضران بیاموزید.

15) برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت کلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آن ها را به کار ببرید.

16) در انجام کارها به سه نکته بیش از بقیه نکات توجه کنید: 

 اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.

17) انتقاد پذیر باشید.

18) با بی توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی ارزش نکنید.

19) با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را هدر ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمی‌شود.

20) برای حل مشکلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهکار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد